Ga naar inhoud

BMW G80/G81/G82/G83 M3 & M4


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

21 uren geleden, ir_fuel zei:

Die zullen gezegd hebben "wat Toyota kan doen wij ook, maar beter"

image.png

Zo zie je zoveel designs zoveel meningen.

Ik vind deze van aan de concept echt een leuke auto, de reden ook dat ik momenteel mijn tweede heb 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 9/4/2023 om 14:58, gTa zei:

Net voor 't verlof moest ik m'n M140i binnen brengen bij de dealer, en daar stond een M3 touring in de showroom klaar voor levering.

IMG20230331154534.thumb.jpg.6f327a5e85b1f9e4c3a5b050621bb1fd.jpg

Ik ben geen fan van de matzwarte lak (zacht uitgedrukt), maar de combinatie met het (optioneel?) carbon op bepaalde koetswerkelementen gaat wel goed! 
Voor m'n eigen M3 touring zou ik me de (vermoedelijk heftige) meerprijs van zowel de matte lak als het carbon langs buiten, besparen.

IMG20230331154545.thumb.jpg.d2ea600deca7f7f99f1c38890c846f44.jpg

Helaas ... die neus of meer bepaald die nieren ... dat blijft "zelfs met een plaat op" echt een verschrikking. Punt, andere lijn. De aartslelijke oplossing voor de sensor van de afstandsradar erbovenop ... hoe hard kan je de bal mis slaan. 😞  Met een minder extreme versie van "nier", die niet doorliep over de bumperstructuur tot beneden, zou dat so-wie-so een pak knapper geweest zijn.

IMG20230331154553.thumb.jpg.2f737c84b12f1087de2184dca3f861fb.jpg

Het viel met deze buiten-"kleur" ook op dat de sexy vormen eigenlijk voor een groot deel verborgen worden. Jammer, toch. Maar dat is d'office zo met de meeste matte lakken (idem met uni-kleuren). En het glanzend zwarte vlak van de verduisterde ruiten zijn esthetisch ook geen hulp, wat dit exemplaar betreft. (Op geen enkel exemplaar, wat mij betreft, maar hier doet het precies nog extra nadeel.)

En bij de 3e foto vielen me, toen ik die nam, ook nog 2 andere punten op:

1. Dit is rommelig, om niet te zeggen slordig & lelijk afgewerkt:

IMG20230331154602.thumb.jpg.bc29d5007c5d856f54624ac5301aed24.jpg

En hier valt dat dan nog minder op omdat de koetswerkkleur matzwart is.....

 

2. Deze neep oogt toch somewhat gekunsteld, een beetje geforceerd.

IMG20230331154612.thumb.jpg.37fa230d907cb8dd871bbc7109fb44ff.jpg

IMG20230331154620.thumb.jpg.b4b322e16b18be4953ab352e19756bb4.jpg

Ik begrijp dat dat het gevolg is van de keuze om geen ander deurpaneel te willen maken en homologeren. Nochtans zou de welving erg mooi op natuurlijke wijze al ergens in de deur kunnen beginnen, om zo de brede stance nog extra te benadrukken. En 't zou minder geforceerd overkomen.

Bij de Audi's RS maakt men (dacht ik) ook specifieke deurpanelen om de bredere schouders op esthetisch beter passende wijze (dan wat BMW hier doet) te integreren. Dat ware toch duidelijk de betere keuze geweest.

 

Bij de one-off BMW E46 M3 touring heeft men in Garching toen ook de keuze gemaakt om de standaarddeur van de E46 touring te behouden en de bredere wielkassen ook met zo'n neep te starten net ná de deur.

e46-bmw-m3-touring-prototype_100832353_h.jpg

Voor een one-off kan ik dat nog beter begrijpen, hier bij de serieversie zou 't toch knapper geweest zijn indien men Audi RS-gewijs een 'dedicated' M-achterdeur zou hebben gehomologeerd waarmee men de verbrede achterschouders beter over de zijkant zou kunnen verdelen.

Enkele van de kerels die een eigenbouw E46 M3 touring hebben gemaakt, deden dat wel en visueel vind ik dat toch knapper:

bmw-m3-touring-e46-zelfbouw-4.jpg

bmw-m3-touring-e46-hungary-2.jpg

De deur wordt hier mee uitgeflared waardoor de ronding rond het wielgast (dus de verbrede wielkas) mooier is verdeeld. ❤️  

 

 

Voor de rest: een testrit zou me vermoedelijk helemaal over de streep trekken. Visueel vind ik de Alpina B3 touring duidelijk de mooiere auto, niet in het minst omdat die z'n neus aan te kijken valt (itt deze). Maar de mist anderzijds wel die ongelofelijke stance van de M3 touring ... de M3 is duidelijk de minder mooie maar wel de visueel véél indrukwekkender auto van de 2. Je moet natuurlijk met de brute, extraverte, een beetje parvenu/kermis looks van de M3/M4 van deze generatie om kunnen, maar indien dat lukt: moet een absurd leuke daily zijn.

Een Alpina B3 touring of dit ... 't zou toch verdorie een lastige keuze worden tussen die twee.

De G81 op je foto is zonder carbon en in glanzend zwarte lak geleverd bij Verstraeten. Deze is voor ophaling door de klant langs Colman in Wetteren gepasseerd, waar ze hem volledig in de matte PPF gestoken hebben en al die carbon onderdelen erop hebben gestoken. Dit kan misschien ook de oorzaak zijn voor wat je zegt in puntje 1. Op hun Instagram staat hij nog redelijk bovenaan.
Persoonlijk vind ik hem ook wel een pak dikker in een glanzende lak. Die van Niko_t99 op Instagram vind ik heel mooi staan.

Die neep voor de achterwielen is me ook al opgevallen en eigenlijk al bij de F80 M3 ook. Alleen zag het er toen minder geforceerd uit dan bij de G80.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, SG_F21 zei:

Dit doet me soms wat denken aan een miereneter 😅

King Pig | Angry Birds 

 

vs  Cartoon Anteater with Tongue Out Stock Vector - Illustration of standing,  anteater: 116846023

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 3 weken later...
Op 9/6/2023 om 21:38, Super95 zei:

Toch wel frappant dat de RS4 'voor' de C63 eindigt, het platform gaat al bijna 8 jaar mee...
Zou ook mijn keuze zijn uit dit trio, ik vind 'm nog altijd het knapst.
Mochten ze de M3 niet zo'n afzichtelijke neus hebben meegegeven, dan zou ik zijn gaan twijfelen.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 15/6/2023 om 00:28, Super95 zei:

Hopelijk is dit een blunder van Mercedes en geen teken aan de wand voor elk performance label dat zal moeten vergroenen. 

Erg benieuwd naar de verkoopcijfers van de Merc. Vraag me oprecht af wie dit in godsnaam gaat kopen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tanzanite blijft toch een top kleurtje zulle...

Ik mag hier niet meer komen, elke keer ik de M3 Touring zie denk ik aan mijn liefhebbershart en zou ik durven de taycan inwisselen voor deze... 

Maar vrees dat madam me dood doet als ik daarmee afkom. Hoewel de M3 2 dingen verberterd: niet elektrisch voor op skireis en niet zo groot

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Naish zei:

Tanzanite blijft toch een top kleurtje zulle...

Ik mag hier niet meer komen, elke keer ik de M3 Touring zie denk ik aan mijn liefhebbershart en zou ik durven de taycan inwisselen voor deze... 

Maar vrees dat madam me dood doet als ik daarmee afkom. Hoewel de M3 2 dingen verberterd: niet elektrisch voor op skireis en niet zo groot

De echtgenoot van mijn directie heeft zijn hybride 7 ingeruild voor een M3 Touring.

Ok, das geen EV maar heeft zijn liefhebbers hart laten spreken i.p.v. naar het fiscale te kijken. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Luv4DLM zei:

De echtgenoot van mijn directie heeft zijn hybride 7 ingeruild voor een M3 Touring.

Ok, das geen EV maar heeft zijn liefhebbers hart laten spreken i.p.v. naar het fiscale te kijken. 

Heerlijk toch, het leven is méér dan fiscaliteit he…

(ben zelf accountant en fiscalist 😇
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, TaxWizard zei:

Heerlijk toch, het leven is méér dan fiscaliteit he…

(ben zelf accountant en fiscalist 😇
 

Tot je het uitrekent wel ja 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, vince522 zei:

Tot je het uitrekent wel ja 😂

Hét moment om te bewijzen dat je een liefhebber bent he. (En een gek)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, Luv4DLM said:

Ok, das geen EV maar heeft zijn liefhebbers hart laten spreken i.p.v. naar het fiscale te kijken. 

Je kan het ook omschrijven als "hij helpt het gat in de begroting dichtRIJDEN".

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 6/15/2023 at 12:28 AM, Super95 said:

Hopelijk is dit een blunder van Mercedes en geen teken aan de wand voor elk performance label dat zal moeten vergroenen. 

Het is een blunder. De nieuwe M5 blijft een V8. Zolang je een pil steekt die groot genoeg is om de theoretische uitstoot laag genoeg te houden is er geen nood aan zo’n kleine motor lijkt me. Zelfs de SL komt met viercilinder terwijl ze prachtige zes-in-lijns beschikbaar hebben. Onbegrijpelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid