Ga naar inhoud

Porsche 992


D Squaloid

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...
5 minuten geleden, Naish zei:

Heb jij nu nog geen 911 besteld?

Ik moet eerst een ander heel klein probleempje oplossen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 15/9/2022 om 21:38, flupke73 zei:

Ja, maar ik haat de turbo motor in de 992

dus kan niet veel zinnigs zeggen

koop dan een 991 Carrera T imho

Mogelijks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net eens ene geconfigureerd, zoals mijn Carrera S, dus in het krijt, met schuifdak, die lelijke stickers van de flanken af, volleder en sportstoelen met grijze stikking, verwarmde stoelen met geheugen, PDK, PDLS, 90l tank, en nog wat kleine prullen, en dan kom ik op bruto 147k. Als ik deze opties vandaag kies op een Carrera S, dan kom ik op 165k... Zo'n T is dus wel een interessant pakket. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, BMWMB zei:

Ik heb net eens ene geconfigureerd, zoals mijn Carrera S, dus in het krijt, met schuifdak, die lelijke stickers van de flanken af, volleder en sportstoelen met grijze stikking, verwarmde stoelen met geheugen, PDK, PDLS, 90l tank, en nog wat kleine prullen, en dan kom ik op bruto 147k. Als ik deze opties vandaag kies op een Carrera S, dan kom ik op 165k... Zo'n T is dus wel een interessant pakket. 

Met een andere motor natuurlijk.

Is er een verschil in remmen tussen de S en de T? Ik neem aan dat je de PASM wel kan krijgen op de T (wat niet kan op de non-S)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

PASM heeft elke 992, enkel kan je op de basis Carrera niet de 10mm verlaagde sport PASM krijgen, die nu wel standaard is op de T.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, BMWMB zei:

PASM heeft elke 992, enkel kan je op de basis Carrera niet de 10mm verlaagde sport PASM krijgen, die nu wel standaard is op de T.

Ik bedoelde de -10mm idd. Ik lijk niet te kunnen onthouden dat dat twee verschillende zaken zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, BMWMB zei:

Ik heb net eens ene geconfigureerd, zoals mijn Carrera S, dus in het krijt, met schuifdak, die lelijke stickers van de flanken af, volleder en sportstoelen met grijze stikking, verwarmde stoelen met geheugen, PDK, PDLS, 90l tank, en nog wat kleine prullen, en dan kom ik op bruto 147k. Als ik deze opties vandaag kies op een Carrera S, dan kom ik op 165k... Zo'n T is dus wel een interessant pakket. 

Jij gaat hier wel van de veronderstelling dat je gewoon een gelijkgespecc'te 911 wil, maar goedkoper. Waarom dan niet gewoon een gewone 911 C2 bestellen ?

Het enige wat je op een 911 T kan krijgen en niet op een C2, is de handbak. En dat voordeel doe jij teniet door de T te gaan configureren zoals jouw 911 S met PDK ... :fp: 

Beetje onzinnige vergelijking. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb destijds de S gekozen, omdat deze te verkrijgen was met de 10mm verlaagde ophanging, en omdat deze een sper heeft. Bij de basis Carrera kan dat allebei dus niet, dus moest ik vandaag kopen, zou ik voor de T gaan. 385pk is voor mij meer dan krachtig genoeg.

Uiteraard zou ik liever een GTS willen, maar dan spreken van een nog veel hoger budget. Ik vind de Carrera T dus een geslaagde versie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, BMWMB zei:

Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb destijds de S gekozen, omdat deze te verkrijgen was met de 10mm verlaagde ophanging, en omdat deze een sper heeft. Bij de basis Carrera kan dat allebei dus niet, dus moest ik vandaag kopen, zou ik voor de T gaan. 385pk is voor mij meer dan krachtig genoeg.

Uiteraard zou ik liever een GTS willen, maar dan spreken van een nog veel hoger budget. Ik vind de Carrera T dus een geslaagde versie. 

Want jij exploiteert die 10mm lagere ophanging en die sper wanneer je in Vlaanderen rondrijdt? 🤔

Als je toch die zelfsper gebruikt, dan ben ik verwonderd dat je de rijsensatie toch laat gesteriliseerd worden door voor een automaat te gaan ipv een handbak. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is niks zo lelijk als een auto die hoog op z'n poten staat, dus met de verlaagde ophanging is 'm knapper, en heb je ook dat mooiere lipje vooraan. Eerlijk, hij mag zelfs nog wat lager liggen van mij, zoals bijvoorbeeld de GT3 touring. Ik doe af en toe een trackday, en ik ga graag eens rijden in de Ardennen/Luxemburg/Eifel, en dat doe ik ook bij koud en nat weer. Ja, een sper vind ik wel leuk, want zo'n RWD 911 de auto is dan fijn speels en goed controleerbaar. Janetten, die gaan voor een 4. 😄

Ik heb PDK gekozen, omdat dat imo gewoon beter past bij een koppelrijke turbomotor. Het is een droom van een versnellingsbak. Als ik manueel wil rijden, dan neem ik onze 964 wel. Tov zo'n 964 is elke 992 steriel.😂

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid