Ga naar inhoud

Laadpassen voor elektrische auto's


Gast wooter

Aanbevolen berichten

8 uren geleden, tuscani zei:

Gebruiken jullie dat zoveel eigenijk?

Wat een vreemde vraag. Een werknemer met bedrijfswagen gebruikt de tankkaart/laadpas toch ook "veel" ? De Shell Recharge gebruiken we praktisch dagelijks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Goesting zei:

Wat een vreemde vraag. Een werknemer met bedrijfswagen gebruikt de tankkaart/laadpas toch ook "veel" ? De Shell Recharge gebruiken we praktisch dagelijks.

Als je rijdt volgens @BMWMB en enkel thuis of op werk/klanten laadt dan toch niet lijkt mij?

met een tankkaart heb je weinig keuze. Of het is de auto duwen, maar elk zijn hobby natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
Op 23/3/2022 om 18:30, tuscani zei:

naar aanleiding van de reactie van @Parsifal wat zitten zoeken en op deze uitgekomen.

Gratis laadpas, geen vaste kosten,  Prijs per maand: €0,00,  Gebruikskosten: €0,31 per laadsessie

 Levertijd: Binnen 2 werkdagen Overal laden in Nederland: Ja, bij elke openbare laadpaal

 Laden in 27 Europese landen: Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, UK, Ierland, Portugal, Roemenië, Hongarije , Tsjechië, Slowakije, Slovenië, Polen, Letland, Estland, Litouwen, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Finland, Liechtenstein, Kroatië

 Snelladen: Fastned, Allego, Shell Recharge, IONITY

 

is dus een engie laadpas, die blijkbaar ook al direct een account maakt bij snelladers zoals ionity en dergelijke. wat de shell (newmotion) niet kan

enige probleem is dat het een nederlandse variant van engie is, en die doen meer voor hun "klanten" zo kan je daar ook voordeliger de wallbox aankopen en laten installeren wat je via belgie niet kan (had ik vorige week al gevonden)

heb een mailtje verstuurd met de vraag of deze laadpas ook door Belgen kan aangekocht worden. zal de reactie hier later zetten, want kan wel praktisch zijn.

 

 

 

Wat was eigenlijk de reactie:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, d_s zei:

Wat was eigenlijk de reactie:D

Stilte, nooit iets van gehoord 

 

Nu ik heb momenteel 11km gereden en enkel maar sc gebruikt op vakantie.  Voor de rest gewoon thuis. Dus ik mis het niet. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minutes ago, tuscani said:

Stilte, nooit iets van gehoord 

 

Nu ik heb momenteel 11km gereden en enkel maar sc gebruikt op vakantie.  Voor de rest gewoon thuis. Dus ik mis het niet. 

Zover geraak ik zelfs op mijn monowiel zonder bij te laden :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Op 5/9/2022 om 07:17, gewoon ik zei:

Als je rijdt volgens @BMWMB en enkel thuis of op werk/klanten laadt dan toch niet lijkt mij?

met een tankkaart heb je weinig keuze. Of het is de auto duwen, maar elk zijn hobby natuurlijk.

En als je klant geen laadpaal heeft zoals die van @BMWMB, noch je hotel parking, ben je gejost.

Zoals in het topic van de Polestar 2 aangegeven, kreeg ik bij Hertz deze week een EV mee.
Ze hadden me wel gevraagd of ik veel kms moest rijden op die twee dagen. Efkes op en af naar de Limburg, dus dat moest lukken. 

Voor de veiligheid toch even overlegd wat te doen indien ik toch moest bijladen:

Bij Hertz krijg je een laadpas mee... maar die werkt voor de Shell laadpunten. 
Het was direct van "Ha, eenvoudig: je downloadt de Shell laad app en...". Wow! Stop! Ik download voor een renter geen apps voor twee dagen. Toon me gewoon waar ik onderweg of in de buurt van de klant/hotel kan laden.

Die gast haalt de kaart boven en dan komt de domper.

Mijn programma is simpel:
- Dinsdagavond naar Leuven rijden, met mijn zoon iets gaan eten en daar overnachten. 
- Woensdagochtend naar Genk rijden bij de klant.
- Woensdagavond van Genk naar het hotel in Hasselt.
- Donderdagochtend terug naar Zaventem.

Dus waar verwacht ik te kunnen laden?
- Niet te ver van de flat van mijn kleine. - Noppes, de dichts bijgelegen laadpaal die met deze kaart werkt, staat aan de andere kant van 't stad.
- In de publieke parking onder het Ladeuzeplein. Zo kan ik laden terwijl we gaan eten. - Ook noppes. (Ik vind het trouwens straf dat in linksrode steden als Leuven en Hasselt je niet in elke grote publieke parking kan laden).
- Bij de klant op het bedrijventerrein. - Ook noppes. Nochtans een erg groot bedrijf, grote locatie, maar geen laadmogelijkheid. 
- In de buurt van die klant. - Ook al niet. Alle laadpalen staan zo ver dat je er moet naartoe rijden. Wil je dat tijdens de werkdag doen, dan moet je dus aan iemand vragen met je mee te rijden, je auto daar te parkeren, terug naar kantoor te gaan en een paar uur later terug te gaan om je auto op te halen. Mijn klanten betalen me niet om overdag mijn tijd te verknoeien met te gaan laden en nog minder met hun personeel voor taxi te laten spelen.
- In de parking onder het hotel in Hasselt. - Noppes. Zoals hoger reeds gezegd.
- Op een parking langs de snelweg tussen Zaventem en Hasselt (in geval ik echt moest bijladen, was daar 15-20 min verliezen nog het minst moeilijke) - Noppes, geen laadpalen die met die Shell laadpas werken. Je moet van de snelweg af. 

Ik heb nu het geluk gehad de batterij gewoon bijna leeg te kunnen rijden en hem zo terug te geven. 

Als je dus niet thuis netjes kan laden en/of op je werk, dan werkt dit als systeem dus niet. Punt. 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor elke soort laadpaal/uitbater heb je een andere laadpas nodig.. Alsof je voor elk tankstation (Esso, BP, Lukoil, enz.) een andere betaalkaart nodig hebt.

Het blijft idd sukkelen. Zie daarover ook iets van Carwow: gaat over rijbereik maar ook het problematische laden onderweg wordt aangehaald 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Redfive zei:

Voor elke soort laadpaal/uitbater heb je een andere laadpas nodig.. Alsof je voor elk tankstation (Esso, BP, Lukoil, enz.) een andere betaalkaart nodig hebt.

Het blijft idd sukkelen. Zie daarover ook iets van Carwow: gaat over rijbereik maar ook het problematische laden onderweg wordt aangehaald 

 

Nogmaals, met shellrecharge kan je quasi elke laadpaal bedienen in Belgie. Van superchargers langs de autostrade tot de gewone laadpalen in elke straat.

het is pure zever om te zeggen dat er in leuven geen enkele laadpaal zou zijn. ( polygoon post het al hierboven)

Zelfs in Erpe-Mere, staat er aan elk kerkhof/treinstation en voetbalplein een laadpaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil hier trouwens niet de discussie open trekken dat openbaar laden momenteel een effortloze ervaring is of EV rijden voor iedereen de beste oplossing is, verre van.
Maar ik kan niet tegen desinformatie/liegen, vandaar even objectief weerleggen.

Voor ik hier weer afgeschilderd wordt als EVangelist (haha, heddem?).

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Polygoon zei:

Ik wil hier trouwens niet de discussie open trekken dat openbaar laden momenteel een effortloze ervaring is of EV rijden voor iedereen de beste oplossing is, verre van.
Maar ik kan niet tegen desinformatie/liegen, vandaar even objectief weerleggen.

Voor ik hier weer afgeschilderd wordt als EVangelist (haha, heddem?).

Maar dat zijn toch niet allemaal publieke laadpalen? Veel mensen hebben op privé grond een laadpaal geïnstalleerd en deze aangemeld voor de aftrekbaarheid.

Voorbeeld met Diestsevest 25, 3000, Leuven

Daar kan je dus niet laden

laadpaal_shell.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, dragonfly zei:

Maar dat zijn toch niet allemaal publieke laadpalen? Veel mensen hebben op privé grond een laadpaal geïnstalleerd en deze aangemeld voor de aftrekbaarheid.

Voorbeeld met Diestsevest 25, 3000, Leuven

Daar kan je dus niet laden

laadpaal_shell.jpg

Ik ken de locatie niet maar die zal daar hoogstwaarschijnlijk ondergronds staan ofzo, veronderstel ik?
Shell spreekt van publieke laadpalen.

Het zou me echter verbazen dat van alle laadpalen die hierboven op het kaartje te zijn zien, ze allemaal privé zijn en dat de enige andere die werkt met die kaart aan de andere kant van de stad staat. En moest dat echt zo zijn: I stand corrected 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Polygoon zei:

Ik ken de locatie niet maar die zal daar hoogstwaarschijnlijk ondergronds staan ofzo, veronderstel ik?
Shell spreekt van publieke laadpalen.

Het zou me echter verbazen dat van alle laadpalen die hierboven op het kaartje te zijn zien, ze allemaal privé zijn en dat de enige andere die werkt met die kaart aan de andere kant van de stad staat. En moest dat echt zo zijn: I stand corrected 🙂 

Mijn voorbeeld komt uiteraard van op de Shell website 😉 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dragonfly maakt hier wel een correct punt hoor, als je natuurlijk zo'n laadpunt achter gesloten poort zet heeft dat weinig nut om ze ook te afficheren op de website van Shell. Op Chargemap staat die specifieke laadpaal enkel voor werknemers.

Maar wederom: ik wil niet discussiëren dat de laadpaal infra in BE niet beter kan. Enkel de uitspraak "de dichts bijgelegen laadpaal die met deze kaart werkt, staat aan de andere kant van 't stad." weerleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nu gewoon eentje in de buurt gezocht. (mocht je bedoelen dat je het niet kan zien)

Naamloos.png.8a5e323e9e7bddfb129b0dabd32e7dfb.png

hier zie je duidelijk de uren staan dat hij bereikbaar is. Kan jokke perfect ook doen, en toch nog fiscaal in te brengen zijn. Want het is logisch dat hij geen volk wilt op zijn parking wanneer het bedrijf gesloten is

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, dragonfly zei:

Link werkt hier gewoon in Chrome.

 de link die ik open doe, geeft gewoon de startpagina "vind een laadpunt" dus snap niet goed wat je wilt aantonen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid