Ga naar inhoud

BMW G07 X7


Phil

Aanbevolen berichten

 

5 hours ago, Hazen said:

Misschien dat er extra gaten of verstevigingen aan het chassis voorzien worden?

 

5 hours ago, Phil said:

Extra koeling voor motor/versnellingsbak/..., onder andere.

Als die kist dat nodig heeft, is ‘em op de goedkoop ontwikkeld. 

Een auto, alzeker een duitse en van die prijs, moet royaal “overengineered” zijn. Zoniet kunt ge u evengoed een stuk Amerikaan kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, The Swede zei:

 

 

Als die kist dat nodig heeft, is ‘em op de goedkoop ontwikkeld. 

Een auto, alzeker een duitse en van die prijs, moet royaal “overengineered” zijn. Zoniet kunt ge u evengoed een stuk Amerikaan kopen.

Ik heb destijds een oem wegklapbare trekhaak gemonteerd op een ML W166, doordat de verkoopsafdeling die vergeten had bij bestelling. De officiele "kit" was ook met een andere ventilator/mantel/flaps + programmatie. 

Zo vreemd is dat niet hoor..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En vooral gek dat iemand in de job die Swede doet, vandaag (anno 2019) plots vereist dat een gemiddeld geprijsd (i.e. geen top tier) grootserie-product plots "royaal overengineered" moet zijn. :unsure: 

Als je hoort dat ook Das Haus bij een (Belgische) toeleverancier van een Duitse automotive electronics fabrikant gaat negotiëren tot 4 cijfers na de komma per unit, de prijzen per unit in 15 jaar tijd met meer dan 3/4e naar beneden heeft gepusht en daarvoor in ruil vrede neemt met ongeveer 10 keer zoveel foutjes (in ppm) als 15 jaar geleden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, The Swede said:

Als die kist dat nodig heeft, is ‘em op de goedkoop ontwikkeld.

Heeft daar niks mee te maken, een fabrikant verdient gewoon massaal op opties.

Een full option auto is niet veel duurder om te bouwen, maar kost veel meer voor de eindgebruiker.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

2020-BMW-X7-M50i-04-830x553.jpg

There isn’t going to be a proper BMW X7 M. The M Division has already stated as such. The X7 is just too big, luxurious and heavy to warrant a proper M variant. However, X7 fans that are wanting for more power, don’t fret because more grunt is on the way in the form of the BMW X7 M50i.

523 paardjes, van 0 naar 100 in 4,5 sec.

https://www.bmwblog.com/2019/05/22/world-premiere-2020-bmw-x7-m50i-the-most-powerful-x7/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag eens in een X7 gaan zitten. Zolang je er in zit en de buitenkant niet ziet, is dat een fantástische auto. Helaas heeft hij ook een exterieur.

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

X7 M50i

I'd dig that as a family car :inlove: 

image.png.92069ff4aae4b3f61ac0b685a27a3ba6.png

Stevige prijs, wel.

Voor "maar" een kleine 50k extra heb ik een Range Rover SVAutobiography Dynamic volledig naar wens...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

X7 M50i
I'd dig that as a family car :inlove: 
image.png.92069ff4aae4b3f61ac0b685a27a3ba6.png
Stevige prijs, wel.
Voor "maar" een kleine 50k extra heb ik een Range Rover SVAutobiography Dynamic volledig naar wens...

En geen super belachelijk ogende voorkant.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog nul waardebesef in BEF, ik moet omrekenen naar € ... dus je post zegt me niks. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, gTa zei:

X7 M50i

I'd dig that as a family car :inlove: 

image.png.92069ff4aae4b3f61ac0b685a27a3ba6.png

Stevige prijs, wel.

Voor "maar" een kleine 50k extra heb ik een Range Rover SVAutobiography Dynamic volledig naar wens...

Ik heb al een lange RR moeten overnemen op een X7 M50d. Mens heeft er meerdere en was 'blown away' door de kwaliteiten van de X7 tov z'n RR.

Dit geheel terzijde. Over smaken en kleuren spreek ik me natuurlijk niet uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had net het omgekeerde gevoel.
Onlangs kort na elkaar X7 en RR gereden. Motorisaties waren wel niet 1op1 te vergelijken: 40i tov 5.0 SC.
Maar vond het verschil net frappant. in 40i vonden we (m'n vader ook) de X7 echt 'log' en zeer zwalpend aanvoelen tov de RR. Ook qua power kwam de X7 echt wel iets te kort.
Nadien nog nieuwe 745e gereden. Wereld van verschil, powerband daar is hemels imho. Al valt dit ook terug niet te vergelijken. Active Sound op de 7-series was dan wel weer 'jammer'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tommie zei:

Ik heb al een lange RR moeten overnemen op een X7 M50d. Mens heeft er meerdere en was 'blown away' door de kwaliteiten van de X7 tov z'n RR.

Dit geheel terzijde. Over smaken en kleuren spreek ik me natuurlijk niet uit.

De Range Rover, huidige X5 en huidige '7 kennende ... zou het me verwonderen dat een X7, zélfs met de full nappa Individual spec interieur, inzake materiaal- en bouwkwaliteit en ook qua kwaliteitsgevoel zo veel beter scoort dan een Range. Zeker als je met een Autobiography gaat vergelijken (met full walknappa leder, ook hemelbekleding) ... da's toch hard to beat, in my book.

Als ik er mag van uit gaan dat een X7 binnenin "hetzelfde" is als een X5, en als ik dan een X5 bekijk met nappaleder binnenin (incl. bovenkant dashboard en deuren), dan scoort dat voor mij bijzonder goed qua Anmutung en kwaliteitsgevoel. 't Is dus zeker niet dat ik daar niet content mee zou zijn, integendeel.

Wat dat smaken en kleuren betreft: heb enkele X7 live gezien tijdens m'n reis en ik moet toegeven dat er aan die gigantesque nieren in z'n snoet IRL nog wel te wennen valt. Ik denk dat het mij niet zou tegenhouden van zo'n ding te kopen. (Bij de '7 heb ik het moeilijker.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Quill zei:

Ik had net het omgekeerde gevoel.
Onlangs kort na elkaar X7 en RR gereden. Motorisaties waren wel niet 1op1 te vergelijken: 40i tov 5.0 SC.
Maar vond het verschil net frappant. in 40i vonden we (m'n vader ook) de X7 echt 'log' en zeer zwalpend aanvoelen tov de RR. Ook qua power kwam de X7 echt wel iets te kort.
Nadien nog nieuwe 745e gereden. Wereld van verschil, powerband daar is hemels imho. Al valt dit ook terug niet te vergelijken. Active Sound op de 7-series was dan wel weer 'jammer'.

40i moet je écht niet nemen in X7. Dikke diesel of V8.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, gTa zei:

De Range Rover, huidige X5 en huidige '7 kennende ... zou het me verwonderen dat een X7, zélfs met de full nappa Individual spec interieur, inzake materiaal- en bouwkwaliteit en ook qua kwaliteitsgevoel zo veel beter scoort dan een Range. Zeker als je met een Autobiography gaat vergelijken (met full walknappa leder, ook hemelbekleding) ... da's toch hard to beat, in my book.

Maar als ik een X5 bekijk met nappaleder binnenin (incl. bovenkant dashboard en deuren), dan scoort dat voor mij bijzonder goed qua Anmutung en kwaliteitsgevoel. 't Is dus zeker niet dat ik daar niet content mee zou zijn, integendeel.

Wat dat smaken en kleuren betreft: heb enkele X7 live gezien tijdens m'n reis en ik moet toegeven dat er aan die gigantesque nieren in z'n snoet IRL nog wel te wennen valt. Ik denk dat het mij niet zou tegenhouden van zo'n ding te kopen. (Bij de '7 heb ik het moeilijker.)

KwaliteitEN, zeg ik he. :) Ik heb het daarmee niet noodzakelijk over de build quality, maar over de kwaliteiten van het voertuig an sich. Comfort, rijgedrag, ICE(!), enz...

Again, elke mening is subjectief uiteraard. Maar het zegt wel iets pro de X7.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tommie zei:

KwaliteitEN, zeg ik he. :) Ik heb het daarmee niet noodzakelijk over de build quality, maar over de kwaliteiten van het voertuig an sich. Comfort, rijgedrag, ICE(!), enz...

Again, elke mening is subjectief uiteraard. Maar het zegt wel iets pro de X7.

Aha, that way. Ja dan volg ik wél.

ICE in een Range/Jag is en blijft altijd een beetje huilen. Traag opstarten, vaak delays in tal van zaken (routeherberekening bv), ghost behaviour, touch screen brol, ... 

3 minuten geleden, Tommie zei:

40i moet je écht niet nemen in X7. Dikke diesel of V8.

Je schreef dat nog al eens. En ik geloof je.

Maar wat bij mij "bijt" is dat een 40i N58 eigenlijk met relatief weinig ingrepen tot best pittige waarden te tunen valt, en je blijft nog altijd met een benzine rijden (al is een diesel in zo'n zware boot op geen enkel vlak een nadeel, behalve misschien sound) en met een fiscaal betaalbare 3-liter.  Een benzine V8 in ons land met onze taksen is simpelweg onnozel. Blijven over, dan, de 3.0d en de M50d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Tommie zei:

40i moet je écht niet nemen in X7. Dikke diesel of V8.

Viel toen niet te testen, jammer genoeg. Maar qua rijden/onderstel vond ik het verschil eigenlijk al frappant tov RR SC,met name het deinen in de bohten. Geen idee wel in hoeverre een SC onderstel aangepast is? 

Interieur van de X7 was wel dik in orde. Sportieve elegantie zowaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, gTa zei:

Je schreef dat nog al eens. En ik geloof je.

Maar wat bij mij "bijt" is dat een 40i N58 eigenlijk met relatief weinig ingrepen tot best pittige waarden te tunen valt, en je blijft nog altijd met een benzine rijden (al is een diesel in zo'n zware boot op geen enkel vlak een nadeel, behalve misschien sound) en met een fiscaal betaalbare 3-liter.  Een benzine V8 in ons land met onze taksen is simpelweg onnozel. Blijven over, dan, de 3.0d en de M50d.

Mja. 'Probleem' van die 40i blijft dat je te veel in toeren rijdt. Dat wil ik zelf niet in een X7, en de gemiddelde klant voor zo'n kist al zeker niet.

Dus toch nog liever de 30d dan de 40i. Maar eigenlijk zijn énkel de 50d en 50i goed. Erg om te zeggen in feite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

@Phil en @Tommie en @Stancke en @Ritsuke en @Asserti

(zeg nog keer dak ni kan multimenti'n'n'nnn Ritsuke :inlove: )

Heeft een X7 een bagage-afdekking die de hele kofferruimte afdekt als je de achterste zetelrij neerklapt (dus in 5-zitter modus rijdt)?
Is dat dan uit zo'n rollo-ding waaruit ook het scheidingsnet komt? Standaard uitrusting of enkel icm kofferruimtepakket?

image.png.5b9dd4c36ed38f4dbe3d5ec1bf902e57.png

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Asserti zei:

nope

Dus; niks beschikbaar om kofferruimte af te schermen, bij neergeklapte 3e zitrij?

Ok, thx.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Ritsuke zei:

Jawel hoor maar niet standaard is idd onderdeel van kofferruimte pakket. 

Heb je daar foto's van? Ik vind daar dus niks van terug (behalve een woordelijke omschrijving die ook zo flou is dat je 't eigenlijk niet kan weten).

Ik vermoed dat die afdekkapjes zijdelings (onder de achterste ruit) de montagepunten zijn voor een rollo?

$_20.jpg

Want ik zie langs geen kanten waar je een rollo aan de rugleuning van de 2e zetelrij zou kunnen bevestigen...

image.thumb.png.74c9c0c7a5ce8bf068044203983c4677.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd! Gevonden:

image.png.059fd0db02c138127f41a1e1d07204b4.png

image.png.48d5f4581ef3c804662ebde992bfc518.png

 

"Sichtschutzrollo", ook duidelijk anders dan de vaste klep als Sichtschutz voor wanneer de 3e zetelrij opgeklapt staat.

Thanks!

 

 

Moest iemand daar een fotootse van hebben, gemonteerd in de auto: gaarne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid