Ga naar inhoud

Fun car ?


Germinal

Aanbevolen berichten

31 minuten geleden, ir_fuel zei:

Kost meer dan 75K

Heeft meer dan 200g CO2

Gaat geen 300

 

Voldoet dus aan alle criteria :D 

Criteria zijn er om met de voeten getreden te worden /am

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet slecht die keuze en heel gemakkelijke auto on track. Meer nog het is ronduit de makkelijkste auto ooit. Je kan die echt hard rijden zonder dat die een krimp geeft. Daardoor wel wat gebrek aan drama en sensatie. 

Als je niet veel on track gaat is de Spyder een nog betere keuze ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Niet slecht die keuze en heel gemakkelijke auto on track. Meer nog het is ronduit de makkelijkste auto ooit. Je kan die echt hard rijden zonder dat die een krimp geeft. Daardoor wel wat gebrek aan drama en sensatie. 

Als je niet veel on track gaat is de Spyder een nog betere keuze ! 

Echt veel trager dan een GT3? Of mits uitlijning enz potentieel dat er niet ver van af staat? 

Misschien een stomme vraag, maar kan je zo’n GT4 powerslide op power? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Alexx zei:

Echt veel trager dan een GT3? Of mits uitlijning enz potentieel dat er niet ver van af staat? 

Misschien een stomme vraag, maar kan je zo’n GT4 powerslide op power? 

Steeds wederkerende vraag. 

Ja dat is EVEN SNEL als een GT3 .......................................................................................................( maar dan wel een 997), en met de vingers in de neus dan nog.

Sneller/trager is relatief, maar is effectief toch een stuk trager (en minder leuk) dan een GT3.

Auto is niet echt gemaakt voor powerslides, om eerlijk te zijn ook nog niet geprobeerd, maar  het zou me verbazen dat die auto echt zeer gewillig is hiervoor :)

Heb twee keer een GT4 op straat gereden, 1 keer de Spyder van Ir_fuel en verder een paar races met de Clubsport op slicks.

Als amateur tracker is dat DE auto die je moet hebben imo. Veilig, makkelijk snel te rijden, heel stabiel in het nat, betrouwbaar, atmo.......... wat wil je nog meer? 

In de praktijk zie ik veel GT4 rijders overstappen naar GT3 wegens het gevoel (ondanks snelle laptimes) dat de auto underpowered is. 

 

Als non track fun car is de Spyder dan weer de VEEL beter keuze, man dat is een LEUKE auto ! (en veruit de knapste versie op dit chassis) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk zou je beide moeten hebben dus :D 

Ik zou dat echt missen een auto waar je niet zo mee kan spelen. 

Een M om te spelen en te schuiven en de Porsche GT op af te beulen on track. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/11/2018 om 14:40, Jokke_vlo zei:

Niet slecht die keuze en heel gemakkelijke auto on track. Meer nog het is ronduit de makkelijkste auto ooit. Je kan die echt hard rijden zonder dat die een krimp geeft. Daardoor wel wat gebrek aan drama en sensatie. 

Hoe zit dat met die GT4 als je 'm over de limiet stuurt (coast / lift off oversteer)? De as waarrond hij pivoteert zit meer centraal (meer naar achter dus dan bij 911), toch? Dan zou die, éénmaal hij grip verliest, sneller/snappier rond z'n as moeten gaan? (Zoals een middenmotor-auto dat doorgaans doet?)  Of is dat niet zo? Kan natuurlijk ook zijn dat ze 'm helemaal compliant afgesteld gekregen hebben en dat je bijzonder ver moet gaan om hem zo (hard) uit zijn lood te slaan.

Herinner me nog 987 vs 997 op handling track (om en om na elkaar) en daar vond ik de 911 veel geleidelijker uitbreken, ook makkelijker opvangbaar. De Cayman was daarin gevoeliger, toen: je moest sneller en meteen de juiste dosis tegenstuur 'vinden' om hem te controleren, daar waar de 911 wat meer marge voor fouten liet. Tijdens een powerslide was het hogere gewicht 'buiten de koord' van de 911 ook de stabiliserende/dempende factor waardoor die makkelijker uit de lijn te houden viel dan de Cayman, die een veel gevoeliger gasvoet (en sturende hand) vereiste om 'm in drift te houden. De 911 kon ik (als relatieve noob) redelijk goed rondenlang op dezelfde constante drifthoek houden, bij de Cayman lukte me dat toen maar voor maximaal een halve cirkel.
Waren beide non-S modellen op de gewone ophanging, vooraan op de (optionele) 18" maar achteraan beide op smalle 17"-tjes (generatie 9x6 zelfs) zodat er minder mechanische grip was en de oefeningen aan lagere snelheid konden gebeuren. 9x7 is natuurlijk een hele generatie ouder dan 991 GT3 vs 981 GT4.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, natuurlijk dik hè, zo’n 991.2 die juist aangekleed is. Maar let’s be honest: een Cayman GT4 (of zelfs GTS) is toch tig keer specialer dan dit? Imo ga je daar veel meer plezier aan beleven, zeker omdat het als échte funcar moet dienen. I know, ik moet de rekening niet betalen en deze 911 zit netjes op 169g CO2 uitstoot maar je kan het ook anders bekijken: zo’n GT4 gaat veel beter z’n waarde behouden volgens mij dan deze, ‘gewone’ 911.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid