Ga naar inhoud

Laadpassen voor elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

naar aanleiding van de reactie van @Parsifal wat zitten zoeken en op deze uitgekomen.

Gratis laadpas, geen vaste kosten,  Prijs per maand: €0,00,  Gebruikskosten: €0,31 per laadsessie

 Levertijd: Binnen 2 werkdagen Overal laden in Nederland: Ja, bij elke openbare laadpaal

 Laden in 27 Europese landen: Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, UK, Ierland, Portugal, Roemenië, Hongarije , Tsjechië, Slowakije, Slovenië, Polen, Letland, Estland, Litouwen, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Finland, Liechtenstein, Kroatië

 Snelladen: Fastned, Allego, Shell Recharge, IONITY

 

is dus een engie laadpas, die blijkbaar ook al direct een account maakt bij snelladers zoals ionity en dergelijke. wat de shell (newmotion) niet kan

enige probleem is dat het een nederlandse variant van engie is, en die doen meer voor hun "klanten" zo kan je daar ook voordeliger de wallbox aankopen en laten installeren wat je via belgie niet kan (had ik vorige week al gevonden)

heb een mailtje verstuurd met de vraag of deze laadpas ook door Belgen kan aangekocht worden. zal de reactie hier later zetten, want kan wel praktisch zijn.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, ir_fuel zei:

Op welke ben je uitgekomen? :D 

staat in het vet. 😉

Laadpas van engie. Op de nl. site kom je veel uitleg tegen, op engie.be echter nougabollen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31c/kWh is goedkoop ja, maar als je die dan niet BTW intracom gefactureerd krijgt dan verlies je wel 50% van de BTW

Wat waarschijnlijk nog steeds goedkoper 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23/3/2022 om 18:30, tuscani zei:

naar aanleiding van de reactie van @Parsifal wat zitten zoeken en op deze uitgekomen.

Gratis laadpas, geen vaste kosten,  Prijs per maand: €0,00,  Gebruikskosten: €0,31 per laadsessie

 Levertijd: Binnen 2 werkdagen Overal laden in Nederland: Ja, bij elke openbare laadpaal

 Laden in 27 Europese landen: Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, UK, Ierland, Portugal, Roemenië, Hongarije , Tsjechië, Slowakije, Slovenië, Polen, Letland, Estland, Litouwen, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Finland, Liechtenstein, Kroatië

 Snelladen: Fastned, Allego, Shell Recharge, IONITY

 

is dus een engie laadpas, die blijkbaar ook al direct een account maakt bij snelladers zoals ionity en dergelijke. wat de shell (newmotion) niet kan

enige probleem is dat het een nederlandse variant van engie is, en die doen meer voor hun "klanten" zo kan je daar ook voordeliger de wallbox aankopen en laten installeren wat je via belgie niet kan (had ik vorige week al gevonden)

heb een mailtje verstuurd met de vraag of deze laadpas ook door Belgen kan aangekocht worden. zal de reactie hier later zetten, want kan wel praktisch zijn.

 

 

 

Ik heb ook zo’n Shell recharge. Heb nog nooit aan een Ionity moeten laten, zou dat daar dan niet mee werken?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, STA911 zei:

Ik heb ook zo’n Shell recharge. Heb nog nooit aan een Ionity moeten laten, zou dat daar dan niet mee werken?

 

ze hebben hun partnership serieus uitgebreid, dus ik denk het wel. denk dat de site waar ik op zat nog niet up to date was

https://shellrecharge.com/nl-nl/klantenservice/laadpuntaanbieders

serieuze lijst. 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Voor mij is dit allemaal nieuw en ik ken er totaal niets van. Bij het ophalen vandaag kreeg ik een brochure mee van het bmw charging account met volgende tarieven.

Ik vraag mij alleen af of dit met een hybride echt nodig is? Ik vermoed dat ik 90% thuis zal laden. En wss tijdens vakanties dan in het buitenland zal moeten laden..

En mss een nog dommere vraag maar publiek laden, is dat gewoon met de bankkaart betalen of is er per merk/aanbieder een apart account nodig?

 

39921CD0-B36A-42A5-937C-4C5014F4EBBE.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag een shell recharge badge aan. Dat dingetje leg je in je wagen voor als je het eens nodig hebt. 

Kost niets als je het niet gebruikt.  ( genre je peagebakje bv) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Hybrid kaart van Modalizy (vroeger Octa+). Ik tank en laad mijn auto's met dezelfde kaart, is wel handig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Aangezien MB Europa geen laadpas voorziet: zijn er apps waarmee ik kan laden onderweg? Anders is een lange afstand test nogal moeilijk!

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Polygoon zei:

Aangezien MB Europa geen laadpas voorziet: zijn er apps waarmee ik kan laden onderweg? Anders is een lange afstand test nogal moeilijk!

de enige die ik via app doe tot nu toe is fastned

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21/4/2022 om 23:27, tuscani zei:

Vraag een shell recharge badge aan. Dat dingetje leg je in je wagen voor als je het eens nodig hebt. 

Kost niets als je het niet gebruikt.  ( genre je peagebakje bv) 

Een privé kaart dan? Want ik heb vorige week een firmakaart willen aanvragen en daar zaten allerlei extra kosten aan verbonden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21/4/2022 om 22:35, kefkie zei:

Voor mij is dit allemaal nieuw en ik ken er totaal niets van. Bij het ophalen vandaag kreeg ik een brochure mee van het bmw charging account met volgende tarieven.

Ik vraag mij alleen af of dit met een hybride echt nodig is? Ik vermoed dat ik 90% thuis zal laden. En wss tijdens vakanties dan in het buitenland zal moeten laden..

En mss een nog dommere vraag maar publiek laden, is dat gewoon met de bankkaart betalen of is er per merk/aanbieder een apart account nodig?

 

39921CD0-B36A-42A5-937C-4C5014F4EBBE.png

Weet niet of dat nog werkt, maar in de BMW app en uw connected services de BMW Points aanzetten. Als je dan elektrisch rijdt scoor je punten die je kan inwisselen voor krediet op uw BMW Charging account. Denk dat ik maandelijks 2 a 3k punten haal. Met 11.600 punten kan je dan wisselen voor 50 euro BMW Charging krediet.

Ik vind dat wel handig om dan af en toe te gebruiken. @kefkie

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, DDke zei:

Een privé kaart dan? Want ik heb vorige week een firmakaart willen aanvragen en daar zaten allerlei extra kosten aan verbonden. 

Kan op persoonlijke naam  zijn idd,  maar heb vorige maand alleszins gewoon het mandaat van rekeningnummer gewijzigd van privé naar dat van de winkel. ( kan gewoon via de app).  De maandelijkse afrekening is zo voor de winkel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 21/4/2022 om 23:27, tuscani zei:

Vraag een shell recharge badge aan. Dat dingetje leg je in je wagen voor als je het eens nodig hebt. 

Kost niets als je het niet gebruikt.  ( genre je peagebakje bv) 

Vorige week ook een shell recharge kaart/badge aangevraagd voor mijn vader.
Heeft sinds begin dit jaar een Kuga PHEV en wilt indien nodig op verplaatsing toch kunnen laden als het echt nodig is (zelden dus)..

Werkt goed, goeie app, duidelijk aangegeven welke laders/welke "provider", welk tarief en hoeveel er nog vrij zijn.
Ook veel keuze van "providers" die Shell Recharge ondersteunen.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Gebruiken jullie dat zoveel eigenijk?

Ik heb de recharge badge ondertussen een 4.5j ofzo. En denk dat ik hem al 5keer gebruikt heb. 1keer met de Y en een keer of 4 met de Q7. ( en dat was eerlijk gezegd gewoon omdat ik te lui was om een andere parkeerplaats te zoeken) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, tuscani said:

Gebruiken jullie dat zoveel eigenijk?

Ik heb de recharge badge ondertussen een 4.5j ofzo. En denk dat ik hem al 5keer gebruikt heb. 1keer met de Y en een keer of 4 met de Q7. ( en dat was eerlijk gezegd gewoon omdat ik te lui was om een andere parkeerplaats te zoeken) 

Als Tesla gebruiker is dat toch een compleet ander verhaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Als Tesla gebruiker is dat toch een compleet ander verhaal?

Kweet niet, waarom?

Ik gebruik ook geen sc, als je dat wilt zeggen, buiten nu  op reis. 

En met de q7 reed ik op diesel verder als de batterij plat was. Kheb eigenijk nooit die ergens ingestoken omdat hij plat was.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid