Ga naar inhoud

Mercedes - Benz S klasse


Dimitri

Aanbevolen berichten

43 minuten geleden, The Swede zei:

Ik wist niet dat je op een C ook airmatic kon hebben. 

Ja, sinds lancering van de 205.

Standaard op de 350e, rijdt geweldig

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minutes ago, Carlito said:

Ja, sinds lancering van de 205.

Standaard op de 350e, rijdt geweldig

Airmatic werkte altijd prachtig. Pa had dat op zijn E280 W211 ook. Stukken beter dan de standaard set-up. 

Morgen trouwens X7 binnenbrengen. Hebben een S van kant gezet :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, The Swede zei:

Ik wist niet dat je op een C ook airmatic kon hebben. 

Op de C en E heb je een 5-tal types ophanging waaruit je kan kiezen, maar de airmatic is de beste

48 minuten geleden, Carlito zei:

Ja, sinds lancering van de 205.

Standaard op de 350e, rijdt geweldig

niet meer op de MoPf 300 e/de

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, William Blake zei:

Heb enkele jaren terug een C 400 4M Berline verkocht aan een oudere heer.

Airmatic, hout, zilver met beige leder, klokje in het dashboard, geen getinte ramen, wegval logo's, … en de (toen) optionele U21 sportuitlaat (stock demper van de C43, geen kleppen, iets van een 400 euro) :lolz:

Pre-OPF en strengere geluidsnormen, heerlijk hoe dat staat te brabbelen op koudstart, mens supercontent bij levering. :D 

Is ook de zuinigste C400 die we hebben bollen, net onder de 8 liter.

Zalig, heerlijke sleeper :inlove:  

Zou de airmatic waarschijnlijk wel niet nemen omdat dat op termijn bij elk model van elk merk toch kapot gaat :D

aangepast door stradge
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit last van gehad op de drie wagens die het hadden. Wel tijdig gevoelige onderdelen vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, stradge zei:

Zalig, heerlijke sleeper :inlove:  

Zou de airmatic waarschijnlijk wel niet nemen omdat dat op termijn bij elk model van elk merk toch kapot gaat :D

W166/W221 is tot op heden goed betrouwbaar gebleken.

Niet meer zoals de generatie ervoor die je om de 5 jaar kon vervangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, William Blake zei:

 

niet meer op de MoPf 300 e/de

 

Jammer genoeg niet.

Op de E300(d)e zelfs niet verkrijgbaar precies

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Carlito zei:

W166/W221 is tot op heden goed betrouwbaar gebleken.

Niet meer zoals de generatie ervoor die je om de 5 jaar kon vervangen

Inderdaad, weinig klachten eigenlijk.

Benieuwd of we hetzelfde kunnen zeggen van die e-active body control op V167

Magic Ride op de S600L's die we bollen hebben is ook sterk blijkbaar, enkel die roadscan camera's willen wel eens falen.

17 minuten geleden, Carlito zei:

Jammer genoeg niet.

Op de E300(d)e zelfs niet verkrijgbaar precies

Op Berline wel, Break niet: te zwaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die ABC pomp op mijn huidige S heeft wel es gefaald. Probleem van 900 euro. Was nu ook niet de grootste kost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een C verkopen ze sinds de facelift zelfs niet meer als Exclusive in België☹️
Zou dat liever hebben als een AMG-Line, die zie je wat te veel en is wat ordinair. Die ster achterna rijden blijft toch een heerlijk gevoel :inlove: In Duitsland zie je zo af een toe een C400 Exclusive op 17" met hout vanbinnen te koop staan, heerlijk!

Ik heb al eens bij het zoeken naar een potentiële opvolger van m'n daily zitten neuzen tussen de 204's. Mager aanbod en bijna allemaal met Avantgarde grille. :( De W204 met 'klassieke' (Elegance?) grille vind ik een beetje een spirituele opvolger van de W201. Evenals de W212 (pre-fl) t.o.v. de W124. Jammer dat het interieur/dashboard (vooral die middenconsole) van een W204 redelijk mottig is.

Ster op motorkap :inlove:

213f2dda05ac20868384c4b5fa8f9b68.jpg
  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/4/2020 om 20:40, William Blake zei:

Magic Ride op de S600L's die we bollen hebben is ook sterk blijkbaar, enkel die roadscan camera's willen wel eens falen.

Ligt dit aan de staat van onze wegen vraag ik me af? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Speedhunter zei:

Ligt dit aan de staat van onze wegen vraag ik me af? 

heb ooit eens cijfers gezien inderdaad dat er in BE vaker airmatic failures waren dan in DE

W164 iirc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat ze hun S350d ook zo een bijkomende electromotor gaan geven zoals de S450 want die motor heeft toch wel last om dat ding van zijn plaats te krijgen. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31/1/2020 om 00:51, Dimitri zei:

Gelekt

 

l3rqyuQ.png

 

Heb mijn bedenkingen bij die uitstekende grille, voor de rest ziet dat er op het eerste zicht prima uit.

Vreemd ook dat ik chrome op auto's weer mooier en mooier begin te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/4/2020 om 17:49, Ian zei:


Ik heb al eens bij het zoeken naar een potentiële opvolger van m'n daily zitten neuzen tussen de 204's. Mager aanbod en bijna allemaal met Avantgarde grille. :( De W204 met 'klassieke' (Elegance?) grille vind ik een beetje een spirituele opvolger van de W201. Evenals de W212 (pre-fl) t.o.v. de W124. Jammer dat het interieur/dashboard (vooral die middenconsole) van een W204 redelijk mottig is.

Ster op motorkap :inlove:

 

Bij de 204 is dat echt super simpel aan te passen.

 

Vanaf de 205 zijn de bumpers compleet anders en kan het niet meer zo simpel, maar 204 is pakt 15min werk

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Carlito zei:

Bij de 204 is dat echt super simpel aan te passen.

 

Vanaf de 205 zijn de bumpers compleet anders en kan het niet meer zo simpel, maar 204 is pakt 15min werk

 

Maar zou het nog kunnen, een AMG line met klassieke grille op een 205?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De W211 met sportpakket al overwogen? Die blijft ook heerlijk met die 18” velgen...:inlove:

Blijven ook knappe wagens. Maar ik zou eigenlijk terug eens een iets 'lichtere' auto willen. Grote/zware sedans heb ik al genoeg. :D (al zou ik geen nee zeggen tegen een E39 540i Touring mocht er eentje m'n pad kruisen in de juiste staat en voor de juiste prijs)
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, stradge zei:

Maar zou het nog kunnen, een AMG line met klassieke grille op een 205?

Ja, en is zelfs knap als je het mij vraagt

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, Ian said:


Blijven ook knappe wagens. Maar ik zou eigenlijk terug eens een iets 'lichtere' auto willen. Grote/zware sedans heb ik al genoeg. :D (al zou ik geen nee zeggen tegen een E39 540i Touring mocht er eentje m'n pad kruisen in de juiste staat en voor de juiste prijs)

Heb jij ook een S gehad? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Carlito zei:

Ja, en is zelfs knap als je het mij vraagt

Nooit geweten, heel benieuwd om dat eens te zien. Lijkt me ideaal, de gewone bumpers kunnen wat iel overkomen maar zou altijd een ster op de motorkap willen bij een Benz :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit geweten, heel benieuwd om dat eens te zien. Lijkt me ideaal, de gewone bumpers kunnen wat iel overkomen maar zou altijd een ster op de motorkap willen bij een Benz [emoji3]
 

Denk dat dat er nog dikker uit ziet dan met Avantgarde grille. Beetje zoals de 190 2.3-16. [emoji41]
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 hours ago, Ian said:


Nope. :D Da's nog een slag groter, en een E vind ik eigenlijk al groot genoeg.

Ha, verkeerd begrepen dan van mijn kant. Gezien we in het S-klasse topic zaten en je zei dat je wel weer es een grote auto wou... ;)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid