Dante 53 Geplaatst: 17 januari 2019 Delen Geplaatst: 17 januari 2019 Ik rijd met een Seat Leon cupra 290 uit 2016 met Brembo 4 zuiger remmen vooraan. De wagen wordt dagelijks gebruit voor woon-werk verkeer en regelmatig voor circuit uitstapjes naar Spa en Nurburgring. Met de originele remblokken van Seat heb ik 9 rondjes kunnen rijden op de Nordschleife en dan waren ze al versleten, remblokken waren zo goed als nieuw toen ik de wagen kocht. Ik heb toen op aanraden van Special brakes Dixel Z sport remblokken gekocht, deze remmen veel beter maar slijten ook vrij snel en zijn nu na 16 rondjes bijna versleten. Ik heb op een andere wagen Pagid Rs29 gehad, remt ook wel goed maar piept heel hard dus die wil ik niet kopen. Welke blokken raden jullie aan die langer meegaan en niet piepen? Ik had gedacht aan Endless Mx72 of CC-RG? Iemand ervaring met deze of een ander type? thx Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.917 Geplaatst: 17 januari 2019 Delen Geplaatst: 17 januari 2019 Enkel goeie ervaring met Pagid en Performance Friction hier. edit: ik bedoel dus niet dat degene die jij suggereert slecht zijn. Heb er geen ervaring mee. En de eerste die EBC komt posten verdient een ban. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alexx 3.230 Geplaatst: 17 januari 2019 Delen Geplaatst: 17 januari 2019 Ik heb op de M2 andere remolie en EBC Yellow voor de “dagelijkse ritten” . Maar deze komen absoluut te kort on track. Voor op circuit heb ik Pagid RS29. Prijs/kwaliteit/uithouding: TOP. Heb tijdje geleden ook Endless ME20 gehad. Gaan lang mee, goed doseerbaar, presteert zoals Pagid RS29, wel 200€ duurder. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Balleke 383 Geplaatst: 17 januari 2019 Delen Geplaatst: 17 januari 2019 ESP uitzetten on-track, zo gaan je remblokken al de helft langer mee Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alexx 3.230 Geplaatst: 17 januari 2019 Delen Geplaatst: 17 januari 2019 8 minuten geleden, Maarten Ballière zei: ESP uitzetten on-track, zo gaan je remblokken al de helft langer mee Klopt. Doe ik altijd. Behalve op de ring. Elektronica in de helft. En daar grijpt die quasi nooit in. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Balleke 383 Geplaatst: 17 januari 2019 Delen Geplaatst: 17 januari 2019 3 minutes ago, Alexx said: Klopt. Doe ik altijd. Behalve op de ring. Elektronica in de helft. En daar grijpt die quasi nooit in. Voila, ESP is in "straatmodus" een killer voor remblokken, schijven en olie op circuit. De Nordschleife is verre van een belastende circuit voor de remmen, dus ik denk dat daar het probleem misschien ligt. Normaal moeten remblokken daar op zijn minst 40-50 rondjes meegaan. In oktober ben ik ingeschreven daar voor een full day open pitlane met Circuit Days Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alexx 3.230 Geplaatst: 17 januari 2019 Delen Geplaatst: 17 januari 2019 De ring is misschien niet super belastend voor de remmen, maar EBC komt daar toch echt wel te kort in het midden van mijn rondje zit ik al op een spons te stampen. 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dante 53 Geplaatst: 17 januari 2019 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2019 21 minutes ago, Maarten Ballière said: ESP uitzetten on-track, zo gaan je remblokken al de helft langer mee ESP staat in sport modus op de Nordschleife, volledig uitgeschakeld vind ik te veel risico daar. Op Spa schakel ik het wel volledig uit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dante 53 Geplaatst: 17 januari 2019 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2019 3 minutes ago, Alexx said: De ring is misschien niet super belastend voor de remmen, maar EBC komt daar toch echt wel te kort in het midden van mijn rondje zit ik al op een spons te stampen. Ik had dit probleem ook met de originele "Brembo" remblokken en zelfs met andere remolie Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
brjefs 14.452 Geplaatst: 17 januari 2019 Delen Geplaatst: 17 januari 2019 2 uren geleden, ir_fuel zei: Enkel goeie ervaring met Pagid en Performance Friction hier. edit: ik bedoel dus niet dat degene die jij suggereert slecht zijn. Heb er geen ervaring mee. En de eerste die EBC komt posten verdient een ban. Idem, ik rij voor zowel straat als circuit Pagid RS29 en ben daar heel content van. Het fluiten moet je erbij nemen. 2 uren geleden, Alexx zei: Klopt. Doe ik altijd. Behalve op de ring. Elektronica in de helft. En daar grijpt die quasi nooit in. Ik zet gewoon alles af, enige plek waar ik altijd even de billen dicht knijp is bij de bult voor Eschbach, auto veert daar telkens volledig in en bij het uitveren in insturen durft hij vrij hard lossen. 1 uur geleden, Maarten Ballière zei: Voila, ESP is in "straatmodus" een killer voor remblokken, schijven en olie op circuit. De Nordschleife is verre van een belastende circuit voor de remmen, dus ik denk dat daar het probleem misschien ligt. Normaal moeten remblokken daar op zijn minst 40-50 rondjes meegaan. In oktober ben ik ingeschreven daar voor een full day open pitlane met Circuit Days Met EBC Yellowstuff kookte de boel toch na een rondje of twee hoor, en dat wordt alleen maar erger op drukke dagen wanneer je van het circuit afgaat en moet staan wachten op de parking. Ook voor gewoon straatgebruik vond ik EBC niet goed. Ik heb Mperformance schijven en Pagid RS29 zitten en moet mijn blokken na een dertigtal rondjes vervangen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B3noît 3.636 Geplaatst: 17 januari 2019 Delen Geplaatst: 17 januari 2019 22 minuten geleden, brjefs zei: Idem, ik rij voor zowel straat als circuit Pagid RS29 en ben daar heel content van. Het fluiten moet je erbij nemen. Ik zet gewoon alles af, enige plek waar ik altijd even de billen dicht knijp is bij de bult voor Eschbach, auto veert daar telkens volledig in en bij het uitveren in insturen durft hij vrij hard lossen. Met EBC Yellowstuff kookte de boel toch na een rondje of twee hoor, en dat wordt alleen maar erger op drukke dagen wanneer je van het circuit afgaat en moet staan wachten op de parking. Ook voor gewoon straatgebruik vond ik EBC niet goed. Ik heb Mperformance schijven en Pagid RS29 zitten en moet mijn blokken na een dertigtal rondjes vervangen. Ik heb ook die RS29 liggen en ben er uitermate tevreden van qua bijtkracht. Echt niet normaal hoeveel beter die nog zijn ivgl met de pagid A4 die er standaard op liggen. Maar het piepen begint me nu echt wel wat te storen. Tijdens m'n huisbezoeken in het stad bekijken ze me aan alsof ik op ijzer zit te rijden. Verder efkes in de ankers op autostrade aan 120 is het echt zwaar fluiten Vandaar twijfel ik toch van iets gematigder te gaan aanschaffen voor dagdagelijks gebruik. Alleen vraag ik me af of ik iedere keer die sensor moet vervangen als ik ze ga verwisselen? @Alexx Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
#166 255 Geplaatst: 17 januari 2019 Delen Geplaatst: 17 januari 2019 hier heel content van ferodo DS1.11 i.c.m endless RF650 remvloeistof (is wel op een clio 3RS). gaan lang mee en piepen niet. geven wel veel remstof af. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.917 Geplaatst: 17 januari 2019 Delen Geplaatst: 17 januari 2019 @Jokke_vlo Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.754 Geplaatst: 17 januari 2019 Delen Geplaatst: 17 januari 2019 [mention=173]Jokke_vlo[/mention]Ja ? Pagid RS29 or nothing. Ja en mijn remmen piepen ook, niets mis mee Nog iets ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alexx 3.230 Geplaatst: 17 januari 2019 Delen Geplaatst: 17 januari 2019 2 uren geleden, B3noît zei: Vandaar twijfel ik toch van iets gematigder te gaan aanschaffen voor dagdagelijks gebruik. Alleen vraag ik me af of ik iedere keer die sensor moet vervangen als ik ze ga verwisselen? Nee, doe ik nooit 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jan 914 Geplaatst: 17 januari 2019 Delen Geplaatst: 17 januari 2019 Zolang de sensor niet ingesleten is en geen contact maakt met de schijf kan je hem blijven gebruiken/wisselen.. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jvc 543 Geplaatst: 17 januari 2019 Delen Geplaatst: 17 januari 2019 Op de Megane had ik eigenlijk weinig gepiep met Pagid RS29 blokken. Ik heb ook nog gelezen dat de ene daar meer last van had dan de andere. Hoe komt het eigenlijk dat remblokken piepen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
B3noît 3.636 Geplaatst: 18 januari 2019 Delen Geplaatst: 18 januari 2019 Op de Megane had ik eigenlijk weinig gepiep met Pagid RS29 blokken. Ik heb ook nog gelezen dat de ene daar meer last van had dan de andere. Hoe komt het eigenlijk dat remblokken piepen?Meer frictie door hardere compound. Andere factoren zijn ook mogelijk doch bij de rs29 ligt het daar aan 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.779 Geplaatst: 30 maart 2019 Delen Geplaatst: 30 maart 2019 Mijn ervaring met EBC is dat ze na 2000km op je velgen hangen en met PF dat ze uit mekaar vallen. (De schijven van PF zijn tot hiertoe wel redelijk). Als je Endless kwaliteit wil tegen de helft van de prijs, kijk efkes naar Winmax. Japans merk dat ook de compound voor Endless maakt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dante 53 Geplaatst: 1 april 2019 Auteur Delen Geplaatst: 1 april 2019 Heb uiteindelijk endless MX72 gekocht, ben ze nu aant het inremmen, ze piepen gelukkig al niet :). Winmax kende ik niet, bedankt voor de info. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.