Ga naar inhoud

De zoektocht naar een goedkope break


CharlesV

Aanbevolen berichten

39 minuten geleden, tuscani zei:

Amai die dingen zijn precies wel goedkoop, alleen nog EURO4.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/12/2018 om 16:53, CharlesV zei:

Tgoh, ik vraag me af of een moderne diesel nog echt last heeft van die korte afstanden. Denk niet dat bij een Ford Focus 1.6l diesel bijvoorbeeld het kwaad kan als je meestal korte afstanden doet.

 

het kan geen kwaad, dan zijn die ondingen sneller naar de kloten :supercool:

nee, serieus, het probleem zit hem vooral in al die manieren om de motor groener te maken, en die vereisen nu eenmaal dat je een diesel gebruikt waarvoor hij gemaakt is, rijden. Dieselpartikelfilters rij je gewoon dicht als die nooit eens kunnen regeneren;
koude motor rijden betekent slechtere verbranding betekent meer roet betekent EGR kleppen die eraan gaan voor de moeite

Als je 7000 km per jaar rijdt, door elke dag ermee te rijden rij je hem aan gort, doe je de 7000km door elke week 1 keer 135km te rijden en hem de rest van de tijd te laten staan zal je veel minder problemen krijgen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Topicje mag dicht, ik ga normaal gezien vanavond een Ford Focus 1.6tdci 115pk oppikken, Titanium versie. 🤗

Zal mijn best doen om af en toe eens wat langere afstanden te doen zodat ik er alles kan uitblazen 😛

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minutes ago, bud wijzer said:

Focus van welk bouwjaar?

Altijd een goed rijdende auto, al van de eerste generatie.

2011 - 3e generatie dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, CharlesV zei:

Topicje mag dicht, ik ga normaal gezien vanavond een Ford Focus 1.6tdci 115pk oppikken, Titanium versie. 🤗

Zal mijn best doen om af en toe eens wat langere afstanden te doen zodat ik er alles kan uitblazen 😛

titaniumversie is goed.

sportzetels, alcantara,....

proficiat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

titaniumversie is goed.
sportzetels, alcantara,....
proficiat.


Tgaat om de break versie hé.

Bij de Titanium kwam daar niet zoveel bij. Heb cruise control, automatische airco, parkeersensoren, keyless go, verwarmde spiegels, middenarmsteun, trekhaak, Bluetooth.

Al meer dan content met die zaken hoor ;)
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 18-12-2018 om 12:20, CharlesV zei:

 


Tgaat om de break versie hé.

Bij de Titanium kwam daar niet zoveel bij. Heb cruise control, automatische airco, parkeersensoren, keyless go, verwarmde spiegels, middenarmsteun, trekhaak, Bluetooth.

Al meer dan content met die zaken hoor ;)

 

Ik had een mondeo break titanium, en dat was indertijd met alcantara en sportzetels daarmee.  Al hetgeen he opsomt is idd ook goed.  🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid