Ga naar inhoud

Mercedes - Benz S klasse


Dimitri

Aanbevolen berichten

Wat is dat gat op het dashboard voor de tellerpartij eigenlijk?
Projector van de headup display. Die zou ongeveer heel de voorruit als scherm gebruiken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, Marvin said:

Voor die ouderen zal een groot touchscreen in sommige gevallen volgens mij gebruiksvriendelijker zijn dan louter touchbuttons en een touchpad. Knoppen zijn effectief wel nog gebruiksvriendelijker. Zullen zien hoe ze het aanpakken en of er nog ergens fysieke knoppen gaan zijn om naar belangrijke zaken te gaan, zoals klimaatregeling, gps, radio.

Wat betreft de E65: eerste iDrive trok op niets, maar daarna is ieder merk het wel gaan doen en is het sterk verbeterd qua gebruiksgemak. Bij Mercedes zijn ze niet de eersten met een touchscreen dus ze hebben wel al wat kunnen leren ondertussen van eigen modellen en van ervaringen in de bredere industrie. Het hoeft niet per se te eindigen op een failure. Maar de consument moet er inderdaad nog voor openstaan. 

Als ik de klanten van de S-klasse "oud" noem, dan bedoel ik wel eerder conservatief qua smaak (styling) en niet dement. Als je niet meer op de knoppen op het dashboard kunt mikken, dan moet je mijn gedacht je rijbewijs dringend gaan omwisselen voor een buspas. (en ga je alzeker met een technologisch complexe wagen als deze geen weg kunnen).

Dat dashboard en touchscreen is gewoon schreeuwlelijk. Als ik 150k uitgeef, dan wil ik een luxewagen met hout en leder, iets met een gezellige, rustgevende en warme atmosfeer. Geen fcuking lunapark op wielen. 

53 minutes ago, William Blake said:

HUD vermoed ik ook

Da's dan ook discreet weggewerkt, seg. Last minute "Oei, waar gaan we diene projector steken? Zwiert dat maar op het dashboard en haast u want de patron komt naar het afgewerkt exemplaar kijken !" 😕

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

V8 mild-hybrid

Zonde dat ze die legendarische badge daarvoor gebruiken, I know, maar buiten enkele autoliefhebbers zal daar niemand wakker van liggen.

de foto's hierboven zijn renders btw

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doelmarkt is in elk geval duidelijk. 
En die mannen hebben een voorkeur voor het cijfer 8.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het leent zich wel beter voor een 'vergroting' dan de twin-kidney van BMW, maar dit is voor mij ook wat te groot tbh

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, William Blake said:

Alleen Maybach

Hopelijk ook nog met een aanvaardbaar interieur. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de buitenkant hebben ze duidelijk een zeker conservatisme aan de dag gelegd. Waarom dan ook de binnenkant niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Audi S8 said:

Exterieur moet compenseren voor het interieur.

Alleen ben je met het exterieur gene zak. Een auto koop je doorgaans om in te rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stilstand is achteruitgang. Qua ICE/bedienconcept vind ik het erg logisch dat men ver genoeg vooruit kijkt om de trends (as is & to bo op KT) te proberen incorporeren.

Plus: Benz gaat doorgaans bijzonder bedachtzaam te werk, je kan ze maar zelden van flagrante fouten verwijten. Als de S-klasse komt zoals-ie lijkt te komen, dan ben ik er 200% van overtuigd dat dat gebaseerd is op voldoende onderzoek wat de (globale) klant wil.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ben ik toch benieuwd wat dat tablet gaat bijbrengen.

Want als ik bvb kijk naar de A8 met al zijn touchscreens, dan is dat oude wijn in nieuwe vaten. Je vervangt gewoon de klassieke knoppen door aanraaktoetsen. Voordeel? Geen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's evident. Maar zelfs al is een (sterke) trend objectief gezien geen vooruitgang op één of meerdere vlakken (in casu: blinde bedienbaarheid), dan nog: als het een voldoende sterke trend is in de wens/eis van de klant, dan is het nogal evident dat je daar op inspeelt.

Grote grilles, hopen rij-assistentiesystemen waardoor je bijna niet meer zelf moet rijden, automatische versnellingsbakken, elektrische stuurbekrachtiging tov. hydraulische, enz. enz.  Mutatis mutandis allemaal zaken die (ten opzichte van wat voordien "normaal" was) een innovatie/evolutie/verandering (schrap zelf wat niet past) betekenen en voor- maar ook tegenstanders hebben/hadden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zouden gewoon een S moeten uitbrengen voor oude mensen, als uitrustingsniveau.

Deze is goed voor de 40 en 50'ers qua innovatie om niet achter te blijven op anderen, maar voor de 60-80 jarigen die al 40 jaar S-klasse rijden gaat het weer lastig zijn om onder de knie te krijgen.

Draaiknop voor airco en radio is wat die mensen willen, en een analoge klok. Geen touchscreen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid