Ga naar inhoud

Jokke_vlo

Aanbevolen berichten

Ge moet dat keer aan Patrick Derdaele vragen via Facebook. Ge gaat zeker een antwoord krijgen.
[emoji3] 

[emoji23]
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nadat de 24H eerst naar de winter werden verplaatst en onlangs gehalveerd werden naar 12H, zijn ze nu eindelijk (op 3 dagen voordat de trainingen zouden gaan plaatsvinden) geannuleerd. Gelukkig hebben wij vanaf het eerste moment gezegd dat we niet zouden deelnemen en hebben we dus ook geen voorbereidingen gedaan of al kosten gemaakt.

Bijkomend zijn we nu wel onverwachts derde in klasse 1 in het kampioenschap (al heeft dat niet veel waarde dit jaar).

Op naar 2021!

  • Vind ik leuk 1
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, abtler said:

Nadat de 24H eerst naar de winter werden verplaatst en onlangs gehalveerd werden naar 12H, zijn ze nu eindelijk (op 3 dagen voordat de trainingen zouden gaan plaatsvinden) geannuleerd. Gelukkig hebben wij vanaf het eerste moment gezegd dat we niet zouden deelnemen en hebben we dus ook geen voorbereidingen gedaan of al kosten gemaakt.

Bijkomend zijn we nu wel onverwachts derde in klasse 1 in het kampioenschap (al heeft dat niet veel waarde dit jaar).

Op naar 2021!

ik vraag me vaak af hoe dat allemaal blijft duren hier in belgie met die budgetten die moeten opgehoest worden telkens weer. En dan zeker in corona jaren, waar sponsors/publiciteit toch een pak minder terugkrijgen dan ander jaren. Gelukkig voor jullie was er al een kruis over deze koers gemaakt zonder onnodige kosten.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

https://www.autosport.be/news/belcar-bevestigt-nieuw-reglement-gt2-toegelaten-vanaf-2021.html

 

Die gemengde grid proto/GT 😅

Het moet wel gezegd dat als je nu 3 proto's hebt op de eerste plaatsen van de grid de sneller hernemen de Lambo's en Porsches er niet langs kunnen komen bij de vliegende start; zeker op Zolder is dat nogal precair.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, Lotuzzz said:

Het moet wel gezegd dat als je nu 3 proto's hebt op de eerste plaatsen van de grid de sneller hernemen de Lambo's en Porsches er niet langs kunnen komen bij de vliegende start; zeker op Zolder is dat nogal precair.

En nu gaan ze 2 treintjes maken naast mekaar, en dat is beter want? De start-finish is geen 3km he :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

En nu gaan ze 2 treintjes maken naast mekaar, en dat is beter want? De start-finish is geen 3km he :lol: 

Beter want de eerste 2 a 3 GT's gaan al zeker vrij spel hebben naar de eerste bocht toe. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Gewoon proto's eruit vanaf 2022 kleir.

Inderdaad ........ weg ermee 🙄 We zijn heel benieuwd hoe het komend jaar gaat worden en hoe de Belcar daarna verder evolueert (of dat het weer eens, als zo vele malen, de ondergang gaat worden).

Ik heb me er afgelopen week behoorlijk kwaad over gemaakt maar met een directeur aan het hoofd van het circuit die, in mijn ogen, totaal geen realistische kijk heeft op de wereld en zich daarnaast onder druk laat zetten door bepaalde teams, is er toch weinig aan te doen.

Vervelende is dat er op dit moment geen beter alternatief is dan 2021 nog Belcar te rijden met de proto's maar hopelijk vinden we voor 2022 een organisator die een mooi programma gaat opzetten. Of dat dan Zolder is (zoals ze nu opeens wel willen gaan bekijken) is dan de vraag.

 

Ach .. we zien tegen die tijd wel. Misschien hebben we de proto's dan wel weggedaan en zetten we alleen nog een dikke GT in in andere races. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het hele Belcar systeem (toch voor de bovenste echelons) nogal redelijk zever. Je merkt dat het circus daar bepaald wordt door een kleine groep mensen die de boel kunnen maken of kraken (en dan bedoel ik niet het bestuur) en die dus druk kunnen zetten op degenen die de reglementen schrijven.

Eigenlijk zou je in een klein land zoals het onze, waar blijkbaar toch een aantal teams zitten met grote budgetten, gewoon een competitie moeten organiseren waarbij de topwagens allemaal equivalent zijn, en ze maar uit de lijst moeten kiezen wat men koopt, of anders doe je niet mee.

Dat men in de lagere klasses  moeite doet zodat je met gelijk wat kan komen meedoen kan ik nog wel snappen. Daar zitten de mensen met veel beperktere budgetten die veel langer met dezelfde auto's doen, maar als je eens rondkijkt bovenaan kan je dat toch niet meer als excuus gebruiken. Zoek een klasse auto's die in het buitenland al rijdt, die genoeg uitstraling heeft (dus geen Fun Cups :D ) zodat de rijke "gentlemen driver" tenminste nog aan de toog kan stoefen over zijn echte koersauto, waarvoor al een BoP bestaat, en laat de deelnemende teams daaruit kiezen. Wil je daar niet uit kiezen? Pech, dan doe je niet mee.

Uiteindelijk zijn de GT3's eruit gegaan omwille van het budget. Wat gebeurt er dan? Ipv hun geld in een dure auto te pompen, pompen ze het geld in een goedkopere top-auto en steken de rest in duurdere pro piloten. In the end zijn de portemonnees even leeg en degenen met minder budget kunnen nog altijd niet mee. En daar bovenop krijg je de zever van normtijden (want zelfs in de proto klasse krijgen ze het niet voor mekaar iedereen met hetzelfde te laten racen ...), en dan gaat men in de GT's auto's uit verschillende merkencups tegen mekaar laten rijden.

Je kan altijd de RACB inschakelen en ze een BoP laten doen op de deelnemende wagens, net zoals men dat in GT4 al doet. Zeker omdat 90% van de races op hetzelfde circuit zijn is dat relatief gemakkelijk te doen (RACB staat toch dicht bij SRO, die hebben ervaring genoeg). Dan ga je de Lambo en de Ferrari BoP'en naar het niveau van de 992 Cup bv, en dan is dat probleem opgelost. Wil je meedoen in de topklasse dan moet je auto een Belcar BoP hebben (aka aangemeld zijn voor het begin van het seizoen zodat die kan vastgelegd worden) of je doet niet mee.

Maar dan riskeer je natuurlijk van de ouwe garde tegen de schenen te stampen, want die willen kunnen meebrengen waar ze zin in hebben.

 

En dan zou men daar bovenop de reglementen moeten aanpassen zodat elke ingeschreven piloot een minimum rijtijd moet hebben per race. 2 piloten = 30% minimum per piloot bv, om die zever van dit jaar in Assen te vermijden waarbij de amateur letterlijk 1 ronde doet en de pro de rest van de 2 uur race voor zijn rekening neemt. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pro-AM en AM zijn ook mogelijkheden. En je viert die samen op het podium. Maw AM is even belangrijk dan PRO-AM

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, Jokke_vlo said:

Pro-AM en AM zijn ook mogelijkheden. En je viert die samen op het podium. Maw AM is even belangrijk dan PRO-AM

Daarvoor heb je te weinig auto's. Dan kan je beter iedereen een beker geven en geen race rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is toch zo niet in bv de funcup, de strijd in pro en am was altijd leuk en min of meer terecht ingedeeld. 

Maar ok dat heeft dus 2 jaar geduurd :D

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja fuel da's de kern van de zaak. Wie geld heeft pompt er toch in wat ie kan tot ie vooraan rijdt. Belangrijkste is wat visie zodat teams zich voor 4-5j kunnen engageren. Doe gevestigde (en reeds gebopte) waarden GT3, GT4, TCR en MX-5, en inderdaad AM-Pro versus AM om verdere 'controle' over het budget te verzekeren.  Maar veronderstellende dat in de eerste 3 klassen Pro's zullen aangetrokken worden, heb je dan ook nog 7 podia of kampioenschappen. Dan beter TCR en MX-5 echt apart laten rijden in 4 sprintwedstrijden per weekend en de GT3 en GT4 in 1 of 2x endurance.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Jokke_vlo said:

Is toch zo niet in bv de funcup, de strijd in pro en am was altijd leuk en min of meer terecht ingedeeld. 

Maar ok dat heeft dus 2 jaar geduurd :D

 

 

met pakweg 5 GT's en 5 proto's heb je al een beperkt veld van 10 auto's. Doe daar 2 klassementen in en 6 van de 10 hebben een beker.

Allez ja :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Lotuzzz said:

Tja fuel da's de kern van de zaak. Wie geld heeft pompt er toch in wat ie kan tot ie vooraan rijdt. Belangrijkste is wat visie zodat teams zich voor 4-5j kunnen engageren. Doe gevestigde (en reeds gebopte) waarden GT3, GT4, TCR en MX-5, en inderdaad AM-Pro versus AM om verdere 'controle' over het budget te verzekeren.

Het probleem is in mijn ogen niet het budget. Het probleem is dat allegaartje van auto's + geen beperking van rijtijd voor de pro's. Budget is er, dat is wel duidelijk.

2 hours ago, Lotuzzz said:

Dan beter TCR en MX-5 echt apart laten rijden in 4 sprintwedstrijden per weekend 

Velen zitten niet te wachten op sprintwedstrijden. Die zijn per effectief gereden race-uur pakken duurder + de kans op schade is ook veel groter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid