Ga naar inhoud

BMW G80/G81/G82/G83 M3 & M4


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Op 9/2/2019 om 15:47, Alexx zei:

Ja ik snap je ergens wel.

Jij hebt het over Robin zeker? Is idd een 118D, andere turbo’s, 300pk. Steekt inderdaad ENORM veel geld in die auto. Maar die jongen rijdt wel veel op circuit. En heeft dus Ohlins ophanging (plat op zijn bek is wel serieus overdreven :D ) en powerflex rubbers, sper, kuipjes, etc... ieders hobby. Je hebt er ook die al die mods doen... en niet gebruiken.  En zo heb je met elke hobby wel dingen die je aankoopt, maar niet nodig zijn. Kijk vooral naar mezelf. Heb ik die Bilstein ophanging nodig, buiten de looks? Wrs niet, maar ik vind wel dat hij aangenamer rijdt. Maar ben ik daardoor sneller op de ring dan een stock M2? Met mijn kunnen waarschijnlijk niet :D 

  

edit: Hij heeft ook net een een carbon frontlip gekocht met remkoeling, 1400€ :D 

Voila ja, je snapt mijn punt. En inderdaad hij gebruikt het dan zelfs nog. Er zijn er veel die dat voor de fun doen.

ELk zijn ding idnerdaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euhm, dit is toch iets dat élke generatie terugkomt?

Alleen: zelf evolueer je (normaliter) waardoor je ooit eerst zelf in de eerste situatie zat (of toch dichter tegen aan leunde dan je nu zou denken) en er 1, 2 of 3 generaties later van weggegroeid bent. En dan zie je inderdaad regelmatig dat men er zich actief van distantieert.

En ook elke generatie opnieuw zijn er "disco-tuners" die van een 118d (of iets in die aard) een M1d-light (of iets in die aard) maken. En elke generatie opnieuw zijn er die het uitgaande topmodel (b.v. M3 of iets in die aard) 2dehands kunnen veroorloven en daarmee aan de slag gaan op een manier die de doorgaans beter in de slappe was zittende early adopters niet zo leuk vinden. Omdat het plots "common" is geworden? Of omdat men vindt dat al dat gemod niet hoeft? Dunno. Is ook met de 911 zo, of Porsches in 't algemeen. Is eigenlijk met heel veel auto's zo, zeker deze waar wel wat "imago" aan kleeft. Naar 't einde van 't productieleven wordt een auto bereikbaar voor plots veel meer mensen en dat wordt meestal door de huidige/eerdere eigenaren als niet positief ervaren.

En ja, al dat gesquad levert alvast niet te veel sérieux op, maar daar doen die gasten dat niet voor, 't geeft namelijk wel street cred en de bein'-in-a-gang aantrekkingskracht is zeer sterk en van alle tijden. Onzen Alex b.v. is ne neig toffen pee (zowel op 't forum als IRL) maar als ge u dan bedenkt dat die (stichtend?) lid is van een zootje ongeregeld met de naam "Antwerp Knallers" :cry: (uiteraard met als logo/afkorting "AK", because #firearms #bullitfast #dangerouslife #gangstastyle) dan zou je daar ook met een welgemeende  :fp: op kunnen reageren. Maar uiteindelijk: als peten en/of meten in hun groepje vrienden gewoon hun hobby/passie uitoefenen: what's the problem? En dat er mensen zijn die "minder goed" gebruik maken van iets dan jij zou doen (of dénkt te kunnen doen) of er gewoon anders mee om gaan: what's the problem? Not theirs, yours. :D 

Leven en laten leven. :inlove: 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha jeugdzonde he manne :D en ik was niet stichtend lid. Nu hebben we gewoon een groepje op Instagram onder de naam Petrolheads_be met foto’s van onze roadtrips en trackdays. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Alexx zei:

Haha jeugdzonde he manne :D en ik was niet stichtend lid. Nu hebben we gewoon een groepje op Instagram onder de naam Petrolheads_be met foto’s van onze roadtrips en trackdays. 

Ja, helemaal niet stichtend :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

En het typische excuus he:

Quote

and yes, with 500-plus bhp and near on 445lb ft there are limits to what a single driven axle can manage

Ja want een auto maken met meer dan 500pk en RWD, dat is ONMOGELIJK.

  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom kunnen ze niet gewoon de perfecte rijders sedan maken met maar 400pk (perfect afgesteld qua power en gewicht en ophanging en ...) waar je gigantisch leuk mee kunt rijden ipv zicht te laten meeslepen in meer en meer en meer?

 

ik krijg meer en meer zo'n Brabus rocket gevoel, rechtdoor knallen met veel pk's en gadgets en that's it.

  • Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sja, eigenlijk wordt BMW M langs alle kanten "doodgeknepen" hé. Een 3 serie wordt alsmaar groter en luxueuzer enerzijds. Anderzijds is uitstoot bijna topprioriteit geworden vergeleken met >10jaar geleden. Als je de benchmark wil blijven, dwingt die marktevolutie je in deze richting. Pijnlijker is dan een 1 (2) serie op voorwielaandrijving, want dat was nog een garantie op een E46 formaatje met niet teveel vermogen op de achterwielen. D'er valt dus ineens veel weg uit het gamma.

Ik denk dat BMW M mogelijks ten dode opgeschreven is, omdat de komende generatie(s) boomknuffelaars het allemaal kan gestolen worden. Eens we elektrisch (moeten) rijden, wie/wat boeit het dan nog? Ik daag iedereen uit om dit filmpje uit te kijken: https://www.youtube.com/watch?v=ektxWvPvJ3o 😴

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, ir_fuel zei:

En het typische excuus he:

Ja want een auto maken met meer dan 500pk en RWD, dat is ONMOGELIJK.

Idd het typische excuus ... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Timo said:

Waarom kunnen ze niet gewoon de perfecte rijders sedan maken met maar 400pk (perfect afgesteld qua power en gewicht en ophanging en ...) waar je gigantisch leuk mee kunt rijden ipv zicht te laten meeslepen in meer en meer en meer?

Omdat ze tegen de concurrenten altijd gebenchmarkt worden dmv 0 - 100 en laptimes, maar vooral 0 - 100.

Steek op de F80 M3 xdrive en hij zal ook sneller zijn van 0 - 100 dan de huidige.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Titleist said:

Wat zijn de nadelen vergeleken met een gewone rwd buiten het feit dat het weer iets extra is dat kan kapot gaan?

Dat het weer iets is dat je expliciet moet afzetten. Dat je een hoop extra gewicht meesleurt dat tot niks dient, dat je moet opletten met bandenslijtage per as of je kan miserie krijgen met je xdrive systeem (waar je helemaal niet naar gevraagd hebt), en dat een krachtige sportwagen RWD en geen 4WD hoort te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, ir_fuel said:

Steek op de F80 M3 xdrive en hij zal ook sneller zijn van 0 - 100 dan de huidige.

Weinig karren zouden daar zo van profiteren als een F8x 😂

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Logic said:

Eens we elektrisch (moeten) rijden, wie/wat boeit het dan nog? Ik daag iedereen uit om dit filmpje uit te kijken: https://www.youtube.com/watch?v=ektxWvPvJ3o 😴

Het type motor doet er toch niet toe? Ik zou geen problemen hebben om te rijden met een sportieve elektrische wagen, met RWD en een mechanisch sperdifferentieel.

Het probleem gaat eerder zijn dat het 10 jaar gaat duren eer de markt zoiets aanbiedt, want eerst moeten alle "onnozele" auto's een EV versie krijgen (klasse Golf), alsook alle SUV's en dikke sedans (en dat is dus allemaal 4WD), en tegen dat men daar mee klaar is gaat men misschien eens de gaten gaan vullen. Tenzij je natuurlijk oneindig veel geld hebt want dan zul je wel nichefabrikanten vinden die je iets maken voor een miljoen euro ofzo. Ik zie niet direct een elektrisch alternatief voor de RWD M140i verschijnen, of voor de Megane RS.

Tesla had RWD Model S'en te koop, en nu is 't allemaal dual motor. En wat hoor ik van kopers? Dat de dual motor "veel beter rijdt" dan hun vorige RWD. Tja ... de markt wordt bepaald door de meerderheid. Niet door die paar zotten die "echt" willen rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, ir_fuel said:

Omdat ze tegen de concurrenten altijd gebenchmarkt worden dmv 0 - 100 en laptimes, maar vooral 0 - 100.

Steek op de F80 M3 xdrive en hij zal ook sneller zijn van 0 - 100 dan de huidige.

Op een bepaald moment moeten ze daar toch ook mee stoppen en een stap terug zetten? Of is dit de (voor)laatste generatie en dan wordt het een combo van ... en ... of full electric? Niet alles gaat over pure kracht en dan moet je daar als bestuurder ook nog eens mee weg kunnen.

Ik ben er zeker van dat als BMW zo'n sedan zou maken, niet te veel prullen, goed geprijsd, geen overlap met een ander model dat zoiets goed zou verkopen. Back to basics. Een beetje zoals een E46 M3/E39 M5 enkel 20 jaar verder in ontwikkeling. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Productie late 2020, is dat niet later dan eerder gesteld?
Dacht ooit eind 2019 gelezen te hebben.
Belangrijk om te weten hoe lang we nog hebben voor de F8x een maroefenkar wordt.
9c43197343ab383a1f784e0e461c8ea1.jpg
  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ir_fuel zei:

Het type motor doet er toch niet toe? Ik zou geen problemen hebben om te rijden met een sportieve elektrische wagen, met RWD en een mechanisch sperdifferentieel.

Eigenlijk zijn we al ver gekomen als we op een autoforum zeggen: 'het type motor doet er toch niet toe', nee? Hoezo dat doet er niet toe? Wat lees je over een 718? Die is op alle vlakken beter dan z'n voorganger behalve... inderdaad, het geluid van dat ding wat er niet toe doet. Ik begrijp wel wat je wil zeggen, je kan nog enkele aspecten van het autorijden genieten, en dat gaat zeker en vast nog evolueren qua prestaties, maar qua beleving is dat niet hetzelfde.  Je maakt er onherroepelijk een klinische boel van, terwijl net deze auto's (genre M) maar één bestaansreden hebben, het tegenovergestelde van klinisch. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid