Ga naar inhoud

Tesla Model Y


Gast Dirk75

Aanbevolen berichten

Nee, echt, lees dat artikel en haal er de dingen uit die pas sinds het 3e kwartaal geweten zijn, en in de toekomst nog van tel zijn.

Dan valt er echt 3/4e van dat artikel weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, wooter zei:

Ik zie in long term debt nergens dat ze schuldeisers niet hebben betaald die ze hadden moeten betalen. Weet jij wel hoe long term debt werkt?

Ik zie ook niet dat ze wel betaald zijn. Ik lig daar eigenlijk niet van wakker. Zolang ze maar goede, kwalitatieve autos leveren.

En vooral dienst na verkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tesla haalt een NPS score van 96. Het zit dus met de auto's en de dienst na verkoop wel erg goed. Porsche haalt 84, BMW 72. Dat wil zeggen dat respectievelijk 96%, 84% en 72% van de klanten van die merken het merk en de service een 9 of 10 op 10 geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, wooter zei:

Tesla haalt een NPS score van 96. Het zit dus met de auto's en de dienst na verkoop wel erg goed. Porsche haalt 84, BMW 72. Dat wil zeggen dat respectievelijk 96%, 84% en 72% van de klanten van die merken het merk en de service een 9 of 10 op 10 geven.

Ja en?  Cijfers zijn op vele manieren te lezen, dat weet jij ook. Uiteindelijk lig je alleen wakker, hoe het met je eigen wagen en service gesteld is.

Op dit moment faalt iedere fabrikant, want betreft het leveren van een betaalbare ev binnen de te verwachten afwerking voor zijn prijs.

Jij hebt gewoon het geluk om een plus € 100k auto te kunnnen afschrijven binnen het bedrijf zodat hij maar €70000 kost.

Een particulier die een tesla s koopt, is even gek als een bedrijf een tesla roadster 2019.

Dus is het wachten op de y, die naar verwachting hier €60000 zal kosten. Hij zal heel goed moeten zijn....

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp je niet.

Eerst insinueer je dat Tesla haar leveranciers niet betaalt. Wanneer we dieper gaan, blijkt het vooral om schulden op lange termijn te gaan (vooral uitstaande obligaties die nu niet moeten terug betaald worden). Dan insinueer je iets over een gebrekkige service, en wanneer ik daarop antwoord met de NPS score die aanzienlijk hoger ligt dan de concurrentie stel je dat een NPS score niets zegt...

Heb je nog wat munitie om te schieten of blijven het bij losse flodders?

Het topic gaat overigens over de Model Y...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, wooter zei:

Ik begrijp je niet.

Eerst insinueer je dat Tesla haar leveranciers niet betaalt. Wanneer we dieper gaan, blijkt het vooral om schulden op lange termijn te gaan (vooral uitstaande obligaties die nu niet moeten terug betaald worden). Dan insinueer je iets over een gebrekkige service, en wanneer ik daarop antwoord met de NPS score die aanzienlijk hoger ligt dan de concurrentie stel je dat een NPS score niets zegt...

Heb je nog wat munitie om te schieten of blijven het bij losse flodders?

Het topic gaat overigens over de Model Y...

Jammer dat je dat ervaar als schieten... is mijn bedoeling niet.  Jij bent niet een eenmansdefensie op het forum hoor...

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, wooter zei:

Ik begrijp je niet.

Eerst insinueer je dat Tesla haar leveranciers niet betaalt. Wanneer we dieper gaan, blijkt het vooral om schulden op lange termijn te gaan (vooral uitstaande obligaties die nu niet moeten terug betaald worden). Dan insinueer je iets over een gebrekkige service, en wanneer ik daarop antwoord met de NPS score die aanzienlijk hoger ligt dan de concurrentie stel je dat een NPS score niets zegt...

Heb je nog wat munitie om te schieten of blijven het bij losse flodders?

Het topic gaat overigens over de Model Y...

Is die NPS score alleen voor de US?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, wooter zei:

Wat ik vind is de NPS scores voor de VS. Heb je redenen om te geloven dat Europa sterk anders zou scoren?

 

Ja ik vraag me wel af of de Amerikanen niet wat te optimistisch zijn voor hun eigen merken.

https://www.whatcar.com/news/reliability-survey/n16170

Als je deze britse reliability survey bekijkt komt Tesla er niet zo goed uit, dus ik kan moeilijk geloven dat mensen dan zo tevreden kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, wooter zei:

Dat is geen NPS rating

 

Quote

In contrast, nearly 38% of Tesla Model S owners reported faults, with issues split fairly evenly between bodywork, interior trim and the cars’ electric motors. Owners also told us about broken exterior door handles and other bodywork problems, as well as some faults with exterior lights. Although all cars were fixed under warranty, some were off the road for more than a week.

Service lijkt wel ok maar ik zou toch geen 100% tevreden klant zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid