Ga naar inhoud

Waarom rijd ik wel elektrisch.


Gast Dirk75

Aanbevolen berichten

De aftrekbaarheid in de vennootschap

Lees: Ik heb € 100.000 te spenderen aan een elektrische auto, en dit komt na aftrek en tco overeen met een auto van € 50000.

Die je bij verkoop terugkrijgt. 

Aanvullen is de boodschap....

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

De fantastische autopiloot... Op het 2de rijvak op ap naar de kust/werk/ardennen.

De hernemingen van 80-130 zijn verbluffend.

Het wegvallen van de verkeersbelasting.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar eigenlijk zou je de vraag anders moeten stellen. wat als je de subsidies door de belastingsbetaler niet zou hebben, zou je dan nog elektrisch rijden? Als je ziet naar Noorwegen, welke voordelen ze allemaal krijgen, dat gaat men niet kunnen volhouden. Ook in Nederland is het ook al weer enorm veranderd en ingeperkt.

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Dirk75 zei:

De fantastische autopiloot... Op het 2de rijvak op ap naar de kust/werk/ardennen.

Het valt me de laatste tijd op dat ik tesla's rechts inhaal waarvan de bestuurder op zijn GSM bezig is.

Heb jij niet het gevoel dat gewoon "op het 2de naar de kust" fout is? Ik voel me altijd schuldig als ik iemand zou hinderen, gelukkig komt dat uitermate zelden voor omwille van mijn snelheid.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, PJH zei:

Het valt me de laatste tijd op dat ik tesla's rechts inhaal waarvan de bestuurder op zijn GSM bezig is.

Heb jij niet het gevoel dat gewoon "op het 2de naar de kust" fout is? Ik voel me altijd schuldig als ik iemand zou hinderen, gelukkig komt dat uitermate zelden voor omwille van mijn snelheid.

Tja, op de 10 bestuurders zijn er in de spits 5 op de gsm bezig. Echt niet normaal meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Dirk75 zei:

De fantastische autopiloot... Op het 2de rijvak op ap naar de kust/werk/ardennen.

De hernemingen van 80-130 zijn verbluffend.

Het wegvallen van de verkeersbelasting.

 

Autopiloot op het middenvak en zo het verkeer hinderen? :( 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, PJH said:

Het valt me de laatste tijd op dat ik tesla's rechts inhaal waarvan de bestuurder op zijn GSM bezig is.

Heb jij niet het gevoel dat gewoon "op het 2de naar de kust" fout is? Ik voel me altijd schuldig als ik iemand zou hinderen, gelukkig komt dat uitermate zelden voor omwille van mijn snelheid.

Heb jij geen schuldgevoel als je in iemand zijn veiligheidsafstand duikt? Zelfde principe. Zelden dat ik iemand op het middenvak zie waar je absoluut van kan zeggen dat ie probleemloos naar rechts kan. Er zijn er, maar dat loopt dan tussen Gent en Brussel op 1 hand te tellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je hem kunnen betalen zonder de fiscale voordelen? Als ik me niet vergis was dat het knelpunt bij de Porsche waar je ons maanden mee lastig hebt gevallen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎31‎/‎10‎/‎2018 om 11:47, tuscani zei:

-vaa

-oververbruik van zonnepanelen opgebruiken

Gaat het laden via de overproductie automatisch ? Welke omvormer gebruik je? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je hem kunnen betalen zonder de fiscale voordelen? Als ik me niet vergis was dat het knelpunt bij de Porsche waar je ons maanden mee lastig hebt gevallen.

Die Porsche die ik op het oog had was meer dan mijn Model X qua aankoopprijs. De fiscale voordelen maken het wel makkelijker.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De aftrekbaarheid in de vennootschap
Lees: Ik heb € 100.000 te spenderen aan een elektrische auto, en dit komt na aftrek en tco overeen met een auto van € 50000.
Die je bij verkoop terugkrijgt. 
Aanvullen is de boodschap....

+1

En daar moeten we eerlijk in zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij vooral opvalt is dat de meeste Tesla eigenaars uitgaan van een riante restwaarde. 

Deze week nog een kameraad die een 75D gekocht heeft en uitgaat van een 50.000 euro restwaarde na 4 jaar. (Ze staan toch zo geadverteerd op autscout).

Mag je daar eigenlijk vanuit gaan? Ik bedoel vragen is niet krijgen en er mogen dan al niet teveel updates gebeuren aan het model of je bent helemaal gezien ... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50k na 4 jaar voor een 75D lijkt me veel.

 

Ik dacht wel dat Tesla’s relatief hoge restwaarde behouden ja.

 

Volgens mij eenvoudig te verklaren door het feit dat er weinig elektrische voertuigen zijn..

 

Dat een nieuwe tesla toch een stuk boven de 100k zit en dat enkel een tweedehandse voor veel mensen betaalbaar is

 

Sowieso zal dit fenomeen nog wel enkele jaren duren maar wanneer de markt overspoeld gaat woeden door elektrische voertuigen van gevestigde merken valt het af te wachten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie Tesla door hun constructie (koffer voor en achter, vlakke vloer) en technologie (autopilot, connectiviteit, over the air updates) en garantie (8 jaar op batterij en aandrijving, geen kilometerbeperking) nog wel een voordeel behouden tov de klassieke merken die dit niet leveren. Ik zie de Model 3 meer de prijzen van tweedehands Model S exemplaren onder druk zetten want in vergelijking met een Model S levert een Model 3 enkel minder kofferruimte maar staat ie technologisch voor op een Model S zonder autopilot hardware.

Tesla geeft een gegarandeerde inruilwaarde maar enkel als je elke 20000km op onderhoud gaat en die jnruilwaarde is onder de huidige marktwaarde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Titleist zei:

Je wil geen mensen storen tijdens een tee shot! Ook al waren de naftjes veel leuker. :D

Draag je zak gewoon eens op de rug. Doe ik ook :D 

(Sorry moest dit wegens fysieke capaciteiten niet lukken :oops: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe ik de hoge restwaarde momenteel zie; Een tesla s werd met verlies verkocht. Laat ons zeggen €5000

Dat verlies zat niet in onderdelen maar in oprichtingskosten.  Aan puur onderdelen hebben ze € 30000 winst gemaakt. 

Ze hebben gewoon geld geleend bij hun klanten, dat ze een deel terugbetalen bij de overname. Iedereen gelukkig.

 De eigenaars van een s zijn hier gelukkig dat de 3 niet  komt voor €45000... de tweedehandsprijzen in de states waar de 3 wel geleverd worden, ligt op €35000.

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Polygoon zei:

Draag je zak gewoon eens op de rug. Doe ik ook :D 

(Sorry moest dit wegens fysieke capaciteiten niet lukken :oops: )

Ik ben slechts 6.8 keer gehandicapt! En er zijn genoeg terreinen in het buitenland (liefst met de nodige zon) waar je zonder scootmobiel niet zal binnenkomen voor het donker is. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid