Jump to content
Guest Dirk75

Waarom rijd je nog niet elektrisch?

Recommended Posts

Guest Dirk75   
Guest Dirk75

Ieder mag hier aangeven waarom hij de keuze nog niet gemaakt heeft.

 

Ik steek van wal:

Er is momenteel  prijsgewijs geen alternatief voor mijn huidige wagen. Inclusief tco. 

Een dagje naar de Ardennen in de winter en de nodige file leed, is onmogelijk zonder tussenstop door het beperkte rijbereik en de nodige stress. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jvc    256
jvc

Omdat het nog niet opgelegd wordt door het bedrijf waarvoor ik werk, is een kwestie van enkele jaren waarschijnlijk.

Prive wacht ik liefst tot vadertje staat het onmogelijk maakt om nog een auto te kunnen betalen die rijdt op brandstof. Hopelijk is dit nog heel lang :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
DenDuvel    4,380
DenDuvel

Omdat ik er nog gene krijg van mijn baas. En omdat ik thuis niet kan laden.

Want voor ordinaire dagdagelijkse verplaatsingen lijkt elektrisch rijden de maks!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Dirk75   
Guest Dirk75
9 minuten geleden, jvc zei:

Omdat het nog niet opgelegd wordt door het bedrijf waarvoor ik werk, is een kwestie van enkele jaren waarschijnlijk.

Prive wacht ik liefst tot vadertje staat het onmogelijk maakt om nog een auto te kunnen betalen die rijdt op brandstof. Hopelijk is dit nog heel lang :)

Valt er een model in het budget van het bedrijf?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Frekkel    7,360
Frekkel

Omdat de interessante modellen met een redelijk rijbereik een arm en een been kosten als je dat zelf moet bekostigen.

  • Like 1
  • Thanks Friendly 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gixxer    539
Gixxer
Omdat ik er nog gene krijg van mijn baas. En omdat ik thuis niet kan laden.
Want voor ordinaire dagdagelijkse verplaatsingen lijkt elektrisch rijden de maks!


Vind die stilte toch ook de max.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Dirk75   
Guest Dirk75
3 minuten geleden, Soul zei:

Omdat ik geen zonnepanelen heb.

Op zonnestraal vandaag gelezen, dat de gemiddelde installatie vandaag 1kwh opbracht... De volle € 0,25

Share this post


Link to post
Share on other sites
Joske    190
Joske

idd. Gisteren de volle 951Wh geproduceerd thuis.
Dat is nog niet genoeg om mijn eigen sluimer-verbruik te dekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jvc    256
jvc
5 uren geleden, Dirk75 zei:

Valt er een model in het budget van het bedrijf?

Ik zou het niet direct weten maar een Nissan Leaf zal er wel dicht bijzitten denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ST TDCi    1,701
ST TDCi
4 uren geleden, Frekkel zei:

Omdat de interessante modellen met een redelijk rijbereik een arm en een been kosten als je dat zelf moet bekostigen.

+1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Polygoon    5,580
Polygoon

Te duur. Als ik een sub 10k RWD kist vind koop ik hem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jupke    5,497
Jupke
10 hours ago, Joske said:

emoji23.png idd. Gisteren de volle 951Wh geproduceerd thuis.
Dat is nog niet genoeg om mijn eigen sluimer-verbruik te dekken.

Hier ook zoeiets, vorige week wel nog dagen gehad van 15kWh natuurlijjk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Liquid Li0n    162
Liquid Li0n

het geluid en de beleving van het autorijden heb je niet bij elektrisch. geef mij maar voeten en armen werk gecombineerd met een mooie échte in- en uitlaatsound.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
PJH    11,071
PJH

Omdat ik regelmatig 700-1000km doe op een dag, sportief gereden en zonder stoppen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jokke_vlo    9,251
Jokke_vlo

Omdat het een achteruitgang is. 

  • Like 3
  • Funny 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
CAS    3,424
CAS
9 uren geleden, Bompa zei:

Ik doe vaak meer dan 400km op een dag. Voorlopig nog niet interessant dus.

Gewoon meer eten!

Bij mij zou dat nog perfect gaan eigenlijk. Maar liever met V8 gebrul naar het werk. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jupke    5,497
Jupke

1. aankoopprijs

2. paar keer per jaar met de caravan op stap

Share this post


Link to post
Share on other sites
tuscani    5,342
tuscani

voorlopig nog te duur, en ben/was nog niet helemaal overtuigd.

nu met de hybride, voel ik me wel meer en meer gewonnen voor het concept.

na ondervinden en proberen tot de conclusie gekomen dat we onze wekelijkse en zelfs maandelijkse verplaatsingen perfect elektrisch moeten kunnen afleggen, ben ik ook meer en meer overtuigd dat onze volgende een volledig elektrische zou kunnen worden. (enkel nog idd de jaarlijkse vakantie is een struikelblok en mentaliteitsaanpassing.)

belevenis zoals sommigen het hier schrijven, heb ik zo goed mogelijk proberen op te vangen met de abarth.  velen hebben toch een 2de wagen en dat kost geen stukken van mensen. (degene met geld kopen dan wel een GT3 als beleveniswagen :D )

 

het is een andere manier/gewoonte, maar ik denk dat dat hetzelfde geweest is indertijd met diesel versus benzine of lpg. je hebt altijd een groep die verketterd moet worden door de andere.

-diesel is voor vrachtwagens en verwarmingsketels

-lpg is voor iemand die een dikke wagen wilt, maar de benzine niet kan betalen

-elektriciteit is voor zielloze verplaatsingen tussen a en b (met een tussenstop naar een laadpunt)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • tuscani
      By tuscani
      proto of afgewerkt?
      Alleszins zeker geen lelijke wagen
      https://www.polestar.com/polestar-1



       
       
      Het is eindelijk zover: het Zweedse Volvo-dochtermerk Polestar onthulde in Shanghai zijn allereerste productiemodel. In tegenstelling tot wat eerst gedacht werd, is de Polestar 1 niet volledig elektrisch, maar een plug-inhybride die 600 pk en 1.000 Nm belooft.
      Wim Bervoets 18/10/2017 0:18:25   De band met moederbedrijf Volvo is meteen duidelijk: de Polestar 1 bevat heel wat visuele elementen van de Volvo S90, maar is toch een stuk korter én er valt geen enkel Volvo-logo te bespeuren. Toch kan de Polestar 1 zijn roots traceren tot een Volvo-conceptcar: de Volvo Concept Coupe uit 2013.
      Zelfde platform, andere uitwerking
      De Polestar 1 gebruikt trouwens hetzelfde SPA-platform (scalable product architecture) als de Volvo S90. Toch is de Polestar een stuk compacter: de wielbasis is bijvoorbeeld 320 millimeter korter, en de totale lengte bedraagt 4,50 meter, tegenover 4,96 meter voor de S90. Voor het koetswerk maakten de Zweedse ingenieurs overvloedig gebruik van met koolstofvezel versterkt plastic
      CFPR), waardoor ze het gewicht drastisch konden verlagen, de stijfheid verhogen en het zwaartepunt lager konden leggen.
      Toekomst volledig elektrisch Geen volledig elektrische aandrijflijn onder de kap dus: de scherpe deadline tegen wanneer deze eerste creatie voorgesteld moest worden, liet dat nog niet toe. Toch drukte Polestar ons op het hart dat deze Polestar 1 de enige hybride zal blijven. Lees: de toekomst van het nieuwe merk wordt volledig elektrisch.
      Twee elektromotoren
      Deze Polestar 1 combineert dus een klassieke verbrandingsmotor met een elektromotor. Correctie: twee elektromotoren, want elk achterwiel krijgt een 80 kW sterk exemplaar. Samen zijn ze goed voor 218 pk en 480 Nm. In combinatie met Volvo’s bestaande T6-viercilinder turbobenzine, die hier 343 pk en 520 Nm produceert, levert dat een gecombineerd vermogen op van 600 pk en 1.000 Nm. De benzinemotor drijft via de Aisin-Warner-achttrapsautomaat (uit onder meer de XC90 T8) de voorwielen aan, de elektromotoren de achterwielen. Daardoor is deze Polestar 1 dus vierwielaangedreven.
      Drie batterijpacks
      De Polestar-ingenieurs combineerden maar liefst drie batterijpacks om de elektromotoren te voeden: een in de transmissietunnel, twee boven de achteras. Samen zijn ze goed voor 34 kWh, en een rijbereik in volledig elektrische modus van 150 kilometer. De batterijen kunnen al rijdend worden geladen tot 50%, of volledig via de kabel aan een stopcontact. Polestar denkt eveneens aan snellaadmogelijkheden, waardoor je in een 40-tal minuten de batterijen terug volledig van stroom kunt voorzien.
      Meer cijfers?
      Tijdens de presentatie goochelden de Zweden met nog meer cijfers: een bijna ideale 48/52-gewichtsverdeling bijvoorbeeld, die de balans en het rijplezier van de Polestar 1 ten goede moet komen. Ondanks een totaalgewicht van zowat 2,2 ton, want het gewicht dat Polestar wint door het gebruik van koolstofvezel in het koetswerk komt er natuurlijk met drie batterijpacks opnieuw bij. Desondanks zou deze Polestar 1 een topsnelheid in volledig elektrische modus halen van 160 km/u, en van 250 km/u in hybridemodus.
      Chassis
      Voor het chassis sloeg Polestar de handen in elkaar met een ander Zweeds bedrijf: de ophangingsspecialisten van Öhlins. Die ontwikkelden specifieke dempers voor de Polestar 1. Remmenspecialist Akebono, een grote naam uit de racewereld, moet met 400 millimeter grote remschijven omgeven door 20-duimsvelgen voor de nodige stopkracht zorgen om de 2,2 ton tot stilstand te brengen.
      Vertrouwd
      De Polestar 1 wordt geen echte vierzitscoupé, maar een 2+2-zitter. Het interieur komt vertrouwd voor: dat hevelt Polestar integraal over van Volvo. De geventileerde lederen zetels, het Bowers & Wilkins-audiosysteem en het grote tabletvormige infotainmentscherm zorgen dus voor een bekende omgeving voor wie al eens in de V90 en S90 heeft gezeten.
      Diensten
      De prijs van deze Polestar 1? Die is er nog niet. Een echte catalogusprijs zal er ook niet komen: net als bij de nieuwe XC40 zal je deze Polestar gewoon kunnen huren. Maar in tegenstelling tot de kleine Volvo-SUV is dat bij Polestar de enige mogelijkheid: je betaalt geen voorschot, daarna betaal je gedurende twee of drie jaar een maandelijkse huurprijs, die alle kosten bevat. Bestellen gebeurt online, maar je zou terecht moeten kunnen in “Polestar Spaces” voor advies en testritten.
      On demand-diensten zijn er eveneens voorzien, zoals dakkoffers wanneer je op vakantie gaat, huurauto’s enzovoort, die gewoon op je maandelijkse factuur worden aangerekend. Onderhoud wil Polestar zoveel mogelijk zorgenvrij laten gebeuren voor de klant: het merk geeft zelf aan wanneer dat moet gebeuren, pikt de auto zelf op (door een smartphone-app die als digitale sleutel kan worden gebruikt), voert het onderhoud uit en zet hem netjes gewassen terug op je parking.
      Productie
      De Polestar 1 wordt in de loop van 2018 volledig productieklaar gemaakt. Begin 2019 wordt de productie van dit eerste model opgestart. De Zweden laten voor Polestar een gloednieuwe ecologische fabriek optrekken in het Chinese Chengdu.
      bron  http://www.vroom.be/nl/nieuws/officieel-polestar-1-de-zweedse-hybridecoup
       
       
       
       
       
    • Audi S8
      By Audi S8
    • Rabbit
      By Rabbit
      Aangezien er nog geen topic is van de Model S en dit toch één van de voorlopers is, EN er een nieuwe aandrijflijn aankomt, alvast een topicje.
      Men is begonnen aan het ringrijden:
       
    • Audi S8
      By Audi S8
      All that glass: The Taycan has up to 53 inches of screen real estate.
      Do you like displays? Because the 2020 Porsche Taycan has all of them. Following a teaser on August 20, Porsche has released six images of the new electric car’s cabin ahead of its early September debut, showing a digitally intensive cockpit that brings the company’s interior design language firmly into the 21st century.
      That’s not to say the Taycan abandons Porsche design tradition. The dash retains a two-element layout with a horizontally focused “upper wing” with an upright face and a narrow “lower wing” where the transmission tunnel would be on a gas-powered car. Look at the Taycan’s cabin alongside a 911 (we've conveniently made that possible below – forgive the offset angle in the 911) and the resemblance is obvious.
      There’s never been a 911 with so many displays, though. The crown jewel of the Taycan’s cockpit is an enormous 16.8-inch curved display atop the steering column. The design is, frankly, striking. Our reaction to seeing it earlier this week at an embargoed backgrounder was a bit like the first time we saw the massive center display in the Tesla Model S – there’s never been anything like this attached to a mass-produced car before. Surrounding the display are touch-capacitive buttons that control the headlights, stability control, suspension firmness, and judging by the image released, the vehicle’s ride height.
      The huge screen should be plenty functional, too, giving drivers four separate preset modes which they can easily cycle through via the steering wheel. The standard setup (shown below) will be familiar to any Porsche enthusiast, as it emulates the five-dial layout that’s adorned the brand’s vehicles for decades. A center “dial” features a digital speedometer with a power meter surrounding it, in place of a central tachometer. Two separate “dials” flank the central portion, with information getting less important the further from the center you look. Two map settings turn the cluster into an extension of the navigation screen, including a reduced mode that simply replaces the center dial. A Full Map mode takes up the entire 16.8-inch display. Finally, a Pure setting limits the display to just the speed, traffic signs, and a simple arrow for navigation.
      Look right of the instrument cluster and there’s a 10.9-inch touchscreen where you’d expect it. Look even further and there’s yet another screen where you wouldn’t – right in front of the passenger. When these screens are off, though, they blend neatly into the dash. Praise be to Porsche for resisting the tablet-style temptation that’s gripping the auto industry.
      Both displays use an operating system that’s distinct from the infotainment you’d find in other modern Porsches. A customizable home screen looks cleaner and smarter than Porsche’s current infotainment, although the three-tile layout (shown on the passenger display, below) reminds us a bit too much of the current version of BMW’s iDrive system. A screen showing individual tiles allows the driver to access specific apps and put the appropriate information front and center, if the reconfigurable three-tile setup is too much.
      The center console houses a third (or fourth, if you tick the box for the passenger display) screen, spanning 8.4 inches. It’s the primary interface for the climate controls, but the lower portion doubles as a haptic touchpad. It’s like an idealized version of Lexus’ trackpad setup and it also includes handwriting recognition. The lower screen can also show the charge level while parked and plugged in.
      The forward-thinking nature of Taycan’s cabin does have a downside and it comes in the form of yet another virtual assistant for us to argue with. Simply say “Hey Porsche” followed by a natural-language command, and the car responds. We’re expecting similar functionality (for better or worse) to the systems introduced by rivals Mercedes-Benz and BMW.
      Another advanced nod comes in the form of electrically controlled climate control vents. Paired with a “Virtual Airflow Control” system, owners can select presets for airflow from the climate control system and adjust the electric shutters independently. Finally, an additional 5.9-inch display manages the climate controls in the rear as part of an optional four-zone climate control package. Porsche says traditional louvers belong in the past – we’ll need to play with these electric things more before we’ll agree, though.
      Beyond the overhaul to the design and the implementation of a glass cockpit that’d make an F-22 Raptor pilot jealous, Porsche has taken some steps toward sustainability, too. Optional “Race-Tex” upholstery, made from recycled polyester fiber, produces far less carbon dioxide during production. The floor carpets also use recycled materials. Unfortunately, we didn’t get to interact with either of these materials, although we fully support the use of sustainable cabin materials.
      We’ll have much more on the Porsche Taycan, including a full deep dive, when it debuts on September 4.
      Source: https://www.motor1.com/news/366633/porsche-taycan-interior-revealed-official/
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions