Ga naar inhoud

BMW G80/G81/G82/G83 M3 & M4


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Just now, Logic said:

Eigenlijk zijn we al ver gekomen als we op een autoforum zeggen: 'het type motor doet er toch niet toe', nee? Hoezo dat doet er niet toe? Wat lees je over een 718? Die is op alle vlakken beter dan z'n voorganger behalve... inderdaad, het geluid van dat ding wat er niet toe doet. 

En de gasrespons vergeet je?

Op dat vlak is elektrisch geen stap achteruit. Je krijgt de meest directe gasrespons die je je maar kan voorstellen.

Just now, Logic said:

Je maakt er onherroepelijk een klinische boel van, terwijl net deze auto's (genre M) maar één bestaansreden hebben, het tegenovergestelde van klinisch. 

Deze auto's hebben 1 bestaansreden, en dat is verkopen. En wat verkoopt? Veel elektronica om u de held te voelen zonder rond een boom te hangen en zo hard mogelijk kunnen optrekken. Getuige de keuze voor xdrive. Moest het merendeel van de klanten dat echt een stap achteruit vinden ze zouden het er niet in steken, want in tegenstelling tot turbo's en automaten heeft dat nougaballen te maken met emissies.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

En de gasrespons vergeet je?

Op dat vlak is elektrisch geen stap achteruit. Je krijgt de meest directe gasrespons die je je maar kan voorstellen.

Deze auto's hebben 1 bestaansreden, en dat is verkopen. En wat verkoopt? Veel elektronica om u de held te voelen zonder rond een boom te hangen en zo hard mogelijk kunnen optrekken. Getuige de keuze voor xdrive. Moest het merendeel van de klanten dat echt een stap achteruit vinden ze zouden het er niet in steken, want in tegenstelling tot turbo's en automaten heeft dat nougaballen te maken met emissies.

 

Nee, ik vergeet gasrespons niet, maar dat maakt het klinisch. Werken met de motor, het geluid, in de toeren jagen, en zelfs een turbogat (niks niks niks, hallo moeder) is alles behalve perfectie maar nog altijd véél plezanter dan een EV, imho.  Dat is geen discussie die ik per se wil winnen, dat gaat over emoties. En als je 't mij vraagt, ik kocht de M omwille van emotionele redenen... anders had ik effectief de Tesla gekocht.

xDrive of niet is dan weer een andere discussie, daar moei ik mij niet mee. Ja, we zullen zien of dat dan evengoed verkoopt. Zolang ze die motor hebben, wat er volgens jou niet toe doet, gaat dat verkopen, da's mijn gedacht. :) 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een turbogat is gewoon rommel. Heeft niks met emoties te maken, tenzij je een slechtere auto wilt maken. Elke fabrikant doet er alles aan om een turbo zo weinig mogelijk als een turbo aan te laten voelen. Waarom al die moeite doen, als het toch meer "emotie" geeft?

En om het over emotie te hebben ... De F80 M3 moet zowat de lelijkst klinkende M3 ooit geweest zijn. Dus dat argument gaat ook al niet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Een turbogat is gewoon rommel. Heeft niks met emoties te maken, tenzij je een slechtere auto wilt maken. Elke fabrikant doet er alles aan om een turbo zo weinig mogelijk als een turbo aan te laten voelen. Waarom al die moeite doen, als het toch meer "emotie" geeft?

En om het over emotie te hebben ... De F80 M3 moet zowat de lelijkst klinkende M3 ooit geweest zijn. Dus dat argument gaat ook al niet op.

Ik begrijp dat je wat lastig zijt... maar 't is OK, we delen gewoon niet dezelfde mening(en) en dan heeft het ook geen zin om erover te discussiëren denk ik. ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

A->B(urger) ->C tesla

A->B en heel soms A->A->A... M3 🏎 

De mooie tijden van de e92 met V8 in de M3 zijn wel al lang voorbij, persoonlijk zegt hij me niet veel meer. :(

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
On 3/11/2019 at 10:14 PM, Logic said:

Nee, ik vergeet gasrespons niet, maar dat maakt het klinisch. Werken met de motor, het geluid, in de toeren jagen, en zelfs een turbogat (niks niks niks, hallo moeder) is alles behalve perfectie maar nog altijd véél plezanter dan een EV, imho.  Dat is geen discussie die ik per se wil winnen, dat gaat over emoties. En als je 't mij vraagt, ik kocht de M omwille van emotionele redenen... anders had ik effectief de Tesla gekocht.

xDrive of niet is dan weer een andere discussie, daar moei ik mij niet mee. Ja, we zullen zien of dat dan evengoed verkoopt. Zolang ze die motor hebben, wat er volgens jou niet toe doet, gaat dat verkopen, da's mijn gedacht. :) 

Emoties zijn voor de huidige generatie kleuters de reactie die ze krijgen van medekleuters, niet het rijplezier die ze met een auto hebben.

Mijn stem krijgt ge in elk geval. Bij autos met een turbogat, laat ik het toerental zelfs opzettelijk vallen om de turbo te voelen op gang komen 😂

De intellectuelen zullen wel argumenteren dat dat trager is en er cijfers bijhalen om hun gelijk te bewijzen... hierbij compleet vergetend dat er op de openbare weg of het gewone leven in het algemeen geen prijzen worden gegeven voor ‘de snelste tijd’ (vraag dat maar aan uw vrouw).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

Tis bij mij weeral hetzelfde hé..

Toen ik de eerste keer de nieuwe 3 reeks zag ,had hij voor mij een afschuwelijke achterkant, heb hem nu al weer een paar keer gezien en ben weeral verkocht hé.

Zie die achterkant, toch machtig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ge vraagt u af waarom ge geen nougatbollen kunt vinden in de winkel. Ik zou ze kopen. Maar niet van die zachte zoeten brol, liever harde lijk de spaanse turron. Gat in de markt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt een awesome stance te gaan hebben :inlove: 

Wel gekke plaatsing van die camera's, vooraan? Waartoe dienen die?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt een awesome stance te gaan hebben :inlove: 
Wel gekke plaatsing van die camera's, vooraan? Waartoe dienen die?
Dat lijken mij gewoon parkeersensoren vooraan te zijn?
Link naar reactie
Delen op andere sites

F30 was zeker geen miskleun maar ik ben 'm al vergeten.

Dit heeft toch meer een eigen smoel, ook al zijn er duidelijk elementen gepikt bij Lexus maar dan op een goede manier. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Titleist zei:

F30 was zeker geen miskleun maar ik ben 'm al vergeten.

Dit heeft toch meer een eigen smoel, ook al zijn er duidelijk elementen gepikt bij Lexus maar dan op een goede manier. :D

Eum… hij is nog voor 90% afgeplakt !? 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het model op zich al knapper vind is het nagenoeg een zekerheid dat de M variant ook bevalt. Ik moest al even tot de E30 terugkijken waar ik soms wel eens de 325i zou durven kiezen. Voor de Alpina zou ik mijn hand (tegenwoordig) niet in het vuur durven steken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Maxime S zei:

Eum… hij is nog voor 90% afgeplakt !? 

ze hebben dezelfde afplaktape

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg de indruk dat ze het bewust willen accentueren? Maar geen idee waarom, omdat het er 'racy' uitziet? Ben ook niet zo'n fan, kan soms het profiel van de auto verstoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Phil zei:

Ik krijg de indruk dat ze het bewust willen accentueren? Maar geen idee waarom, omdat het er 'racy' uitziet? Ben ook niet zo'n fan, kan soms het profiel van de auto verstoren.

Racy? Al eens een racewagen van nabij bekeken? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid