Ga naar inhoud

Laadpassen voor elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Polygoon zei:

48.38 euro om een ID3 (met grootste batterij) te voorzien van een volle batterij, langs een snelwegparking, in het duurst mogelijke tarief ...

Haal je daar echt 550km mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, ir_fuel said:

Yeah right.

500km stadsverkeer zeker.

500km rechtdoor op een 50/70 baan zonder al te veel lichten :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, ir_fuel zei:

Yeah right.

500km stadsverkeer zeker.

 

11 minuten geleden, ir_fuel zei:

Yeah right.

500km stadsverkeer zeker.

Praktische Actieradiustussen 320 - 660 km

Stad - Winter * 440 km
Snelweg - Winter * 320 km
Gecombineerd - Winter * 380 km
Stad - Zomer * 660 km
Snelweg - Zomer * 415 km
Gecombineerd - Zomer * 520 km
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Polygoon zei:

 

Praktische Actieradiustussen 320 - 660 km

Stad - Winter * 440 km
Snelweg - Winter * 320 km
Gecombineerd - Winter * 380 km
Stad - Zomer * 660 km
Snelweg - Zomer * 415 km
Gecombineerd - Zomer * 520 km


Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Polygoon said:


Indicatie van de werkelijke actieradius. Winter: slechtste geval op basis van -10°C en gebruik verwarming. Zomer: beste geval op basis van 23°C zonder gebruik van AC. De daadwerkelijke actieradius hangt sterk af van snelheid, rijgedrag, weersomstandigheden en route. Meer info.

Is al een realistischer model dan NEDC of WLTP maar er zitten toch nog gaten in hoor. Bij 23° zonder Airco :lol: Start-stop verkeer heeft een geweldige invloed. Winter houdt geen rekening met neerslag vermoed ik, andere banden, ... 

Anyway, je hebt hetzelfde voor bij gewone wagens, daar klopt dat ook zelden tot nooit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, Polygoon said:

 

Praktische Actieradiustussen 320 - 660 km

Stad - Winter * 440 km
Snelweg - Winter * 320 km
Gecombineerd - Winter * 380 km
Stad - Zomer * 660 km
Snelweg - Zomer * 415 km
Gecombineerd - Zomer * 520 km

Mooie tabel. Wie heeft die gemaakt?

Snelweg = rijden aan 100 of 110 wschl, en al niet aan 120. 

Het enige wat relevant is voor je actieradius is net de snelweg. Dat is het enige ogenblik dat je zoveel km gaat willen doen, en dan lezen we 415km.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

50€ voor 320 km is wel veel geld als je weet dat de taxatie nog moet verplaatst worden van benzine/diesel naar elektriciteit..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Super95 said:

50€ voor 320 km is wel veel geld als je weet dat de taxatie nog moet verplaatst worden van benzine/diesel naar elektriciteit..

 

Nuja, er zal wel een pak minder "getankt" worden onderweg, want uiteindelijk heb je dat enkel nodig die keren dat je er niet komt, in tegenstelling tot een ICE die je altijd aan de pomp moet gaan vullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is al een realistischer model dan NEDC of WLTP maar er zitten toch nog gaten in hoor. Bij 23° zonder Airco :lol: Start-stop verkeer heeft een geweldige invloed. Winter houdt geen rekening met neerslag vermoed ik, andere banden, ... 
Anyway, je hebt hetzelfde voor bij gewone wagens, daar klopt dat ook zelden tot nooit. 


We hebben de airco zelden nodig.
Enkel in de heetste week van het jaar staat die eens aan.

Het heeft meer te maken met geen hete motor, uitlaat en andere componenten te hebben denk ik
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Wij hebben de EQC nu een maand of 2-3. Mijn vriendin rijdt er 90% van de tijd mee en dat wil zeggen quasi constant 50-70-90km/u banen (werkt als thuisverzorgende). Dan is met een volle batterij 400km mogelijk (van de 450 opgegeven?). Rij je autostrade en hou je je ongeveer aan de opgegeven snelheden. Dus niet ecorunnen is het een 350 ongeveer. Ga je sneller zakt het snel. Qua snelladen werkt allemaal goed maar is eigenlijk belachelijk duur he. Bij afhalen van die kar in Leipzig vertrokken met een volle batterij, dan 2x ong een half uur moeten laden, de juiste hoeveelheid zou ik moeten opzoeken. Het was een 770km in totaal, thuis aangekomen met 13% lading en een afrekening gekregen toen van 103€. Doe dat is met een diesel...
Voor het gebruik van m'n vriendin is hey een ideale bak, voor lang autostrade of verre reizen not so much.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 7/4/2021 om 14:54, ir_fuel zei:

Die paar keer dat ik dat al gedaan heb heb ik geen laadpas nodig gehad.

Je kan toch gewoon apps installeren daarvoor?

Dat dachten wij ook. Tot nu altijd de Smoov app gebruikt, maar hun betaalserver ligt momenteel al 4 dagen (!) plat.

Zaterdagochtend het probleem de eerste keer vastgesteld, nadat we van plan waren om de wagen na een verplaatsing de hele voormiddag te laten opladen.

Ging dus niet, waarbij we veronderstelden dat het aan de laadpaal zelf lag. In de namiddag naar huis gereden en ook daar hetzelfde probleem.

Naar het noodnummer van Allego gebeld, en de dame daar bevestigde inderdaad de problemen, en gaf aan dat deze hoogstwaarschijnlijk nog enkele dagen zouden aanslepen. Het was dus niet de eerste keer.

Op hun aanraden de app van Plugsurfing dan geïnstalleerd. Hmm, onze gebruikelijke laadpaal staat niet op de kaart van die app. QR-code op de laadpaal scannen dan maar. Nope, app weigert die aan te nemen.

Op de kaart van de app gekeken en naar een laadpaal een kleine kilometer verder gereden. Daar ter plaatse kreeg ik het meteen op mijn heupen.

eikel.png.31a2cd62a709d4adfbe7b8bb64b7c6a0.png

De laadplaatsen waren dus bezet door een marginaal, en de kabel van onze wagen was maar net lang genoeg om op te laden vanaf een mindervalidenplaats. Geen goed plan dus. Flikken gebeld om die eikel te laten takelen, maar uiteindelijk toch beslist om nog wat verder te rijden naar een andere laadpaal, en daar is het dan gelukt met de Plugsurfing app.

Wat een miserie zeg. Een dik uur verloren op zoek naar een laadpaal, dankzij diverse problemen in beide apps. Stel u voor dat je een strakke planning had op zo'n dag?

  • Vind ik leuk 1
  • Whut?! 2
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dachten wij ook. Tot nu altijd de Smoov app gebruikt, maar hun betaalserver ligt momenteel al 4 dagen (!) plat.
Zaterdagochtend het probleem de eerste keer vastgesteld, nadat we van plan waren om de wagen na een verplaatsing de hele voormiddag te laten opladen.
Ging dus niet, waarbij we veronderstelden dat het aan de laadpaal zelf lag. In de namiddag naar huis gereden en ook daar hetzelfde probleem.
Naar het noodnummer van Allego gebeld, en de dame daar bevestigde inderdaad de problemen, en gaf aan dat deze hoogstwaarschijnlijk nog enkele dagen zouden aanslepen. Het was dus niet de eerste keer.
Op hun aanraden de app van Plugsurfing dan geïnstalleerd. Hmm, onze gebruikelijke laadpaal staat niet op de kaart van die app. QR-code op de laadpaal scannen dan maar. Nope, app weigert die aan te nemen.
Op de kaart van de app gekeken en naar een laadpaal een kleine kilometer verder gereden. Daar ter plaatse kreeg ik het meteen op mijn heupen.
eikel.png.31a2cd62a709d4adfbe7b8bb64b7c6a0.png
De laadplaatsen waren dus bezet door een marginaal, en de kabel van onze wagen was maar net lang genoeg om op te laden vanaf een mindervalidenplaats. Geen goed plan dus. Flikken gebeld om die eikel te laten takelen, maar uiteindelijk toch beslist om nog wat verder te rijden naar een andere laadpaal, en daar is het dan gelukt met de Plugsurfing app.
Wat een miserie zeg. Een dik uur verloren op zoek naar een laadpaal, dankzij diverse problemen in beide apps. Stel u voor dat je een strakke planning had op zo'n dag?
Wilden ze die kar takelen dan of was het op jouw kosten?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Davy_ zei:

Wilden ze die kar takelen dan of was het op jouw kosten?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 

ik zou zeggen op de kosten van de eigenaar, wegens verkeerd geparkeerd. (bij gehandicaptenparkeerplaats of parkeren op zebrapad is dat toch ook zo? Dit is evengoed een geval van negeren van verkeersbord)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Op 4/9/2021 om 10:34, tuscani zei:

ik zou zeggen op de kosten van de eigenaar, wegens verkeerd geparkeerd. (bij gehandicaptenparkeerplaats of parkeren op zebrapad is dat toch ook zo? Dit is evengoed een geval van negeren van verkeersbord)

Is het normaal dat publieke ccs laadpalen zo onbetrouwbaar zijn in hun capaciteit ? De laatste week al 3 keer publiek geladen (werken aan onze oprit waardoor ik niet thuis kan laden) en ik kom maar zelden aan meer dan 100kw uit :(

 

nu weer van dat , goed start en ging naar 110kw, dan meteen terugval en zit hier nu op 50% soc met 60kw laadsnelheid … paal zou 184kw moeten leveren 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Wax-it.be zei:

Is het normaal dat publieke ccs laadpalen zo onbetrouwbaar zijn in hun capaciteit ? De laatste week al 3 keer publiek geladen (werken aan onze oprit waardoor ik niet thuis kan laden) en ik kom maar zelden aan meer dan 100kw uit :(

 

nu weer van dat , goed start en ging naar 110kw, dan meteen terugval en zit hier nu op 50% soc met 60kw laadsnelheid … paal zou 184kw moeten leveren 

Ik zou het niet weten of hij aan 1kw of 10000kw laad. Hij is na 9km toch weer plat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/9/2021 om 08:53, Davy_ zei:

Wilden ze die kar takelen dan of was het op jouw kosten?

Neen, takelen doen ze blijkbaar niet. Ze delen enkel parkeerboetes uit voor dergelijke inbreuken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Wax-it.be zei:

Is het normaal dat publieke ccs laadpalen zo onbetrouwbaar zijn in hun capaciteit ? De laatste week al 3 keer publiek geladen (werken aan onze oprit waardoor ik niet thuis kan laden) en ik kom maar zelden aan meer dan 100kw uit :(

 

nu weer van dat , goed start en ging naar 110kw, dan meteen terugval en zit hier nu op 50% soc met 60kw laadsnelheid … paal zou 184kw moeten leveren 

Wat rij jij nu? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Goesting zei:

Neen, takelen doen ze blijkbaar niet. Ze delen enkel parkeerboetes uit voor dergelijke inbreuken.

ik denk ook dat dit niet gelijk staat als een gehandicapteplaats. Hier zal je mogen staan met een gewone auto maar je kan kans maken op een boete. 

Koop gewoon zo iets, plak dat op je wagen met Tec7 en die parkeerwachters snappen dat waarschijnlijk nog eens niet :P 

https://www.amazon.fr/ILFE-Support-Chargeur-EV-Organizer/dp/B09LHQQC7T/ref=sr_1_fkmr0_1?keywords=Lectron+EV+Charger+Nozzle+Holster+Dock+and+J-Hook+Combination+for+J1772+Connector&linkCode=gs3&qid=1638867956&sr=8-1-fkmr0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 2 weken later...

Ik kreeg vandaag een laadkaart aangeboden met €25 tegoed door mijn verzekeraar. Is er iemand bekend met Mobiflow ?

Ben een absolute leek in die dingen…

aangepast door Elwood
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid