Ga naar inhoud

Rivian R1T


iceblue

Aanbevolen berichten

Rivian presenteert de R1T op het autosalon van Los Angeles. Het is een elektrische pick-up met een autonomie van 600 kilometer die aan 3 seconden genoeg heeft om van 0 naar 100 km/u te sprinten. Er komt ook een SUV-variant, die R1S zal heten.

 

 

 

rivian-r1t-1.jpg

rivian-r1t-2.jpg

rivian-r1t-4.jpg

rivian-r1t-8.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de R1S echt vet. :inlove:  De R1T ook, maar dat kan ik minder gebruiken.

Moest ik 100k te besteden hebben aan 1 veelzijdige auto die compleet future proof is, 't zou zo-eentje mogen zijn.

De video die de auto's toont op de beurs, al die zalige details!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad de details zijn echt wel cool 😎. En ook de specs in 3 sec naar 100 en een range van +600km (180Kw accu) zien er goed uit. En dan de start prijs vanaf €65000 is ook nog redelijk vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, iceblue zei:

inderdaad de details zijn echt wel cool 😎. En ook de specs in 3 sec naar 100 en een range van +600km (180Kw accu) zien er goed uit. En dan de start prijs vanaf €65000 is ook nog redelijk vind ik.

Eens!

Alleen geloof ik die prijs niet. Omrekenen van amerikaanse prijzen werkt helaas niet op die manier :( 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het allemaal geloven als hij in de showroom staat. De batterijen alleen zijn het dubbel van de Tesla Model 3, en de batterij is de duurste component in zo een auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed ook sterk dat een full spec exemplaar van de eerste lichting (dus met grootste batterij en alle snufjes erop) een heel eind voorbij de 100k zal tikken, mogelijks zelfs de prijs van een Model X P100D zal halen. 

Niettemin: doe me (gegeven het budget én de reeds genomen beslissing om zo'n EV in huis te halen) kiezen tussen zo'n Rivian R1S en een Model X, dan wordt het 200% de Rivian.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is al een rivaal ook! De Atlis XT.

Wat ik niet begrijp is dat die koten zo weinig wegen. Een Model X is best een zware kist voor en SUV te zijn, maar deze is dan lichter dan een gewone full size pick up? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 1/16/2019 at 2:44 PM, CAS said:

Er is al een rivaal ook! De Atlis XT.

Wat ik niet begrijp is dat die koten zo weinig wegen. Een Model X is best een zware kist voor en SUV te zijn, maar deze is dan lichter dan een gewone full size pick up? 

 

Een grote pickup heeft heel veel gewicht in de aandrijflijn hè. Grote assen, gigantisch dif, dikke cardan.

Dat is het vervangen door 2 motortjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jupke zei:

Een grote pickup heeft heel veel gewicht in de aandrijflijn hè. Grote assen, gigantisch dif, dikke cardan.

Dat is het vervangen door 2 motortjes.

Daar kan idd wel wat gewicht van komen. Denk ook dat die batterij mss wat kan bijdragen aan de stijfheid van het chassis? Veel van die frames hebben toch dwars balken puur ter versteviging/stijfheid en dat is mss ook niet nodig.

Nu, met dat filmpje te zien valt het wel op hoe die net groter is dan een midsize maar toch een pak korter is tov fullsize. 

Al bij al, ondanks die wat rare neus, zou ik er gelijk wel mee kunnen leven. Alleen jammer dat er geen V8 in zit :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...
  • 3 maanden later...
  • 10 maanden later...
  • 9 maanden later...
  • 4 weken later...

het is wel idd geweldig dat ze dachten dat iedereen in van de emotieloze hokjes ging zitten terwijl je nu een Rivian of Hummer EV hebt die echt zo in your face is.

Ah je wilt geen motorgeluid en fossiele brandstoffen meer, dan neem ik wel een 0 naar 100 truck in 3 seconden en een batterij waar je 50 Renault ZOE's van kan voorzien :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid