Ga naar inhoud

De vergeten berlines


Soul

Aanbevolen berichten

Mogelijks moet je Audi-liefhebber zijn, maar ik zie het niet.

Ik vind ze cool, zeker de eerste 200 Avants vind ik écht vet ... maar mooi? Absoluut niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben nochtans ook niet per sé Audi-liefhebber. default_biggrin.gif

 

M'n eerste oldtimer was een Jetta Mk1 (door velen verward met een Audi 80, de achterkant heeft er idd iets van weg). Misschien komt het daardoor. [emoji38]

 

volkswagen-jetta-mk1-gli-1.jpg&key=d2aad57e35c524d59944dea0ba84a49ba4c5c0a64e46102976bc06aa592683ee

 

volkswagen-jetta-mk1-6_01.jpg&key=07e4c1b979b50576590d0c431d426afdc9053d9bcbb3c2145a07d09043bed24f

 

 

Dit was de mijne default_wub.png (foto's van in het zoekertje van de vorige eigenaar)

 

8521497ca82f46f3c841429205f85e98.jpg&key=90b89cb9d8932c232b0c22e15e03812ca45d4d0c714f61a4bfaff049da7161fb

 

d7f5bbbd16207a4adc35145464f09e0c.jpg&key=66105fa0649a27a9b17aa336fb97099b8e08d7b7d24f56eff05710d399bcc8da

 

Van alle auto's die ik de afgelopen 10 jaar gehad heb staat deze, samen met m'n eerste E30, ergens bovenaan op het lijstje 'auto's die ik niet weggedaan mocht hebben'. Lekker basic, was zelfs m'n daily (deed toen wel minder km's dan nu en weinig autostrade). Toen (2010-2011) al vrij zeldzaam, nu amper nog te vinden (ofwel verneukt ofwel voor te veel geld).

 

Geruild voor een T3 Panel Van waarvan de motor het anderhalve maand later begaf. En nog een maand of 2 later zag ik ook m'n Jetta terug te koop staan met kapotte motor, zwart geschilderde motorkap en een hoop km's erbij.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waren inderdaad geestige bakjes. Heb nog vaak meegereden met een 1600 benzine.  ook wit, en vette tuner-ice boem boem dreun dreun. Jonge gasten zijn gewoonweg dus :)

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waren inderdaad geestige bakjes. Heb nog vaak meegereden met een 1600 benzine.  ook wit, en vette tuner-ice boem boem dreun dreun. Jonge gasten zijn gewoonweg dus [emoji4]
 

Mijne was wel maar een 1300cc, met 4-bak. :D

Het blauwe interieur was ook nog in zeer goede staat. Er stonden bijna 126.000 km op toen ik hem verkocht (118k bij aankoop). 1,5 jaar mee gereden. Het was m'n eerste echte 'oldtimer' en met deze had ik het 'oude auto virus' pas echt te pakken.

Omdat ik toen ook al avondles carrosserie volgde waar ik aan de Jetta werkte (wel niet verder geraakt dan de kofferklep in grondverf te zetten maar soit [emoji38]) heb ik toen een 'nieuwe' daily gekocht, mijn eerste E30, een pre-facelift (of 'VFL' voor de kenners) bronzitbeige 316 van 1987 met bruin interieur en bruin getinte ruiten, chromen bumpers.. :inlove: Wat een ervaring was dat! Die heerlijke geur van het smetteloze interieur.. dat blinkende BMW logo op het stuur... :inlove: (was m'n eerste BMW en thuis hadden we tot dan altijd met 2dehands Opels gereden). Stond amper 94.000 km op toen ik hem na een jaar (wegens aankoop 318is) verkocht. Van die heb ik nog meer spijt dat ik 'm weggedaan heb (zeker als je de huidige prijzen nu ziet voor eentje met vergelijkbare km-stand) dan van de Jetta. Met die 316 was de E30-liefde ook bevestigd (want ze bestond al), alsook de voorkeur voor 4-deurs en bompa kleuren (want ik wou voor ik de 316 had zoals iedereen eigenlijk een zwarte 2-deurs - nadien had ik dan zo'n zwarte 2drs (de 318is) maar meer en meer (nog steeds eigenlijk) had ik heimwee naar dat bompa-BMW'tje). De 318is heb ik intussen ook niet meer, en een E30 4-drs 325i pre-fl in bompa/jaren '80 kleurtje is de droom, maar met de huidige prijzen (en een overvol wagenpark) zal het bij dromen blijven helaas. :(

Om dezelfde reden durf ik nu nog geen afscheid nemen van m'n W124, eveneens in soortgelijk bompakleurtje (maar dan groen, inclusief bijpassend groen interieur). Heb me recent een S124 bijgekocht met minder km's, maar toch is m'n W124 in algemeen betere staat (bij eerste eigenaar gebleven tot 2012, dan 2 jaar bij een liefhebber en inmiddels al 3,5 jaar bij mij). Die S124 is al vaker van eigenaar gewisseld en heeft al in 3 landen rondgereden (DE, NL en nu BE), accidentje gehad en slecht hersteld etc, en dat zie je.

Hier nog 2 foto's van m'n 316. :D De eerste pas na aankoop (preus lik fjirtig op de dubbele koplampen haha), de laatste net voor verkoop.

8c26a44f9c51fcac133f0e60f9ac5feb.jpg

39f46a7ce5bd38b4a0b0b26047e1a2bf.jpg

Had de motorkap en rechtervoorspatbord herspoten. Een meisje had hem overgekocht (haar broer was ook bezig met E30's dus dacht dat ie wel goed ging terechtkomen). Tijd later zag ik hem dan eens in het Kortrijkse geparkeerd staan.. Grote kras op de motorkap, gescheurde bestuurderszetel, de achterbank die eruit zag alsof er permanent een hond in leefde... M'n autoliefhebbend hart brak toch wel een beetje. Dan nog een paar maand later zag ik hem staan in Gent, en toen zag ik een figuur, van de dreadlock-dragende soort, ermee weg rijden (wss haar vriend of zo want ze was zelf ook wat alternatief). Dan een jaar later of zo stond ie te koop, met denk ruim 60k km extra op de teller sinds verkoop, met nodig werk om door de keuring te raken en amper goedkoper dan voor hetgeen ik 'm verkocht had. Even getwijfeld maar toch maar niet gedaan (hij was toch al verpest en had te veel extra km's naar m'n gedacht).
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jetta... ik had een Jetta MkII van mijn ma als vervoer, toen ik mijn Peugeotje total loss gereden had.
Een 1300, 4 vitessen, atlasgrijs, met dikke banden.
Opties: groen glas, een rechterbuitenspiegel, 4 Blaupunkt-speakertjes, en dat was het zo wat.
Geen servostuur. In combinatie met de grote draaicirkel, en de bredere banden was dit een goede oefening voor de armspieren.
Maar wat een kofferbak! Ongelooflijk wat er daar allemaal in paste.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid