Ga naar inhoud

Laadpassen voor elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

eindelijk eentje besteld.

aangevraagd is een beter woord want de kaart moet toekomen en dan moet je activeren, van newmotion. normaal gezien niet nodig, maar het kan wel eens gemakkelijk zijn, aangezien ik binnenkort naar gent en oostende moet. dan kan ik mij tijdens het parkeren weer opladen,  (en misschien gemakkelijker een plaats ook :ninja: )

moet er dan wel de gewoonte van maken om steeds de lader in de koffer te leggen. aangezien deze nu aan de muur hangt, kan ik misschien beter uitkijken voor ééntje extra te kopen.

ofwel een echt laadstation in de garage te monteren en de draagbare te recupereren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is dat ik door  de soorten het bos niet meer zie. 

1 fase, 2 fase, 16a, 32a,..... de eene schrijft zus de andere schrijft zo. 

Als ik eentje monteer, zou ik wel een snellere monteren. ( op 2 u vol ipv 7u)  Maar hetgeen ik zie is dat mijn lader 7.3kw is, en ik precies zie dat er ook van 3.2kw bestaan. Dus zou het kunnen dat ik al een snellader heb, maar ik enkel traag aan het laden ben doordat ik met een gewoon stopcontact werk en nog niet met een industrieel zwaarder?  En ik gewoon dus mijn toevoer moet verzwaren. 

 

Voor op verplaatsing te laden was ik trouwens verkeerd. Dat is natuurlijk gewoon met een kabel ipv mijn draagbaar laadstation. Dat heb ik enkel nodig als ik op weekend of vakantie ben.  

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een Tesla van 100kW batterij wil opladen op 4h heb je al 3 fase + N 32A nodig, dit is ongeveer een 22kW.

Met 7,3kW duurt dat 3x zo lang.

(ik houd dan nog geen rekening met verliezen en de afremming. An het laden vanaf 80%)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet kijken welk vermogen je bij je thuis hebt. Ik heb drijfkracht, maar kan max. tot 11kW laadvermogen gaan. Ik heb zelfs geen idee of je een zwaardere aansluiting kan krijgen voor een huisaansluiting. Ik moet zelfs opletten dat ik de auto niet aan ‘t laden ben als we ons AGA kookfornuis aan hebben staan, want dat krijgt de stroom niet getrokken. Daarom laad ik ‘m altijd na middernacht (ik kan dat instellen in mijn Tesla), en is ‘m ‘s morgens geladen.

Op de firma heb ik meer vermogen en kan ik laden aan 17kW, wat het maximum is wat mogelijk is bij een Tesla.

Thuis heb ik dus 9u nodig om ‘m volledig te laden, en op de firma 6u.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is dat ik door  de soorten het bos niet meer zie. 
1 fase, 2 fase, 16a, 32a,..... de eene schrijft zus de andere schrijft zo. 
Als ik eentje monteer, zou ik wel een snellere monteren. ( op 2 u vol ipv 7u)  Maar hetgeen ik zie is dat mijn lader 7.3kw is, en ik precies zie dat er ook van 3.2kw bestaan. Dus zou het kunnen dat ik al een snellader heb, maar ik enkel traag aan het laden ben doordat ik met een gewoon stopcontact werk en nog niet met een industrieel zwaarder?  En ik gewoon dus mijn toevoer moet verzwaren. 
 
Voor op verplaatsing te laden was ik trouwens verkeerd. Dat is natuurlijk gewoon met een kabel ipv mijn draagbaar laadstation. Dat heb ik enkel nodig als ik op weekend of vakantie ben.  
 
 


Ben je ondertussen al iets wijzer geworden?
Straks moet een mens nog avondschool gaan volgen. :l
Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik op een maandag eens tijd heb, ga ik langsgaan bij de audi garage. daar zullen ze me hopelijk wel kunnen uitleggen welke fase en systeem het beste gaat zijn. want nu lees je op elke verkoopsite van laadstations verschillende mogelijkheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

A3 is 3.7kw, de Q7 7.4kw, dus we zitten daar al anders qua snelheid. 

 

Speciaal voor gisteren trouwens zo'n laadpas aangevraagd, want moest naar Gent. Kom ik toe in parking kouter. Net voor  mij is er een pana zijn koffer aan het opendoen om zijn  kabel aan te  sluiten. Ik murw  mij tussen de muur en de Porsche op de 2de plaats en ben een halve slangenmens om er uit te geraken. Bekijk ik de laadpas, is dat met een gewone stekker! 1 paal met aan de eene kant een speciale stekker de andere kant dus blijkbaar een gewoon stopcontact. :facepalm: dan sta je daar met je speciale kabel. 

Niet kunnen  laden dus. 

Vraag me wel af of je dan als tesla eigenaar, altijd 2 soorten kabels bij hebt? @BMWMB

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Oostende toe gekomen en mij op een laadplaats gaan zetten. (Nu dus wel een met 2 speciale  stekkers ipv een gewoon  stopcontact.  )

Heel simpel, badge tegenhouden en starten maar. Na 2u was de batterij al vol!  ( nog een excuus om toch eens te kijken naar een snellader thuis).  Mocht wel maar 2u blijven  staan  op de laadplaats, kom ik braaf terug, zie ik dat de Volvo die er al voor  mij stond,  gewoon zijn schijf verlegd en verdraaid heeft.   Ben eens benieuwd wat ik ga krijgen van afrekening, maar ik vermoed rond de 6€ voor 17,2kw (volle batterij) 

Wel best gemakkelijk, minder zoektocht naar een vrije parkeerplaats, want je kan online zien of ze vrij zijn. ( als er geen gewone wagen opstaat natuurlijk) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

de zoektocht zal nog snel afgelopen zijn. :party:

zitten mailen met audi aalst en ze waren heel verdienstelijk.

op mijn vraag  welk laadstation ik zou moeten aankopen of welke zij aanbieden voor sneller te laden:

Quote

 

Langs deze weg wil ik u informeren over de laadopties van uw Q7 E-tron:

Uw voertuig beschikt over een accu met capaciteit 17.3 kWh.  Uw wagen laat toe te laden met een maximum capaciteit van 7,2 kW.

Een snelste laadtijd van 2u30min kan bereikt worden met uw huidige laadoplossing die werd meegeleverd bij uw voertuig.  Enige voorwaarde is dat u de kabel gebruikt met de industriële stekker, deze aansluit op uw lader en de andere zijde op een industrieel stopcontact.

Het spreekt voor zich dat u moet beschikken over een industrieel stopcontact met voldoende vermogen op de plaats waar u wilt laden.

Snelladers of andere laadpalen die meer vermogen kunnen leveren zijn in uw geval niet van toepassing en bijgevolg een nutteloze investering, de reden hiervoor is dat uw wagen maximum een laadvermogen van 7.2 kW in AC aanvaardt.  Het vermogen wordt met ander woorden niet enkel door het laadpunt bepaald maar ook door de wagen.  Het maximum laadvermogen van het voertuig is constructief vastgelegd en kan niet worden gewijzigd.

 

enkel dus  de aansluiting nakijken en mijn huidige lader van stekker veranderen:

mediagallery_images__16.jpg

momenteel heb ik de gewone stekker ingeklikt, maar de industriële is er ook bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drijfkracht zoals we hier zeggen.
Is dikwijls mogelijk op het bestaande elektrische net.
Tenzij de regels alweer anders zijn geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Hallo, 

Ik heb in eerste instantie lang met de smoov-app gewerkt gelinkt aan mijn credit-card maar dat liep veel mis. Ik heb wel gezien dat smoov nu een update heeft gedaan van de app maar ik gebruik die niet meer. Nadien heb ik een gratis kaart van CenEnergy genomen en daar heb ik eigenlijk nooit problemen mee gehad.

Ik vond deze pagina wel interessant voor de info: https://ik-rij-elektrisch.be/laadpassen/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

hmm, iets vreemd meegemaakt net.

was maandag naar de gentsefeesten gegaan en stond op de p&r van de expo aan een laadpaal. melding gekregen dat de wagen vol was, toen we ginds waren.

eens terug op de parking scan ik mij uit en verwijder de kabel.

 

nu kijk ik zo maar eens op de app (wist niet wat doen :D ) en zie ik het "stoppen met laden" icoontje nog staan samen met 66u? 🤨😲

direct op geklikt natuurlijk. maar toch redelijk bizar, als je de kabel en al verwijderd hebt. die kabels zitten toch vast als veiligheid tijdens een laadbeurt?

kan natuurlijk pas op het einde van de maand nakijken wat er nu eigenlijk van mijn rekening gaat gaan, want de laadsessies komen pas dan tevoorschijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk wel vervelend dat je altijd tot het einde van de maand moet wachten.
Dat zou nu toch wel meteen zichtbaar moeten zijn via de app.

Normaal hangt hij vast aan de laadpaal tijdens het laden.
De zijde van de auto hangt van het merk en model af.

Maar de ene blijft vast tot je uitlogt en anderen lossen als de wagen vol is lees ik van gebruikers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Doe deze morgen mijn gsm open en zie opeens Shell staan ipv een hartje van New motion. Begint de petroliumsector de alternatieven over te nemen? 🤭😲

1553222096_Screenshot_20191022-073605_OneUIHome.thumb.jpg.e7d591ee90df8dc873c5335200e0c45c.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd, bij mij dus Shell geworden en de app zelf is compleet hetzelfde qua layout enkel is het blauwgroene van kleur nu geel. mijn history is ook nog altijd uptodate en alle laadppalen ook.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft er iemand ervaring met plugsurfing? Dat heeft een app waarmee je overal moet kunnen laden maar je kan ook een laadpas aanvragen. Wat is het beste? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is inderdaad overgenomen en de nieuwe app (lees: look) aan het uitrollen.


Bij is het dit weekend ook aangepast.
Automatische updates staan nochtans uit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid