Jump to content

BMW G80/G81/G82/G83 M3 & M4


Thebiemerke

Recommended Posts

Just now, Phil said:

Joe Achilles heeft toch zijn RWD ingeruild voor een xDrive, dus volgens mij is dat niet slecht.

Want dat is een referentie? :D 

 

Het grootste nadeel van mijn kar is het feit dat die niet in rwd bestaat. Dat mis ik bij momenten echt. En de meerwaarde van xdrive (want die is er, zeker in het nat) vind ik eigenlijk helemaal niet leuk rijden. Je doet maar wat en dat ding volgt gewoon.

  • Like 3
  • Funny 1
Link to comment
Share on other sites

Ik kan wel beetje rijden maar geef eerlijk toe dat mijn rijkunsten waarschijnlijk onvoldoende zijn om 510pk ten volle te benutten op enkel achterwielen.  Ook toen we de M2 hadden had ik in die zin meer RWD rijplezier van onze MX5 2.0 gewoon omdat ik die beter aanvoelde en het "spelen" al op veel lagere snelheid kan

Voor mij persoonlijk zijn een MX5, GR86, 235i, .... ideaal als RWD

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

De auto is bij deze generatie ook wel zwaar, én x-drive én break, doet toch altijd afbreuk aan de lichtvoetigheid en rijgevoel van de wagen. 
En hoewel ik dan denk dat 'ie echt dringend op dieet moet, heeft Audi al jaar en dag dat concept in huis (RS4/6), het zal maw wel op de één of andere manier steekhouden. Ik blijf het lastig vinden, ik associeer het niet met BMW. Dit is Audi hun ding. En Audi heeft ook altijd een soort understated/zakelijke uitstraling gehad. Zo zie ik nog de Audi RS6 (C4) van de CEO van VTM op de parking staan. Voor de kenner een machine om op te kwijlen. Deze BMW generatie doet het niet meer voor mij (lijn valt door te trekken doorheen alle nieuwe modellen vrees ik). 

Wie koopt dit nu nog? 

Link to comment
Share on other sites

5 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

dan nog is het wel gek dat de gewone M3 met manueel verkrijgbaar is en de M3 Touring enkel in automaat en xdrive 😞 

Ik vind het zo bizar nog niet, het aantal mensen die zoiets in manueel wil en hem effectief koopt lijkt me schaars tot onbestaande. Het is de meeste praktische uitvoering van een M3/M4, maar ineens ook de zwaarste. Wil je het echt puur dan moet je bij de M2 zijn de dag van vandaag.

  • Thanks Friendly 1
Link to comment
Share on other sites

Just now, vince522 said:

Ik vind het zo bizar nog niet, het aantal mensen die zoiets in manueel wil en hem effectief koopt lijkt me schaars tot onbestaande. Het is de meeste praktische uitvoering van een M3/M4, maar ineens ook de zwaarste. Wil je het echt puur dan moet je bij de M2 zijn de dag van vandaag.

Idd. Ik heb meer moeite met verplichte xdrive dan met de automaat, eerlijk gezegd.

Maar, het merendeel van de mensen kan niet met de auto rijden, en ze willen die 510pk kunnen planken. Op RWD voelt dat dan "gevaarlijk". 

Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat er wel een aantal mensen zijn die dit willen omdat het een break is, terwijl de andere M3 versies veel minder praktisch zijn.

Voor op straat zou ik het ook verkiezen, en voor op circuit koop je geen hedendaagse M3, dus ...

Link to comment
Share on other sites

Zojuist, Tommie zei:

Denk dat je schromelijk de markt voor deze wagen onderschat. En ook de fout maakt van énkel naar BE te kijken.

Dat kan, voornamelijk dat laatste inderdaad. Maar zo succesvol als de F generatie gaat 'em toch niet worden(?). 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions