Ga naar inhoud

Welke oldtimer?


bossie

Aanbevolen berichten

Ben al een tijdje aan het kijken om een oltimer aan te kopen.Mijn voorkeur gaat uit naar een Porsche (911 g model en 964) en de replica 356 speedsters.Liefst in perfecte staat zowel body als mechanisch. Budget tot 45000€. Iemand nog andere suggesties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 356 speedsters replica's staan veel te duur voor het moment... paar jaar terug had je die nieuwbouw voor 25 a 30k... Nu zitten ze in een hype en gaan correctie krijgen...

911g is een nogo voor mij... Alle impactbumpers 911 vind ik niet mooi...

Budget is niet genoeg voor een echte 356 coupe en zeker niet met je wensen.

964 blijft nog over, is voor mij echter eerder een youngtimer en geen oldtimer. Dus wat ben je op zoek?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor een perfecte 964 qua body en mechaniek zal je best je budget idd tot 60-65.000 Euro optrekken

En dan zal het nog afhangen welke 964 je wil.

Een turbo gaat al richting 80-90K. Een anniversary nog meer. Idem voor cabrio TWL's.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

[mention=86]BMWMB[/mention] veel verschil in rijden tussen een 3.2 en een 964?

Ik heb nog nooit met een 3.2 gereden, dus ik kan u niet adviseren.

Wel weet ik dat de 3.2 een zeer betrouwbare motor is, en qua power weinig moet onderdoen voor de 3.6 van de 964. Het grootste verschil zit ‘m in de versnellingsbak, want de 3.2 heeft pas in 88 de G50 versnellingsbak gekregen die ook in de 964 zit.
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Austin Healey

Is veel duurder. Gisteren in Brussel speciaal op gelet, omdat ik het ook een zalig machien vind. Prijzen zijn fors gestegen tot zelfs 80k euro.

Een andere toffe Brit, die ook rijplezier brengt met z’n melodieuze 6 in lijn, en qua prijs zelfs onder de 30k te vinden is, is de Triumph TR6.
  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

[mention=86]BMWMB[/mention] veel verschil in rijden tussen een 3.2 en een 964?


Ophanging. Torsiestaven tov mcpherson vooraan.
Versnellingsbak ook tenzij je de g50 bak hebt
De 3.2 gaat altijd wat ouder aanvoelen en de 964 rijdt wat makkelijker en vlotter. Veel meer snufjes ook op de 964 (abs bijvorbeeld).

Maak je keuze qua gevoel. Geen van beide zijn moderne autos.
Een 3.2 kan je ook mooie stance geven, maar weinigen die het effectief doen.
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Mich zei:

 


Ophanging. Torsiestaven tov mcpherson vooraan.
Versnellingsbak ook tenzij je de g50 bak hebt
De 3.2 gaat altijd wat ouder aanvoelen en de 964 rijdt wat makkelijker en vlotter. Veel meer snufjes ook op de 964 (abs bijvorbeeld).

Maak je keuze qua gevoel. Geen van beide zijn moderne autos.
Een 3.2 kan je ook mooie stance geven, maar weinigen die het effectief doen.

 

En de 3000cc?

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, flupke73 zei:

10 jaar wachten of meer budget voorzien

@flupke73 Gaat de ‘bubbel’ nog zo lang aanhouden of zijn de prijzen van de ‘middenmoot’ (ik praat niet over de Ferrari GTO of zo maar wel over bv. de hier voorgestelde 3.2/964 etc) op het hoogtepunt beland ? https://www.bd.nl/waalwijk-heusden-e-o/lex-classics-cars-in-waalwijk-failliet-verklaard~a6a7fcad/

De grote vraag voor velen die in deze tijd de stap willen zetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is voor mij ook iets waar ik wat bang voor ben. Daarom wil ik ook niet meer spenderen dan 45000€.Wat ze voor sommige durven vragen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze intresseerd me ook wel,een 3liter uit 1982.Staat volgens de eigenaar mechanisch in orde en daarna eens binnen brengen bij RSC automobile om wat optisch aan te passen.

Screenshot_2018-11-18-14-55-41-1.png

Screenshot_2018-11-18-14-56-04-1.png

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnet nog eens ritje gedaan met onze 964. Man, dat rijdt echt heel plezant. Constant moet ik letten op mijn snelheid, want dat ding houdt ervan om in de toeren te gaan, en eens boven de 4000 toeren is de motor echt wel krachtig, en is de sound heerlijk. Dagelijks rijd ik met mijn grote, brede en stille Tesla, die zelfs niet schakelt. Het contrast is dan ook groot in deze veel kleinere, luidere auto, waarin je moet werken met de toch wel zware koppeling, en toch wel stroeve versnellingsbak. Genieten... [emoji7]

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

't is idd heel leuk rijden, het pikt nog altijd, zo'n 964, vooral hoe goed dat remt

prijzen; cfr artikel; verkopers houden nog te hoge vraagprijzen aan, nog wat geduld,

al zal er links of rechts wel een goeie deal te vinden zijn

@Niko80 gaf ook aan om bij de 911 na bouwjaar '78 te kopen ivm roestbehandeling

 

kijk ook eens naar cayman en boxster: ik vind dat kwa prestatie&beleving toch ook wel iets hebben: middenmotor

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minutes ago, flupke73 said:

kijk ook eens naar cayman en boxster: ik vind dat kwa prestatie&beleving toch ook wel iets hebben: middenmotor

Ja idd, ik vind ook dat Bossie een Cayman moet kopen :lol: :lolz: 

  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, flupke73 zei:

 

 

kijk ook eens naar cayman en boxster: ik vind dat kwa prestatie&beleving toch ook wel iets hebben: middenmotor

 

Cayman heb ik al

2018-11-03 19.48.44.png

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid