Jump to content
Guest wooter

Deelmobiliteit

Recommended Posts

Jupke    7,315
Jupke

Moet je die niet aan een laadpunt achterlaten, anders blijven die toch niet vol?

Of je neemt ze op een laadpunt, gebruikt ze zolang je wil en zet ze dan terug aan een laadpunt bij eind gebruik?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ian    509
Ian
Gaan we op een autoforum een topic openen over steps?
Wat is het volgende? Een topic over de de NMBS en over De Lijn?
 

Ik kon meteen raden wie de TS was. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
dragonfly    9,469
dragonfly
2 minuten geleden, Jupke zei:

Moet je die niet aan een laadpunt achterlaten, anders blijven die toch niet vol?

Of je neemt ze op een laadpunt, gebruikt ze zolang je wil en zet ze dan terug aan een laadpunt bij eind gebruik?

Die worden 's avonds opgehaald door particulieren die een zakcentje willen verdienen. Gaan naar het depot om te laden en worden 's morgens weer uitgezet.

  • Thanks Friendly 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
DDke    6,122
DDke
6 minutes ago, dragonfly said:

Die worden 's avonds opgehaald door particulieren die een zakcentje willen verdienen. Gaan naar het depot om te laden en worden 's morgens weer uitgezet.

Wel goe gezien dat businessmodel.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
teus_    245
teus_
1 hour ago, dragonfly said:

Die worden 's avonds opgehaald door particulieren die een zakcentje willen verdienen. Gaan naar het depot om te laden en worden 's morgens weer uitgezet.

da's wel een goede zaak

Share this post


Link to post
Share on other sites
Polygoon    7,644
Polygoon

Ik gebruik Scooty bijna wekelijks. Zeker eentje om eens te bekijken. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
PJH    13,206
PJH
8 uren geleden, dragonfly zei:

IMG_20190109_101822.jpg

FWD 😕

Share this post


Link to post
Share on other sites
dragonfly    9,469
dragonfly
5 uren geleden, PJH zei:

FWD 😕

Maar elektrisch dus jij bent fan 🙂 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    38,110
ir_fuel
On 1/9/2019 at 10:49 AM, DDke said:

Wel goe gezien dat businessmodel.. 

Ja, maar je moet ook eens zien tot welke excessen dat leidt. Mensen die die dingen gaan verstoppen zodat ze die zelf 's avonds kunnen inchecken en daar dan geld voor krijgen enzo :lolz: 

  • Funny 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Polygoon    7,644
Polygoon
2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ja, maar je moet ook eens zien tot welke excessen dat leidt. Mensen die die dingen gaan verstoppen zodat ze die zelf 's avonds kunnen inchecken en daar dan geld voor krijgen enzo :lolz: 

Ligt het aan mij of is dat veel moeite voor weinig geld? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
dragonfly    9,469
dragonfly

Loopt inderdaad wel snel op als je toch in het centrum woont

Share this post


Link to post
Share on other sites
de messias    884
de messias

Vind het echt heerlijke dingen :inlove:. Zoveel cooler / cheaper / ontspannender / sneller om mee op café te gaan dan een Uber te nemen. Service van zowel Bird als Lime is echter redelijk crap (vaak exemplaren die niet werken en die klantendienst is onbereikbaar).

Dott is een nieuwe naam die binnen een paar weken ook in Brussel zal te vinden zijn. Hebben geopteerd voor sterkere lokale teams (itt tot bovenstaande die praktische geen lokale support hebben en de operations overlaten aan de 'community' om zo snel mogelijk te kunnen opschalen), dus verwacht dat de service beter gaat zijn.

https://techcrunch.com/2018/12/13/a-former-ofo-exec-is-launching-his-own-scooter-startup/

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    38,110
ir_fuel
2 hours ago, de messias said:

Dott is een nieuwe naam die binnen een paar weken ook in Brussel zal te vinden zijn. Hebben geopteerd voor sterkere lokale teams (itt tot bovenstaande die praktische geen lokale support hebben en de operations overlaten aan de 'community' om zo snel mogelijk te kunnen opschalen), dus verwacht dat de service beter gaat zijn.

https://techcrunch.com/2018/12/13/a-former-ofo-exec-is-launching-his-own-scooter-startup/

 

Geen woord over hun pricing echter. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
de messias    884
de messias
1 uur terug, ir_fuel zei:

Geen woord over hun pricing echter. 

Toevallig de Belgische country manager onlangs gesproken en als ik het me goed herinner gaf hij high-level het volgende aan. 

- Kostprijs van een lokaal team zou niet duurder mogen zijn dan het (inefficiënte) juice-systeem bij Bird & Lime

- Bird & Lime zouden dagelijks c. 7 trips per dag doen aan € 3 gemiddeld

- Operating cost per step zou € 10 per dag zijn

Nog altijd veel variabelen om het business model mee scherp te stellen, maar hij gaf te kennen dat ze het goedkoper ambieerden te doen met als doel om (mede door een betere service) relatief snel Bird & Lime uit de markt te duwen.

Enig idee hoeveel zo een step kost voor die grotere spelers btw? 300-tal euro? Aan dergelijk intensief gebruik zullen die maar een maand of 3 mee gaan zeker?

Share this post


Link to post
Share on other sites
DDke    6,122
DDke
1 hour ago, de messias said:

 

Enig idee hoeveel zo een step kost voor die grotere spelers btw? 300-tal euro? Aan dergelijk intensief gebruik zullen die maar een maand of 3 mee gaan zeker?

Ik denk een pak minder.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Monterey Jack    2,994
Monterey Jack
9 minutes ago, de messias said:

Euro's of maanden?

Een deftige Chinese step, bijvoorbeeld die van Xiaomi, kost hier maar 350 euro in aankoop. Als ze dat in bulk gaan halen daar dan zit je volgens mij zeker onder de 200

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
dragonfly    9,469
dragonfly

Maar dat krijg je toch niet rendabel als die snel stuk gaan??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Monterey Jack    2,994
Monterey Jack
45 minutes ago, dragonfly said:

Maar dat krijg je toch niet rendabel als die snel stuk gaan??

Met 10 steps niet nee 😛 

Kort door de bocht en overdreven getallen:

- aankoop + evt onderhoud: € 365

- levensduur batterij: 1000 tal laadcycli --> realistisch schat ik 365 vooraleer uw bereik zal gaan dalen

- Bereik: 30 a 35 km --> Gemiddelde snelheid van zo een ding zal 15km/u zijn gok ik, dus 2u rijden

- Opladen: duurt toch wel enkele uren, die Xiaomi laad je vol op op 5u --> 1 keer opladen per dag

--> levensduur van een jaar, dagkost van €1

--> 30km / 2u rijden per dag 

Bird is €1 + €0,15/min, 2u rijden is dus minstens 20 euro per dag

Allemaal in het ideale geval, ik heb geen idee van gebruik en beschikbaarheid, dus ik betwijfel of ze effectief die 20 per step per dag gaan binnenhalen.

Als je dan nog het betalen bij gaat tellen voor het opladen gaat er niet veel overblijven per step per dag. Zeker niet op kleine schaal, als je over duizenden steps begint te praten verandert het plaatje natuurlijk.

Misschien heeft @ir_fuel daar een beter zicht op?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions