Jump to content
Thebiemerke

BMW G80/G82/G83 M3 & M4

Recommended Posts

Thebiemerke    3,486
Thebiemerke
Next Gen BMW M3 G80 prototype breaks cover!
And here we go... we share with you spy photos of the G80 M3 prototype! 

Here is the latest G80 M3 advanced info (as of February 2019) from trusty BIMMERPOST member ynguldyn:
  • Starts production in 2020 (more likely later in the year).
  • Three performance levels: 444hp (Pure), 475hp ("base"), and 500hp (Competition).
  • Some versions will have RWD, others xDrive; both manual and automatic transmissions will be available. The reports that it will be Pure+manual+RWD, base+auto+xDrive, and Competition+auto+xDrive seem plausible but I don't yet want to claim that no other combos will be available.
  • Pure and base will have 18" front and 19" rear wheels; Competition will have 19"/20" as standard (optional on the other models).
  • Standard equipment for all models will include M diff, adaptive suspension, M seats, Live dashboard.
  • Optional equipment will be pretty much the same as the regular G20, with the notable additions of carbon ceramic brakes (possibly not available on Pure), carbon bucket seats (likely not in the U.S.) and of course Merino leather, including full leather interiors.



Updated February 6, 2019

The G80 M3 drops some camouflage. However, it still does not feature certain M parts (carbon fiber roof, M mirrors, side skirts, hood bump), which we'll surely see on later prototypes. Check out how much wider those fenders are than the standard G20 3 Series!

 

G80-M3-Spied-_SB49726.jpg?w=1903&h=806&fit=clip&crop=edges?w=1903&h=806&fit=clip&crop=edges?w=1903&h=806&fit=clip&crop=edges?w=1903&h=806&fit=clip&crop=edges

G80-M3-Spied-_SB49730.jpg?w=1903&h=806&fit=clip&crop=edges?w=1903&h=806&fit=clip&crop=edges?w=1903&h=806&fit=clip&crop=edges?w=1903&h=806&fit=clip&crop=edges

G80-M3-Spied-_SB49733.jpg?w=1903&h=806&fit=clip&crop=edges?w=1903&h=806&fit=clip&crop=edges?w=1903&h=806&fit=clip&crop=edges?w=1903&h=806&fit=clip&crop=edges

G80-M3-Spied-_SB49736.jpg?w=1903&h=806&fit=clip&crop=edges?w=1903&h=806&fit=clip&crop=edges?w=1903&h=806&fit=clip&crop=edges?w=1903&h=806&fit=clip&crop=edges

G80-M3-Spied-_SB49738.jpg?w=1903&h=806&fit=clip&crop=edges?w=1903&h=806&fit=clip&crop=edges?w=1903&h=806&fit=clip&crop=edges?w=1903&h=806&fit=clip&crop=edges

G80-M3-Spied-_SB49740.jpg?w=1903&h=806&fit=clip&crop=edges?w=1903&h=806&fit=clip&crop=edges?w=1903&h=806&fit=clip&crop=edges?w=1903&h=806&fit=clip&crop=edges

G80-M3-Spied-_SB49742.jpg?w=1903&h=806&fit=clip&crop=edges?w=1903&h=806&fit=clip&crop=edges?w=1903&h=806&fit=clip&crop=edges?w=1903&h=806&fit=clip&crop=edges

G80-M3-Spied-_SB49743.jpg?w=1903&h=806&fit=clip&crop=edges?w=1903&h=806&fit=clip&crop=edges?w=1903&h=806&fit=clip&crop=edges?w=1903&h=806&fit=clip&crop=edges

G80-M3-Spied-_SB49745.jpg?w=1903&h=806&fit=clip&crop=edges?w=1903&h=806&fit=clip&crop=edges?w=1903&h=806&fit=clip&crop=edges?w=1903&h=806&fit=clip&crop=edges

G80-M3-Spied-_SB49747.jpg?w=1903&h=806&fit=clip&crop=edges?w=1903&h=806&fit=clip&crop=edges?w=1903&h=806&fit=clip&crop=edges?w=1903&h=806&fit=clip&crop=edges

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
wiely    50
wiely
Next Gen BMW M3 G80 prototype breaks


Tot daar lezen doet dromen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thebiemerke    3,486
Thebiemerke
5 minuten geleden, wiely zei:

 


Tot daar lezen doet dromen

 

Als er Touring had gestaan... :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stancke    3,467
Stancke
10 minuten geleden, DDke zei:

18 inch voor en 19 achter? Nooit van gehoord? 🤔

Toch niets speciaals? Zijn toch nog merken die dit toepassen?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Capitol    334
Capitol


Tot daar lezen doet dromen

Dit verwijst niet naar een Touring hoor, je moet de hele zin lezen: “Next gen BMW M3 G80 prototype breaks cover”.
Breaks is dus gewoon het werkwoord in deze zin en heeft niets met een Touring te maken.
  • Funny 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Capitol    334
Capitol
18 inch voor en 19 achter? Nooit van gehoord?

Lotus doet dit ook, 16 en 17”, 17 en 18”,...
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
ICM    14,573
ICM

Productie late 2020, is dat niet later dan eerder gesteld?

Dacht ooit eind 2019 gelezen te hebben.

Belangrijk om te weten hoe lang we nog hebben voor de F8x een maroefenkar wordt.

  • Like 1
  • Funny 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
dragonfly    7,849
dragonfly
2 minuten geleden, ICM zei:

Belangrijk om te weten hoe lang we nog hebben voor de F8x een maroefenkar wordt.

Je bent al te laat :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Naish    4,471
Naish
2 minuten geleden, ICM zei:

Productie late 2020, is dat niet later dan eerder gesteld?

Dacht ooit eind 2019 gelezen te hebben.

Belangrijk om te weten hoe lang we nog hebben voor de F8x een maroefenkar wordt.

Denk dat je dat probleem hebt vanaf juli dit jaar vrees ik :ninja:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Naish    4,471
Naish

De max!!! Een ferrari voor je 40 bent....

Ow wacht...

 

 

:ninja:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Le Capri Mauve    620
Le Capri Mauve
13 uren geleden, wiely zei:


Tot daar lezen doet dromen

(refs SusenWis) Ik las dat en ik dacht die is dood

.. laat mij uitspreken, die is doodeenvoudig te vroeg gestopt met lezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Salokin    6,716
Salokin
30 minuten geleden, ICM zei:

ok, ok, ik koop wel een Ferrari dan

Als een baas.

  • Thanks Friendly 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
ICM    14,573
ICM
14 minutes ago, Naish said:

De max!!! Een ferrari voor je 40 bent....

Ow wacht...

 

 

:ninja:

Sorry, het is een Porsche aan 33 geworden.

  • Like 1
  • Funny 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Salokin    6,716
Salokin
1 minuut geleden, ICM zei:

Sorry, het is een Porsche aan 33 geworden.

Heb jij een Porsche gehad?  Of bedoel je die veredelde SUV met handmatige kofferklep?

  • Funny 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
ICM    14,573
ICM
Just now, Salokin said:

Heb jij een Porsche gehad?  Of bedoel je die veredelde SUV met handmatige kofferklep?

Ja, die!

Zo zie je, stoefen is nergens goed voor.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Salokin    6,716
Salokin
6 minuten geleden, ICM zei:

Ja, die!

Zo zie je, stoefen is nergens goed voor.

ik onthoud dat je een Ferrari koopt nu je 40 bent geworden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • Phil
      By Phil
      Officieel: BMW iX3, eindelijk volledig elektrisch (2020)
      14/07/2020   Na veel teasers en gelekte beelden heeft BMW het doek van zijn volledig elektrische X3 gehaald. Die krijgt de naam iX3, gebruikt een batterij met capaciteit van 80 kWh en een elektromotor van 286 pk.   In 2013 bracht BMW met de i3 al een volledig elektrisch model op de markt, in autojaren nog lang voor er sprake was van strenge uitstootnormen in 2020. Opmerkelijk genoeg is deze iX3 nog maar het tweede volledig elektrische model. Hoewel er binnenkort nog enkele aankomen, zoals de i4, concentreerden de Beiers zich de afgelopen jaren vooral op plug-inhybrides.
        WLTP-cijfers
      Deze iX3 is dus de eerste volledig elektrische SUV van BMW, enkele jaren nadat zijn grootste concurrenten bij Audi en Mercedes al met de E-Tron en de EQC op de proppen kwamen. De BMW iX3 gebruikt een gelijkaardige batterijcapaciteit als die van de EQC (80 kWh) en een kleinere dan die van de E-Tron (95 kWh). De Beier zegt verder te geraken op een volle batterij. De iX3 geeft 460 WLTP-kilometers op, de E-Tron 436 kilometer en de EQC 417 kilometer, al moet je dat in de praktijk natuurlijk met een korrel zout nemen.
      BMW werkte de batterij in de vloer in. Dat voegt flink 500 kilogram toe aan het gewicht en daardoor wordt de kofferruimte nipt kleiner: van 550 naar 510 liter, en van 1.600 naar 1.560 liter met de achterbank neergeklapt. De elektromotor waaraan de batterij gekoppeld is, is 286 pk en 400 Nm sterk, en moet de iX3 in 6,8 seconden naar 100 km/u stuwen. Bij 180 km/u houdt hij het voor bekeken. Slepen kan overigens ook, tot 750 kilogram.
      Opladen doe je al rijdend met verschillende gradaties van energierecuperatie, en stilstaand aan een snellader tot 150 kW. Op die manier moet je tot 80 procent van het batterijniveau kunnen bijladen in 34 minuten. Eenfasig laden gebeurt aan 7,4 kW, driefasig aan 11 kW. In dat laatste geval is de batterij in 7,5 uur volledig volgeladen.
      Herkenningspunten
      Visueel herken je deze BMW iX3 meteen aan zijn gewijzigde radiatorrooster, terwijl hij nog enkele specifieke details in de bumpers krijgt. Opmerken laat hij zich helemaal met de specifieke aerodynamische velgen en de felblauwe accenten. Het radiatorrooster is weliswaar niet helemaal toegewerkt: het laat toch nog een luchtstroom door die bepaalde onderdelen van de aandrijflijn toch nog van koeling voorziet. Binnenin wijzen blauwe accenten, specifieke logo’s, en lichtjes andere displays op het verschil met de gewone X3.
      Het zwaartepunt van deze iX3 komt door de batterij zo’n 7,5 centimeter lager te liggen. Adaptieve dempers zijn standaard, adaptieve M-dempers kunnen later als een over-the-air-update worden bijbesteld. Opmerkelijk: BMW werkte als optie ook een rijgeluid uit, dat zowel binnenin als buiten de auto te horen is.
      Prijs
      De BMW iX3 gaat later dit jaar in productie. Niet in Spartanburg, zoals de gewone X3, maar in China. De standaarduitvoering heet “Inspiring” en krijgt navigatie mee, Apple CarPlay, airco met drie zones, een automatische achterklep enzovoort. De uitvoering “Impressive” voegt er 20-duimsvelgen, sportzetels, een Harman Kardon-installatie, een head-updisplay en uitgebreide parkeerhulp aan toe. Bij ons krijgt de BMW iX3 een prijskaartje mee van 69.950 euro.
       
      Bron: Autofans
    • Thebiemerke
      By Thebiemerke
      Spy photos of the BMW i7, the brand’s electric 7 Series, aren’t new. Images of the all-electric sedan emerged late last year, but at the time, it wore the body of the current 7 Series. That’s no longer the case. New spy photos show the BMW i7 covered in camouflage trying to hide its unique design, though there are some things the automaker can’t hide.
      While we expect the i7 to share its look with the upcoming 7 Series update, it appears it’ll have some unique styling features. The front end is a bit more shark nosed than before with the headlights looking to sit lower on the face than before; however, they may not be production units or they’re part of BMW’s camouflage. We can also spot a new design for the door handles.
      One thing BMW couldn’t hide well were the multiple cameras on the outside of the car, which could hint at the model’s potential to offer partially self-driving technologies. BMW would be following other luxury automakers that are increasingly focusing on infusing such technology into their top models. There appears to be a camera just above the grille, one in the shark fin antenna, and one on each front fender. There are also seems to be sensors along the car’s side sills, too.
      Rumors persist that the new i7 will be the model’s most potent offering. Powertrain details remain corralled in the Speculation category. However, it could offer as much as 650 horsepower (484 kilowatts) or more, supplanting the M760i with its twin-turbo 6.6-liter V12 engine as the car’s most potent option. Allegedly, the car’s battery pack could offer up to 400 miles (644 kilometers of range). BMW likely won’t confirm these details anytime soon as we don’t expect the i7 to arrive until 2022.
      Source: Carpix




       





       
    • Rabbit
      By Rabbit
      De eerste op basis van een M pack!
      de officiele tekst:
      HIGH PERFORMER & BUSINESS ATHLETE 
      Im BMW ALPINA B5 kommt die neueste ALPINA Achtzylinder-Motorengeneration zum Einsatz. Der 4,4 Liter V8 Motor mit Bi-Turbo Aufladung leistet imposante 457 kW (621 PS). Das maximale Drehmoment von 800 Nm steht in einem breiten Drehzahlbereich von 2.000 bis 5.000 U/min zur Verfügung.
      👉 Erfahren Se mehr über den neuen BMW ALPINA B5 unter: https://b5.alpina.de
      The BMW ALPINA B5 comes with the latest generation of the ALPINA V8 engine. The 4.4 litre V8 engine with bi-turbo charging delivers an impressive output of 457 kW (621 hp) and a maximum torque of 800 Nm (590 lb-ft) available from just 2000 rpm.
      Discover the new BMW ALPINA B5!
      👉https://b5.alpina.de/en
      .....................................................................
      Leistung/Max output / 457 kW (621 PS/hp)
      Drehmoment/Torque / 800 Nm (590 lb-ft)
      Beschleunigung/Acceleration 0-100 km/h / 3.4 s (Saloon) / 3.6 s (Touring)
      Beschleunigung/Acceleration 0-200 km/h / 11.3 s (Saloon) / 11.9 s (Touring)
      Höchstgeschwindigkeit/Top speed / 330 km/h (205 mph) (Saloon) / 322 km/h (200 mph) (Touring)
      Fuel consumption BMW ALPINA B5 (preliminary data):
      Fuel consumption combined: 11.2 l/100 km / 25.2 mpg
      CO2 emissions combined: 256 g/km
      CO2 efficiency: F (Germany)
      According to EU Norm • www.ALPINA.de/DAT-Hinweis
       

       


    • Redfive
      By Redfive
      Hier ook eens posten..

      Na jarenlange trouwe dienst is het tijd voor wat anders. Hij krijgt het nieuwe model als opvolger.
      Ik heb de wagen nieuw gekocht en ben dan ook eerste eigenaar. Kleur Sophisto grijs met zwart lederen interieur.
      De wagen heeft nooit een carwash gezien en is steeds met de hand gewassen. Jaarlijks gekleid (voor de kenners), pre-wax en met natuurlijke wax behandeld. De lak is dan ook nog in uitstekende staat.
      Werd 7000km geleden voorzien van volledig nieuwe remmen rondom (nieuwe schijven alsook remblokken voor én achter).
      Nooit in gerookt.
      Bluetooth en GPS Professional (groot scherm)
      De navigatie heeft 3 jaar geleden een update gehad met de meest recente kaarten.
      Electrische trekhaak (heeft enkel af en toe een aanhangertje met groenafval aan gehangen, zeker nooit overladen!)
      Velgen 18” zonder stoeprandschade(!) met zomerbanden (vooraan Michelin Pilot Sprt 4 en achter Goodyear Eagle F1) en zonder ingevreten zwarte ijzerpunten!
      Winterbanden 17” (Goodyear) op aparte velgen zijn in de prijs inbegrepen en hebben slechts 2 winters gereden.
      Interieur is recent volledig gereinigd en het leder met de juiste producten behandeld.
      De auto is zeer zuinig met een verbruik onder de 7.5l/100km.
      Rijdt nog zeer krachtig en aangenaam zacht door de 3L 6 cilinder!
      Heeft altijd binnen in garage gestaan.
      Er wordt ook nog een onderhoud voorzien, dus rijden zonder zorgen.
      Werd steeds onderhouden in officiele BMW garage en facturen zijn beschikbaar.
      Momenteel wordt de wagen nog dagelijks gebruikt, staat dus zeker niet stil wat goed is voor batterij, banden, enz.
      Vraagprijs 12.900 euro
      Voor verdere informatie: 0497 402 485
      Enkel serieuze kandidaten aub.















    • Rabbit
      By Rabbit
      Hallo,
      Ik verkoop mijn bimmertech MMI Car Play Kit. Ik heb een andere telefoon gekocht, vandaar.
      Prijs: 150 euro.
      Het gaat hem om deze kit:
      Hier zie je het aan het werk in mijn auto:
       
      Ik geef er trouwens gratis de Bimmertech Trim toolkit ook bij.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions