Ga naar inhoud

BMW G80/G81/G82/G83 M3 & M4


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Die Mercedes is toch een verouderde plompe bak qua design... Moest het nu een E Coupé zijn! Maar die bestaat helaas niet als 63.

En het is al langer geweten dat de power van een M underrated is. Als je bv. dat filmpje van de M5C ziet, 9,9 s van 0-200. :silly:

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Phil zei:

Die Mercedes is toch een verouderde plompe bak qua design...

't Is een kwestie van smaak, maar ik vind dat allesbehalve het geval, het design is net vrij tijdloos. Ik vind de BMW veruit de minst knappe van de drie, en de kleur in dit filmpje helpt uiteraard niet. Ik zie dat design in de toekomst ook erg slecht verouderen, eerlijk gezegd. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Phil zei:

Die Mercedes is toch een verouderde plompe bak qua design... Moest het nu een E Coupé zijn! Maar die bestaat helaas niet als 63.

 

Tegenover die twee patsers komt het wat iel over op beeld, maar irl is zo'n C Coupé AMG toch knap, elegant en gespierd tegelijk? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Lotuzzz said:

Tegenover die twee patsers komt het wat iel over op beeld, maar irl is zo'n C Coupé AMG toch knap, elegant en gespierd tegelijk? 

C Coupé heb ik altijd minder gevonden. Bewust minder knap gemaakt om de E Coupé niet te kannibaliseren. Als AMG is het al wel een stukje beter. Verouderd omdat de M4 een zo vernieuwend design heeft, wellicht. En omdat de nieuwe C net gelanceerd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Phil zei:

Die Mercedes is toch een verouderde plompe bak qua design... Moest het nu een E Coupé zijn! Maar die bestaat helaas niet als 63.

En het is al langer geweten dat de power van een M underrated is. Als je bv. dat filmpje van de M5C ziet, 9,9 s van 0-200. :silly:

Smaken zijn subjectief, maar wellicht zal de BMW minder tijdloos zijn hoor. En plompe bak, kom kom niet zo hard :D 

staggered wheels, unieke achteras, stance 🥰

zuivere, cleane lijnen, ... maar akkoord een E Coupé is nog knapper

en volgens mij hebben ze de power met de facelift geboost, want pre fl was on par met E63S, maar qua beleving ist geen AMG V8 for sure 😛  

9 uren geleden, JanC zei:

't Is een kwestie van smaak, maar ik vind dat allesbehalve het geval, het design is net vrij tijdloos. Ik vind de BMW veruit de minst knappe van de drie, en de kleur in dit filmpje helpt uiteraard niet. Ik zie dat design in de toekomst ook erg slecht verouderen, eerlijk gezegd. 

Dit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minutes ago, William Blake said:

Smaken zijn subjectief, maar wellicht zal de BMW minder tijdloos zijn hoor. En plompe bak, kom kom niet zo hard :D

en volgens mij hebben ze de power met de facelift geboost, want pre fl was on par met E63S, maar qua beleving ist geen AMG V8 for sure 😛  

Ik vind de M4 ook nogal plomp hoor (letterlijk en figuurlijk), maar die heeft tenminste nog wat scherpe lijnen, en vind gewoon de algemene proporties meer kloppen. AMG/M treatment doet beide auto’s goed In ieder geval.

Jammer van de uitlaat van de E63S MOPF... Klinkt OEM echt niet meer zoals het hoort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Phil zei:

 

Zoals ik al vermoedde van in het begin, dit is gewoon een M5 van een aantal jaar geleden. Als ik mijn vroegere E46 M3 wil evenaren, moet ik naar een M2 (CS). Op zich niks mis mee, zoals hij zegt. En ik zou, moest ik in de markt liggen voor ene, met 2 klein pagadders vermoedelijk ook gaan uitkijken naar een M3. Al steek ik die nu ook met kinderstoel zonder problemen in de E92 😎

Benieuwd wat de CSL versie gaat worden. Ik hoop op -150kg, manueel en de pk's van de competition.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Greg said:

Benieuwd wat de CSL versie gaat worden. Ik hoop op -150kg, manueel en de pk's van de competition.

Dat halen ze zo.

Ze gaan dan de zwaarste spec van de M3 met automaat vergelijken met de lichtste spec die je kan krijgen als je de juiste opties aanvinkt (die je dan standaard gaat krijgen), in manueel (en tel maar al eens met gesmede velgen en keramische schijven hoeveel je wint), en ze smijten voor de "CSL factor" de achterbank eruit ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Dat zijn al andere cijfers :)

Zo zie je maar hoe efficiënt moderne automaten geworden zijn.

Klinkt wel classic BMW, mag iets luider en dan die handbak :inlove:

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Foorkraam. Tot nu toe kon je M3/M4 rijden in een OEM spec waarmee je voor de goegemeente niét d'office een overjaarse puber met kermisverslaving was. Now that's gone too.

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gTa zei:

Foorkraam. Tot nu toe kon je M3/M4 rijden in een OEM spec waarmee je voor de goegemeente niét d'office een overjaarse puber met kermisverslaving was. Now that's gone too.

Een volledig zwarte is de enige die iet of wat under the radar zich kan voortbewegen, relatief gezien 😁 Maar dat interieur, kan je niet gewoon een volleder interieur krijgen in één simpele kleur? Heb dat precies nog niet zien passeren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid