Ga naar inhoud

Welke sportieve wagen?


Dimitri

Welke auto?   

31 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke auto?

    • Civic Type R EP3
      3
    • Civic Type R FN2
      1
    • Oude Fiesta ST
      3
    • Nieuwe Fiesta ST
      1
    • Megane RS265 CUP
      23


Aanbevolen berichten

Nu mijn auto perto is ben ik dringend op zoek naar een andere wagen. Ik wou altijd al een hothatch, dus daar gaat mijn voorkeur naar uit maar een sportieve sedan mag ook. Enigste vereisten zijn:

- Max 20.000 euro. 

- Relatief ruime koffer, middelgrote hond moet erin passen. Of een vlakke achterbank, maar dit draagt minder de voorkeur.

- Betrouwbaar.

- Voldoende binnenruimte, ben zelf 1m93.

 

Nu ben ik vooral aan het twijfelen wat ik ga doen. Of ik ga voor een auto met toch wat jaren op de teller, waar ik een jaar of 3 mee verder kan voor maximum 10.000 euro, en dan kijk ik vooral naar een Civic Type R EP3 of FN2. De EP3 is dé klassieker natuurlijk en zou leuker rijden zijn dan de FN2, maar het design van de FN2 vind ik veel mooier. De FN2 is ook ruimer, is een stuk moderner en ook jonger, dus de kans op onverwachte stukken lijkt me dan toch al iets kleiner. Dus kies ik hier bij de EP3 voor meer rijplezier, en bij de FN2 voor een modernere en ruimere auto. De prijzen voor een goede EP3/FN2 zijn exact hetzelfde (circa 8000-10.000), dus daar moet ik niet naar kijken.

Tweede mogelijkheid is een relatief jonge tweedehandswagen of nieuwe wagen voor maximum 20.000 euro. Kanshebbers hier zijn de 'oude' Fiesta ST die je vind rond de 13.000 euro, of de nieuwe Fiesta ST die ook al te vinden is voor 20.000 euro op Mobile. Voordeel aan de nieuwe Fiesta is de garantie die je kan krijgen van 7 jaar/140.000km zodat ik voor jaren gerust ben, en een verbeterd interieur. Anderzijds staan er maar weinig ST's te koop voor dat geld met het toch wel nodige Performance pack. Meer dan 20.000 wil ik ook niet aan de Fiesta geven, daarvoor is het interieur me nog altijd net iets te goedkoop. Nog een optie is de Renault Megane RS265 CUP, waar er redelijk veel exemplaren van zijn en verrassend laag geprijsd staan naar mijn mening. Ik heb al een  RS van 2015 met 50.000km gevonden voor 'maar' 17.000 euro, en een jaar garantie. Deze vinkt eigenlijk elk vakje aan, alleen qua betrouwbaarheid heb ik mijn twijfels, ook al valt dit volgens de buyers guides best goed mee... zijn misschien nog wat vooroordelen. Verzekering is ook nog een vraag maar daar weet ik morgen meer over.

In ieder geval is nu de vraag wat jullie zouden doen?

Zijn trouwens al afgevallen: Accord Type R (hoge belastingen + zeldzaam in goede staat), Toyota GT86 (past mijn hond niet in, anders graag) en de Clio RS na @Ice_Ken zijn topic gevolgd te hebben ;)

Wat foto's van de kanshebbers:

Civic EP3 Type R

hondacivictyperep305.jpg

Civic FN2 Type R

civic-type-r-ubg-016.jpg

Fiesta ST

maxresdefault.jpg

Megane RS

2011_renault_megane_rs_265_trophy_2.jpg

 

aangepast door Dimitri
Link naar reactie
Delen op andere sites

schrap de FN2 aub. Mijn clio is betrouwbaar sinds enkele maanden.😅

 

 

 

 

Shit nu heb ik morgen weer prijs 🤔 Mijn keus zou de megane zijn. Recent en zeer goede wagen eigelijk, veel aftermarket beschikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

megane 3 RS. zonder twijfel. 'best bang for buck' uit uw verlanglijstje.

 

 

 

en niet alle clio 3 RS'en zijn zo erg als ken zijne. sh*t, nu heb ik het morgen ook zitten. :):facepalm:

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook voor de Megane gaan. Voor ik mijn Megane kocht had ik een Clio 197 en de Megane staat qua bouwkwaliteit en betrouwbaarheid wel een pak hoger dan een Clio 3 RS. En als er iets was heeft Renault daar ook altijd zelf royaal in tussen gekomen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Civic EP3 is naar 't schijnt een wereld van verschil tov de FN2 (in goede zin). FN2 heeft o.a. geen onafhankelijke ophanging rondom. EP3 double wishbones all round. 

Megane RS is natuurlijk een heel andere auto, enkel al voor de punch die dat ding levert.. Hou je niet bij met een EP3. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Alexis said:

Civic EP3 is naar 't schijnt een wereld van verschil tov de FN2 (in goede zin). FN2 heeft o.a. geen onafhankelijke ophanging rondom. EP3 double wishbones all round. 

Megane RS is natuurlijk een heel andere auto, enkel al voor de punch die dat ding levert.. Hou je niet bij met een EP3. 

Nee dat is correct, misschien is die turbo boost wel toffer als daily.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stem voor EP3, voor 10k moet je al nen deftige kunnen vinden en dat zijn zalige bakken. 😍

 

Zelf een tijdje een gehad, motor was zalig en vbak schakelde zo netjes.. Pookje ook vlak naast het stuur enz, alles aan die kar klopte gewoon.
Ok het is geen PK monster, maar dat lag wel op rails en dat reed zalig. Ook nog best zuinig als je gewoon rijdt. 

Had best nog aardig wat koppel (toch als je van een Type-R met B16/B18 motor komt), en gaat natuurlijk heerlijk in toeren. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ep3 zou mijn eerste keuze zijn, maar vind er maar één met lage kilometerstand, ik heb zelf een Fn2 gehad en dat rijdt leuk, ep3 is sowieso beter door zijn onafhankelijke ophanging maar de Fn2 is minder spartaans, zeeën van ruimte op de achterbank (beenruimte), automatische airco, grotere koffer,... 

Blijft een leuk blok eens hij in vtec zit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid