Ga naar inhoud

Waarom rijd ik wel elektrisch.


Gast Dirk75

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, BMWMB zei:

Is een BMW 320 rijder met M-sportpakket dat ook niet? Voor dat geld koop je een dikke Skoda RS.

De BMW rijdt wel leuker. @STA911 kan het weten 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, Jules_W said:

 

Nagels en koppen. De doorsnee Tesla-rijder koopt dat voor de badge, het imago en omdat je er punten mee scoort op café

Dit kan je een forumban kosten, makker. 

Als je straks nog een "like" zet op mijn statement dat, als er iets is dat ik inderdaad wel degelijk "haat", het gasten zijn die clubjesmentaliteit hebben a la "als je dit niet hebt, dan hoor je er niet bij" (we zijn precies op de speelplaats van t' school in het Millet-jasjes tijdperk) of gasten die sier verkopen met centen waar ze zelf niet het basiswerk hebben voor geleverd (of dat nu die van papa zijn of van een ander) ... dan kan je bij mij hier onder de trap ook uw straf komen uitzitten. ;)

 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, The Swede zei:

 maar hebt ge ook nul sexleven... 😲

Nou .. dat zou wel eens mee kunnen vallen.

Veel laadtijd aan de (betere) hotels dus telkens tijd om van bil te gaan en als dat nog niet genoeg is .... autopilot 😉

https://www.thesun.co.uk/tech/9039159/couple-sex-tape-driverless-tesla-motorway/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 hours ago, Germinal said:

Ik vind het altijd jammer als er gezegd wordt : elektrisch rijden kan nooit vereenzelvigd worden met plezier hebben aan autorijden. Mijn inziens kan dat perfect samengaan.

Alleen staat er nog veel te gebeuren en vooraleer er een valabel elektrisch alternatief is voor echt sportieve wagens die geen miljoenen kosten zal
er nog veel water naar de zee moeten vloeien.

Heeft ook te maken met dat geen enkele fabrikant erop in zet. Je kan dus niemand overtuigen want het bestaat niet.

Waar is het elektrische equivalent van een Mazda MX-5 bv? Of van een Megane RS? Of een M2? Of een 718? 

Je aandrijving heeft geen hol te maken met je ophanging en je stuurinrichting (enfin, theoretisch wel natuurlijk, maar je snapt mijn punt wel).

Langs de andere kant zit daar ook het geld niet. Het marktsegment van die auto's is sowieso al klein, laat staan als je daar dan een (dure) elektrische variant in wilt uitbrengen, met alle constraints vandien (het is niet voor niks dat ze graag SUV's maken. Die hebben plaats zat voor de batterij en wegen toch al veel te veel).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, ir_fuel said:

Heeft ook te maken met dat geen enkele fabrikant erop in zet. Je kan dus niemand overtuigen want het bestaat niet.

Waar is het elektrische equivalent van een Mazda MX-5 bv? Of van een Megane RS? Of een M2? Of een 718? 

Je aandrijving heeft geen hol te maken met je ophanging en je stuurinrichting (enfin, theoretisch wel natuurlijk, maar je snapt mijn punt wel).

Langs de andere kant zit daar ook het geld niet. Het marktsegment van die auto's is sowieso al klein, laat staan als je daar dan een (dure) elektrische variant in wilt uitbrengen, met alle constraints vandien (het is niet voor niks dat ze graag SUV's maken. Die hebben plaats zat voor de batterij en wegen toch al veel te veel).

 

Er zijn er die "rijplezier" zuiver herleiden tot "snelheid". Terwijl geluid, gevoel van de mechaniek, etc tegenwoordig op de wegen met zoveel beperkingen eigenlijk veel zwaarder doorwegen.

En je noemt het niet, maar electrische aandrijving heeft wel een invloed op ophanging etc. Als zo een ding 300-400kg meer weegt, dan speelt dat dik mee. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, The Swede said:

Er zijn er die "rijplezier" zuiver herleiden tot "snelheid".

Dan is een P100D het nec plus ultra

4 hours ago, The Swede said:

En je noemt het niet, maar electrische aandrijving heeft wel een invloed op ophanging etc. Als zo een ding 300-400kg meer weegt, dan speelt dat dik mee. 

Ja maar dat hoeft geen tegenvaller te zijn.

Een F Type weegt ook bijna 300kg meer dan een Boxster Spyder. Dat wil niet zeggen dat met die F Type geen plezier te beleven valt. Het gebrek aan acceleratie door de extra kg's wordt ruimschoots gecompenseerd door het extra koppel van een elektromotor, en in het remmen maakt het toch geen bal uit.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
4 minutes ago, BMWMB said:

Ja, maar geen tankstation.

Enig idee wat het gevolg is van zo een Tesla brand op pakweg de -3 van een ondergrondse parking?

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Titleist zei:

Ik herinner mij alleen een bmw 7 eigenlijk.

 

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Blijkbaar Toyota en Hyundai ook.

Een B-Klasse ook niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens, tesla heeft de oorzaak gevonden van de brand, en zal zeker maatregelen nemen om dit te vermijden. Sowieso heeft een elektrische auto 10x minder kans om in brand te vliegen dan eentje met brandstof.

Ik heb het nogal eens gezegd dat we nog maar aan het begin zijn van een serieuze evolutie van de batterijen. Logisch dat er incidenten gebeuren met die batterijen, maar ze zullen continu blijven verbeteren. 

En, als er ergens ter wereld iets met een Tesla gebeurt, dan haalt het natuurlijk wereldwijd de pers. Nog nooit heeft een merk op zo'n korte tijd de autowereld zo op z'n kop gezet. De traditionele merken houden Tesla nauwgezet in de gaten, en dat ze dat maar blijven doen, want ze blijven voorlopig nog achterop hinken.  

https://www.reuters.com/article/us-tesla-china-safety/tesla-says-single-battery-module-caused-car-fire-in-shanghai-has-changed-vehicle-settings-idUSKCN1TT154

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, BMWMB zei:

Nog nooit heeft een merk op zo'n korte tijd de autowereld zo op z'n kop gezet. De traditionele merken houden Tesla nauwgezet in de gaten, en dat ze dat maar blijven doen, want ze blijven voorlopig nog achterop hinken.

Helemaal mee eens. En als je op dit ogenblik bekijkt wat een BMW3-serie moet kosten, dat vergelijkt met een Model3 (zeker onder het regime van bedrijfswagens), staan we op het punt van een doorbraak denk ik. D'er is geen enkele concurrentie, of het kost 100K en 't mist de vinnigheid, efficiëntie en laadinfrastructuur zoals dat van Tesla. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, BMWMB said:

Zelfs zonder de fiscale voordelen krijgt Tesla stilaan voorsprong.

Door alle Model 3's die privé gekocht worden in België? :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel vergelijkbare BMW 3's worden er privé verkocht? Ik denk dat 90% van de nieuw gekochte BMW 3's die er rijden firmawagens zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, BMWMB said:

Hoeveel vergelijkbare BMW 3's worden er privé verkocht? Ik denk dat 90% van de nieuw gekochte BMW 3's die er rijden firmawagens zijn. 

Dat is toch het punt niet.

Dat is zoals zeggen dat Ferrari voorsprong krijgt op Lamborghini. Als het over een segment gaat met weinig verkoop zegt dat niks over de algemene trends.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minutes ago, BMWMB said:

Sowieso heeft een elektrische auto 10x minder kans om in brand te vliegen dan eentje met brandstof.

Dat hoor je me niet ontkennen, alleen zijn de gevolgen 10 keer erger. Weerom: wat ga je doen met een elektrische wagen die in brand vliegt op de -3 in een ondergrondse parking?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid