Ga naar inhoud

2019 MAZDA 3


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

It looks like a stylish entry to take on vehicles like the Honda Civic and Toyota Corolla.

The new Mazda Mazda3 is nearing a debut in just a couple weeks at the Los Angeles Auto Show, but here are some spy shots of the sleek new hatchback to whet your appetite until we can see the real thing. There's even a look inside.

The new Mazda3 takes significant cues from the Kai Concept (gallery below). They share a downward sloping nose, although the production model seems to accentuate this slant even more. Sharp corners for the headlights give the front a pointy look, and there's quite a large grille. The roof has a gentle arch that incorporates into the tail, and these photos show that a large part of the hatch opens for access to the cargo area. In silhouette, the vehicle is quite sleek.

Inside, Mazda opts for minimalism. There's a simple three-pod instrument layout. The infotainment screen perches on top of the dashboard, and a photo here shows that it has touchscreen controls. Below the display, the designers mount a few other controls but appear to leave things largely unadorned.

The new Mazda3 will be the company's first vehicle with its Skyactiv-X engine. The powerplant can use compression ignition similar to a diesel for igniting the fuel-air mixture without a spark plug. The incredibly high compression ratios that are necessary to make this happen results in better fuel economy and emissions. The company isn't discussing the engine's output, but previous statements indicate the 2.0-liter supercharged four-cylinder makes around 187 horsepower (139 kilowatts) and 169 pound-feet (230 Newton-meters) of torque. Fuel economy is allegedly about 36 miles per gallon city and 48 mpg highway. This engine family would eventually arrive in other Mazda models.

Source: Carpix

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Timo said:

Integreer die navi nu toch eens mooi in het dasbhoard. Stoppen met die tablet navi's. 

en ophouden met die touchscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minutes ago, Phil said:

Deze heeft wel nog een soort iDrive knop zie ik, goed bezig van Mazda!

Ventilatiemonden naast de instrumentencombi doen me denken aan E36 en S2000.

wist ik niet.. idd mooie auto zal dat worden. Vooral benieuwd naar die revolutionaire motoren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13/11/2018 om 18:41, Timo zei:

Integreer die navi nu toch eens mooi in het dasbhoard. Stoppen met die tablet navi's. 

Idd, wat is dat tegenwoordig toch met zo goed als alle merken, het lijkt erop dat ze die schermen er achteraf nog even bij plakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, knight-rider said:

Idd, wat is dat tegenwoordig toch met zo goed als alle merken, het lijkt erop dat ze die schermen er achteraf nog even bij plakken.

Hoe hoger hoe beter, maakt het makkelijker om naar te kijken tijdens het rijden. Dus dit is de betere oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Phil zei:

Hoe hoger hoe beter, maakt het makkelijker om naar te kijken tijdens het rijden. Dus dit is de betere oplossing.

Mijn gps staat in mijn dashboard en toch is dat heel makkelijk te bekijken tijdens het rijden.
Maar eigenlijk is dat niet eens nodig, want alle nodige aanwijzingen worden toch op mijn head-up display getoond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, knight-rider said:

Mijn gps staat in mijn dashboard en toch is dat heel makkelijk te bekijken tijdens het rijden.
Maar eigenlijk is dat niet eens nodig, want alle nodige aanwijzingen worden toch op mijn head-up display getoond.

In uw dashboard, niet op. En bij mij dient dat scherm meer dan alleen voor GPS hoor, dus wil ik dat dat zo hoog mogelijk staat om alles makkelijk te kunnen zien/bedienen tijdens het rijden, met een centrale knop op de middenconsole die ik blindelings kan bedienen en zonder vingerafdrukken op het scherm.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mazda heeft dus het beste van drie werelden: scherm hoog op het dash met touchscreen, HUD en een centrale knop als alternatieve bediening.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt @Jochen. Touchscreen is bij de huidige modellen wel enkel bedienbaar bij stilstand. Heb het nadien kunnen unlocken, maar uiteindelijk gebruik ik vaker de centrale bedienknop (niet graag duimen op het scherm en minder ver reiken).

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/16/2018 at 7:31 AM, Jochen said:

Mazda heeft dus het beste van drie werelden: scherm hoog op het dash met touchscreen, HUD en een centrale knop als alternatieve bediening.

 

Net zoals BMW. :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, Phil said:

Net zoals BMW. :)

Maar wellicht nog zonder touchfunctie op de centrale draaiknop en gesture control. @Tommie

Spraakbediening is er ook nog maar dat zal Mazda misschien ook wel hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Phil zei:

Maar wellicht nog zonder touchfunctie op de centrale draaiknop en gesture control. @Tommie

Spraakbediening is er ook nog maar dat zal Mazda misschien ook wel hebben.

Gesture Control. :sick: Het eerste wat ik afzet.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tommie zei:

Gesture Control. :sick: Het eerste wat ik afzet.

Wat kan je daar mee doen? Wuiven om het volgende muzieknummer te selecteren, wapperen om een binnenkomend gesprek aan te nemen of te weigeren, nog iets?

Lijkt me zo'n nutteloze gimmick die idd op een onbewaakt moment (als je iets aan 't uitleggen bent of naar iets grijpt) net ongewilde dingen gaat doen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat kan je daar mee doen? Wuiven om het volgende muzieknummer te selecteren, wapperen om een binnenkomend gesprek aan te nemen of te weigeren, nog iets?
Lijkt me zo'n nutteloze gimmick die idd op een onbewaakt moment (als je iets aan 't uitleggen bent of naar iets grijpt) net ongewilde dingen gaat doen.


Op onze tv zit dat ook allemaal.
Als ik mij uitrekte ging hij luider.
Als ik de hond naar zijn mand stuur veranderde die van post.
Na 2 dagen alles afgezet en we kijken nu alweer een paar jaar gewoon en doen alles via de simpele afstandsbediening.
Er zat ook ene bij met zo een pad op maar die ligt ook al lang in de kast.
Zal aan de leeftijd liggen zeker. :D
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid