Ga naar inhoud

BMW G80/G81/G82/G83 M3 & M4


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

8 minutes ago, Salokin said:

ik onthoud dat je een Ferrari koopt nu je 40 bent geworden.

Ooit. En dan mag je er eens in zitten.

Nu heb ik zelfs geen geld voor een Porsche. Ik rij zelfs vaak met een camionette om benzine te sparen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, ICM said:

Nu heb ik zelfs geen geld voor een Porsche. Ik rij zelfs vaak met een camionette om benzine te sparen.

Mijn camionette verbruikt meer dan mijn sportwagen :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ICM zei:

Productie late 2020, is dat niet later dan eerder gesteld?

Dacht ooit eind 2019 gelezen te hebben.

Belangrijk om te weten hoe lang we nog hebben voor de F8x een maroefenkar wordt.

Het is inderdaad al zo. De keren dat ik op de autosnelweg wordt van de baan geduwd door een M4 ist garantie een andersgekleurde medeBelg, die zich wel laten gelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb via de M3 in mijn buurt 2 gasten leren kennen waarvan eentje met een M4 heeft gekocht een tijd terug en de andere rijdt M2... Zitten in groepje van gasten met een stuk of 8 M's.

Ewel, het fenomeen is begonnen hoor...

#9duusdpk, #dailydrivenF80 en zo verder en dan filmpjes dat ze met een rij van 6 karren één per een in het stad volle damp doortrekken,... Die met de M4 is al bezig met vanalles om te bouwen en die met de M2 heeft zelfde plannen... Instagram naam op het raam... M squad stickers... Hun weekend bestaat uit meetingske doen, samen wat rondkarren in het centrum,...

Not my cup of tea...

Gast met zijn fenomeen #dailydrivenF80 heeft op 4jaar tijd een goeie 40k gereden... Zijn gezicht toen ik hem zag en hij mijne bekeek: wow een LCI al (zijn nog niet) en bij het instappen zag dat ik dan 82K op de teller had...

 

Nu ja, zolang je die kar OEM laat of toch niet overdrijft, en daar ietwat mee rijdt zoals het hoort blijft dat meevallen hoor...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Naish zei:

Ik heb via de M3 in mijn buurt 2 gasten leren kennen waarvan eentje met een M4 heeft gekocht een tijd terug en de andere rijdt M2... Zitten in groepje van gasten met een stuk of 8 M's.

Ewel, het fenomeen is begonnen hoor...

#9duusdpk, #dailydrivenF80 en zo verder en dan filmpjes dat ze met een rij van 6 karren één per een in het stad volle damp doortrekken,... Die met de M4 is al bezig met vanalles om te bouwen en die met de M2 heeft zelfde plannen... Instagram naam op het raam... M squad stickers... Hun weekend bestaat uit meetingske doen, samen wat rondkarren in het centrum,...

Not my cup of tea...

Gast met zijn fenomeen #dailydrivenF80 heeft op 4jaar tijd een goeie 40k gereden... Zijn gezicht toen ik hem zag en hij mijne bekeek: wow een LCI al (zijn nog niet) en bij het instappen zag dat ik dan 82K op de teller had...

 

Nu ja, zolang je die kar OEM laat of toch niet overdrijft, en daar ietwat mee rijdt zoals het hoort blijft dat meevallen hoor...

 

Allemaal rechte naar BHT om er duust PK uit te halen en een BHT spec uitlijning. 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ir_fuel zei:

't Spel moet nogal uit de haak staan eer je dat echt merkt op straat.

Ik merkte nadien toch dat mijn Bilstein ophanging meer “meewerkte” in de bochten. Terwijl hij daarvoor de auto eerder “duwde” in de bocht. Het veilige (klein beetje) onderstuur dat de M2 heeft, is er nu ook uit. Het is sinds die uitlijning dat ik nu mijn ophanging “ten volle” benut. Echt serieus verschil qua sturen in de bochten. Geloof me of niet. 

 

Edit: ik geloof dat dit voornamelijk kwam door het aanpassen van de ‘caster’? Kan goed zijn dat ze dit met een gewone uitlijning ook aanpassen. Feit is voor mij persoonlijk dat Wim wel ervaring heeft in uitlijnen en eigenlijk perfect wist wat ik wou. Auto stuurt scherper, directer, heeft meer frontgrip zonder dat ik om de 2000km nieuw voorbanden moet hebben of dat mijn auto nerveus aanvoelt.

Maar ik heb totaal niet veel auto ervaring of ben geen top piloot :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het specifiek over het "uitwegen". Niet over de uitlijning. Dat is iets anders. Als je daar vooraan een graad aan verandert zal je dat idd wel vrij hard merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft die auto een aanpasbare caster?? zonder extra tussenstukken?

Ik dacht dat de typische operatie was extra uitspoor vooraan en wat meer camber. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Ik heb het specifiek over het "uitwegen". Niet over de uitlijning. Dat is iets anders. Als je daar vooraan een graad aan verandert zal je dat idd wel vrij hard merken.

Nee klopt. Kan goed zijn als ik een gewone uitlijning had laten doen met dezelfde waarden, dat ik dat verschil niet voel. Maar ik wou zeker zijn :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Le Capri Mauve zei:

Heeft die auto een aanpasbare caster?? zonder extra tussenstukken?

Ik dacht dat de typische operatie was extra uitspoor vooraan en wat meer camber. 

Kan ook. ken er niet veel van. :D  ik geef alleen maar gas en voel een duidelijk verschil qua uitlijning :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, ir_fuel zei:

YEAH BABY

 

 

 

 

Je zou voor minder een Tesla kopen.

 

Je hebt ze al gevonden :D

Onlangs verhaaltje van 1 van die gasten dat de flikken aan zijn deur stonden omwille van zijn te luide M2 en die zou standaard zijn. Als je natuurlijk gaat staan revven overal in het centrum, dan vinden ze je wel snel natuurlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Naish zei:

Je hebt ze al gevonden :D

Onlangs verhaaltje van 1 van die gasten dat de flikken aan zijn deur stonden omwille van zijn te luide M2 en die zou standaard zijn. Als je natuurlijk gaat staan revven overal in het centrum, dan vinden ze je wel snel natuurlijk...

Klinkt als Dam(o)n

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/2/2019 om 21:21, Timo zei:

louis.mispelaere

Twa biekan pris wh zotn 🙈💨 nice safe!👌

 

 

HEERLIJK dat West-Vlaams :inlove: 

hahahaha ZOTN :lolz:

 

Toch triestig dat ze het met al hun M addenda en handschoenen enz niets eens het verschil kunnen maken tegen een veel zwaardere Alpina op diesel die dag 😛 Heb daar achter een paar M2's gehangen die dag, oh boy ... moest er nu eens een M optie bestaan die de rijlijnen kiest, ze waren al ver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/2/2019 om 13:46, Alexx zei:

Ik merkte nadien toch dat mijn Bilstein ophanging meer “meewerkte” in de bochten. Terwijl hij daarvoor de auto eerder “duwde” in de bocht. Het veilige (klein beetje) onderstuur dat de M2 heeft, is er nu ook uit. Het is sinds die uitlijning dat ik nu mijn ophanging “ten volle” benut. Echt serieus verschil qua sturen in de bochten. Geloof me of niet. 

 

Edit: ik geloof dat dit voornamelijk kwam door het aanpassen van de ‘caster’? Kan goed zijn dat ze dit met een gewone uitlijning ook aanpassen. Feit is voor mij persoonlijk dat Wim wel ervaring heeft in uitlijnen en eigenlijk perfect wist wat ik wou. Auto stuurt scherper, directer, heeft meer frontgrip zonder dat ik om de 2000km nieuw voorbanden moet hebben of dat mijn auto nerveus aanvoelt.

Maar ik heb totaal niet veel auto ervaring of ben geen top piloot :D 

Wim kent best veel van mechaniek ze dat staat buiten kijf :) Hij kent er meer van dan 98% op dit forum, hij kan veel bereiken. 

Maar een groot deel van zijn clienteel is er van dat soort dat hem gewoon alles blindelings laat doen als het maar hard en bonkers is, en het mag het duurste zijn. Of het nu nut heeft of niet voor op de openbare baan. Al wie dan nie springt ... Ik snap bijvoorbeeld niet wat het nut is van een E82 118d die volledige gestript is, met rechte lijn, plat tegen de grond, spijkerhard rijdt, en waar ze ELK jaar 2dagen moeten aan ombouwen om het door de keuring te krijgen. Het gaat hard op het circuit, maar verder is dat toch echt weggesmeten geld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Rabbit zei:

Wim kent best veel van mechaniek ze dat staat buiten kijf :) Hij kent er meer van dan 98% op dit forum, hij kan veel bereiken. 

Maar een groot deel van zijn clienteel is er van dat soort dat hem gewoon alles blindelings laat doen als het maar hard en bonkers is, en het mag het duurste zijn. Of het nu nut heeft of niet voor op de openbare baan. Al wie dan nie springt ... Ik snap bijvoorbeeld niet wat het nut is van een E82 118d die volledige gestript is, met rechte lijn, plat tegen de grond, spijkerhard rijdt, en waar ze ELK jaar 2dagen moeten aan ombouwen om het door de keuring te krijgen. Het gaat hard op het circuit, maar verder is dat toch echt weggesmeten geld?

Ja ik snap je ergens wel.

Jij hebt het over Robin zeker? Is idd een 118D, andere turbo’s, 300pk. Steekt inderdaad ENORM veel geld in die auto. Maar die jongen rijdt wel veel op circuit. En heeft dus Ohlins ophanging (plat op zijn bek is wel serieus overdreven :D ) en powerflex rubbers, sper, kuipjes, etc... ieders hobby. Je hebt er ook die al die mods doen... en niet gebruiken.  En zo heb je met elke hobby wel dingen die je aankoopt, maar niet nodig zijn. Kijk vooral naar mezelf. Heb ik die Bilstein ophanging nodig, buiten de looks? Wrs niet, maar ik vind wel dat hij aangenamer rijdt. Maar ben ik daardoor sneller op de ring dan een stock M2? Met mijn kunnen waarschijnlijk niet :D 

 

edit: Hij heeft ook net een een carbon frontlip gekocht met remkoeling, 1400€ :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid