Ga naar inhoud

BMW G80/G81/G82/G83 M3 & M4


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Jenkins zei:

Die namen :lolz: 

Welke vind je grappig?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gTa zei:

Welke vind je grappig?

Vooral de categorie groen, eerlijk gezegd. Daar zit geen lijn in.

Maar ik heb bijvoorbeeld ook nog nooit iemand over ‘alpijns wit’ horen spreken 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor een keer dat hij er geen Duitse termen tussen gooit alsof het schnabbels zijn, ga jij er nog een beetje mee lachen ?

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Jenkins zei:

Vooral de categorie groen, eerlijk gezegd. Daar zit geen lijn in.

Maar ik heb bijvoorbeeld ook nog nooit iemand over ‘alpijns wit’ horen spreken 😄

Dat zijn gewoon de namen zoals ze zijn. Ik heb ze mogelijks niet allemaal vertaald, maar Alpinweiß = alpine white = alpijns wit. Meer moet je daar niet achter zoeken.

(Als ik kleuren in 't Duits schrijf, zeikt men "daar issem weer met z'n Duits", als ik ze in 't Engels schrijf, zeikt men "ge moet dat bij z'n originele naam noemen" en dus vertaal ik ze dan maar naar 't Nederlands en dan is 't weer niet goed. :D )  Edit: ah kijk ex-mooseman treedt bij! :D 

Bij de groentinten zitten er een aantal "vreemde" (= non-BMW) kleuren, o.a.

  • 2 Lambo-kleuren: verde ermes en verde mantis, letterlijk vertaald "Hermes-groen" (de Griekse godheid, niet het luxemerk ... al is dat laatste mogelijks ook geïnspireerd op het eerste) en "bidsprinkhaangroen" --> die Lambo-kleuren houdt men internationaal meestal in 't Italiaans omdat het dan (voor de meesten) meteen duidelijk is dat 't een Lambo-kleur betreft (sort of idem met Ferrari-kleuren)
  • BRG heb je bij tal van merken, vermoedelijk initieel een Britse kleur (Bentley? Jaguar? MG?) maar de term slaat (helaas) niet op één kleurtint: verschillende automerken hebben er hun eigen versie van
  • muntgroen idem: bij Porsche is dat een oude kleur (mintgrün, mint green) die nu Porsche Exclusive is ... maar BMW heeft dat al sinds de jaren '90 ook in het Individual-gamma en ik heb geen idee of dat dezelfde tint is als de Porsche-versie, of een eigen tint
  • signaalgroen is een oude Porsche-kleur (signalgrün, signal green) die nu Porsche Exclusive is
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, gTa zei:

Dat zijn gewoon de namen zoals ze zijn. Ik heb ze mogelijks niet allemaal vertaald, maar Alpinweiß = alpine white = alpijns wit. Meer moet je daar niet achter zoeken.

(Als ik kleuren in 't Duits schrijf, zeikt men "daar issem weer met z'n Duits", als ik ze in 't Engels schrijf, zeikt men "ge moet dat bij z'n originele naam noemen" en dus vertaal ik ze dan maar naar 't Nederlands en dan is 't weer niet goed. :D )  Edit: ah kijk ex-mooseman treedt bij! :D 

Bij de groentinten zitten er een aantal "vreemde" (= non-BMW) kleuren, o.a.

  • 2 Lambo-kleuren: verde ermes en verde mantis, letterlijk vertaald "Hermes-groen" (de Griekse godheid, niet het luxemerk ... al is dat laatste mogelijks ook geïnspireerd op het eerste) en "bidsprinkhaangroen" --> die Lambo-kleuren houdt men internationaal meestal in 't Italiaans omdat het dan (voor de meesten) meteen duidelijk is dat 't een Lambo-kleur betreft (sort of idem met Ferrari-kleuren)
  • BRG heb je bij tal van merken, vermoedelijk initieel een Britse kleur (Bentley? Jaguar? MG?) maar de term slaat (helaas) niet op één kleurtint: verschillende automerken hebben er hun eigen versie van
  • muntgroen idem, bij Porsche is dat een oude kleur (mintgrün, mint green) en nu een Porsche Exclusive kleur ... maar BMW heeft dat al sinds de jaren '90 ook in het Individual-gamma en ik heb idee of dat dezelfde tint is als de Porsche-versie, of een eigen tint
  • signaalgroen idem, dat is een oude Porsche-kleur (signalgrün, signal green) die nu Porsche Exclusive is

Allemaal goed voor mij, ik vind 't heerlijk in het origineel (Duits) 🙂.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Jenkins zei:

Allemaal goed voor mij, ik vind 't heerlijk in het origineel (Duits) 🙂.

ek uuk !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

signaalgroen is toch de benaming van een RAL kleur? RAL6032

idem met signaalgeel, signaalwit, signaalrood, ... 

is nen duitse kleurkaart met namen ergens uit de jaren 60.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, gewoon ik zei:

signaalgroen is toch de benaming van een RAL kleur? RAL6032

idem met signaalgeel, signaalwit, signaalrood, ... 

is nen duitse kleurkaart met namen ergens uit de jaren 60.

 

9004 Signaalzwart

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, ICM zei:

9004 Signaalzwart

ik wist die op een bepaald moment van buiten, omdat de schepen van VLOOT in die signalkleuren zijn geschilderd als eindlaag (behalve anti-fouling en binnen eindlagen) en die dus in elk bestek vermeld stonden. Maar dus indedaag signaalzwart voor de romp. Signaalwit voor de accomodatie. Signaalgroen voor de dekken. Signaalgeel voor de masten en kranen. Signaalblauw voor het logo dacht ik (maar zijn plastieken plakaten en/of stickers geworden). Swaths zijn signaalrood. 

Te lang geleden om die info te blijven onthouden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Van kleurnamen gesproken, ik dacht een paar dagen geleden dat mijn vriendin een grap maakte. Ik toon ze eoa groentint en ze zegt.

"Ah, caca d'oie".

Voor de niet-Frans-sprekenden: caca lijkt me zeer duidelijk :D 

oie ->

image.png

 

Dacht dat ze het lelijk vond en het gewoon beschreef als zijnde "het is precies stront van dat beest".

Edoch:

https://fr.wikipedia.org/wiki/Caca_d'oie

 

Dat blijkt een correcte kleurbenaming te zijn :lolz:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, ir_fuel zei:

Van kleurnamen gesproken, ik dacht een paar dagen geleden dat mijn vriendin een grap maakte. Ik toon ze eoa groentint en ze zegt.

"Ah, caca d'oie".

Voor de niet-Frans-sprekenden: caca lijkt me zeer duidelijk :D 

oie ->

image.png

 

Dacht dat ze het lelijk vond en het gewoon beschreef als zijnde "het is precies stront van dat beest".

Edoch:

https://fr.wikipedia.org/wiki/Caca_d'oie

 

Dat blijkt een correcte kleurbenaming te zijn :lolz:

 

nieuwe auto aan het configen? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Maxime S said:

nieuwe auto aan het configen? :D

Nee :lolz: Alles met meer dan 2 wielen ligt hier vast voor de komende jaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Nee :lolz: Alles met meer dan 2 wielen ligt hier vast voor de komende jaren.

Tut tut. Ik las dat je soms mist je fiets in de koffer te smijten. Zal je eens uitnodigen voor een proefrit i5 M60 Touring. Problem solved én meer vermogen. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Tommie said:

Tut tut. Ik las dat je soms mist je fiets in de koffer te smijten.

Ik heb dat een paar maand met die KIA gedaan en heb er nog nachtmerries over :D . Een fiets gooi ik NOOIT in de koffer hier. Die gaat op de fietsendrager.

Just now, Tommie said:

Zal je eens uitnodigen voor een proefrit i5 M60 Touring. Problem solved én meer vermogen. :D 

Tenzij de rentevoeten terug naar 1% gaan vrees ik voor de upgrade :lolz:

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jenkins zei:

Allemaal goed voor mij, ik vind 't heerlijk in het origineel (Duits) 🙂.

Aostemballieft! :D 

Helaas blijken alle Individual kleuren zelfs in Duitsland een Engelse naam te krijgen.
Dus geen Frozen Tiefgrün maar Frozen Deep Green. En hoewel Portimao Blau toch Frozen Portimao Blue.

image.png.3d0c71beecef64dcf0ca90a802c5f198.png

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vernieuwde M4 al in de Configurator.

https://configure.bmw.de/de_DE/configure/G82/11HK/FLKSW,P0300,S01CB,S01DF,S01MB,S01T5,S0230,S02PA,S02T4,S02VB,S02VC,S02VF,S0302,S0420,S0428,S0430,S0431,S0459,S0488,S0493,S0494,S04GQ,S04LN,S04NE,S04U0,S0534,S0544,S0548,S05AV,S05DA,S05DM,S0654,S0688,S06AE,S06AF,S06AK,S06C4,S06NX,S06PA,S06U3,S06VB,S0712,S0760,S0775,S0801,S0851,S0879,S08KA,S08R3,S08R9,S08TF,S08WM

De basisvelgen zijn ook een ferme stap vooruit, imo!

afbeelding.thumb.png.cba1446f273c1986278907a45f45224b.png

Ontzetting evenwel over 't feit datr verduisterd glas achteraan nu standaard is en niet meer kan afgevinkt worden. :fp:  Op een coupé........ :sick:

 

Met de zilverkleurige velgen :toere:

afbeelding.thumb.png.31c19ecde79d71a7b5e441effe33d96f.png

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig maakten ze niet dezelfde fout bij de cabrio :D  (zwart glas)

Doe mij maar zo!

afbeelding.thumb.png.14402281876ca66ef0691820ac36c0ef.png

afbeelding.thumb.png.5b0bee30b178d4a7cadcaa3afa5c1ea8.png

  • Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, gTa zei:

Mij stoort dat dus ook mateloos op een coupé/sportwagen. Als je op mobile.De naar een 992 gaat zoeken heeft zeker 70% getinte ruiten. Ik kan het maar niet begrijpen! 

aangepast door SpeedExceed
Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijgt de Touring ook een manuele bak? 🙏

Of interpreteer ik hun promo's verkeerd en is er gewoon "nog steeds" een manuele te verkrijgen zoals al eerder was? Ik had eruit begrepen dat de Competition met 530pk nu ook manueel kon genomen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me van niet. De M3 touring is er enkel in de Competition-uitvoering, zijnde de 4WD + automatic. Zou straf zijn mochten ze daar aanpassen. Enkel de M3 sedan en de M4 coupé kan je als non-Competition krijgen, met manuele bak en RWD, of ook met automatic en RWD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zouden ze effectief iets gedaan hebben om er 20 pk extra uit te halen, of is het gewoon een aanpassing op papier, wetende dat het ding altijd al stevig underrated was? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, JanC zei:

Zouden ze effectief iets gedaan hebben om er 20 pk extra uit te halen, of is het gewoon een aanpassing op papier, wetende dat het ding altijd al stevig underrated was? :D 

Vroeger zou dat zo zijn, maar tegenwoordig met YT-kanalen als carwow enz. enz. riskeren ze dat niet meer denk ik :D

Vermoedelijk 0,1-0,2 bar turbodruk verhoogd, klaar is kees.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid