Ga naar inhoud

Waarom rijd je nog niet elektrisch?


Gast Dirk75

Aanbevolen berichten

8 minutes ago, Liquid Li0n said:

leer nu eens die multiquote gebruiken man...😁

Met meerdere quotes in 1 tekst werken is redelijk dramatisch hier, en al helemaal als je stukken uit de quote wil wissen of opsplitsen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, wooter zei:

Dat is ook weer FUD...

De e-tron komt standaard met een 11kW lader, en optioneel met 22kW.

Er zit 95kWh aan batterijcapaciteit. 95/11=8u38m. En daarbij ga je er van uit dat je met een lege batterij thuis aankomt.

Op 22kW duurt het overigens 4u19m.

Allemaal heel leuk dat snelladen, maar een standaard aansluiting van monofase 230V 40A is 9,2kVA.

Dan kan iedereen zijn installatie gaan aanpassen of je krijgt hem niet vol bij het laden thuis. Oké je kan op het werk ook laden, maar dan trek je nog meer pieken op het verouderde stroomnet.

Om 22kW te laden moet je al tenminste over een 3 fase 400V + N beschikken aan 32A.

Het zal niet voor direct zijn, die energietransitie...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11kW is zoals je kan zien al ruim voldoende, en daar kom je toe met 16A. Geen probleem voor thuis als je al 20A driefase hebt.

En je blijft ervan uit gaan dat iedereen thuis komt met een lege accu en de hele nacht gaat laden om 's morgens vol te zijn. Wilt dat zeggen dat iedereen elke dag 350km rijdt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, wooter zei:

11kW is zoals je kan zien al ruim voldoende, en daar kom je toe met 16A. Geen probleem voor thuis als je al 20A driefase hebt.

En je blijft ervan uit gaan dat iedereen thuis komt met een lege accu en de hele nacht gaat laden om 's morgens vol te zijn. Wilt dat zeggen dat iedereen elke dag 350km rijdt?

Thuis komen met een lege batterij, is toch onmogelijk? 😉🤓

11kwh zou voldoende moeten zijn om thuis te laden.

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, wooter zei:

11kW is zoals je kan zien al ruim voldoende, en daar kom je toe met 16A. Geen probleem voor thuis als je al 20A driefase hebt.

En je blijft ervan uit gaan dat iedereen thuis komt met een lege accu en de hele nacht gaat laden om 's morgens vol te zijn. Wilt dat zeggen dat iedereen elke dag 350km rijdt?

Omdat ik mij hier geen zorgen over wil maken. Autorijden is nog een uitlaatklep en passie voor mij.

Ik wil in mijn auto stappen; Starten - tanken wanneer nodig en op een simpele manier- en af en toe eens doortrappen op een binnenwegje met een muziekje dat af en toe wordt overstemd door het geluid van een motor en alle mechanische verbindingen die daar bij horen. 

Ik zou wel elektrisch willen rijden als het dagelijkse gebruik daarvan supersimpel wordt, ik bij mij thuis zelf kan opladen en ik een weekendspeeltje heb op benzine.

aangepast door Jules_W
  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, wooter zei:

11kW is zoals je kan zien al ruim voldoende, en daar kom je toe met 16A. Geen probleem voor thuis als je al 20A driefase hebt.

En je blijft ervan uit gaan dat iedereen thuis komt met een lege accu en de hele nacht gaat laden om 's morgens vol te zijn. Wilt dat zeggen dat iedereen elke dag 350km rijdt?

Ik ga er van uit dat de gemiddelde werkmens vaak zal vergeten zijn EV in te pluggen.

En diezelfde werkmens heeft geen 3 fase aansluiting.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, wooter zei:

 In de VS is dit punt al gepasseerd, met de Model 3 die de 5e best verkochte auto werd, en enkel goedkope karren zoals Honda en Toyota moest voor laten.

 

Volgens welke bron? Want volgens business insider staat Tesla, met gelijk wel model, zelfs niet in de top 20. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is volgens mij nooit de bedoeling geweest. De intentie is wel altijd geweest om de verkeersbelasting daardoor te vervangen, en heel misschien zelfs BIV.


We zullen zien.. reken maar dat vaak en veel snelweg rijzen duizenden euro’s gaat kosten per jaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

vooral dat, mensen die in een appartement wonen zonder garage of met een staanplaats zoals Goesting zegt kan je de auto onmogelijk opladen. En als je kijkt naar die E-tron van audi. Die moet 8u aan de snellader om volledig vol te zijn. Dat wil dus zeggen dat je, wanneer je deze om 23u in de pries steekt, om 7u als je thuis terug vertrekt nog niet vol is...


Je hebt ongeveer een 7kwh lader nodig om deftig te kunnen laden ( s nachts )
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er van uit dat de gemiddelde werkmens vaak zal vergeten zijn EV in te pluggen.
En diezelfde werkmens heeft geen 3 fase aansluiting.

Ik weet niet, vergeet de gemiddelde werkmens vaak zij auto vol te tanken?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn madamme constant :) die rijdt tot de laatste druppel.

Ik denk wel dat ze voorbereid is om om te gaan met range anxiety

  • Vind ik leuk 3
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, wooter zei:


Ik weet niet, vergeet de gemiddelde werkmens vaak zij auto vol te tanken?

dat is anders he, je kan geen jerrycan elektriciteit gaan halen als je gestrand staat ergens...

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, Liquid Li0n said:

dat is anders he, je kan geen jerrycan elektriciteit gaan halen als je gestrand staat ergens...

Hier zijn we nog niet zo ver.

In China?

https://electrek.co/2018/07/26/nio-courting-tesla-owners-mobile-charging-stations-electric-vans/

Overigens gaat dat niet zo een probleem zijn. In al die maanden ben ik nog maar 1 keer vergeten mijn auto in de stekker te steken bij thuis komen, en dat was snel opgelost: gewoon terug naar de garage gaan en de stekker insteken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, CAS said:

Volgens welke bron? Want volgens business insider staat Tesla, met gelijk wel model, zelfs niet in de top 20. 

In de bronnen die het marktsegment zo aflijnen dat Tesla er als beste uit komt natuurlijk. De Model S is bij voorbeeld de best verkopende "gezinswagen met 2 optionele kinderzitjes tegen de rijrichting in in de koffer gemonteerd".

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, ir_fuel said:

In de bronnen die het marktsegment zo aflijnen dat Tesla er als beste uit komt natuurlijk. De Model S is bij voorbeeld de best verkopende "gezinswagen met 2 optionele kinderzitjes tegen de rijrichting in in de koffer gemonteerd".

Dat is gewoon bullshit.

FYI de Model S is niet de best verkopende gezinswagen in enige categorie. Er worden wel meer Model S'sen verkocht dan dat er 7 reeksen of S klasses verkocht worden, maar hoewel de prijs in dezelfde categorie ligt en de autopilot van de Model S beter is, is de afwerking en zijn de keuzeopties in de Tesla beperkter. Maakt niet uit, qua TCO zit je met een Model S aan het segment van de 5 reeks, Audi A6 en Mercedes E te rijden.

Wat betreft de Model 3:

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-10-03/tesla-s-model-3-is-becoming-one-of-america-s-best-selling-sedans

image.thumb.png.90478badf6e7938ee9de6a2007b3f2a4.png

 

Voor diegenen die janken "ja maar daar zitten geen SUV's in:

US only
For all of Q3, Car Sales
Tesla 61,875
BMW 45,452
MB 29,442

SUVs
MB 37,100 (excludes commercial vans)
BMW 26,227
Tesla 8,050

All
BMW 71,679
Tesla 69,925
MB 66,542

Die claim dat Business Insider zei dat de Model 3 niet zo goed scoorde?

http://uk.businessinsider.com/tesla-model-3-market-share-claims-are-flawed-2018-6/?op=1&r=US&IR=T

6 juni 2018. Gewoon data van vorig kwartaal.

 

Wat meer gedetailleerde info?

http://carsalesbase.com/us-sales-september-2018-models/

Het meest populaire model van BMW: de X3, met 6446 stuks. Meest populaire Mercedes? GLC met 6070 stuks. Meest populaire Audi? De Q5 met 7419 stuks. De meest populaire elektrische auto? Een Model 3, met 22250 stuks. Of gaan we de Model 3 niet vergelijken met Europese premium auto's maar met de Amerikaanse populaire concurrentie? Ford Escape, Fusion en Edge verkopen allen minder, Toyota Corolla en Hyundai Elantra verkopen minder. De F-Series en Ram Pickup doen het heel goed, maar die dingen worden daar gekocht waar we in Europa Kangoo's en Peugeot Partners geven.

Oh, en wat zou de toekomstige Model Y doen van Tesla? Al 3 maanden op rij verkoopt Tesla meer Model X'en dan Model S'en.

En ja, je kan alles weer op een hoop gooien en claimen dat een 3 reeks en 4 reeks en X2 en X1 en X3 hetzelfde is, en dan moet je gewoon naar de totalen kijken waar BMW nipt nog iets meer heeft verkocht dan Tesla.

Oh, en denk eraan: de verkoopcijfers lijden aan een tekort aan productiecapaciteit en distributiecapaciteit. Zou het er nog zo prettig uit zien als Tesla 6 lijnen van elk 10000 Model 3's/week had, en 6 lijnen van Model Y's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wooter Je maakt er zodanig je missie van om Tesla te verdedigen dat ik ga denken dat je er ofwel aandelen hebt, ofwel de ervaring toch niet zo rooskleurig is en je jezelf iets anders probeert wijs te maken. Om even on-topic te blijven, ik denk dat 70% van de tesla's hier alleen worden gereden door mensen die er fiscaal voordeel mee willen doen, zonder meer. Van zodra BMW, Mercedes en Audi iets vergelijkbaars op de markt brengt denk ik dat we er een pak minder gaan zien. 

Ik vind het ongelofelijk wat Musk en Tesla laten zien, erg knap. Maar ik vrees wel een beetje dat de grote merken nu laid back Tesla alle risico's laat nemen en van zodra er iets echt goeds komt ze dat gewoon gaan overnemen, verbeteren en Tesla kapot concurreren. Dat zou ik in ieder geval doen 😛 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/11/2018 om 15:07, wooter zei:

In de VS is dit punt al gepasseerd, met de Model 3 die de 5e best verkochte auto werd, en enkel goedkope karren zoals Honda en Toyota moest voor laten.

 

16 uren geleden, wooter zei:

Dat is gewoon bullshit.

FYI de Model S is niet de best verkopende gezinswagen in enige categorie. Er worden wel meer Model S'sen verkocht dan dat er 7 reeksen of S klasses verkocht worden, maar hoewel de prijs in dezelfde categorie ligt en de autopilot van de Model S beter is, is de afwerking en zijn de keuzeopties in de Tesla beperkter. Maakt niet uit, qua TCO zit je met een Model S aan het segment van de 5 reeks, Audi A6 en Mercedes E te rijden.

Wat betreft de Model 3:

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-10-03/tesla-s-model-3-is-becoming-one-of-america-s-best-selling-sedans

image.thumb.png.90478badf6e7938ee9de6a2007b3f2a4.png

 

Voor diegenen die janken "ja maar daar zitten geen SUV's in:

US only
For all of Q3, Car Sales
Tesla 61,875
BMW 45,452
MB 29,442

SUVs
MB 37,100 (excludes commercial vans)
BMW 26,227
Tesla 8,050

All
BMW 71,679
Tesla 69,925
MB 66,542

Die claim dat Business Insider zei dat de Model 3 niet zo goed scoorde?

http://uk.businessinsider.com/tesla-model-3-market-share-claims-are-flawed-2018-6/?op=1&r=US&IR=T

6 juni 2018. Gewoon data van vorig kwartaal.

 

Wat meer gedetailleerde info?

http://carsalesbase.com/us-sales-september-2018-models/

Het meest populaire model van BMW: de X3, met 6446 stuks. Meest populaire Mercedes? GLC met 6070 stuks. Meest populaire Audi? De Q5 met 7419 stuks. De meest populaire elektrische auto? Een Model 3, met 22250 stuks. Of gaan we de Model 3 niet vergelijken met Europese premium auto's maar met de Amerikaanse populaire concurrentie? Ford Escape, Fusion en Edge verkopen allen minder, Toyota Corolla en Hyundai Elantra verkopen minder. De F-Series en Ram Pickup doen het heel goed, maar die dingen worden daar gekocht waar we in Europa Kangoo's en Peugeot Partners geven.

Oh, en wat zou de toekomstige Model Y doen van Tesla? Al 3 maanden op rij verkoopt Tesla meer Model X'en dan Model S'en.

En ja, je kan alles weer op een hoop gooien en claimen dat een 3 reeks en 4 reeks en X2 en X1 en X3 hetzelfde is, en dan moet je gewoon naar de totalen kijken waar BMW nipt nog iets meer heeft verkocht dan Tesla.

Oh, en denk eraan: de verkoopcijfers lijden aan een tekort aan productiecapaciteit en distributiecapaciteit. Zou het er nog zo prettig uit zien als Tesla 6 lijnen van elk 10000 Model 3's/week had, en 6 lijnen van Model Y's?

Wat ir_fuel dus zei. 

 

Je tweede bewering is al helemaal wat anders dan wat je daarna komt staven en je link van business insider (.uk dan nog wel) zegt juist zelf dat ze nogal optimistisch zijn. 

Je diagram, sorry, ik weet hoe graag je die hebt gaat over een kwartaal trouwens. De totaal cijfers (voor zover dat gaat in 2018) vind je hier:

https://www.businessinsider.com/best-selling-cars-and-trucks-in-america-in-2018-2018-8?international=true&r=US&IR=T#19-jeep-cherokee-113719-398-2

De Toyota Corolla verkoopt minder zeg je? Minder dan vorig jaar bedoel je dan?

Nu, zelfs in jhet begij van je eigen post staat duidelijk dat de Corolla beter verkoopt. Enkel op het eind van je post verkoopt die ineens slechter. 

Is trouwens geen ramp e Wooter. Ik zou gewoon niet gaan beweren dat de model 3 bijna de best verkochte auto in de VS is. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een artikel van 20 augustus....... Dat zijn dus cijfers tot Q2. Misschien ben je vergeten wat er in Q1 en Q2 gebeurde?

Ben ik nu echt met idioten aan het discussiëren, of zijn jullie gewoon aan het trollen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11kW is zoals je kan zien al ruim voldoende, en daar kom je toe met 16A. Geen probleem voor thuis als je al 20A driefase hebt.
En je blijft ervan uit gaan dat iedereen thuis komt met een lege accu en de hele nacht gaat laden om 's morgens vol te zijn. Wilt dat zeggen dat iedereen elke dag 350km rijdt?
Allemaal goed en wel in de zomer, halve lente en stukje herfst.
De rest van de tijd heb ik mijn elektriciteitsaansluiting nodig om mijn verwarming te laten draaien.
En laat dat vooral de momenten zijn dat ik thuis zou kunnen laden dat mijn warmtepomp t meeste stroom nodig heeft, 's nachts in de winter als t koud is.

Wie heeft thuis 20a 3 fase? Op de boerenbuiten kunt ge dat al eens tegen komen, maar een huis op een nieuwe verkaveling, centrum van een stad. Ik denk dat ze dun gezaaid zijn.
40a 1 fase.

Nu is dat nog allemaal ok, maar als er straks een verschuiving richting capaciteitstarief...

+ Al eens een batterij pack en zonnepanelen proberen installeren?
Als ge naar Infrax gaat om u te bevragen krijgt ge als antwoord 'gecombineerd omvormer vermogen maximum 10kVA'.
Dwz zonnepanelen met 10kW omvormer pech, dan moogt ge geen batterij installeren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid