Ga naar inhoud

Fun car ?


Germinal

Aanbevolen berichten

Zoals sommigen weten heb ik mijn panamera weggedaan voor een model s.. yup.. I know.. shame on me I guess ?

 

Nu zou ik de panamera graag vervangen door een fun car om 5 a 10k per jaar mee te doen.

 

Vereisten ? Top van 300kph, CO2 niet boven de 200gram en prijs niet boven de 75.000 euro. Leuke motorsound En liefst nog een beetje comfort ? Vanzelfsprekend 2dehands zodat bij verkoop ik niet te hard mijn broek scheur..

 

Bestaat zoiets ? Een 911 lijkt me te duur.. en wagens die 300kph doen of meer buiten de 911 ?

 

En ja misschien is dat dom/kinderlijk om eens een wagen te willen hebben die 300kph haalt maar je leeft maar 1 keer, niet ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er auto’s met een CO2 minder dan 200gr die 300 km/u gaan?

 

Volgens mij de 911 S,4s én GTS. De 718 GTS haalt net 300 op de teller ( volgens YouTube )

 

Ma bon.. misschien focus ik mij op het verkeerde ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ma bon.. misschien focus ik mij op het verkeerde default_wink.png

Ik vind van wel. Topsnelheid zou mij niks interesseren.

Wil je een cabrio of coupé?

Een manuele of automaat?

Hardcore of toch nog wat comfortabel?

Ga je er regelmatig trackdays mee doen?

RWD of 4WD?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, jvc zei:

Lotus Evora 400? 299km/h en 225g/km CO2

Waarom niet een jaar langer sparen voor een GT3 gaan, daar kan je alles mee en heeft genoeg comfort. Jou een beetje kennende is het dat wat je wil ervaren. En ga er dan een paar keer wat slipcursussen en een trackday onder begeleiding. Autorijden krijgt een nieuwe dimensie en ondertussen doe je ook nog eens de nodige skills op. 

Iets van Lotus is ook ideaal voor je maar miss net te hardcore en qua betrouwbaarheid (er scheelt wel altijd iets na verloop van tijd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er auto’s met een CO2 minder dan 200gr die 300 km/u gaan?

Jip, m'n B3 [emoji2]

Al is dit eerder een allrounder dan echte funkar. Maar ik amuseer er me mee [emoji2]

 

Hier in dit geval, laat die 300 vallen, voor de keren dat je dat maar zult doen...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom niet een jaar langer sparen voor een GT3 gaan, daar kan je alles mee en heeft genoeg comfort. Jou een beetje kennende is het dat wat je wil ervaren. En ga er dan een paar keer wat slipcursussen en een trackday onder begeleiding. Autorijden krijgt een nieuwe dimensie en ondertussen doe je ook nog eens de nodige skills op. 


Moesten mijn zakken geen bodem hebben dan ja.. liefst een GT3.. maar die BIV 10.000+ én jaarlijkse taks 2000+ dat heb ik er echt niet voor over [emoji24]

Door die taksen wordt die auto toch echt wel onbereikbaar voor de meesten.

Ik denk eigenlijk meer aan een standaard 911..

370pk , 0 naar 100 in 4 sec en naar 200 in 14 seconden.

Blijkbaar te vinden voor een 80-90k model 2016 en slechts 170 gr CO2 dus valt goe mee qua taksen..

Voor 1 of 2 keer per jaar eens een circuit te doen zal dat ook wel lukken zeker.

Een Lotus is me iets te hardcore.
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Germinal zei:

 


Moesten mijn zakken geen bodem hebben dan ja.. liefst een GT3.. maar die BIV 10.000+ én jaarlijkse taks 2000+ dat heb ik er echt niet voor over emoji24.png

Door die taksen wordt die auto toch echt wel onbereikbaar voor de meesten.

Ik denk eigenlijk meer aan een standaard 911..

370pk , 0 naar 100 in 4 sec en naar 200 in 14 seconden.

Blijkbaar te vinden voor een 80-90k model 2016 en slechts 170 gr CO2 dus valt goe mee qua taksen..

Voor 1 of 2 keer per jaar eens een circuit te doen zal dat ook wel lukken zeker.

Een Lotus is me iets te hardcore.

 

Wij hebben indertijd een 997.2 carrera gehad. 

Toen vond ik dat de max, maar nu ik zelf een auto heb.. ik amuseer mij zoveel meer met de M2. En voor bijna de helft vd prijs. Klinkt wat verwend, maar ik vind een “gewone” carrera echt te braaf en heel duur voor wat het is... 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Germinal zei:

 




370pk , 0 naar 100 in 4 sec en naar 200 in 14 seconden.

 

 

Dat is trager dan je Tesla, waarom zou je zoiets doen? Allez kom :D

 

Mgv,

 

 

W.

 

 

 

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Alexx zei:

Wij hebben indertijd een 997.2 carrera gehad. 

Toen vond ik dat de max, maar nu ik zelf een auto heb.. ik amuseer mij zoveel meer met de M2. En voor bijna de helft vd prijs. Klinkt wat verwend, maar ik vind een “gewone” carrera echt te braaf en heel duur voor wat het is... 

Kan je redenering volgen echter........... een 911 is en blijft een pracht van een wagen. Niet dat je M2 niet knap is (dat is ie wel), maar een 911, zelfs een (met goede specs) Carrera............😍

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Jokke_vlo zei:

Kan je redenering volgen echter........... een 911 is en blijft een pracht van een wagen. Niet dat je M2 niet knap is (dat is ie wel), maar een 911, zelfs een (met goede specs) Carrera............😍

Klopt absoluut! Een Porsche blijft speciaal. Looks, belevenis, motor achteraan...  Ook al zie je ze om de 5minuten... 

Ik ben een echte Porscheman. Ooit moet ik dat gehad hebben, maar of ik mijn eigen geld aan een “gewone” Carrera zou hangen.. ik denk het niet.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Alexx zei:

Klopt absoluut! Een Porsche blijft speciaal. Looks, belevenis, motor achteraan...  Ook al zie je ze om de 5minuten... 

Ik ben een echte Porscheman. Ooit moet ik dat gehad hebben, maar of ik mijn eigen geld aan een “gewone” Carrera zou hangen.. ik denk het niet.. 

Indien ik geen track zou doen met mijn privé auto zou ik net van een GT3 naar een Carrera (GTS) stappen. Ik vond dat een heel leuke auto. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Indien ik geen track zou doen met mijn privé auto zou ik net van een GT3 naar een Carrera (GTS) stappen. Ik vond dat een heel leuke auto. 

Onze carrera of een GTS was wel een enorm verschil. Enkel al qua sound.. 

Porsche GTS, Turbo of GT(RS) it is! :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, Germinal zei:

 


Moesten mijn zakken geen bodem hebben dan ja.. liefst een GT3.. maar die BIV 10.000+ én jaarlijkse taks 2000+ dat heb ik er echt niet voor over emoji24.png

Door die taksen wordt die auto toch echt wel onbereikbaar voor de meesten.

Ik denk eigenlijk meer aan een standaard 911..

370pk , 0 naar 100 in 4 sec en naar 200 in 14 seconden.

Blijkbaar te vinden voor een 80-90k model 2016 en slechts 170 gr CO2 dus valt goe mee qua taksen..

Voor 1 of 2 keer per jaar eens een circuit te doen zal dat ook wel lukken zeker.

Een Lotus is me iets te hardcore.

 

@Germinal zou een carrera T niet lukken voor die prijs?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, BMWMB said:

Porsche Boxster GTS, tweedehands, met atmo motor. De sound van dat ding. emoji7.png

Jup, een 981. Of een Spyder 😛

Als het voor de beleving is heeft een cabrio altijd een streepje voor + het geluid van die atmo flat 6 door die PSE is redelijk waanzinnig. En dat stuurt nog eens heel goed ook.

 

Overschat het "speciale" gevoel niet van zoiets als een GT3. Ge moet er al verdomd hard mee gaan om eruit te halen wat erin zit (9000rpm, wauw de max. Aan hoeveel km/h zit je aan 9000rpm in 2e? Laat staan in 3e? En onderin is er niemand thuis), en het kost sloten geld. (Taks is 3K / jaar ondertussen). Om van aanschafprijs maar te zwijgen ... met ue 75K heb je niks. De 991.1 GTS van Jokke/BMWMB waren imo betere keuzes voor op straat.

 

Als je voor relatief weinig (blijft veel geld natuurlijk, maar niet in vergelijking met een GT3) het gevoel wilt hebben iets speciaal te hebben dan moet je voor een Exige V6 gaan. Dat spul geeft je aan 40 per uur nog het idee dat je echt aan het rijden bent. Daar stap je enkel in als je met autorijden wil bezig zijn. Betrouwbaar zijn die dingen ondertussen ook al, en met uw budget vind je zelfs een nieuwe als je wat rondkijkt. En als je wil kan het dak eraf 😛 

 

Maar ik zou zeker naar de 981 GTS kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maat van mij heeft een 981 Boxster GTS. Geluid is gewoon om kippenvel van te krijgen. Vorig jaar met paar man een roadtrip naar zuid FR gedaan. Paar keer met hem meegereden. Dat geluid dat weergalmt tegen de rotswanden, uw blije bakkes in de zon, heerlijk :lolz: :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trager ? Neen... tesla is trager dan de panamera en die deed 0-100 is een 4.1 en 0-200 in 16.5

Moest het om 0-200 tijden te doen zijn dan moet je GTS kijken. Die klinkt inderdaad wel stukken beter dan de gewone Carrera.. qua aankoopprijs wel 130k.. ( zelfs tweedehands )

Qua acceleratie vond ik de panamera hybrid voldoende maar die doen stoppen dat is wel een paar ander mouwen ! Zelfs op de snelweg stopt dat niet zo snel.. dan voel he die 2300-2400kg wel serieus.. dat vond ik eigenlijk het jammere aan die auto.. de pretentie om een sport-auto te zijn maar anderzijds veeel te zwaar.

Zo een GTS zie ik wel zitten.. maar is het realistisch daar 1 a 2 jaar mee te rijden en maar een 20k afschrijving te hebben ? Als je hem tweedehands koopt natuurlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid