Ga naar inhoud

BMW I4


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

  • 2 maanden later...
1 uur terug, Polygoon zei:

Zal wel enkel de Mule zijn die wat te driften valt :noparty:

Komt er ook als rwd variant dus zal wel driftbaar blijven :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Thebiemerke said:

Komt er ook als rwd variant dus zal wel driftbaar blijven :) 

In eoa cheape basisversie wschl. Zodra de vermogens een beetje deftig worden zal het wel direct "xdrive" zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, ir_fuel zei:

In eoa cheape basisversie wschl. Zodra de vermogens een beetje deftig worden zal het wel direct "xdrive" zijn.

Vermoedelijk :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Thebiemerke zei:

Komt er ook als rwd variant dus zal wel driftbaar blijven :) 

RWD =/= driftbaar. De meeste EV's zijn RWD maar zitten qua instellingen zo dichtgetimmerd dat meer dan een klein "iepje" niet uit je wielen te krijgen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minutes ago, Polygoon said:

RWD =/= driftbaar. De meeste EV's zijn RWD maar zitten qua instellingen zo dichtgetimmerd dat meer dan een klein "iepje" niet uit je wielen te krijgen is.

Gaan ze dat bij BMW ook doen bij dit type auto, denk je? Ik mag hopen dat er nog wel een verschil is tussen de VW ID.3 en een BMW van dit niveau. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minutes ago, Marvin said:

Gaan ze dat bij BMW ook doen bij dit type auto, denk je? Ik mag hopen dat er nog wel een verschil is tussen de VW ID.3 en een BMW van dit niveau. 

Een 330e in full electric mode doet toch maar rare dingen als je het DSC afzet :D Denk sowieso dat ze zich gaan moeien, zal eerder kunstmatig zijn zoals bij een Tesla. 

We'll see

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk hard uit naar dit model, maar ik stel me toch wel vragen na het lezen van onderstaande:

https://www.evo.co.uk/bmw/202285/bmw-i4-to-have-more-power-than-the-m3-competition?fbclid=IwAR1q0NQITR1gEinWVtdxCnQ_SIR1oEF7Pp4ELSeFx0jO4nhOehSQ--hqiKM

Dus de snelste (of is er maar een een variant? ) i4 zou dus moeten spelen in de league van de Model3 LR?  BMW kennende gaan ze die i4 een 80-90k prijskaartje mee geven.

Het ding zal leuker rijden, M genen hebben, meer premium. Maar om daar nu 30k meer voor te geven 😕 

Ik mag hopen dat ze hem wat competitieven prijzen maar ik vrees ervoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Rabbit zei:

Ik kijk hard uit naar dit model, maar ik stel me toch wel vragen na het lezen van onderstaande:

https://www.evo.co.uk/bmw/202285/bmw-i4-to-have-more-power-than-the-m3-competition?fbclid=IwAR1q0NQITR1gEinWVtdxCnQ_SIR1oEF7Pp4ELSeFx0jO4nhOehSQ--hqiKM

Dus de snelste (of is er maar een een variant? ) i4 zou dus moeten spelen in de league van de Model3 LR?  BMW kennende gaan ze die i4 een 80-90k prijskaartje mee geven.

Het ding zal leuker rijden, M genen hebben, meer premium. Maar om daar nu 30k meer voor te geven 😕 

Ik mag hopen dat ze hem wat competitieven prijzen maar ik vrees ervoor.

Er komen dus 3 varianten en afgaand op de acceleratie lijkt me dat toch de top of the range te gaan worden. 
Anyway ik ben benieuwd 😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Rabbit said:

Dus de snelste (of is er maar een een variant? ) i4 zou dus moeten spelen in de league van de Model3 LR?  BMW kennende gaan ze die i4 een 80-90k prijskaartje mee geven.

Het ding zal leuker rijden, M genen hebben, meer premium. Maar om daar nu 30k meer voor te geven 😕 

Ik mag hopen dat ze hem wat competitieven prijzen maar ik vrees ervoor.

Is tot nu toe toch met elke elektrische auto tov Tesla? Of je zit een pak goedkoper maar dan heb je bagger prestaties, en eens je in het meer "performance" segment komt moet je pakken meer betalen voor minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Is tot nu toe toch met elke elektrische auto tov Tesla? Of je zit een pak goedkoper maar dan heb je bagger prestaties, en eens je in het meer "performance" segment komt moet je pakken meer betalen voor minder.

True, maar er is tot op heden geen enkele auto die de Model3 rechtstreeks bekampt tenzij de Polestar 2, die dezelfde specs en prijzen voorlegt.

Daarom dat ik curieus ben hoe BMW dit gaat de markt in prijzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minutes ago, Rabbit said:

True, maar er is tot op heden geen enkele auto die de Model3 rechtstreeks bekampt tenzij de Polestar 2, die dezelfde specs en prijzen voorlegt.

Een Polestar is toch duurder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Een Polestar is toch duurder?

Last time I checked was dat ergens in de 56k (Model 3 LR) en ergens 57k voor de standaard Polestar 2. Of mis ik iets.

Nu goed, ik verwacht gewoon dat BMW wel duurder zal zijn, voor een dedicated EV.  Zeker als je de prijs bekijkt van de ix3, deze zit op 68000. Hoewel ik gehoord heb van een kennis dat de kortingen best nog in orde zijn op een ix3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Rabbit said:

Last time I checked was dat ergens in de 56k (Model 3 LR) en ergens 57k voor de standaard Polestar 2. Of mis ik iets.

Als je opties spect (en je wil geen stoffen zetels) kost je Polestar 60K. Die zit tussen de LR en de Performance Tesla in.

Maar idd, je kan die eigenlijk beschouwen als Model 3 concurrent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Als je opties spect (en je wil geen stoffen zetels) kost je Polestar 60K. Die zit tussen de LR en de Performance Tesla in.

Maar idd, je kan die eigenlijk beschouwen als Model 3 concurrent.

Shit ja, was efkes de AM spec vergeten 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid