Ga naar inhoud

Deelmobiliteit


Gast wooter

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ondertussen is Brussel veranderd in een e-mobility stort en staan die dingen overal in de weg. De Wetstraat is een mooi voorbeeld. Apart fietspad en trottoir, en die dingen staan overal op trottoir waardoor voetgangers op het fietspad moeten met alle gevolgen vandien voor fietsers die daar rijden.

Dus wat is het resultaat van de fietser die dus op de weg moet rijden omdat de wandelaar op het fietspad loopt, dat ze de baan autovrij maken of nóg smaller en uiteraard 30 kmu terwijl, zoals je zegt, de local de auto blijft gebruiken. Een pakjesdienst met de auto komt, of ook al soms met een gigantische bakfiets en de chargers voor de steps rondrijden waarbij dit vroeger, toen er geen steps waren, onnodig was. 

en op de koop toe het ook langer duurt eer een ambulance op zijn bestemming geraakt door die straat aanpassingen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minutes ago, Liquid Li0n said:

Dus wat is het resultaat van de fietser die dus op de weg moet rijden omdat de wandelaar op het fietspad loopt, dat ze de baan autovrij maken of nóg smaller en uiteraard 30 kmu terwijl, zoals je zegt, de local de auto blijft gebruiken. Een pakjesdienst met de auto komt, of ook al soms met een gigantische bakfiets en de chargers voor de steps rondrijden waarbij dit vroeger, toen er geen steps waren, onnodig was. 

en op de koop toe het ook langer duurt eer een ambulance op zijn bestemming geraakt door die straat aanpassingen...

In mijn ogen hebben de mensen die serieus zijn over "alternatief transport" hun eigen materiaal gekocht (step, monowiel, ....) en gebruiken ze niet die zooi die overal te grabbel ligt.

Moest ik zonder materiaal in Brussel zijn zou ik ook die deelsteps gebruiken, want daarvoor is dat wel gemakkelijk, maar vroeger zou ik gewoon het openbaar vervoer gepakt hebben als het te ver is om te wandelen. In dat opzicht is de winst nihil. Die deelsteps zijn trouwens totaal niet geschikt voor het wegdek in Brussel. Dat werkt vooral goed in Amerikaanse steden. Kwam vorige week nog een koppel tegen op de Cinquantenaire, met hun Lime steps, op die kasseien :lolz: 

Op straat rijden in de Wetstraat zou ik je anders niet aanraden :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

In mijn ogen hebben de mensen die serieus zijn over "alternatief transport" hun eigen materiaal gekocht (step, monowiel, ....) en gebruiken ze niet die zooi die overal te grabbel ligt.

Moest ik zonder materiaal in Brussel zijn zou ik ook die deelsteps gebruiken, want daarvoor is dat wel gemakkelijk, maar vroeger zou ik gewoon het openbaar vervoer gepakt hebben als het te ver is om te wandelen. In dat opzicht is de winst nihil.

Jij bent niet iedereen he.

Ik neem bv een Dott wanneer ik vroeger een Uber zou genomen hebben, toch een (minieme) positieve evolutie.

In de winter zal het wel een pak minder zijn. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja in de winter zal het idd iets anders zijn. Ik heb de steps nog nooit gebruikt, maar kan het me, aan het Jubelpark (zoals wij dat noemen), wel voorstellen dat die toeristen een keer goed gaan vloeken.

Die steps van Scooty en Poppy heb ik ook al wel eens gebruikt, maar ook enkel als het te ver om wandelen is. Ik heb een zittende job en doe niet aan sport (tenzij karting, trackdays en skien) dus als ik die keren dat ik wel in een stad wandel dan ook nog zou vervangen door een nieuwe soort van mobiliteit beweeg je al helemaal niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het nieuws zei de eigenaar wel dat de steps (GPS chip) opdoken in Sint-Jans-Molenbeek & Turkije. Hebben ze in het artikel netjes weggelaten 😛 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, dragonfly zei:

In het nieuws zei de eigenaar wel dat de steps (GPS chip) opdoken in Sint-Jans-Molenbeek & Turkije. Hebben ze in het artikel netjes weggelaten 😛 

WAT :lolz: 

 

:lolz:  maar enfin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Brussel worden er ook veel gepikt. Die dingen piepen als je niet betaald en geregeld zie ik wel een niet-Westerling passeren op zo'n step terwijl dat piept 😄 

Vermoed dat ze de GPS chip dan uitschakelen of verwijderen.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

"Well this handy, when no pay, step make TUUUT noise so I no must ring bell, people here me come and get outta way!"

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, dragonfly zei:

In Brussel worden er ook veel gepikt. Die dingen piepen als je niet betaald en geregeld zie ik wel een niet-Westerling passeren op zo'n step terwijl dat piept 😄 

Vermoed dat ze de GPS chip dan uitschakelen of verwijderen.

Dus dat piept enkel maar je kan gewoon blijven rijden zonder te betalen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, d_s zei:

Dus dat piept enkel maar je kan gewoon blijven rijden zonder te betalen?

Ja

8 minuten geleden, ir_fuel zei:

Nee, het voorwiel blokkeert.

Lime niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf volgend jaar moeten alle steps die in Brussel uitgezet worden opgeladen worden met groene stroom. Benieuwd hoe Lime dat gaat garanderen met hun huidig business model.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Vanaf volgend jaar moeten alle steps die in Brussel uitgezet worden opgeladen worden met groene stroom. Benieuwd hoe Lime dat gaat garanderen met hun huidig business model.

Leer keer Googlen, gast. :roll:

https://www.aliexpress.com/item/32964372918.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.6180bf2btCDzlC&algo_pvid=e45dbb51-40d3-4285-bdd5-579fc1fc87ca&algo_expid=e45dbb51-40d3-4285-bdd5-579fc1fc87ca-2&btsid=a0c1d4fd-1d42-4fa4-a2e9-1f805d9d8ed6&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_1,searchweb201603_52

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ge zijt wel in vorm qua ABSOLUTE NONSENS VERKOPEN vandaag he?! Hebt ge weer 1 van uw 80 dagen (over)betaalde congé opgepakt ofzo?

Excuseermijnekeermeneer maar in het glazen kastje beneden in de lobby op m'n werk, waar de verschillende ambtenarenvakbonden (ja inderdaad :fp: ) hun papierkes mogen ophangen, hangt er sinds begin juli wel een A4'tje met een low pixel strandfoto met erboven en eronder (helaas nét niet in Comic Sans :noparty:)  : "Betaalde vakantie! Geniet ervan, maar besef dat dit het gevolg is van een lange strijd! Geniet er dus dubbel en dik van!"

--> 't Zou toch niet schoon zijn van mij mocht ik diene lange strijd van onze voorvaderen plots oneer toebrengen, ni? Awel!

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begint inderdaad uit de hand te lopen. Mensen hebben geen respect meer.

Op de foto in het artikel zijn het de nieuwe Lime scooters met vering, die blokkeren zo te zien dus wel.

De oude niet 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid