Jump to content
D Squaloid

Porsche 992

Recommended Posts

3000    616
3000
Op 12/2/2020 om 10:54, BMWMB zei:

achterste wielen vind ik qua design best wel knap, maar dan moeten ze compleet zwart zijn. 

Als wielen (of zelfs auto's in z'n geheel) zwart moeten zijn om mooi te ogen, is dat meestal geen goed teken :) 

• Like 3

BMWMB    6,103
BMWMB

Daar ben ik het niet mee eens. Die ‘bicolor’-hype met zo’n gepolierd front, is dikwijls niet knap. Ook bij de vorige generatie vond ik de zwarte GTS-velgen knapper dan diezelfde in bicolor onder de turbo. Zilver of antraciet ‘platinum’ kan ook mooi zijn, maar dat hangt af van de kleur van de auto.

Naish    4,376
Naish

Dat is smaken...

Probleem met zwarte velgen is dat er heel veel van het design verloren gaat en dat je net zo goed een 16 inch kan pakken met een dikke band of een mooie velg.

Voordeel aan bicolor velgen tegenover zilver is dat ze minder rap vuil tonen, maar wel hun omvang tonen... Persoonlijk zie ik wel liever de bicolor van mijn 992 doordat het contrast is met anthraciet tegenover die van mijn madam die gepolierde rand met zwart combineren....

• Like 1

BMWMB    6,103
BMWMB

Icm antraciet is het idd knapper, omdat het contrast minder groot is. Persoonlijk ben ik ook niet echt een liefhebber van zwarte wielen, omdat het design idd wat verloren gaat, maar ook omdat ze moeilijk proper te krijgen zijn. Daarom had ik al de platinum wielen gekozen onder de GT3. Maar, onder krijtgrijs is zwart gewoon het knapst imo. En dat is idd ieder z’n goesting.

Jokke_vlo    9,548
Jokke_vlo

Nu toch live genoeg kunnen zien (en mee kunnen rijden en glijden, ik blijf geen fan van dat doorlopend achterlicht, het doet IMO de kont geen goed........ op een of andere manier neemt het de brutere look wat weg. 

Ben toch meer fan van twee aparte lichtblokken op zo een machtige kont...... ik kan er zeer moeilijk aan wennen. 

• Like 3

gTa    15,675
gTa
1 uur geleden, Jokke_vlo zei:

Nu toch live genoeg kunnen zien (en mee kunnen rijden en glijden, ik blijf geen fan van dat doorlopend achterlicht, het doet IMO de kont geen goed........ op een of andere manier neemt het de brutere look wat weg. 

Ben toch meer fan van twee aparte lichtblokken op zo een machtige kont...... ik kan er zeer moeilijk aan wennen. 

Idem. Ook de nachtaanblik vind ik absoluut niet mooi, precies een ufo.
Twee aparte lichtblokken zonder doorlopende verlichte lijn = always win.
Al heb ik niks tegen een vorm van verbinding, rood (alsof 't lichten zijn) of roostertje of whatever, zolang 't maar niet brandt.

Misschien went dat wel en vinden we 't over 5 jaar beter zo.

• Like 2

Alexanderr    25,449
Alexanderr
1 uur geleden, Germinal zei:

Dit lijkt mij gewoon het aero pack te zijn?

De spoiler is toch totaal anders?

gTa    15,675
gTa
7 minuten geleden, Germinal zei:

Je hebt gelijk

Op alle andere fotoots staat er ook meerdere keren "turbo S" te lezen.
'k Vind dat gelijk ook nogal ne weggever, zo. Ni? :D 

Germinal    389
Germinal

@BMWMB : is er eigenlijk een reden dat je voor de S gekozen hebt ipv een Carrera of 4S ?

Met het weer van de laatste dagen zou een 4S of Carrera 4 misschien een betere keuze zijn ?

Ik vind toch dat er een groot verschil is tussen de 2S en 4S.. qua driving dynamics, jij niet ?

BMWMB    6,103
BMWMB

Ik heb het liefst voor mijn 992 geen aandrijving op de voorste as, want dat voel je in het stuur. Een gewone Carrera S, met goede banden, heeft meer dan grip genoeg, zelfs bij wat kouder en nat weer.

Een Carrera was voor mij krachtig genoeg geweest, maar je kan niet de lagere sportophanging krijgen. Zonder deze verlaagde ophanging staat ‘m vreselijk hoog op z’n poten, en ik ga liever niet aftermarket een schroefkit steken.

dragonfly    7,375
dragonfly
24 minuten geleden, BMWMB zei:

Ik heb het liefst voor mijn 992 geen aandrijving op de voorste as, want dat voel je in het stuur. Een gewone Carrera S, met goede banden, heeft meer dan grip genoeg, zelfs bij wat kouder en nat weer.

Awel awel, 't is aan het sneeuwen in de hel :lolz: 

👍

• Thanks Friendly 1

The Swede    2,720
The Swede

Je moet hem gewoon een paar cm verlagen en da’s allemaal opgelost.

ex-Mooseman    3,847
ex-Mooseman
14 uren geleden, The Swede zei:

Je moet hem gewoon een paar cm verlagen en da’s allemaal opgelost.

een subtiele verlaging, quoi.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• XavierBE
      By XavierBE
      Ik kan wat hulp gebruik van de Porsche kenners / liefhebbers.
      Mijn vader verkoopt binnenkort zijn Porsche 911 Targa (small body) uit 1976. Ik wil er een eerlijke prijs voor betalen, maar heb geen idee van waarde.
      Deze zal in orde gezet worden en herspoten worden in "een" originele kleur uit 1976 voor deze verkocht wordt.
      Bijgevoegd een foto waarbij enkele stickers uit gephotoshopt zijn. Dus zal er ongeveer zo uit zien bij verkoop (buiten de kleur dan).

Rekening houdende met volgende zaken kan ik er moeilijk een prijs op plakken.
      - Km-stand van rond de 240.000 km.
      - De wagen heeft een 3.2L motor (origineel was een 2.7L dacht ik, maar de 3.2L is betrouwbaarder).
      - Heeft waarschijnlijk een recentere G50 versnellingsbak ipv de originele 915.
      - Zal het interieur krijgen van een Porsche 911 SC.
      - Niet originele lak.
      - Komt met goeie soft top en hard top.
      - Originele Fuchs wielen.
      - Motor is in orde, wagen rijdt goed.

Volgende zaken kunnen waarschijnlijk met klein budget terug origineel gebracht worden:
      - Spiegels zijn van een ouder Porsche 911 model en niet elektrisch verstelbaar.
      - Side skirts ontbreken.
      - Motorkap is van een recentere 964.
      - Sport stuurtje ipv origineel stuur

Hoeveel schatten jullie de wagen?

• flupke73
      By flupke73
      sausje van Taycan over een Boxster
      https://uk.motor1.com/news/398922/porsche-e718-detailed-probably-coming/

• The Swede
      By The Swede
      Netflix & Chill... Op mijn leeftijd betekent dat "madame kijkt naar aflevering 4723 van Suits op Netflix terwijl gij ernaast zit en op uwen telefoon tweedehands auto websites zit af te speuren".
      Als autofan, ben ik uiteraard fan van de 911. En daarbij kwam gisteren deze vraag bij mij naar boven:
      Stel: je hebt een redelijke gezinswagen (of meer dan 1) en je wil als pater familias een auto enkel voor jezelf. Die zal dienen voor als je in het weekend onder uwen allenen rondrijdt en misschien dat je hem in de week, als je goesting hebt, hem es gebruikt om naar het werk te gaan. Je wil je hierbij het plezier gunnen van een echte (zuivere) 911 = coupe, 2WD, manueel, atmo. 
      Ik heb de 997 in 2WD (manual, coupe) steeds de meest geslaagde 911 gevonden (beter "uitgerijpt" dan de 993 en 996, maar zonder te ver te gaan zoals de 991), met daar net achter de 964 (de laatste "klassieke" 911).
      De prijzen liggen redelijk gelijklopend (met de 964 die iets zeldzamer en iets duurder is).
      Ik kan voor beiden een punt maken: de 997 is een modernere auto waar je ook makkelijk een pendel mee kan doen, er zijn er veel beschikbaar en hij is iets goedkoper dan een 964. De 964 is dan weer authentieker, luchtgekoeld,... 
      Welke zouden jullie kiezen (en waarom)?
      Voor de 964 kijken we naar de gewone "Carrera 2" Coupe, voor de 997 de gewone coupe, manueel, 2wd (in 3.6 of 3.8, doet er weinig toe. Het verschil in het rijden was nihil). 

• Bart
      By Bart
      Mijn huidige panamera se hybrid heb ik 4 jaar (64dkm)  en het begint weer te kriebelen voor iets anders🙄. Het is niet dat hij versleten is (is zelfs nog in verlengde waarborg voor1,5 jaar) maar ja ieder zijn hobby zeker🙂

Ik heb de panamera altijd een prachtig model gevonden al vanaf de eerste versie die uitkwam , maar de huidige is natuurlijk helemaal dik in orde. 

Indertijd vond ik hem nogal duur , maar met de fiscale voordelen , en ik die een beetje moest wennen aan het gedacht om +_ 100k aan een auto te spenderen heb ik indertijd een             porsche oproved se hybrid gekocht in Duitsland van nog geen jaar oud met 14dkm . (De zoektocht en het afhalen in Duitsland maakt het ook wel een beetje Fun vind ik persoonlijk.)
      In dit geval moet hij dienen als gezinswagen ( dus 3 personen) , verbruik interesseert me weinig gezien ik slechts 10dkm per jaar doe,  in parkeergarages kom ik ook nooit, dus afmeteingen parkeergemak ook geen interesse in en als funcar gebruik ik wel mijn vrouw haar 718s als het goed weer is. Dus een gocart hoeft ook niet, neem ik wel mijn vrouw haar car voor.
      Ik zoek een comfortabele Autobahncruiser voor het jaarlijks skiverlof, de regelmatige tripjes naar de Ardennen ( voor mij toch een 350 tal km heen en terug) en de gezinsuitstapjes ( restaurant, familiebezoek etc) . Ik zelf ben nogal pk verslaafd en vind dat je nooit genoeg vermogen kan hebben ( hoewel met ouder worden dat aan het beteren is 😑)
      Ik geef mijn huidige pana  soms aan mijn vader te leen omdat hij er erg graag mee rijd en ik hem tijdens de week of soms als het druk is enkele weken niet gebruik. ( hijzelf is te gierig óm ene te kopen 😄)
       De jaarlijkse skitripjes en regelmatige ardennenritten doe ik meestal aan een tempo van 160+  wat denk ik een ev minder geschikt maakt. Ik ben niet de meest geduldige mens en word al nerveus van het gedacht dat ik niet over en weer zou kunnen naar de Ardennen zonder daar 20 minuten te staan laden . ( ter plaatse in het chalet is er geen oplaadmogelijkheid wegens heel beperkte stroomvoorziening)

met de huidige fiscale regels ( voor mij telt dit in mijn keuze omdat het een firma wagen is) is er momenteel weinig keus in deze categorie voertuigen. Mijn budget is +_ 150 d€.

bmw 7, 5 reeks en 3 reeks zijn niet echt mijn ding . Ik heb bmw interieurs altijd lelijk gevonden.
      de nieuwe x5 45e hybrid vind ik niet lelijk maar ook niet echt wauw. ( zou keuze van het verstand zijn)
      Mercedes de s klasse met AMG pakket begin ik hoe langer hoe meer te smaken maar voorlopig ook nog geen interessante hybrid modellen.( is echt enkel op luxe gericht, voel ik mij nog een beetje te jong voor)
      De panamera is voor mij beste van twee werelden ( beetje sportief en toch luxe binnenin) , ik weet dat er een nieuw model panamera aan zit te komen, maar de kans dat de hybrid fiscaal nog interessant is is klein. 

tesla model 3  vind ik lelijk interieur , model s  ca va nog maar heeft een facelift nodig langs de buitenkant , de nieuwe tesla roadster vind ik nog wel wat hebben .
      indien ik een tesla roadster zou kiezen moeten de 718 en de panamera weg en word dit onze enige auto . ( op zich geen probleem, we hebben geen twee auto’s nodig) juist wat vervelend dat het een 3 deurs  is en de prijs wat hoog ligt maar fiscaal maakt dit het wel weer volledig goed.

ofwel 
      - huidige tweedehandse panamera 4 hybrid ( moeilijk tweedehands te vinden met voor mij de juiste opties zoals,  zetelventilatie , 18 weg zetels , sportuitlaat, sportdesignpakket, 4 zone airco,... heb ik nog wat over, het budget moet niet per se op 😉)
      - wachten op de nieuwe panamera 4 hybrid met die opties en een nieuwe bestellen, zal ongeveer mijn budget zijn denk ik.
      fiscaal zal dat wel wat minder interssant zijn , maar nog altijd beter dan geen hybrid denk ik ,+ vind het soms wel leuk om eens effkes elektrisch te rijden.
      - nieuwe taycan 4s bestellen ( met voor mij de juiste opties zit ik ook al rond de 175k  , wat ik niet goedkoop vind of een jonge demo zoeken) 
      - huidige tweedehandse panamera turbo hybrid zoeken ( staan er genoeg van te koop met de juiste opties en tweedehands zakken deze blijkbaar heel snel in waarde), fiscaal gaat dat niet ideaal zijn volgende jaren maar misschien een van de laatste mogelijkheden om een V8 te bezitten. Ik vraag me gewoon af of deze zijn meerprijs tov de 4 hybrid waard is. Dit zou de Keuze van het gevoel zijn 😊.

ik weet dat het luxe problemen zijn, maar het blijft niet gemakkelijk 😉
      heeft iemand nog ander ideeën ?

• Guest
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

Terms & Conditions