Ga naar inhoud

Jokke_vlo

Aanbevolen berichten

Het aantal stieren blijft inderdaad toenemen .. Voor zover (onder voorbehoud) bekend

SemSpeed

Derdaele

EMG

Woutim (huren van Leipert racing)

Leipert zelf waarschijnlijk

nog een andere Belg die er schijnbaar mee bezig is

... (en het team van een niet nader te noemen forumlid hier ;):) )

 

Lambo's zijn denk ik op dit moment het meest geschikt als 'wapen' tegen de proto's met de nieuwe regels in gedachte (zoals door Derdaele ook verwoord). Daarnaast weet ik dat Lambo flink ermee bezig is om de keuze voor de stier in alle raceklasses interessant te maken / te houden (bv. lagere prijzen parts / revisies etc. t.o.v. Porsche).

@zwoemba ik kan jullie nog een Huracan (kameraad die een paar SuperTrofeo races heeft gereden en wat Curbstone trackdays) bemiddelen indien nodig ;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van Aqua Heaven? Ik ben minder betrokken met die zaken, maar ik geef het door :) 

Het was dit, of een nieuwe 4.0 van Porsche. En hoewel Porsche wel ons merk van voorkeur blijft, je kan er met de huidige regels niet mee strijden voor het algemene klassement.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, Lotuzzz said:

Spreekt ook wel tot de verbeelding van het publiek!

Ja ok, maar het is toch frappant dat in 1 winter een hoop teams overschakelen. Dat zijn geen speeltjes van 20K he + al je Porsche know how is voor de vuilbak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, zwoemba said:

Het was dit, of een nieuwe 4.0 van Porsche. En hoewel Porsche wel ons merk van voorkeur blijft, je kan er met de huidige regels niet mee strijden voor het algemene klassement.

Dat je proto's tegen GT's laat rijden is gewoon absurd IMO. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Spreekt ook wel tot de verbeelding van het publiek!

Inderdaad! Ik denk dat het voor de sensatie in de Belcar een goede zet is om deze klasse toe te voegen. Daarnaast dan nog eens de seizoensopener met >70.000 (hoofdzakelijk Duitse) DTM fans op de tribunes zou ervoor kunnen zorgen dat er in de toekomst wat meer Belcar publiek zit (als ze dan niet van die, in mijn ogen, stommiteiten uithalen als races op zaterdag in het voorprogramma van de 25H funcup)

 

18 minuten geleden, zwoemba zei:

Die van Aqua Heaven? Ik ben minder betrokken met die zaken, maar ik geef het door :)

Yep Aqua Heaven is een goede vriend van me. Daarnaast heb ik een goed contact met Lambo zelf en heeft ons Zwitsers team er al een paar verhandeld.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, ir_fuel zei:

+ al je Porsche know how is voor de vuilbak.

daar ben ik inderdaad eens heel benieuwd naar hoe de teams dit gaan doen. Zal voor een aantal (de rest heeft budget om de hulp in te huren of al ervaring) toch een ontdekkingstocht worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er een kritische massa waaronder de Porsches zeggen 'ja zeg dan heeft het geen zin'? Eerste in uw reeks zjin blinkt niet echt zo als er maar 2 zijn .. Het effect is dan dat eens er een paar overstappen naar L ze allemaal overstappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger keek ik graag naar racen op televisie. Met dat Belgisch racewagen merk..

Weet iemand de naam van dat merk ?

 In gran turismo zat die wagen ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Financieel kan ik op 2 jaar tijd niet meer mee in de Belcar, tenzij op een proto. Die prijzen............... elk jaar nieuwe wagens, de "schooiers" rijden met iets uit 2015 maar dan zit je ook ergens achteraan in het pak :)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, abtler zei:

Het aantal stieren blijft inderdaad toenemen .. Voor zover (onder voorbehoud) bekend

SemSpeed

Derdaele

EMG

Woutim (huren van Leipert racing)

Leipert zelf waarschijnlijk

nog een andere Belg die er schijnbaar mee bezig is

... (en het team van een niet nader te noemen forumlid hier ;):) )

 

Lambo's zijn denk ik op dit moment het meest geschikt als 'wapen' tegen de proto's met de nieuwe regels in gedachte (zoals door Derdaele ook verwoord). Daarnaast weet ik dat Lambo flink ermee bezig is om de keuze voor de stier in alle raceklasses interessant te maken / te houden (bv. lagere prijzen parts / revisies etc. t.o.v. Porsche).

@zwoemba ik kan jullie nog een Huracan (kameraad die een paar SuperTrofeo races heeft gereden en wat Curbstone trackdays) bemiddelen indien nodig ;)

 

Wat zijn de nieuwe regels? 

En waarom is een Lambo meer geschikt dan pakweg een Porsche of Ferrari?
Zijn dat dan GT3's of GT4's? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Maxime S zei:

Wat zijn de nieuwe regels? 

En waarom is een Lambo meer geschikt dan pakweg een Porsche of Ferrari?
Zijn dat dan GT3's of GT4's? 

 

Nee dat zijn "cup" wagens, (merkentrofee), die zijn toegelaten. "Echte" GT3's (blancpain) dan weer niet. Sommige cup wagens, zoals de Lambo kunnen sneller zijn dan een GT3 :)

De Lambo's zijn 3 tot 4 sec sneller dan een 991GT3cup op Zolder. Echter verbruiken ze een PAK meer. Nu men mag rijden met tanks van 120 liter EN rondetijden kan halen die gelijk zijn aan de proto's, zijn dit dus interessante wapens.

Mechanisch is dat niet echt duurder, vgl met een 991 cup.

Maar de body parts: SLIK.

Neem van mij aan dat die auto's ook een pak makkelijker zullen crahsen op een circuit als Zolder. Dat is daar echt een beetje een olifant in de porseleinenwinkel. De reden dat ik niet op de Lambo stap is natuurlijk budget, ik vrees ook dat er heel veel bodyschade zal gereden worden. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Financieel kan ik op 2 jaar tijd niet meer mee in de Belcar, tenzij op een proto.

... geef maar een seintje @Jokke_vlo . Stel u graag aan mijn Zwitserse kameraad voor ;) We hebben wel wat (proto) opties :)

(eind volgende week zit ik er en bepalen we ook de testdagen in BE ;) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jokke_vlo zei:

Nee dat zijn "cup" wagens, (merkentrofee), die zijn toegelaten. "Echte" GT3's (blancpain) dan weer niet. Sommige cup wagens, zoals de Lambo kunnen sneller zijn dan een GT3 :)

De Lambo's zijn 3 tot 4 sec sneller dan een 991GT3cup op Zolder. Echter verbruiken ze een PAK meer. Nu men mag rijden met tanks van 120 liter EN rondetijden kan halen die gelijk zijn aan de proto's, zijn dit dus interessante wapens.

Mechanisch is dat niet echt duurder, vgl met een 991 cup.

Maar de body parts: SLIK.

Neem van mij aan dat die auto's ook een pak makkelijker zullen crahsen op een circuit als Zolder. Dat is daar echt een beetje een olifant in de porseleinenwinkel. De reden dat ik niet op de Lambo stap is natuurlijk budget, ik vrees ook dat er heel veel bodyschade zal gereden worden. 

Verhelderend, thanks! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 hours ago, ir_fuel said:

Iedereen aan de Lambo in 2019!

Bizar eigenlijk, dat dat zo simultaan gebeurt.

Beetje de E30/MX5/S2000 van het spel, allez.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ze hebben ook optische verschillen [emoji6] De Supetrofeo ziet er iets “normaler” (in de zin van: meer gelijkend op de straatversie) uit. GT3 heeft extremere aero. De Supertrofeo heeft meer vermogen maar dacht wel dat de GT3 meer mechanische grip etc. heeft en in de handen van een profpiloot toch sneller is.

 

30f889384cb9a523ac1b59f60734b42d.jpg&key=8a50475cca01051bfb39ed3ac1e40eb9dc1657620c2a0563b4c484f95a29a45f

 

e21cd92a3aaa3901799e666270cf8cfa.jpg&key=793517f48421b665bd620a506e5ebbb31d8d72025742cbbb182c2bf1ca2730b9

 

03e78b8ac4ae7ed413715c8889a62286.jpg&key=688c0c5dc348e8a65ae2da2e39a64ca781e253263f3e46e218c05de304c271b4

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid