Jump to content
Thebiemerke

BMW I4

Recommended Posts

Thebiemerke    4,041
Thebiemerke
2 uren geleden, Rabbit zei:

Geen massive grille? 

Toch wel :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
tuscani    6,753
tuscani
Op 3/11/2020 om 01:58, stradge zei:

Precies hoger en/of minder breed als de coupé?

eerder een gt variant?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Polygoon    7,644
Polygoon

Zal wel enkel de Mule zijn die wat te driften valt :noparty:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thebiemerke    4,041
Thebiemerke
1 uur terug, Polygoon zei:

Zal wel enkel de Mule zijn die wat te driften valt :noparty:

Komt er ook als rwd variant dus zal wel driftbaar blijven :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    38,109
ir_fuel
1 minute ago, Thebiemerke said:

Komt er ook als rwd variant dus zal wel driftbaar blijven :) 

In eoa cheape basisversie wschl. Zodra de vermogens een beetje deftig worden zal het wel direct "xdrive" zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thebiemerke    4,041
Thebiemerke
11 minuten geleden, ir_fuel zei:

In eoa cheape basisversie wschl. Zodra de vermogens een beetje deftig worden zal het wel direct "xdrive" zijn.

Vermoedelijk :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Polygoon    7,644
Polygoon
14 minuten geleden, Thebiemerke zei:

Komt er ook als rwd variant dus zal wel driftbaar blijven :) 

RWD =/= driftbaar. De meeste EV's zijn RWD maar zitten qua instellingen zo dichtgetimmerd dat meer dan een klein "iepje" niet uit je wielen te krijgen is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marvin    181
Marvin
24 minutes ago, Polygoon said:

RWD =/= driftbaar. De meeste EV's zijn RWD maar zitten qua instellingen zo dichtgetimmerd dat meer dan een klein "iepje" niet uit je wielen te krijgen is.

Gaan ze dat bij BMW ook doen bij dit type auto, denk je? Ik mag hopen dat er nog wel een verschil is tussen de VW ID.3 en een BMW van dit niveau. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Monterey Jack    2,994
Monterey Jack
25 minutes ago, Marvin said:

Gaan ze dat bij BMW ook doen bij dit type auto, denk je? Ik mag hopen dat er nog wel een verschil is tussen de VW ID.3 en een BMW van dit niveau. 

Een 330e in full electric mode doet toch maar rare dingen als je het DSC afzet :D Denk sowieso dat ze zich gaan moeien, zal eerder kunstmatig zijn zoals bij een Tesla. 

We'll see

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rabbit    1,768
Rabbit

Ik kijk hard uit naar dit model, maar ik stel me toch wel vragen na het lezen van onderstaande:

https://www.evo.co.uk/bmw/202285/bmw-i4-to-have-more-power-than-the-m3-competition?fbclid=IwAR1q0NQITR1gEinWVtdxCnQ_SIR1oEF7Pp4ELSeFx0jO4nhOehSQ--hqiKM

Dus de snelste (of is er maar een een variant? ) i4 zou dus moeten spelen in de league van de Model3 LR?  BMW kennende gaan ze die i4 een 80-90k prijskaartje mee geven.

Het ding zal leuker rijden, M genen hebben, meer premium. Maar om daar nu 30k meer voor te geven 😕 

Ik mag hopen dat ze hem wat competitieven prijzen maar ik vrees ervoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rabbit    1,768
Rabbit
21 minuten geleden, Rabbit zei:

Ik kijk hard uit naar dit model, maar ik stel me toch wel vragen na het lezen van onderstaande:

https://www.evo.co.uk/bmw/202285/bmw-i4-to-have-more-power-than-the-m3-competition?fbclid=IwAR1q0NQITR1gEinWVtdxCnQ_SIR1oEF7Pp4ELSeFx0jO4nhOehSQ--hqiKM

Dus de snelste (of is er maar een een variant? ) i4 zou dus moeten spelen in de league van de Model3 LR?  BMW kennende gaan ze die i4 een 80-90k prijskaartje mee geven.

Het ding zal leuker rijden, M genen hebben, meer premium. Maar om daar nu 30k meer voor te geven 😕 

Ik mag hopen dat ze hem wat competitieven prijzen maar ik vrees ervoor.

Er komen dus 3 varianten en afgaand op de acceleratie lijkt me dat toch de top of the range te gaan worden. 
Anyway ik ben benieuwd 😀

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    38,109
ir_fuel
3 hours ago, Rabbit said:

Dus de snelste (of is er maar een een variant? ) i4 zou dus moeten spelen in de league van de Model3 LR?  BMW kennende gaan ze die i4 een 80-90k prijskaartje mee geven.

Het ding zal leuker rijden, M genen hebben, meer premium. Maar om daar nu 30k meer voor te geven 😕 

Ik mag hopen dat ze hem wat competitieven prijzen maar ik vrees ervoor.

Is tot nu toe toch met elke elektrische auto tov Tesla? Of je zit een pak goedkoper maar dan heb je bagger prestaties, en eens je in het meer "performance" segment komt moet je pakken meer betalen voor minder.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rabbit    1,768
Rabbit
1 uur terug, ir_fuel zei:

Is tot nu toe toch met elke elektrische auto tov Tesla? Of je zit een pak goedkoper maar dan heb je bagger prestaties, en eens je in het meer "performance" segment komt moet je pakken meer betalen voor minder.

True, maar er is tot op heden geen enkele auto die de Model3 rechtstreeks bekampt tenzij de Polestar 2, die dezelfde specs en prijzen voorlegt.

Daarom dat ik curieus ben hoe BMW dit gaat de markt in prijzen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    38,109
ir_fuel
26 minutes ago, Rabbit said:

True, maar er is tot op heden geen enkele auto die de Model3 rechtstreeks bekampt tenzij de Polestar 2, die dezelfde specs en prijzen voorlegt.

Een Polestar is toch duurder?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rabbit    1,768
Rabbit
2 uren geleden, ir_fuel zei:

Een Polestar is toch duurder?

Last time I checked was dat ergens in de 56k (Model 3 LR) en ergens 57k voor de standaard Polestar 2. Of mis ik iets.

Nu goed, ik verwacht gewoon dat BMW wel duurder zal zijn, voor een dedicated EV.  Zeker als je de prijs bekijkt van de ix3, deze zit op 68000. Hoewel ik gehoord heb van een kennis dat de kortingen best nog in orde zijn op een ix3.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    38,109
ir_fuel
4 minutes ago, Rabbit said:

Last time I checked was dat ergens in de 56k (Model 3 LR) en ergens 57k voor de standaard Polestar 2. Of mis ik iets.

Als je opties spect (en je wil geen stoffen zetels) kost je Polestar 60K. Die zit tussen de LR en de Performance Tesla in.

Maar idd, je kan die eigenlijk beschouwen als Model 3 concurrent.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rabbit    1,768
Rabbit
2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Als je opties spect (en je wil geen stoffen zetels) kost je Polestar 60K. Die zit tussen de LR en de Performance Tesla in.

Maar idd, je kan die eigenlijk beschouwen als Model 3 concurrent.

Shit ja, was efkes de AM spec vergeten 😅

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    38,109
ir_fuel

Appelen met appelen vergelijken. In je Tesla zit je ook niet in stoffen zetels.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lotuzzz    10,748
Lotuzzz
46 minuten geleden, ir_fuel zei:

Als je opties spect (en je wil geen stoffen zetels) 

Waarom niet. Die vielen precies nog mee? (Preproductie)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • Tiep
      By Tiep
      Men maakte een EV-versie van de GLB (7-zitter) en de productpagina staat al live in DE.
      Enkele impressies (niets speciaals):





      Artikeltje: https://www.caranddriver.com/news/a36151518/2022-mercedes-benz-eqb-revealed/
    • Phil
    • Phil
      By Phil
      Munich. At today’s BMW Group Annual Conference the upcoming BMW i4 was revealed. “With its sporty looks, best in class driving dynamics and zero local emissions, the BMW i4 is a true BMW. It makes the heart of the BMW brand now beat fully electric,” said Pieter Nota, member of the Board of Management of BMW AG responsible for Customer, Brands, Sales.
      The BMW i4 is a fully electric 4 door Gran Coupé and will enter the market during the course of 2021, including a BMW M Performance model. Its refined balance of BMW typical sportiness, comfort and sustainable performance are unique in its segment.
      The BMW i4 model line will be available in different versions covering ranges of up to 590km (WLTP) and up to 300 miles* (EPA). With a power output of up to 390kW / 530HP the BMW i4 can accelerate from zero to 100km/h in around 4 seconds.
       



    • Soul
      By Soul
      https://www.bmwblog.com/2021/03/11/bmw-8-series-gran-coupe-spy-photos/
       
      &
       




      https://www.motorauthority.com/news/1131538_2023-bmw-8-series-gran-coupe-spy-shots
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions