Ga naar inhoud

BMW G80/G81/G82/G83 M3 & M4


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Ik hoor er in mijn M140i ook niks van. Ik heb de uitlaat aangepast en de auto klinkt compleet anders, ook binnen. Weinig "kunstsound" te merken hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, BMWMB zei:

Enkel spijtig van die vervalste sound binnen, zodat het klinkt als een Playstation. Dat stoorde mij nog het meeste toen ik de Z4 M40i testreed eerder dit jaar.

Ficheke uittrekken en klaar ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, gTa zei:

Plus: je kan dat uitzetten, die kunstsound binnenin. Zelfs je dealer kan dat, hoef je niet eens voor te gaan "hacken".

Denk dat dat bij de mijne ook uitgeschakeld is. En maar goed ook. :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plus: je kan dat uitzetten, die kunstsound binnenin. Zelfs je dealer kan dat, hoef je niet eens voor te gaan "hacken".

Dat wist ik niet. In dat geval zou ik het onmiddellijk laten uitzetten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, BMWMB zei:


Dat wist ik niet. In dat geval zou ik het onmiddellijk laten uitzetten.

't Is blijkbaar iets zeer persoonlijks. Sommigen storen zich er extreem aan, anderen horen 't niet.

De ene auto is ook de andere niet. Op een 640d of M550d b.v. is het geen minwaarde, bij een M3 of M140i daarentegen hoor je wel vaker dat het de zuivere (echte) sound een beetje doorkruist en sommigen vinden het een duidelijke meerwaarde om de fake sound er vantussen te laten knippen.

 

Edit: waarvoor je wél moet "hacken" (nou ja...) is 't laten afspelen van een andere sound. 't Gaat niet zo ver zoals bij Renault waar je in je Clio Sport een F1-sound kan laten afspelen (mooi synchroon met 't toerental), maar in sommige generaties BMW's kan je de gegenereerde sound voor andere motorisaties/modellen laten afspelen, je kan ook het volume bumpen, enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Damn, sound is er een PAK op verbeterd tgo vorige generatie. :inlove: 
Die '8 z'n V8 klonk ook heerlijk roffelend, daar eventjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sound is inderdaad een stuk luider en beter dan de huidige.

 

Vraag me wel af hoe ze dat er gaan doorkrijgen qua wetgeving, want Mercedes moest de A45s ook 'stil' maken van de EU. Misschien is dat exemplaar hierboven de US spec?

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Dimitri zei:

Sound is inderdaad een stuk luider en beter dan de huidige.

 

Vraag me wel af hoe ze dat er gaan doorkrijgen qua wetgeving, want Mercedes moest de A45s ook 'stil' maken van de EU. Misschien is dat exemplaar hierboven de US spec?

Luider? Lijkt me sterk.

Een F80 met de kleppen open is al debiel luid, ik denk niet dat ze dat er tegenwoordig nog door krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Dimitri zei:

Sound is inderdaad een stuk luider en beter dan de huidige.

 

Vraag me wel af hoe ze dat er gaan doorkrijgen qua wetgeving, want Mercedes moest de A45s ook 'stil' maken van de EU. Misschien is dat exemplaar hierboven de US spec?

De luide zal de US versie zijn vrees ik :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leek me ook (alhoewel dat op video zeer moeilijk te beoordelen is) bijzonder luid te zijn voor een EU-spec auto. Er reden er duidelijk 2 verschillende rond met andere klank, ik dacht eerst aan optionele uitlaat oid maar EU vs US spec is idd zeer plausibel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, brjefs said:

Luider? Lijkt me sterk.

Een F80 met de kleppen open is al debiel luid, ik denk niet dat ze dat er tegenwoordig nog door krijgen.

Dit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt echt mooi, veel meer zoals een opgefokte N54 van 10 jaar geleden :)

Schakelt ook strak, zonder die rare scheten zoals in de huidige M3 bij gas lossen.

Nu nog die grill hé... 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, ICM zei:

Dit

Het zou bovendien de kopers die af en toe op circuit willen met hun M3/M4 voor het probleem stellen dat je nergens meer toegelaten wordt. Zelfs in Weeze, waar men nog vrij mild is qua decibels, werd ik vrij snel aan de kant geroepen omdat ik ruim over de limiet ging met de kleppen open. En ook dat gaat er de komende jaren niet op beteren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, brjefs zei:

Het zou bovendien de kopers die af en toe op circuit willen met hun M3/M4 voor het probleem stellen dat je nergens meer toegelaten wordt. Zelfs in Weeze, waar men nog vrij mild is qua decibels, werd ik vrij snel aan de kant geroepen omdat ik ruim over de limiet ging met de kleppen open. En ook dat gaat er de komende jaren niet op beteren. 

Kan je niet met een knop oid die kleppen terug dicht zetten?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, William Blake zei:

Kan je niet met een knop oid die kleppen terug dicht zetten?

 

Iedereen heeft die fiche uitgetrokken :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minutes ago, William Blake said:

Kan je niet met een knop oid die kleppen terug dicht zetten?

 

Geen knop. Gaan automatisch open en dicht in functie van gemaakte keuze Comfort/Sport/Sport Plus, temperatuur, belasting en toerental.

4 minutes ago, Lotuzzz said:

Iedereen heeft die fiche uitgetrokken :lol:

Maar dit uiteraard. :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fiches uit inderdaad, als ik ze terug insteek dan zijn ze na 10km terug los gerammeld dus veel verschil maakt het niet.

Ik vind het overigens ver gekomen wanneer je op circuit met kleppen dicht moet rijden omdat je anders te veel lawaai maakt. Het is niet dat je op de openbare weg nog de ruimte hebt om door de toeren te gaan op vol geluid...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Standaard uitlaat 

77C304FA-B0B1-470B-9980-FFF0C4EB9457.thumb.png.0ce3043bcec4a4193ddbbf14548ab45e.png

Performance uitlaat 

222C08DA-45E1-4DDB-963A-C850277CE284.thumb.png.5951987f7dc6e494afe0232e5e2f27af.png

Duidelijk dat de luide versie de Performance uitlaat heeft :) 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid