Ga naar inhoud

afschaffen bedrijfswagens


binnenmuisarchitekt

Aanbevolen berichten

Wat is een Salariswagen eigenlijk juist? Moet ik dat zien als iets dat zuiver bovenop het loon komt? Dat je eigenlijk niet nodig hebt?

Of is mijn consultancy auto ook een salariswagen? Probeer maar eens in t hol van pluto te geraken met een alternatief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Rabbit zei:

Wat is een Salariswagen eigenlijk juist? Moet ik dat zien als iets dat zuiver bovenop het loon komt? Dat je eigenlijk niet nodig hebt?

Of is mijn consultancy auto ook een salariswagen? Probeer maar eens in t hol van pluto te geraken met een alternatief.

http://www.vlaamswoordenboek.be/definities/toon/26740

wagen waarvan het gebruik vergoed wordt door de werkgever, maar die niet echt nodig is voor de uitoefening van de functie. De salariswagen wordt beschouwd als een aanvulling op het salaris van de werknemer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Carlito zei:

http://www.vlaamswoordenboek.be/definities/toon/26740

wagen waarvan het gebruik vergoed wordt door de werkgever, maar die niet echt nodig is voor de uitoefening van de functie. De salariswagen wordt beschouwd als een aanvulling op het salaris van de werknemer.

Zoals ik dus al dacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je solliciteert als IT consultant dan gaat het al vrij snel over de wagen. Krijg je bij het één bedrijf een audi en bij het ander een peugeotke, dan teken je bij het bedrijf die de audi biedt. Zelfs als ze op dat moment al weten dat je toch altijd bij dezelfde klant vlak aan t station in brussel gaat zitten. Het nettoloon zal vaak ongeveer hetzelfde zijn , want dat verhogen, is fiscaal niet intersessant. Een wagen die per maand 100-200€ meer bruto kost, voelt die werkgever niet zo hard. 

 

aangepast door stijn82
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet eens een wagen proberen te compenseren met loon, try it............. en dan in een competitieve omgeving zitten waar je dat loon in een kostprijs moet gieten;

Succes ! 

 

Wat een KLOTE land zonder visie. We geven graag af op Trump, terecht soms, maar soms zwaar onterecht. Die heeft meer inzicht in economie dan onze politici. Ze moeten echt stoppen met de werkende belg voor alles en nog wat te laten "opdraaien". 

Godverdomme zeg.

Kijk een mooi voorbeeld:

 - 90% van mijn fietsen worden geproduceerd buiten België

- 10% van mijn fietsen in België, gelakt in een SOLVENTEvrije lakkerij zonder enige uitstoot, door Belgen, met een ecologische voetafdruk die vele malen kleiner is, en met de sociale lasten die onze medeburgers steunen in België, een deel ervan ook in een sociale werkplaats, bovendien zorgt het voor minder vrachtwagens op onze wegen. 

 

Het gaat, meesta, l om E bikes, ze kosten +/- 200 euro (op fietsen van 2500 euro) meer dan mijn fietsen buiten Belgie en je kan daarvoor uw fiets nog a la carte laten lakken en kiezen uit drie accessoire groepen. Kwaliteit is top. 

In principe heb ik daar dus een product waar de groene klimtaatmensen en politici zouden moeten op kicken.

1. Pakt dat bij mijn klanten: NEE

2. Pakt dat bij mijn consumenten: ZELDEN TOT NIET

3. Krijg je als ondernemer daarvoor een voordeel, nee WEL EEN NADEEL.

 

Tegen mij moet je dus echt stoppen over al die belastingen, afschaffingen van "voordelen", op het einde zijn al die FUCKING MAATREGELEN te betalen door producten zoals hierboven beschreven die straks geen kat wil kopen, want de chinees (ecologische voetafdruk, sociale bijdragen?, klimaat?) is zoveel goedkoper.

Ik begin bij een punt te komen dat ik veel goesting heb om eens met de platte hand in een paar politici hun gezicht te slaan en te zeggen dat ze RANDDEBIELEN zijn.

 

Pas op ik moet mij DOM voelen omdat ik dit soort simpele zaken niet begrijp. Anderzijds zijn die mannen echt niet in staat om zulke simpele mechanismen te zien, laat staan een zinnige uitleg te geven. 

 

HOEPEL OP MET ULLE KLIMAATZEVER, SALARISWAGENS AFPAKKEN enz................ ZEIKERS  

  • Vind ik leuk 3
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die salariswagens zijn er toch gekomen als “goedkoop loon” voor de werknemer? 

Is het als werkgever echt zo goedkoop? @Jokke_vlo, @BMWMB Zeker voor mensen die niet de baan op moeten (salariswagens dus). 

Zou het niet goedkoper zijn om dat “goedkoop loon” als echt geld te geven, maar dan taksvriendelijker (niet 200 euro in dezelfde soep als het normale loon). Beetje zoals maaltijdcheques. Fake geld dat goedkoper belast wordt om zo het netto wat te boosten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mijn part betaal ik HETZELFDE bedrag aan mijn werknemers en moeten ze hun transport zelf betalen (ook wat ze voor mijn bedrijf rijden. MIJ maakt dat niet uit.

Maar.............. de werknemers zullen het niet slikken en veel meer geld vragen/nodig hebben dus kost omhoog.

Neem dat een bedrijfswagen me 15.000 euro KOST en ik geef dat in loon.

20.000 -54%= 6900 euro bruto loon en daar mag je dan alles mee betalen. Mijn 12 sales reps gaan heel blij zijn om mee te beginnen. 

Succes. 

Nogmaals zie bovenstaande: mij moet ge echt gerust laten zolang ik gestraft wordt om mijn fietsen op die manier hier aan de man te brengen en verplicht wordt om de productie uit te besteden om op een gigantisch milieuonvriendelijke manier dat ons wegen net nog eens helpt dichtslibben ook.

Of onze vakbonden die in de praktijk gezorgd hebben dat ZOWAT AL ONZE INTERNETAANKOPEN, hier individueel thuis bezorgt worden door DUIZENDEN auto's (viegtuigen, boten) per dag vanuit..............het buitenland. 

Waarom gaan mensen mee in al die zever waarbij de werkende Belg voor alles moet dokken maar bovenstaande voorbeelden gewoon passeren zonder enig probleem.

 

IK SNAP DAT NIET ! 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aja just BPOST heeft weer nieuwe fietsen besteld: productie in Turkije. Ik was weer te duur :D

Er waren twee weerhouden kandidaten, wij als Belg en dan een Duitse firma (consulting) die uitbesteed in Turkije.

Telkens er een nieuw aankoop team met JONGE HOOGOPGELEIDE boys heb ik het vlaggen, ik merk op dat ogenblik NIKS van al dat sociaal engagement. Binnen 3 jaar mag ik de shit gaan opkuisen en kopen ze weer hier.

Om dan bij het nieuwe aankoopteam opnieuw te beginnen van vooraf aan.

Ik zie alle dagen die gigantische kloof tussen al die zogezegde "oplossingen" voor milieu, verkeer, sociale rechtvaardigheid en de PRAKTIJK.

Waarom slikken we al die theoretisch en politiek correcte zever en is de oplossing telkens de Belg die opdraait en de mensen die er hun voeten aanvegen die beloont worden. Wij zijn dan zo dom dat we het niet willen zien. Dan kijken we weg he, want de punten die ik aanhaal daar willen ze niet eens over praten of nadenken. Alleen maar stilte: ook als je het hen op de man af vraagt, ze kunnen letterlijk niet antwoorden of komen tot (letterlijk verschillende keren meegemaakt: ja ik besef dat maar ga dat maar aan ons partijbestuur eens uitleggen).

Misschien moeten ze politici verplichten om elke week 1 dag stage te gaan lopen in de praktijk op verschillende plaatsen. Ik kan hen wel wat dagen bezig houden met praktijkvoorbeelden. 

Ik heb nood aan congé dus :D

 

 

 

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle begrip hoor jokke, maar wat 'gewoon ik' wil zeggen, is: geef die 15.000 euro gewoon netto aan de werknemer (er moet geen belasting betaald worden). Dan kan die werknemer tenminste zelf beslissen wat em er mee doet en zijn belastingdruk is naar beneden gegaan. De huidige maatregel (firmawagens fiscaal aftrekbaar en je mag er prive mee rijden) is mss wel goed voor de economie (veel nieuwe wagens verkocht), maar niet goed voor 't milieu en de files. 

Enfin dit bestaat al, cash for cars geloof ik? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het wel super dat je je ongezouten mening hier kan/mag geven @Jokke_vlo, als een werkgever zelf.

Ik voel hoe hard jij ook aan alle kanten wordt gekloot, om als werkgever alles draaiende te houden.

Veel respect voor jou man. Maar dat wist je al :inlove:

Ik zou eigenlijk graag wel eens een pint met je drinken en jouw visie aanhoren. Vanuit werkgeverszijde.

En eigenlijk versta ik volledig wat je bedoelt. Geef de mensen 300 euro per maand netto, om zelf een auto te kopen, dat gaat nooit hun kosten dekken. Nooit.

Eigenlijk ga je een ganse groep mensen, met een modaal loon, hun auto afnemen en een bepaald extra bedrag geven op hun loonbriefje. Ze rijden nu rond met een, ik zeg maar iets, een Mercedes C. Wat zal het gevolg zijn? Dat ze zelf een auto gaan mogen kopen, zijnde een A of B-klasse op afbetaling of een okkazie. Waar ze dan ook rapper kosten gaan aan hebben.

De mensen met een hoger loon, die gasten waarvan de groenen zeggen dat ze tot de 10% hoogste lonen behoren, zullen dat ook voelen, maar zullen nog steeds een middenklasse wagen aanschaffen.

Gevolg, je gaat de middenklasse werkende populatie, die gans dit land onderhouden en die een grote melkkoe zijn, hun auto's afpakken en hun in een kleinere wagen stoppen.

Gaat dat de files oplossen? Nee.

Gaat dat het klimaat oplossen? Nee.

Maar ik heb het zelf moeilijk met die opsplitsing in firmawagen of salariswagen.

En ja, er zijn toestanden die niet ok zijn, mensen die hun wagen thuis laten staan en met de trein gaan. Maar so what? Hij staat er niet mee in de file en hij vervuilt het klimaat niet.

Ik versta het minder en minder, die redenering om die salaris/firmawagens af te schaffen.

Een downsizing naar kleinere wagens. Zoals in Nederland. En ja, misschien daardoor minder verbruik en beter voor het klimaat.

Maar wat zijn al die effecten waard?

Kan er mij dat iemand zeggen? bestaan daar modellen voor?

Er zat daar gisteren een geitenwollen sok econoom op één te vertellen dat hij met de fiets gaat. Hij woont in het centrum van Gent.

Tuurlijk man, dat kan voor u perfect, maar moet daarom gans Vlaanderen de velo nemen?

Das zo typisch, bij mij kan dat, dus moet iedereen dat maar kunnen.

Nee, ik kan met mijne velo geen 140 km per dag rijden.

En ja, bij mijn volgende job bij Audi, denk ik hard na over alternatieven. Ik denk zelfs na over een E-bike.

Maar heb ik mij een dienstwagen gevraagd, ja.

Ik zou liefst van al afwisselen, wagen/fiets/moto.

 

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, stijn82 said:

als je solliciteert als IT consultant dan gaat het al vrij snel over de wagen. Krijg je bij het één bedrijf een audi en bij het ander een peugeotke, dan teken je bij het bedrijf die de audi biedt. Zelfs als ze op dat moment al weten dat je toch altijd bij dezelfde klant vlak aan t station in brussel gaat zitten. Het nettoloon zal vaak ongeveer hetzelfde zijn , want dat verhogen, is fiscaal niet intersessant. Een wagen die per maand 100-200€ meer bruto kost, voelt die werkgever niet zo hard. 

 

Dat zijn idd gekende toestanden.

En dat zorgt voor jaloezie bij anderen.

Maar kan je dat die jonge consultants kwalijk nemen?

Die kiezen eieren voor hun geld.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, binnenmuisarchitekt said:

Dat zijn idd gekende toestanden.

En dat zorgt voor jaloezie bij anderen.

Maar kan je dat die jonge consultants kwalijk nemen?

Die kiezen eieren voor hun geld.

natuurlijk kan je hen dat niet kwalijk nemen. ik ben/was er zelf ene 😛 audi a3 onder mn kont en elke dag naar brussel.

de werkgever kan ik het ook niet verwijten. het is het systeem dat niet deugt. hetzelfde systeem dat er voor zorgt dat ambtenaren geen klop moeten doen en relatief veel verdienen.  die laatste staan dan weer een uur te zagen omda hun trein 5 minuten te laat was. 

aangepast door stijn82
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle begrip hoor jokke, maar wat 'gewoon ik' wil zeggen, is: geef die 15.000 euro gewoon netto aan de werknemer (er moet geen belasting betaald worden).

 

(Deze post is niet persoonlijk bedoeld)

 

Wacht ff. Gaan we plots NETTO mogen geven? En dan netto aan mensen die “normaal gezien een salariswagen” krijgen?

 

Ik kan u zeggen dat IEDEREEN die 15.000 netto gaat claimen en niet alleen de mensen die hun salariswagen inleveren of er straks recht op hebben? Ik denk dat je de effecten van je voorstel even fout inschat.

 

Kijk naar die cash for car, als dat echt budget neutraal zou zijn , moet dat een gigantische succes zijn........ niet dus .......

 

Nou nou ik wens u voor beide zaken heel veel succes. Dat bedoel ik met het feit dat we realisme kwijt zijn. En wederom kijken we naast feiten zoals de productie zoals ik daarnet aangaf. Van waar die focus op alle mogelijke belastingen en regeltjes op de werkende mens? De andere punten die ik aanhaal lijken met onzichtbare inkt geschreven.

 

Wij zien bij onszelf niet meer dat voor alle oplossingen het resultaat op meer belasten van de werkende mens eindigt. Terwijl we zoveel meer kunnen doen op andere manieren. Belasten zou maar op de laatste plaats mogen komen.

 

Onzen doktoor beschrijft de effecten en redeneringen perfect. Ik versta echt de focus niet op mensen die werken en wat meer middelen hebben. Ik zou nog gaan denken dat het een vorm van jaloezie is ?

 

En als je dan toch iets concreet wil doen met belastingen: start met een vorm van belasten die de afstand dat een goed aflegt belast.

 

Het is niet logisch dat een garnaal die hier gevangen en gepeld wordt zoveel malen duurder is dan eentje die hier gevangen wordt, naar Marokko gevaren wordt om daar gepeld te worden en dan terugkomt......

 

En dan zwijgen we nog van onze internetaankopen met individuele bezorging die zorgt voor een enorme toename aan verkeer bv.

 

Straf de werkende Belg en geef ruimte aan de Post.NL camionette ! Joepie !

 

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jokke_vlo zei:

Kijk naar die cash for car, als dat echt budget neutraal zou zijn , moet dat een gigantische succes zijn........ niet dus .......

Ik heb daar wel heel hard moeten mee lachen. Vrienden die bv met een BMW 5 salariswagen rijden en dan kwamen vertellen dat ze die cash for car wel overwogen. Toont ook dat mensen met een salariswagen vaak niet weten wat zo'n wagen vertegenwoordigt in geld en er geen benul meer van hebben wat autorijden kost als je het uit eigen zak moet betalen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als die naast het station wonen, gemakkelijk met de bus of tram naar het kantoor kunnen, of <10 km van hun werk wonen, kunnen ze dat overwegen.

Maar als die bijvoorbeeld elke dag >100 km doen met hun firamwagen en dat toch overwegen, kan ik mij inbeelden dat die blijkbaar nog niet de rekensom gemaakt hebben.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

toch moet dit budgetneutraal op te lossen zijn. die wagens moeten door iemand betaald worden uiteindelijk hee. de fiscus tovert met de huidige regeling geen geld bij. 

wat er nu in feite gebeurt is dat mensen met een firmawagen een lagere belastingdruk ondervinden dan mensen zonder firmawagen. 

heb je een laag inkomen, dan heb je meestal ook geen firmawagen en dan val je ook niet in de hogere belastingschijven

heb je een hoog inkomen maar geen firmawagen, dan ben je gekloot want ge zit in de hoogste belastingschijf

heb je een hoog inkomen en wel een firmawagen, dan hebt ge het in totaliteit weer een wat lagere belastingdruk want die wagen is fiscaal aftrekbaar voor de werkgever

-> schaf dan gewoon die hoogste schijven af? 

 

aangepast door stijn82
Link naar reactie
Delen op andere sites

 (Deze post is niet persoonlijk bedoeld)
 
Wacht ff. Gaan we plots NETTO mogen geven? En dan netto aan mensen die “normaal gezien een salariswagen” krijgen?
 
Ik kan u zeggen dat IEDEREEN die 15.000 netto gaat claimen en niet alleen de mensen die hun salariswagen inleveren of er straks recht op hebben? Ik denk dat je de effecten van je voorstel even fout inschat.
 
Kijk naar die cash for car, als dat echt budget neutraal zou zijn , moet dat een gigantische succes zijn........ niet dus .......
 
Nou nou ik wens u voor beide zaken heel veel succes. Dat bedoel ik met het feit dat we realisme kwijt zijn. En wederom kijken we naast feiten zoals de productie zoals ik daarnet aangaf. Van waar die focus op alle mogelijke belastingen en regeltjes op de werkende mens? De andere punten die ik aanhaal lijken met onzichtbare inkt geschreven.
 
Wij zien bij onszelf niet meer dat voor alle oplossingen het resultaat op meer belasten van de werkende mens eindigt. Terwijl we zoveel meer kunnen doen op andere manieren. Belasten zou maar op de laatste plaats mogen komen.
 
Onzen doktoor beschrijft de effecten en redeneringen perfect. Ik versta echt de focus niet op mensen die werken en wat meer middelen hebben. Ik zou nog gaan denken dat het een vorm van jaloezie is ?
 
En als je dan toch iets concreet wil doen met belastingen: start met een vorm van belasten die de afstand dat een goed aflegt belast.
 
Het is niet logisch dat een garnaal die hier gevangen en gepeld wordt zoveel malen duurder is dan eentje die hier gevangen wordt, naar Marokko gevaren wordt om daar gepeld te worden en dan terugkomt......
 
En dan zwijgen we nog van onze internetaankopen met individuele bezorging die zorgt voor een enorme toename aan verkeer bv.
 
Straf de werkende Belg en geef ruimte aan de Post.NL camionette ! Joepie !
 
Uiteraard, laten we onze zuur verdiende centjes maar uitgeven in de omliggende landen. De niet be ingeschreven koerier dienst komt deze wel aan je deur afgeven.
Met ons belastingsgeld kunnen de overheids diensten of andere diensten welke gefinancierd worden met ons geld dan ook weer terug buiten België aankopen doen. Kwestie van het volledige bbp buiten België te houden. Om dan te merken dat de cirkel niet meer rond is (we kunnen niet allemaal de consult gaan uitgangen ) en we dus terug ergens anders centen moeten gaan ophalen.

Misschien niet volledig on topic, maar ik kan me echt kwaad maken als ik zie hoe door politieke idioten hier bedrijven vertrekken en hoe idioot we allemaal zijn om dagelijks miljoenen van ons geld elektronische de grens over te steken.



Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De politiek dient hier idd niet de belangen van het land, zeer triest. Soms denk ik dat emigreren de beste optie is. En dan naar een land dat niet romaans is. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat Rik Cauwelaert gisteren ook wel een belangrijk punt aangereikt heeft.

Stel, je neemt die cash for car.

Je loon stijgt en je valt in een hogere schijf...

Meer belastingen...

TADAAAA

:lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet liever willen dan mijn loon zelf besteden hoe ik het wil. Salariswagens, maaltijdcheques,... Ik hoef die dingen niet. Vandaag is de enige financieel interessante oplossing dan "schijnzelfstandig" te worden. De overheid vindt dat niet eens erg want dan kloppen ze zich op de borst dat het ondernemerschap stijgt!

Mocht ik niet meer in mijn salariswagen gedwongen worden koop ik mij een lichte vracht en een oldtimer.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel inderdaad iets ala cash for car. Maar dan wel uitgedacht. Nu ben je gewoon een dwaas als je dat kiest. Je belastbaar loon stijgt terwijl het met je salariswagen daalt. 

Een faire ruil en de logica zelve

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het een bijzonder interessant topic, ik moet binnenkort ook kiezen tussen ofwel een hoger loon ofwel een salariswagen met tankkaart.

 

Momenteel heb ik al de mogelijkheid om een deel brutoloon om te zetten naar een salariswagen zonder tankkaart, maar die heb tot hiertoe altijd geweigerd: het tanken is mijn grootste kost, de investering voor een auto heb ik al gedaan en eigenlijk heb ik ook geen zin om in een saaie auto te gaan zitten.

 

Nu ik van functie verander heb ik echter wel recht op een (saaie) auto met tankkaart, weiger ik deze dan krijg ik onder het mom van mobiliteitsbudget wat extra loon, ik heb het voorstel nog niet gekregen maar ga ervan uit dat die laatste optie niet de voordeligste is ... en zou ik niet stom zijn als ik niet die voordeligste optie zou kiezen?

 

Ik geloof zelf niet in een salariswagen: waarom zou den werkgever die kost van een werknemer moeten overnemen, in mijn ogen niet logisch. Maar uiteindelijk is dat wel 1 van de enige manieren voor een werkgever om concurrentieel te blijven tegenover andere werkgever. Daarbovenop zou het in mijn geval, rationeel, de beste keuze zijn: jaarlijks 30 à 40k km, dagelijks 80km woon-werkverkeer met veel file + geen mogelijkheid op tijd te winnen met openbaar vervoer. Als autoliefhebber zie ik er echter niet naar uit om in een basis Renault megane te rijden ... 

 

Moeilijk dus, en dan laat ik de hele ecologische discussie nog liggen ...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het een bijzonder interessant topic, ik moet binnenkort ook kiezen tussen ofwel een hoger loon ofwel een salariswagen met tankkaart.
 
Momenteel heb ik al de mogelijkheid om een deel brutoloon om te zetten naar een salariswagen zonder tankkaart, maar die heb tot hiertoe altijd geweigerd: het tanken is mijn grootste kost, de investering voor een auto heb ik al gedaan en eigenlijk heb ik ook geen zin om in een saaie auto te gaan zitten.
 
Nu ik van functie verander heb ik echter wel recht op een (saaie) auto met tankkaart, weiger ik deze dan krijg ik onder het mom van mobiliteitsbudget wat extra loon, ik heb het voorstel nog niet gekregen maar ga ervan uit dat die laatste optie niet de voordeligste is ... en zou ik niet stom zijn als ik niet die voordeligste optie zou kiezen?
 
Ik geloof zelf niet in een salariswagen: waarom zou den werkgever die kost van een werknemer moeten overnemen, in mijn ogen niet logisch. Maar uiteindelijk is dat wel 1 van de enige manieren voor een werkgever om concurrentieel te blijven tegenover andere werkgever. Daarbovenop zou het in mijn geval, rationeel, de beste keuze zijn: jaarlijks 30 à 40k km, dagelijks 80km woon-werkverkeer met veel file + geen mogelijkheid op tijd te winnen met openbaar vervoer. Als autoliefhebber zie ik er echter niet naar uit om in een basis Renault megane te rijden ... 
 
Moeilijk dus, en dan laat ik de hele ecologische discussie nog liggen ...
Ik zit zo elke dag in een grijze 308 met koffiemolen ...

Er is geen enkele link voor mij tussen ecologie en hoe je wagen betaald wordt. Hoe ik mij verplaats hangt af van tijd en opties die er zijn. Er zijn weekends dat ik 400 kilometer rijd en andere weekends dat de wagen 0 kilometer doet.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, josenjef zei:

Ik zit zo elke dag in een grijze 308 met koffiemolen ...

Er is geen enkele link voor mij tussen ecologie en hoe je wagen betaald wordt. Hoe ik mij verplaats hangt af van tijd en opties die er zijn. Er zijn weekends dat ik 400 kilometer rijd en andere weekends dat de wagen 0 kilometer doet.
 

 

Een lotgenoot!

 

Jouw tweede punt begrijp ik volkomen, maar dat is heel persoonlijk, niet? Voor mij is het momenteel combinatie tussen eigen auto (euro5) en oldtimer, als ik ga voor salariswagen zou ik de oldtimer houden maar een weekendauto bijkopen (cabrio, genre S2000 of oudere mx5), als ik niet voor de salariswagen ga zou ik 9/10 mijn huidige auto niet vervangen maar “oprijden”, dan leg ik dus het grootste deel van mijn kilometers af in een milieu - onvriendelijkere auto (in theorie) ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid