Ga naar inhoud

Belcar Youngtimer Cup #69


thaenzy

Aanbevolen berichten

Ik had jullie nog een korte samenvatting van het weekend tegoed 🙂 

Eerste race was dus zoals gezegd redelijk dramatisch. Mijn gokje met slicks op een opdrogende baan pakte verkeerd uit. Het was op eieren rijden. Ik had totaal geen vertrouwen in de wagen en m'n snelheid was nergens. Het kon echter een stuk beter want de M3 van Fastres reed op slicks gewoon los naar P2.  Respect 🤪 De combinatie van weinig grip, hoogtoerige motor en een agressieve versnellingsbak  liggen me duidelijk nog niet.

Het vertrouwen zat laag na race 1 en vreemd genoeg merkte ik dat in mijn rijden ook. Moest het vertrouwen echt opbouwen... Uiteindelijk ben ik wel van P8 naar P3 algemeen kunnen rijden, maar de snelheid moet toch nog beter kunnen. Wel faire strijd gehad met een aantal wagens!

En nu is het seizoen is alweer voorbij 🙂 Laatste wedstrijd (terecht) afgelast en dus uiteindelijk slechts 2 koersen gereden. Op naar volgend jaar 🙂 Denk dat ik dit jaar eens ga investeren in telemetrie (AIM) zodat ik een beter idee heb waar ik tijd laat liggen ten opzicht van vorige koersen en m'n afstellingen beter kan inschatten.

 

aangepast door thaenzy
  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Seizoen 2021 ging afgelopen weekend weer van start 🙂 

Het waren zéér intensieve races voor mij, ik was pompaf na afloop 😂. De start van race 1 was zeer lekker, echter kon ik deze helaas niet positief afsluiten omwille van remfalen, echter wel schitterend gestreden met de VW Golf, de BMW M3, ...

Race 2 begon vanuit het achterveld. Na een safety car dan de aansluiting gevonden bij P5-6 maar dan door een eigen fout in de Rea (ruzie met versnellingsbak), de strijd moeten opgeven en geëindigd op P8.

 

 

aangepast door thaenzy
  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel mooi. Ik vind dat je zeer sterk verdedigt!! [emoji106][emoji106]. Die m3 van qvick daar is weinig tegen opgewassen [emoji6]

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zalig om te zien. Racen met de nodig inzet, en intussen bakken plezier beleven. Gevaar komt toch wel meer van de tegenstanders dan van jouw rijstijl zo te merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Machtig ❤️ 

Blijf filmpjes posten, 't is TE zalig om te zien!!!!

 

4 uren geleden, Denniske zei:

Machtig beeldmateriaal 

51179946561_4df0afd37f_h.jpg

 

51179263042_09b28f5887_h.jpg

 

51180169948_1b6e822fa0_h.jpg

Wel een beetje raar dat je dat van je eigen foto's zegt dat ze machtig zijn, maar bon.
Toch nog een tip: probeer je fototoestel stil te houden als je trekt, want nu is de achtergrond helemaal wazig.
En misschien de volgende keer ook wat meer inzoemen want nu staat de auto maar heel klein er op.
Geen dank!

Grtz Dirk

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

9:25 elegant voorbij twee gedubbelden. 10:25 ziet er een interessant vraagstuk uit. Was er een betere oplossing of niet.

Remfalen klinkt al griezelig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merci voor de comments allemaal, fijn om te lezen!

Op 15/5/2021 om 17:55, Le Capri Mauve zei:

9:25 elegant voorbij twee gedubbelden. 10:25 ziet er een interessant vraagstuk uit. Was er een betere oplossing of niet.

Remfalen klinkt al griezelig.

1 gedubbelde 🙂 Die CRX was voor positie. 

Betere oplossing voor 10:25 zie ik niet echt, ik krijg die Golf zéér moeilijk uitgeremd (is 100kg lichter) dus ik moest het van de exit hebben. Het is dan een beetje jammer dat de GT40 me geen plaats laat aan de apex, maar dat hoort erbij.

Remfalen is misschien verkeerd verwoord. Ik had m'n remblokken niet meer gechecked na de qualy en laatste 5 minuten zat ik dus gewoon op het ijzer linksvoor. Rem stond in brand. Stom.

Morgen komt ons 26-minuten verslag ook op Eclips TV om 17u10. Mooi voor onze competitie!

 

NewRaceFestivalEclipsTv.jpg

aangepast door thaenzy
  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • 4 weken later...

Afgelopen weekend nog eens een podium gehaald in de klasse. We reden 2x tijdens Francospeed op Spa. Algemeen finishte ik P5 en P6. In de 2e race een mooi gevecht gehad met de 635 van Vink Motorsport. Helaas geen beelden van maar kon hem onder druk blijven zetten tot hij een remfout maakte bij de busstop 🥳 (zie foto :-P)

image.png.78aa6e411ad82aed697888266b9d9015.png

image.png.7cad675db7ceb172edf465ace4f2ed61.png

BELCAR_HISTORIC_ROUND4_SPA_sized-119.thumb.JPG.8a7fb7bd958c7c1996dce82a0f88877b.JPG

BELCAR_HISTORIC_ROUND4_SPA_sized-159.thumb.JPG.8fb007328537bf993203ed52a517e213.JPG

Mijn dogbox had ik gemolesteerd dus vooraf terug de originele bak gemonteerd. Vreemd genoeg reed ik hier een stuk soepeler mee met een supertijd van 2.46.5 als resultaat!

  

aangepast door thaenzy
  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens de Historic GP in Zolder jou nog een vergelijkbare verremming zien maken aan de Rea in Zolder, dat was ook een mooie race!

Kan je verklaren waarom die RX-3 zo snel is op Zolder en achterhinkt op Spa? In Zolder reed 'ie in een mum van tijd van achteruit het veld aan gort... Was toen wel gescheiden tussen historic en classic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Lotuzzz zei:

Tijdens de Historic GP in Zolder jou nog een vergelijkbare verremming zien maken aan de Rea in Zolder, dat was ook een mooie race!

Kan je verklaren waarom die RX-3 zo snel is op Zolder en achterhinkt op Spa? In Zolder reed 'ie in een mum van tijd van achteruit het veld aan gort... Was toen wel gescheiden tussen historic en classic.

Mwa, achterhinken op Spa zou ik zeker niet zeggen. In de historische klasses (1 en 2) werd hij afgelopen weekend 1e en 2e. Hij moest ook enkel de #7 FIA Ford Capri RS3400 van Kuijl voor zich dulden. (en die is eigenlijk buiten categorie, prijskaartje wil je niet weten) Gust van Haelst is een zeer goed piloot die er alles uit haalt 🙂

Hij kan niet mee met de top bij de youngtimers maar dat is ook logisch gezien zij op semi slicks moeten rijden ten opzichte van slicks bij ons. (De Capri kan wel op slicks gezien het een FIA wagen is en op die manier gehomologeerd is). Wellicht gaat hij volgend jaar Mazda RX-7 rijden en dan zou hij mee moeten kunnen doen voor de algemene zege...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, bt. zei:

Wat een heerlijke 6! :shock:

Inderdaad een prachtig ding. Als je eens live komt kijken moet je ook maar eens in die wagen kijken. Fenomenaal afgewerkt, gewoon prachtig.

Ook een heel sportieve strijd gehad met hem, kwam me achteraf ook nog feliciteren.

BELCAR_HISTORIC_ROUND4_SPA_sized-106.thumb.JPG.00cf33227a2311607d3c09076671d10f.JPG

1833811058_65(4).thumb.JPG.fbfd29d246c059cc8536214759c47f70.JPG

BELCAR_HISTORIC_ROUND1_ZOLDER_2021_sized-25.thumb.JPG.d5ad685a41d4caa1763fa2d945d6b601.JPG

BELCAR_HISTORIC_ROUND2_SPA_2021-153.thumb.JPG.ebdf76a6c453e9b207c5be1f20a573da.JPG

 

  • Vind ik leuk 5
  • Omhelzing 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, thaenzy zei:

Inderdaad een prachtig ding. Als je eens live komt kijken moet je ook maar eens in die wagen kijken. Fenomenaal afgewerkt, gewoon prachtig.

Ook een heel sportieve strijd gehad met hem, kwam me achteraf ook nog feliciteren.

Ik volg Vink Motorsport op Instagram, heerlijke beelden altijd van hun builds 😮

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Waky zei:

Zalige foto. Volgende keer rem balans wat aanpassen naar voor.    

😄 Hij zei ook dat hij aan het klooien was met zijn rembalans. In de remzones (Bruxelles, pif paf) kon ik telkens zeer dichtbij komen dus denk dat hij daarom aan het twijfelen was. Ben hem bij de vorige foto gepasseerd aan de busstop, en vervolgens wat geluk gehad met verkeer en zo voor hem gefinished.

BELCAR_HISTORIC_ROUND4_SPA_sized-151.thumb.JPG.ca170df6498d30270f2dfd6f25650bea.JPG

aangepast door thaenzy
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Een heerlijk weekend achter de rug waarin enkele setup changes me enorm bevielen. Ik rijd sinds Spa met een standaard M3 versnellingsbak en dit ligt me gewoon weer een pak beter. De feeling en het vertrouwen is er weer en kon uiteindelijk een 1.45.1 op een circuit met bijzonder veel grip 😄 Race 1: P8, Race 2: P5

Ik sloot het weekend af op de 3e plaats in mijn klasse, achter 2 snellere M3's. Zeer tevreden dus en kijk al enorm uit naar komend weekend op de Nurburgring GP.

May be an image of car

Heb Fred Krab met een Vink BMW E30 M3 enkele ronden achter me kunnen houden (de Volvo van Bouvy zat er ook nog tussen) maar eens hij daarvan verlost was ging hij me vlot voorbij; vervolgens draai ik wel m'n snelste ronde 😄:

May be an image of car and outdoorsMay be an image of car and road

 

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

De zaligste koers heb ik bewaard tot het laatste weekend 🙂 In race 1 heb ik bijna de gehele wedstrijd gestreden, enorm intens;

- eerst met de Audi Quattro Group 4 van Anton Werner maar na de safety car verloor ik daar de aansluiting. Voordien was het echt continu om-en-om. Hij de power op de rechte stukken, ik de bochtsnelheid. In race 2 heeft hij zijn turbo-druk helemaal opgeschroefd omdat hij van me af wou zijn denk ik 😄

- nadien met de Volvo 240 Turbo van Fred Bouvy. In de voorlaatste bocht probeert hij me buitenom uit te remmen bij de snelle chicane maar ik had al in de gaten dat dat hem niet ging lukken. Even ingehouden en hem dan bij de laatste bocht kunnen pakken. Zalig, veel complimenten gehad voor deze race 😄 

Een compilatie maken is moeilijk dus bij deze de volledige koers:

 

399804523_BELCAR_HISTORIC_ROUND6_NRBURGRING_sized-130.thumb.JPG.f6b2e6b3f373680ecf91de3917882906.JPG

103352827_BELCAR_HISTORIC_ROUND6_NRBURGRING_sized-117.thumb.JPG.52013ec48f3f35a843af714c6f3f005a.JPG

2091498843_BELCAR_HISTORIC_ROUND6_NRBURGRING_sized-78.thumb.JPG.bdf125d9bc5355355c6a3c6ec1ab6b6c.JPG

1328719022_BELCAR_HISTORIC_ROUND6_NRBURGRING_sized-34.thumb.JPG.42f18da2165a8c2810d4757cbec5db66.JPG

 

  • Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijk! Ik ben ook trouwe kijker van de Historic wedstrijdverslagen op youtube, die van deze race zal er binnenkort ook wel opstaan. Heftige strijd met onderling erg verschillende wagens, maar met vooral ook veel respect voor elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid