Ga naar inhoud

Alfa Romeo Tonale


Framfy

Aanbevolen berichten

28 minuten geleden, Logic zei:

Jeep Renegade platform ... ieeek 

  

Waar heb je dat gelezen? 

Lijkt me echt wel straf. Dat platform is no way groot genoeg voor een C-Segment SUV...

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Parsifal zei:

Waar heb je dat gelezen? 

Lijkt me echt wel straf. Dat platform is no way groot genoeg voor een C-Segment SUV...

Bij Autocar hebben ze gesproken met Roberta Zerbi himself: 

https://www.autocar.co.uk/car-news/motor-shows-geneva-motor-show/alfa-romeo-tonale-suv-go-sale-2020

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Logic zei:

Bij Autocar hebben ze gesproken met Roberta Zerbi himself: 

https://www.autocar.co.uk/car-news/motor-shows-geneva-motor-show/alfa-romeo-tonale-suv-go-sale-2020

Dat lijkt me allemaal redelijk vaag omschreven...

Quote

The Tonale, which sits below the Stelvio in the Italian firm's SUV range, is set to use a hybrid system that will be introduced in the Jeep Renegade shortly, although Zerbi refused to be drawn on details of its capabilities beyond saying it links a front mounted petrol engine and a rear-mounted electric motor.

Quote

Alfa offered few technical details of the car’s set-up, either, although reports suggest the Tonale will make use of the Jeep Renegade's platform, meaning front-wheel drive is likely. Zerbi refused to be drawn, saying only: “ “We’re looking at architectures that we have in-house.” 

Blijkbaar zijn ze er nog niet uit op welk platform ze het gaan zetten... Ik meende me wel te herinneren dat wijlen Sergio Marchionne en Mike Manley eisten dat elke alfa op het Giorgio platform gebouwd werden...

Maar als ze er nog niet uitzijn op welk platform het gezet gaat worden, zal de productlancering ook wel nier voor morgen zijn :lolz: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

't is en blijft Alfa Romeo, hé.

Als SUV-hater kan ik deze wel smaken.  Donkerblauw, beige lederen interieur.  En die middenconsole met minder ingebouwde krassen, en in een iets discretere kleur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Phil zei:

Vrij hoog Mazda-gehalte imo (compliment voor Mazda), heel geslaagde snuit. Maar speelt deze in een ander segment dan de Stelvio?

Zou een scheut kleiner moeten zijn dan de Stelvio, en eerder een hoogpotige vervanger van de Giulietta moeten worden. 

 

Ik zag er ook een Mazda CX3 in, maar dan met een bozere blik.  

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Phil zei:

Vrij hoog Mazda-gehalte imo (compliment voor Mazda), heel geslaagde snuit. Maar speelt deze in een ander segment dan de Stelvio?

Mooi design voor een Mazda

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Het zal dus wel op het platform van de Renegade - Compass - Fiat 500X zijn. Dikke teleurstelling.

Als je de knoppen op de middenconsole ziet + versnellingspook, weet je meteen al dat het dit platform zal zijn  :(

 

image.png.7bd0e52b1feed5f7285bbe7715ea1227.png

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg nog altijd rillingen wanneer ik terugdenk aan mijn week in een gehuurde 500L 🥶

Waarom moet elke fabrikant per cé in elk segment zijn model hebben? Das toch een suïcidaal business plan? Zeker als je er zo opzichtig leentjebuur bij de 2eklassers in je segment voor moet gaan shoppen. Poef! Weg premium feel. Voer voor badgekopers vrees ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid