Ga naar inhoud

Laadpassen voor elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

ik gebruik hem heel weinig, omdat ik nog een motor heb natuurlijk.

Gebruik de pas dus enkel als ik op een laadplaats wil staan. (ik parkeer mij niet zomaar op een laadplaats als ik niet aankoppel of met een vorte scenic ofzo rij :D )

maar ik heb shell (was vroeger newmotion maar overgenomen) geen vaste kosten, enkel als je hem gebruikt een vaste kost van 1 of 2euro ofzo.

werkt goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, tuscani zei:

ik gebruik hem heel weinig, omdat ik nog een motor heb natuurlijk.

Gebruik de pas dus enkel als ik op een laadplaats wil staan. (ik parkeer mij niet zomaar op een laadplaats als ik niet aankoppel of met een vorte scenic ofzo rij :D )

maar ik heb shell (was vroeger newmotion maar overgenomen) geen vaste kosten, enkel als je hem gebruikt een vaste kost van 1 of 2euro ofzo.

werkt goed.

Werken die ook in de interparking's bv.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, tuscani zei:

dacht het wel, maar best altijd online de prijzen nakijken.

bv aan het gemeentehuis hier staat er ook een paal, maar die kost je veel meer dan op andere locaties. (eigenaar is wat vrij om te kiezen zeker? )

https://my.newmotion.com/

Kosten zijn voor den baas :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik ga eens testen of ik het kan stellen zonder de Superchargers van Tesla, dus wil ik een laadpas bestellen, zodat ik met mijn Tesla kan laden op andere plaatsen. Dat is voor mij de enige manier om te zien of ik over een jaar een ander merk kan kopen dan Tesla.

Welke laadpas raden jullie mij aan? Newmotion (Shell), of EDI, of nog een andere, of misschien meerdere laadpassen? Ik hoor het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik die van EDI. Werkt overal waar ik al geprobeerd heb.

Apps gaan ook, maar vaak weinig gebruiksvriendelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die van Porsche zelf , nog maar 2 keer willen gebruiken, en telkens werkte deze niet 😕.

Die van EDI werkte telkens perfect.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Op 7/4/2021 om 15:54, Polygoon zei:

Kijk eens naar Chargemap, @BMWMB

Vorige week in Aalter geweest, en in het terug naar huis rijden gestopt in Drongen voor een lunch. Daar zie ik laadpalen staan van ThePluginCompany: werken niet met Chargemap

Vandaag bij de VRT geweest, en op de berzoekersparking staan 6 laadpalen van bluecorner: werken niet met Chargemap

Precies toch niet de beste keuze van laadpas...

Ik ga die van Shell Recharge bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Alexanderr 

Hoe werkt dat met die badge die jullie meegeven met de taycan?

Ik heb die nu overal waar ik een paal zag gebruikt en dat werkte zonder probleem... Dus zou wel zoiets gelijkaardig willen.

Eigenlijk stom dat die mannen die toch in een nieuwe vooruitstrevende sector zitten nog kiezen voor een pas/badge. In plaats van systeem te maken met qr-code of zo en een gekoppelde app die dan verbonden is aan je rekening, kredietkaart,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Naish zei:

@Alexanderr 

Hoe werkt dat met die badge die jullie meegeven met de taycan?

Ik heb die nu overal waar ik een paal zag gebruikt en dat werkte zonder probleem... Dus zou wel zoiets gelijkaardig willen.

Eigenlijk stom dat die mannen die toch in een nieuwe vooruitstrevende sector zitten nog kiezen voor een pas/badge. In plaats van systeem te maken met qr-code of zo en een gekoppelde app die dan verbonden is aan je rekening, kredietkaart,...

Porsche werkt met de Taycan Charging Services en dat is enerzijds met RFID card, anderzijds met een app met QR reader. Als je die wil testen kan dat - zoek in de App Store de Porsche Charging app.

Daarnaast raden wij EDI aan, ook daar kan je de app van downloaden maar die is enkel RFID.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had eentje van Engie besteld, deze week 750km moeten doen komende van Duitsland. Werkte perfect, 3x gebruikt onderweg.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

EV rijden zal duur worden

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210707_93881654

Quote

Het Nederlandse snellaadbedrijf Fastned heeft woensdag twee snellaadstations voor elektrische auto’s geopend langs de E19 tussen Antwerpen en Brussel. Eerder richtte Fastned al een snellaadstation bij de luchthaven van Oostende in.
De nieuwe laadstations zijn gelegen langs weerszijden van de E19, op de snelwegparkings in Peutie. Het gaat om de eerste twee locaties van de in totaal dertien waarvoor Fastned in 2019 een vergunning kreeg van het Vlaams Agentschap Wegen en Verkeer (AWV).

Fastned maakt gebruik van zon- en windenergie voor haar snellaadstations. Automobilisten met elektrische wagens kunnen er volgens het bedrijf in een kwartier stroom voor een rijbereik tot 300 kilometer snelladen. Opladen bij Fastned kost 59 cent per kilowattuur zonder en 35 cent per kilowattuur met een abonnement.

De snellaadstations van Fastned worden gesubsidieerd via het project BENEFIC. Dat is een samenwerking van de Nederlandse, Vlaamse en Brusselse overheden om de realisatie van infrastructuur voor milieuvriendelijke voer- en vaartuigen te versnellen met Europese middelen.

“De samenwerking met AWV en BENEFIC is een goed voorbeeld van hoe de overheid kan helpen met de realisatie van laadinfrastructuur door locaties langs de snelweg beschikbaar te stellen”, zegt Fastned-CEO Michiel Langezaal. “We zijn heel blij dat we nu de eerste twee locaties langs de Vlaamse snelweg operationeel hebben.”

Op naar 35.000 laadpalen

Het plan van de Vlaamse regering is om - in lijn met de Europese doelstelling van één publieke laadpaal per tien elektrische wagens - tegen 2025 zowat 35.000 laadpalen te hebben in Vlaanderen. “Met de ontwikkeling van laadinfrastructuur langs onze autowegen stimuleren we de vergroening van het wegvervoer en geven we het vertrouwen aan de bestuurders van elektrische wagens om altijd nabij te kunnen ‘tanken’“, zegt minister van Mobiliteit, Lydia Peeters (Open Vld).

Dinsdag had Fastned al aangekondigd dat het in Vlaanderen tien bijkomende locaties voor snellaadstations toegekend heeft gekregen aan op- en afritten van snelwegen. Eind juni kondigde het bedrijf al een samenwerking aan met de West-Vlaamse Intercommunale om vijf grote snellaadstations te realiseren op bedrijventerreinen.

Fastned is uitgegroeid tot een Europese speler. Sinds zijn oprichting in 2012 heeft het bedrijf 145 snellaadstations gebouwd in Nederland, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, België en Zwitserland. Daarnaast start Fastned dit jaar met de bouw van de eerste snellaadstations langs belangrijke snelwegen in Frankrijk, waarvoor het vorig jaar een aanbesteding binnenhaalde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, dragonfly zei:

Voor mij is dat zelfs niet het hoofdpunt van het artikel.

Het stoort me eerder dat het weeral Nederlandse bedrijven zijn die hier bij ons de infrastructuur aan het uitbouwen zijn, omdat wij (weeral) veel te laat in gang geschoten zijn met elektrisch rijden. In de tussentijd is Fastned in heel europa laadstations aan het bouwen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Parsifal zei:

Voor mij is dat zelfs niet het hoofdpunt van het artikel.

Het stoort me eerder dat het weeral Nederlandse bedrijven zijn die hier bij ons de infrastructuur aan het uitbouwen zijn, omdat wij (weeral) veel te laat in gang geschoten zijn met elektrisch rijden. In de tussentijd is Fastned in heel europa laadstations aan het bouwen.

Allego, Alfen, Newmotion, Pitpoint, EV box en inderdaad Fastned

Nederland is internationaal op dat vlak bij de koplopers, of effectief koploper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, msxx zei:

Allego, Alfen, Newmotion, Pitpoint, EV box en inderdaad Fastned

Nederland is internationaal op dat vlak bij de koplopers, of effectief koploper.

Klopt. En is ook deels te danken aan het feit dat ze in NL als één van de eerste op de kar van EV's gesprongen zijn. Als koploper genieten zijn nu van de economische voordelen van heel die EV transitie. Had evengoed België kunnen zijn indien we het, net zoals bij de windmolens, vanaf het begin serieus genomen zouden hebben.

Kwart van alle laadpalen in europa staan nu in Nederland. Dat is een serieuze voorsprong.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Parsifal zei:

Klopt. En is ook deels te danken aan het feit dat ze in NL als één van de eerste op de kar van EV's gesprongen zijn. Als koploper genieten zijn nu van de economische voordelen van heel die EV transitie. Had evengoed België kunnen zijn indien we het, net zoals bij de windmolens, vanaf het begin serieus genomen zouden hebben.

Kwart van alle laadpalen in europa staan nu in Nederland. Dat is een serieuze voorsprong.

Van de publieke laadpalen he

Privepalen zijn logischerwijs zeldzamer in NL vanwege manier van wonen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid