Ga naar inhoud

Deelmobiliteit


Gast wooter

Aanbevolen berichten

7 hours ago, dragonfly said:

Maar de PS & het parket gaan niets doen.

Ligt niet altijd aan de politie hoor, eerder aan de linkse burgemeesters.

dat klopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

komt ook maar kort in het nieuws he...

na 6 maanden nieuwe verkiezingen moeten er komen en we zijn daar al bijna een jaar van aan het maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Dure manier om die voordelen uit te buiten

https://www.tijd.be/ondernemen/transport/deelauto-s-rijden-zich-financieel-in-de-prak/10162271.html

4.6 miljoen euro verlies in 2018

Is al een artikel van september. Ondertussen is ShareNow weg uit Brussel (en nog andere steden) en heb je qua deelauto's enkel Poppy volgens mij in Brussel (en Antwerpen) terwijl je met steps, e-bikes en scooters vele bedrijven hebt, maar met regen of in de winter niet echt praktisch zijn. 

Alle geluk dat het OV in Belgie zo slecht is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Liquid Li0n said:

Is al een artikel van september.

Ja, en? :) 

Just now, Liquid Li0n said:

Ondertussen is ShareNow weg uit Brussel (en nog andere steden) en heb je qua deelauto's enkel Poppy volgens mij in Brussel (en Antwerpen) terwijl je met steps, e-bikes en scooters vele bedrijven hebt, maar met regen of in de winter niet echt praktisch zijn. 

Er zijn al een aantal deelstepbedrijven die er de brui aan gegeven hebben in België.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Ja, en? :) 

Er zijn al een aantal deelstepbedrijven die er de brui aan gegeven hebben in België.

 

die ja en was van september terwijl de situatie nu al veranderd is wou ik zegge. 

in brussel zijn er nog deelstep bedrijven genoeg, ben met de kerstmarkt er nog geweest en nog steeds zie je overal die uber jump fietsen, Scooty brommers en stepjes van verschillende firma's staan

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Ja, en? :) 

Er zijn al een aantal deelstepbedrijven die er de brui aan gegeven hebben in België.

 

Turnover rate van zo'n step is ook maar 26 dagen ofzoiets niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind dat deelstep gedoe belachelijk. als ge echt geregeld zoiets nodig hebt, koop u er zelf ene, of een plooifiets.

als ge dat niet geregeld nodig hebt, pak de metro of de taxi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, stijn82 zei:

ik vind dat deelstep gedoe belachelijk. als ge echt geregeld zoiets nodig hebt, koop u er zelf ene, of een plooifiets.

als ge dat niet geregeld nodig hebt, pak de metro of de taxi.

Duidelijk iemand die nooit in Brussel komt :fp: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, stijn82 zei:

ik vind dat deelstep gedoe belachelijk. als ge echt geregeld zoiets nodig hebt, koop u er zelf ene, of een plooifiets.

als ge dat niet geregeld nodig hebt, pak de metro of de taxi.

probleem is dat ge dan heel den dag zo een plooifiets of plooistep mee moet zeulen bovenop u laptop tas of ge moet het ergens achterlaten en op slot doen, en uiteraard ergens opladen. terwijl ge zo een deelstep ergens zet en vergeet en na de meeting een andere, opgeladen step, neemt en klaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 hours ago, Liquid Li0n said:

die ja en was van september terwijl de situatie nu al veranderd is wou ik zegge. 

Ja maar er zijn geen recentere cijfers beschikbaar. No way dat die beter gaan zijn dan die van 2018

 

16 hours ago, Liquid Li0n said:

in brussel zijn er nog deelstep bedrijven genoeg, ben met de kerstmarkt er nog geweest en nog steeds zie je overal die uber jump fietsen, Scooty brommers en stepjes van verschillende firma's staan

Ja zolang ze kapitaal kunnen verbranden doen ze voort he. Bird is al lang weg (nochtans geen kleintje). Er staat daar geen enkele tussen die geld verdient.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, Polygoon said:

Turnover rate van zo'n step is ook maar 26 dagen ofzoiets niet?

Moeilijk te zeggen. Hangt er vanaf hoeveel er gesloopt worden natuurlijk. 26 dagen lijkt me wel heel kort.

Vraag me af hoe het nu concreet gaat verlopen in Brussel. Ze willen het aantal firma's beperken en iedereen moet  met groene elektriciteit werken. Hoe een Lime dat gaat forceren is me nog niet duidelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een taxi in België. Dat moet zowat het slechtste systeem zijn dat er bestaat.
Ik pak nog liever de trein [emoji3] 

Ik vraag me af of in landen/steden waar taxi's zodanig ingeburgerd zijn (hierbij denk ik dan aan New York, waar je maar 'taxi!' moet roepen, en er al meteen eentje stopt, al is dat misschien enkel in de films zo) of de prijzen daar ook zo van de pot gerukt zijn als hier?
Link naar reactie
Delen op andere sites

De prijzen zijn 1 ding. De service is wat anders.

Als je ergens bent waar er veel zijn, aan een standplaats ofzo, ben je nog snel weg.

Al ooit geprobeerd van een taxi te boeken als je er geen vindt? Wat een drama.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minutes ago, Polygoon said:

Even opgezocht waar ik het gelezen had: https://mashable.com/article/escooter-lifespan-shared-new-models/?europe=true

Waarbij ik jouw mening/kennis niet wil bekritiseren. Ik reproduceer ook maar wat ik lees, dit keer uit vrij betrouwbare bron. 

Ik denk dat niemand het effectief weet, want ze gaan daar echt niet mee te koop lopen.

Ergens ook compleet logisch. Een apparaat dat ontworpen is om gebruikt te worden door 1 particulier die dat met zijn eigen centen moet kopen, gaan gebruiken in publieke verhuur terwijl dat continu buiten moet staan in alle weersomstandigheden... moet je geen genie voor zijn om te snappen dat dat geen lang leven beschoren is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Omdat CNG het slechtste voor het milieu is, zo blijkt door eerdere tests, maar dit jaar nog een voordeel heeft doet Poppy het volgende:

https://autofans.be/nieuws/varia/45213-poppy-vernieuwt-volledige-wagenpark-gaat-zee-met-seat?fbclid=IwAR1hDTog2d5hhnfLsRgQ0BSPIGoWuB7oGKuCnXqdIex3laEBrTzf1-Fb86Q

Uit ervaring van gebruik heb ik nog maar amper op CNG gereden met die Audi's want elke keer was de CNG tank leeg.

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 9/2/2020 om 15:44, Liquid Li0n zei:

Omdat CNG het slechtste voor het milieu is, zo blijkt door eerdere tests, maar dit jaar nog een voordeel heeft doet Poppy het volgende:

https://autofans.be/nieuws/varia/45213-poppy-vernieuwt-volledige-wagenpark-gaat-zee-met-seat?fbclid=IwAR1hDTog2d5hhnfLsRgQ0BSPIGoWuB7oGKuCnXqdIex3laEBrTzf1-Fb86Q

Uit ervaring van gebruik heb ik nog maar amper op CNG gereden met die Audi's want elke keer was de CNG tank leeg.

Het aanbod om CNG te tanken is toch ook nog zeer beperkt (meestal enkel DATS) dus hun uitleg van de beperkte infrastructuur voor elektrische wagens klopt dan toch niet. Wij hebben op het werk nu ook enkele wagens op CNG en in Hasselt ligt er 1 tankstation op 4 km van het werk. Voor het kantoor in Herentals bedraagt dit al 13 km.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Polygoon said:

@stijn82 was jij het niet die af en toe een EV huurde ergens? Via welke leverancier of deelplatform doe je dit?

Jep, bij battmobiel. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Paar weken terug invite gekregen om Skipr te testen. Maar dan ook weer niet want aanmaak account heeft weken geduurd.

Heb het zelf dus nog niet getest maar hiermee zou je veel diensten van OV & deelmobiliteit kunnen betalen en zo dan ook de BTW kunnen recupereren.

https://www.skipr.co/

Ik zie dat ze nu wel een abo hebben van 15 EURO/maand. Was initieel gratis en vroeg me al af van wat ze gingen "leven".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid