Ga naar inhoud

2019 Peugeot 208 II


Joske

Aanbevolen berichten

De huidige 208 loopt op zijn laatste benen en een volledig nieuwe generatie staat te trappelen om de Europese verkoopstatistieken aan te vallen. De nieuwe 208 is nu in het Hoge Noorden opgedoken.

Er waait weer een frisse wind door het B-segment. Auto's als de huidige Ford Fiesta, de Citroën C3, de Volkswagen Polo, de Kia Rio en de Seat Ibiza zijn nog vrij jong. Aan dat lijstje kunnen we straks niet alleen een nieuwe Renault Clio, maar ook een volledig nieuwe Peugeot 208 toevoegen. Die auto kan Peugeot eigenlijk wel goed gebruiken. Hoewel de huidige generatie nog altijd goed presteert, beginnen de jaren op papier toch wel te tellen. Het model verscheen in 2012 op de markt en werd in 2015 aan een facelift onderworpen. Zeer waarschijnlijk trekt Peugeot tijdens de Autosalon van Genève in maart het doek van een nieuwe 208, een auto die we nu weer in camouflagepak kunnen bekijken.

De nieuwe 208 wisselt de EMP1-basis van de huidige generatie om voor het nieuwe CMP-platform, een door PSA samen met het Chinese Dongfeng ontwikkelde basis die al door de reeds gepresenteerde DS 3 Crossback wordt gebruikt. Auto's als de Citroën C3, C4 Cactus en Opel Crossland X maken momenteel overigens gebruik van een sterk gemoderniseerde EMP1-basis. De nieuwe CMP-basis breekt de deur open naar vergaande elektrificatie. Van de DS 3 Crossback is al een elektrische E-Tense-versie gepresenteerd en het ligt in de lijn der verwachting dat ook de 208 aan de stekker gaat. Als de aandrijflijn overeenkomt met die van zijn DS-broertje betekent dat dat ook de 208 een 50 kWh groot accupakket in zijn bodem krijgt. De elektromotor stuurt dan 135 pk en 260 Nm naar de voorwielen. Een actieradius van zo'n 300 kilometer zou haalbaar moeten zijn.

Die elektrische 208 krijgt natuurlijk ook broertjes met verbrandingsmotoren. Reken in elk geval op een uitgebreide reeks aan PureTech-benzinemotoren en op een stel BlueHDi-dieselblokken. Natuurlijk komt er ook weer een GTi en volgens de geruchtenmolen verschijnt er ook een volledig elektrische versie met GTi-emblemen. Verwacht de nieuwe 208, die designtechnisch is doorspekt met invloeden van auto's als de 508 en de 3008, alleen als vijfdeurs.

peugeot_208_1902hm_003.jpg

peugeot_208_1902hm_004.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=gEG8kIUPlQI
 

aangepast door Joske
  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan hem wel smaken, enkel die zwarte wielbogen vind ik wat mis staan. T is een leuke knipoog naar de 205GTi maar ziet er wat vreemd uit.

Dat hij wat breder en lager is dan de vorige doet hem zeker goed. De vorige vond ik wat hoog/smal uitzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er goed uit. Ik vroeg me laatst nog af wanneer de 208 vervangen ging worden want die gaat toch al weer even mee.

Wat een irritante kerel in dat filmpje trouwens!

Zouden die 205gti-achtige wielbogen op elk model te zien zijn? Ook wel weer jammer van al dat zwart gelakt interieurplastic. Stof, vlekken en krassen ftw!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, Jochen said:

Ziet er goed uit. Ik vroeg me laatst nog af wanneer de 208 vervangen ging worden want die gaat toch al weer even mee.

Wat een irritante kerel in dat filmpje trouwens!

Sjoerd is de max! Net als de nieuwe 208 trouwens.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zet er alvast een Opelsnuit om me de nieuwe Corsa voor te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, erq zei:

Veel positiefs op het eerste zicht, maar die wheel arches 🙄

er zitten blijkbaar  ook monogrammen in de C-stijl en hij heeft ietwat kofferspoiler.

die 3 samen geeft voor mij een mooie verwijzing naar de gti van weleer.

peugeot-205-l-01.jpg

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, tuscani zei:

er zitten blijkbaar  ook monogrammen in de C-stijl en hij heeft ietwat kofferspoiler.

die 3 samen geeft voor mij een mooie verwijzing naar de gti van weleer.

peugeot-205-l-01.jpg

 

Memories

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn ook al wat cijfertjes van de e208 op de website van Peugeot.be te vinden.

50kWh batteri
100kW (zelfde vermogen als de 206gti jaren geleden) en 260Nm motor
340km WLPT

peugeot-elect-2019-003-fr.512476.21.jpg?

peugeot-208-2019-450-fr.512479.20.jpg?au

peugeot-208-1902hm102.512435.17.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-3-2019 om 14:50, tuscani zei:

er zitten blijkbaar  ook monogrammen in de C-stijl en hij heeft ietwat kofferspoiler.

die 3 samen geeft voor mij een mooie verwijzing naar de gti van weleer.

peugeot-205-l-01.jpg

 

Bij de 205 had je ten minste wat uniformiteit, daar liepen de kunststof arches door in de stootlijsten en bumpers. Bij de 208 oogt het als knip en plakwerk omdat iemand vond dat er design features uit de 205 herbruikt moesten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, erq zei:

Bij de 205 had je ten minste wat uniformiteit, daar liepen de kunststof arches door in de stootlijsten en bumpers. Bij de 208 oogt het als knip en plakwerk omdat iemand vond dat er design features uit de 205 herbruikt moesten worden.

Dit.

Toen was dat het concept, en het klopte.
Nu is dat kopieergedrag van elementen zonder de context.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, erq zei:

Bij de 205 had je ten minste wat uniformiteit, daar liepen de kunststof arches door in de stootlijsten en bumpers. Bij de 208 oogt het als knip en plakwerk omdat iemand vond dat er design features uit de 205 herbruikt moesten worden.

bij de 205 stopten die bogen idd, maar bij veel anderen van die tijdsgeest liepen de bogen ook gewoon door. (mijn golf 3 GTD bv, had ook extra wielbogen en die liepen gewoon door tot onderaan) en stootlijsten zijn ook niet meer van deze tijd natuurlijk. of heb je graag overal zo'n plofkussens zoals bij de cactus.  ze moeten ergens de gulden middenweg, vroeger nu maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom zouden ze geen stootlijsten meer op die deuren kunnen zetten ?  Het blijft een stadswagen, dat kan alleen maar praktisch zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid