Ga naar inhoud

Koenigsegg Lovers


GinoV

Aanbevolen berichten

52 minuten geleden, ir_fuel zei:

Een supercar bouwen is peanuts in vergelijking met nieuwe technologieën ontwikkelen zoals een auto zonder versnellingsbak, of die freevalve technologie.

Zo een gewone supercar (ik heb het dan niet over van die high tech hybrid toestanden) ineen steken kan "iedereen" met wat centen. 

'Wat centen' is nog wat vaag maar het argument lijkt me goed. De freevalve technologie doen ze blijkbaar niet alleen. Daar zit een grote Chinees tussen (Qoros).

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, ir_fuel said:

Ik ben niet mee. Waar zijn die inkomsten dan?

Die Aziatische constructeur gaat toch betalen voor heel de studie voor zijn motor? Koenigsegg gaat dat niet gratis als proof of concept aanbieden (anders zouden ze wel een groter automerk uitkiezen).

Ze hadden zelf een proof of concept gedaan op een Saab motor. Dat zorgde voor interesse van de Aziaten. Die gaan dan in zee met Koenigsegg om de haalbaarheid van de ombouw te onderzoeken en betalen daar voor. Die inkomsten zullen wel voldoende geweest zijn voor hun proof of concept terug te betalen, de ombouw van de Aziatische motor te ontwikkelen en nog wat winst (die dan naar de eigen auto's gaat). En ondertussen hebben ze hun product kunnen verbeteren.

Natuurlijk zijn ze er niet veel mee zolang niemand het in productie neemt. Maar voor de volgende geïnteresseerde zal het al wat goedkoper zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
  • 4 weken later...
  • 2 weken later...

Eigenlijk is die Regera een EV met V8 bijgemonteerd. Er zit geen versnellingsbak in, maar de elektromotor doet de acceleratie en de V8 doet de snelheid en het opladen van de batterijen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, wooter zei:

Eigenlijk is die Regera een EV met V8 bijgemonteerd. Er zit geen versnellingsbak in, maar de elektromotor doet de acceleratie en de V8 doet de snelheid en het opladen van de batterijen.

niet correct vrees ik

de V8 gaat rechtstreeks op de achterwielen via hun KDD, er zit dus wel een 'transmissie' in maar eentje met maar 1 versnelling en hydraulische koppeling

de elektromotoren op de crank en in elk achterwiel zijn daar ter ondersteuning (lage snelheid pick-up, torque-fill, torque-vectoring, etc etc)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, wooter zei:

Best het filmpje zien :). In weze heb je gelijk maar het spel kan functioneren zonder benzinemotor, voor beperkte afstand.

ik hoef daarvoor het filmpje niet te zien :)

het is een hybride die een EV-mode heeft, en niet andersom

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, wooter zei:

... behalve dat alle andere hybrides met een versnellingsbak komen en de elektromotoren ondersteuning bieden. Hier krijg je de auto niet vertrokken zonder de elektromotoren.

een Regera kan ook vertrekken direct op de V8 hoor, uiteraard nadat de E-motor op de krukas het ding in gang gedraaid heeft

en zoals gezegd heeft die weldegelijk een vbak, met 1 gear en met hydraulische koppeling en die laatste kan hij laten slippen om te vertrekken, gepaard met de E-motoren ter ondersteuning

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Soundstorm zei:

Zoals zo goed als elke auto dus.

Een sport tijdens m'n studententijd op kot. Auto 't straat uit laten bollen en in 2e in gang laten bollen, zonder gebruik startmotor. Lukte alleen niet als ik 'm moest starten om 't parkeerkot uit te rijden (wat helaas vaak 't geval was). Maar als ik aan de overkant stond net voor de inrit van de garagepoort van m'n overburen (of op 't einde van de parkkeerrij links aan mijn kant van de straat): feest!

https://www.google.be/maps/@51.0437086,3.7232829,3a,75y,12.14h,86.05t/data=!3m6!1e1!3m4!1s_fzCfGGqbF128v3yfBmT0Q!2e0!7i13312!8i6656

Daar heb ik m'n ecologische voetafdruk nogal eentje verkleind, mijne vriend

#makingtheworldhealthyagain #greenisthenewgold #ecologyislaw

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
  • 11 maanden later...
  • 1 maand later...

Ik open dit topic om datzelfde filmpje te komen posten, absurd...
Terug beginnen kijken na de voorstelling van de Gemera.
Die mannen staan op eenzame hoogte, ongelooflijk wat voor innovatie, oog voor detail, ... ze daar hebben. :o 
De achterkant vind ik niet zó knap, maar die voorkant is machtig.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af of dat allemaal goed rijdt eigenlijk, maar de engineering is gek en vernieuwend.

en hoe lang gaat het allemaal mee...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ooit ergens gelezen dat CvK gezegd had, dat hun testwagens met 65-100k km de hoogste km stand wereldwijd hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 maanden later...
On 3/6/2020 at 11:15 PM, William Blake said:

en hoe lang gaat het allemaal mee...

Van wat ik gehoord heb staan die dingen toch wel eens in panne.

Kan ook bijna niet anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Gerelateerde inhoud

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid