Ga naar inhoud

Autoshows & -beurzen - toen en nu - foto's & anekdotes


Soul

Aanbevolen berichten

17 uren geleden, Super95 zei:

Ik ben ook voor het eerst geweest, voor een keer was het wel ok. Ik was wel verbaasd van de mate waarin me je daar een auto probeert te verkopen.

Onmiddellijk zeggen dat je geen koopintentie hebt, en ze laten je wel gerust. Maar inderdaad, je wordt vlot aangesproken. Zeker als je er ouder dan 30 uit ziet ofzo :D

1 uur geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Zo erg?

Banee. Brussel is nog nooit een spectaculair salon geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Bompa zei:

Onmiddellijk zeggen dat je geen koopintentie hebt, en ze laten je wel gerust. Maar inderdaad, je wordt vlot aangesproken. Zeker als je er ouder dan 30 uit ziet ofzo :D

Banee. Brussel is nog nooit een spectaculair salon geweest.

Of zoals mij onder de middag gaan. Ik ben geen enkele keer aangesproken, omdat waarschijnlijk de helft in pauze zat. Enkel bij de polestar omdat ik dan bij de wagen mocht komen. :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Dimitri zei:

Bijzonder triestig autosalon wel dit jaar. Lege hallen, afwezige merken, ronduit armzalige standen.

Zal wel het laatste jaar zijn geweest 😣

Ik weet niet dat het het laatste jaar is, want ze hebben al veel bezoekers. Wel spijtig dat het zo klein is. Zaal 1, 2, 3 en andere waren niet in gebruik. De prijs van 22,5 (inkom + parking) betalen voor de reclame van een ander te zien is dan wel stevig.

Maar toch heb ik me goed geamuseerd. Al springt er niet echt iets uit, behalve dan die Amerikaanse pickups van Ram die er dit jaar stonden. 

Ook weet ik niet dat het zo slim is van Geely (Volvo dus) en Mercedes om afwezig te blijven. Want mensen gaan echt niet naar een dealer stappen als ze het op het autosalon niet zien. En de invulling wordt gemaakt door de Chinese merken. Deze kregen nu eens duidelijk de kans om zich in Belgie te tonen. En ik moet zeggen dat het vaak mooie wagens zijn qua afwerking binnen en buiten. Ook al kosten deze eveneens +45 000 euro voor zo een BYD dus ik weet niet of er veel bedrijven of particulieren die kans wagen.

Maar dat werd ook gezegd toen de Japanners en Koreanen met hun auto's voor het eerst naar Europa komen.

Ben wel eens benieuwd, als je die prijzen ziet hoe de markt er zou uitzien als de bedrijfswagen niet bestond of zou worden afgeschaft. Ik denk dat die Suzuki's en Dacia's plots meer in de picture stonden. Dacia scoort in Europa tenslotte al goed.

De hall van D'ieteren was wel netjes. Ze zouden beter ook een zaal maken met Stellantis ipv de aparte merken.

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

Ben wel eens benieuwd, als je die prijzen ziet hoe de markt er zou uitzien als de bedrijfswagen niet bestond of zou worden afgeschaft. Ik denk dat die Suzuki's en Dacia's plots meer in de picture stonden. Dacia scoort in Europa tenslotte al goed.

Dat was ook triest om te zien, hoe ongelooflijk duur de wagens zijn geworden, de middenklasse gaat er echt uit. Als je ziet wat nu een "onnozele" Nissan X-Trail kost tegenover drie jaar geleden, dat prijsverschil is echt enorm. Zelfs voor zo'n onbekende Chinees betaal je nog een smak geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Dimitri zei:

Dat was ook triest om te zien, hoe ongelooflijk duur de wagens zijn geworden, de middenklasse gaat er echt uit. Als je ziet wat nu een "onnozele" Nissan X-Trail kost tegenover drie jaar geleden, dat prijsverschil is echt enorm. Zelfs voor zo'n onbekende Chinees betaal je nog een smak geld.

exact. Er stond daar een Polo 1.0 tentoongesteld model prijs was 28 000! 

Ik weet nog dat de 2013 Golf 7 2.0 TDI Highline dat ik als leasewagen had op de offerte 32 000 euro was.

die Audi A1 was +40 000 euro en die A3 die er stond 56 000 dacht ik! Absurd.

Die Toyota Mirai op waterstof viel dan eigenlijk nog mee, die was vroeger 75000 toen die net op de markt kwam, nu stond er een model voor 79 000 en vanaf prijs was gezakt naar 69 000

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Dimitri zei:

Dat was ook triest om te zien, hoe ongelooflijk duur de wagens zijn geworden, de middenklasse gaat er echt uit. Als je ziet wat nu een "onnozele" Nissan X-Trail kost tegenover drie jaar geleden, dat prijsverschil is echt enorm. Zelfs voor zo'n onbekende Chinees betaal je nog een smak geld.

de chinese 7zitter die er stond, was ook 70K. Zotjes om toch een onbekend merk te zijn. (al was dat bij tesla in het begin hetzelfde verhaal. misschien mik je beter op een duurdere markt dan de goedkopere.) Dacia bv is nog steeds het kleine broertje van Renault in aanzien,  maar zoals ze daar stonden, was er meer volk op hun stand dan bij Renault en hun modellen waren ook knapper. (ik denk dat ik eerder een Dacia koop dan een Renault)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Volvo maakt het deel uit van een mondiale strategie - eq ze staan op geen enkel salon meer.  J(aguar)L(and)R(over) en Mercedes hebben allebei een noodstandje met 3 modellen, kwestie van toch iets te tonen. Maar of het de merknaam waardig is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de eerste keer ooit naar de premiere gegaan op vrijdagavond. Samen met mijn vrouw. Ik vond het wel plezant, voor mij mag dat altijd zijn op die avond want het is toch wat intiemer en de drukte is aangenamer. 

Uurtje of 2 rondgelopen, links en rechts wat blijven hangen bij kennissen en vrienden uit de sector.... bij BMW stond opvallend veel volk, het usual speciale volk (of volk dat zich speciaal voelt 🙂 ). Hebben er ook even blijven hangen maar na een kwartier was het weer een bewijs dat het nooit wat zal worden tussen BMW en mij. Alpina was verrassend aangenaam, heel vriendelijk en in de weer maar wat een armtierige stand. Ben het langst blijven hangen in de D'ieteren hall eigenlijk.

Enfin soit, was plezant. Ni groot maar toch iets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag ook eens eens een bezoekje gebracht. 70% is eigenlijk niet om aan te zien en als je de prijzen bekijkt al helemaal. DS, Citroen, Suzuki, Peugeot, Opel, ... Die interieurs irriteren me mateloos. Als ik dan die prijzen vergelijk met deze van de Tesla Model 3 en Y ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Krikkie zei:

Supra 🤩!

Echt eh, zooooo zot van die kar.

Ik kijk echt regelmatig naar de tweedehands markt hiervoor. Maar ofwel RHD, ofwel verneukt met 1000 pk ofwel zot duur. 
 

Ik was daar toen trouwens ook op dat specifiek salon, maar als klein manneke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, binnenmuisarchitekt zei:

Echt eh, zooooo zot van die kar.

Ik kijk echt regelmatig naar de tweedehands markt hiervoor. Maar ofwel RHD, ofwel verneukt met 1000 pk ofwel zot duur. 
 

Ik was daar toen trouwens ook op dat specifiek salon, maar als klein manneke.

Idem, wil dat zo hard, single turbo, lhd en manueel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/1/2023 om 20:42, Super95 zei:

Ik was wel verbaasd van de mate waarin me je daar een auto probeert te verkopen.

Waarom denk je dat die merken daar staan? Om hunne januari te vullen ? :lolz: 

  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid