Ga naar inhoud

Deelmobiliteit


Gast wooter

Aanbevolen berichten

Vind niet direct een andere plaats, dus maar hier de vraag:

Ik moet af en toe in Brussel zijn aan Montgomery, en ik kom van het zuiden naar Brussel gereden.

Waar in godsnaam kan ik een ganse dag parkeren? Ben bereid maximaal 10km te doen met mijn monowiel, maar ik zie dus echt geen mogelijkheden he. Ik ga niet in Waterloo parkeren en dan nog een uur bollen, en eens dichter heb ik bv de P&R Delta geprobeerd, maar je kan het al raden, die staat stampvol. Voor de rest is alles waar je kan parkeren met automaat/schijf en dus maximaal 2 uur, en op Google Maps staat het tegenwoordig vol met BePark parkings. Dat zijn parkings die je op voorhand moet boeken en de meeste zijn zelfs niet te boeken voor 1 dag maar enkel per maand :fp: .

En ik ga ook niet verder dan mijn bestemming rijden en dan te parkeren en terug te komen. Dat is een beetje onnozel.

De vorige keer heb ik me in de parking van het shoppingcentrum van Woluwe gezet (een beetje noordelijker dan "Rob The Gourmets' Market" op de kaart), maar eigenlijk is dat al te ver doorrijden en moet ik al veel te veel R0 (en dus potentiële file) doen.

 

Moet dus zijn aan de rode bol:

Screenshot 2019-07-02 at 15.24.58.jpg

 

Voorlopig los ik het op door mijn schijf te gaan verzetten elke 2 uur, maar dat is ook niet alles ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stond altijd in de WET parking maar je zal sneller met je monowiel naar daar rijden dan in de file te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik tot daar zou rijden zou ik me even goed in die nieuwe parking kunnen zetten denk ik.Maar dan zit je dus met 45 minuten tot ginder, en dan nog eens 40 minuten binnendoor. Dan is het openbaar vervoer gewoon sneller :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Dat ligt toch compleet uit de buurt? :D 

Dan ben ik nog sneller van in Woluwe te parkeren denk ik, gezien van waar ik kom. (ik kom van Waterloo)

Je zei dat je maximum 10km wilde doen met je éénwieler 😛 

's Morgens sta je toch hopeloos vast via Waterloo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, dragonfly said:

Je zei dat je maximum 10km wilde doen met je éénwieler 😛 

's Morgens sta je toch hopeloos vast via Waterloo?

En via Anderlecht niet? :lol: 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Wel ongelofelijk hoe laag je gemiddelde snelheid is in een stad omwille van alle stoplichten enzo.

Klopt, als voetganger verlies je zelfs veel tijd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het echt absurd hoe weinig parkeermogelijkheid er is eigenlijk in Brussel, in bepaalde zones. Ik wil gerust betalen, daar niet van, maar er moet wel een parking zijn natuurlijk :wacko:

Of moet ik eerst tot parking Flagey bollen? :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik vind het echt absurd hoe weinig parkeermogelijkheid er is eigenlijk in Brussel, in bepaalde zones. Ik wil gerust betalen, daar niet van, maar er moet wel een parking zijn natuurlijk :wacko:

Of moet ik eerst tot parking Flagey bollen? :lol: 

Dit is toch vlak aan Montgomery?

http://www.mypark.be/nl/parking/parking-tongeren-1/

Link naar reactie
Delen op andere sites

En anders de wetparking, ik had daar een abo. Per dag is het 18 EURO en met je éénwieler niet ver. Er is een 2de ingang als je de tunnel uitrijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Ah, die kende ik niet.

Als ik op Google Maps zoek naar parking wordt mijn kaar geflood door BePark parkings :fp:  

Ja idd vervelend. Ik huur no zo'n BePark plaats maar eind deze maand is 't gedaan. Eigenaar wil z'n plaatsen terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, dragonfly said:

En anders de wetparking, ik had daar een abo. Per dag is het 18 EURO en met je éénwieler niet ver. Er is een 2de ingang als je de tunnel uitrijdt.

Dat is ook verder dan waar ik moet zijn he, en nog veel meer het centrum in. Hoe verder van het centrum ik kan parkeren hoe beter, om terug weg te geraken. Idealiter parkeer ik ergens vlak bij het binnenrijden van Brussel, maar dat is dus onmogelijk, behalve in Ukkel en Anderlecht (of Woluwe).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, dragonfly said:

Ja idd vervelend. Ik huur no zo'n BePark plaats maar eind deze maand is 't gedaan. Eigenaar wil z'n plaatsen terug.

Vroeger gebruikte ik dat ook, tot ik daar eens stond en t spel ni open ging. Support gebeld. "Aja je moet nu een maandabonnement pakken".

:fp: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, ir_fuel zei:

Vind niet direct een andere plaats, dus maar hier de vraag:

Ik moet af en toe in Brussel zijn aan Montgomery, en ik kom van het zuiden naar Brussel gereden.

Waar in godsnaam kan ik een ganse dag parkeren? Ben bereid maximaal 10km te doen met mijn monowiel, maar ik zie dus echt geen mogelijkheden he. Ik ga niet in Waterloo parkeren en dan nog een uur bollen, en eens dichter heb ik bv de P&R Delta geprobeerd, maar je kan het al raden, die staat stampvol. Voor de rest is alles waar je kan parkeren met automaat/schijf en dus maximaal 2 uur, en op Google Maps staat het tegenwoordig vol met BePark parkings. Dat zijn parkings die je op voorhand moet boeken en de meeste zijn zelfs niet te boeken voor 1 dag maar enkel per maand :fp: .

En ik ga ook niet verder dan mijn bestemming rijden en dan te parkeren en terug te komen. Dat is een beetje onnozel.

De vorige keer heb ik me in de parking van het shoppingcentrum van Woluwe gezet (een beetje noordelijker dan "Rob The Gourmets' Market" op de kaart), maar eigenlijk is dat al te ver doorrijden en moet ik al veel te veel R0 (en dus potentiële file) doen.

 

Moet dus zijn aan de rode bol:

Screenshot 2019-07-02 at 15.24.58.jpg

 

Voorlopig los ik het op door mijn schijf te gaan verzetten elke 2 uur, maar dat is ook niet alles ...

http://www.mypark.be/nl/parking/parking-tongeren-2/ ? Ze hebben er nog enkele anderen ook. @dragonfly is me blijkbaar al voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die hele e-mobility beweging is redelijk triestig. Of het nu gaat over huursteps of iets anders.

Ben eens lid geworden van "Belgium Wheelers" op Facebook. Daar stond gisteren een video van een rondrit door Brussel. Een hoop volk op eenwielers, een paar elektrische steps etc.

Wat een bende varkens. Daarmee wil ik niet geassocieerd worden. Dat zijn echt fietsers in het kwadraat qua "de straat is van ons" mentaliteit. Om van te kotsen. Maar zelf zien ze er absoluut geen problemen in :fp: 

 

Kijken vanaf 1:30

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

fietsers en zo van die steps e.d. zijn idd vrijgevochten, en dit gaat niet snel veranderen omdat dit het mobilteitsprobleem beetje oplost, werk geeft aan mensen en goed is voor de economie.

Beetje zoals de motorfiets ook. Hier maken ze het het leven van de eigenaar ook niet moelijker. Deze heeft ook een hoge aftrekbaarheid, hoeft nooit naar de keuring, geen nummerplaat vooraan, etc omdat dit het fileprobleem oplost moest iedereen met de moto gaan rijden.

het meest gevaarlijke blijft nog die pedelec of al zeker die elektrische scooter, omdat die in no time 45 kmu rijden en je ze totaal niet hoort. Een elektrische auto hoor je tenminste nog aan 45 a 50, tenzij in een zone 30, daar zijn die ook weer gevaarlijk.

en van die steps plaatsen is echt ongelooflijk. Heb hier onlangs ook die foto geplaatst dat ze op een hoopje lagen. En ik denk dat ze het er ook wel voor doen. step vlak voor iemand zijn deur zetten is het belletje trek van de 21e eeuw... (behalve dat ze dan niet op een afstand kijken, tenzij ze een step plaatsen en bellen tegelijk natuurlijk) ;) 

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, Liquid Li0n said:

en dit gaat niet snel veranderen omdat dit het mobilteitsprobleem beetje oplost

Dat is dus pertinent onwaar.

Wie gebruikt die step in Brussel:

- toeristen

- mensen die normaal te voet gaan

- mensen die normaal de metro of de bus pakken

 

Ondertussen is Brussel veranderd in een e-mobility stort en staan die dingen overal in de weg. De Wetstraat is een mooi voorbeeld. Apart fietspad en trottoir, en die dingen staan overal op trottoir waardoor voetgangers op het fietspad moeten met alle gevolgen vandien voor fietsers die daar rijden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid