Jump to content
Sign in to follow this  
tuscani

Audi Q4 E-tron

Recommended Posts

tuscani    6,753
tuscani

Audi toont Q4 e-tron-concept-suv met actieradius van 450 kilometer

Audi toont tijdens de Autosalon van Genève een compacte elektrische suv. De Q4 e-tron krijgt een 82kWh-accu en heeft een bereik van 450km volgens de wltp-norm. Voorlopig gaat het nog om een concept, eind 2020 gaat de auto in productie.

Audi bouwt de Q4 e-tron op het MEB-platform van Volkswagen. De elektrische suv krijgt twee elektromotoren die samen goed zijn voor een vermogen van 306pk. Er is aandrijving op alle wielen, maar de nadruk ligt op de aandrijving van de achterwielen, met een elektrische 204pk-motor. De sprint naar 100km/u gaat in 6,3 seconden en de maximale snelheid is elektronisch gelimiteerd op 180km/u.

Het opladen van de 82kWh-accu gaat met maximaal 125kW-laders. Volgens Audi is de accu daarmee in 30 minuten tot 80 procent op te laden. De vierdeursauto is 4,59 meter lang en heeft een wielbasis van 2,77 meter. Aan de binnenkant zit een 12,3"-touchscreen.

Het uiterlijk van de conceptversie van de Q4 e-tron lijkt veel op de Audi e-tron, die dit jaar op de markt komt. Vermoedelijk wijkt het uiteindelijke ontwerp van de Audi Q4 e-tron dan ook weinig af van de conceptversie. Eind 2020 wil Audi de productieversie uitbrengen.

2002543046.jpeg?f=imagegallery

2002543044.jpeg?f=imagegallery

2002543042.jpeg?f=imagegallery

2002543034.jpeg?f=imagegallery

 

bron https://tweakers.net/nieuws/149906/audi-toont-q4-e-tron-concept-suv-met-actieradius-van-450-kilometer.html?utm_source=hln&utm_medium=partnersite&utm_term=&utm_content=audi-toont-q4-e-tron-concept-suv-met-actieradius-van-450-kilometer&utm_campaign=content_desktop

 

Ziet er helemaal niet slecht uit. oké het is een concept, maar je ziet er toch al defintieve lijnen in.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ex-Mooseman    5,200
ex-Mooseman

Denk er normalere velgen onder (alhoewel die op de e-tron ook maar rare dingen zijn) en je hebt een productie-auto.

Vroeger kon je zeggen: zet er grotere spiegels op, en maak de koplampen wat minder smak, maar met de cameraspiegels en de laser/led-koplampen van de e-tron,...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Speedhunter    2,796
Speedhunter
Op 6-3-2019 om 15:40, tuscani zei:

Audi toont Q4 e-tron-concept-suv met actieradius van 450 kilometer

Audi toont tijdens de Autosalon van Genève een compacte elektrische suv. De Q4 e-tron krijgt een 82kWh-accu en heeft een bereik van 450km volgens de wltp-norm. Voorlopig gaat het nog om een concept, eind 2020 gaat de auto in productie.

Audi bouwt de Q4 e-tron op het MEB-platform van Volkswagen. De elektrische suv krijgt twee elektromotoren die samen goed zijn voor een vermogen van 306pk. Er is aandrijving op alle wielen, maar de nadruk ligt op de aandrijving van de achterwielen, met een elektrische 204pk-motor. De sprint naar 100km/u gaat in 6,3 seconden en de maximale snelheid is elektronisch gelimiteerd op 180km/u.

Het opladen van de 82kWh-accu gaat met maximaal 125kW-laders. Volgens Audi is de accu daarmee in 30 minuten tot 80 procent op te laden. De vierdeursauto is 4,59 meter lang en heeft een wielbasis van 2,77 meter. Aan de binnenkant zit een 12,3"-touchscreen.

Het uiterlijk van de conceptversie van de Q4 e-tron lijkt veel op de Audi e-tron, die dit jaar op de markt komt. Vermoedelijk wijkt het uiteindelijke ontwerp van de Audi Q4 e-tron dan ook weinig af van de conceptversie. Eind 2020 wil Audi de productieversie uitbrengen.

2002543046.jpeg?f=imagegallery

2002543044.jpeg?f=imagegallery

2002543042.jpeg?f=imagegallery

2002543034.jpeg?f=imagegallery

 

bron https://tweakers.net/nieuws/149906/audi-toont-q4-e-tron-concept-suv-met-actieradius-van-450-kilometer.html?utm_source=hln&utm_medium=partnersite&utm_term=&utm_content=audi-toont-q4-e-tron-concept-suv-met-actieradius-van-450-kilometer&utm_campaign=content_desktop

 

Ziet er helemaal niet slecht uit. oké het is een concept, maar je ziet er toch al defintieve lijnen in.

 

 

Actieradius van 450 km is weinig

Share this post


Link to post
Share on other sites
binnenmuisarchitekt    10,353
binnenmuisarchitekt

cool spel

Share this post


Link to post
Share on other sites
dragonfly    9,469
dragonfly
1 uur terug, Speedhunter zei:

Actieradius van 450 km is weinig

Voor een elektrische SUV? Komaan hé

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    19,668
gTa

Hoe ziet een Decepticon er uit als je die binnenstebuiten keert gelijke ne pull?

 

Op 6/3/2019 om 15:40, tuscani zei:

2002543042.jpeg?f=imagegallery

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    38,110
ir_fuel
14 hours ago, gTa said:

Hoe ziet een Decepticon er uit als je die binnenstebuiten keert gelijke ne pull?

 

 

Beter dan een Autobot waar je hetzelfde bij doet iig :lol: 

with-a-nod-to-the-future-potential-the-n

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
dragonfly    9,469
dragonfly

Zo valt het wel keihard op hoe spartaans die Tesla is :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
binnenmuisarchitekt    10,353
binnenmuisarchitekt

het is te veel (of te weinig, hoe je het bekijkt), er is niks gezellig meer aan bij de Tesla

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
tuscani    6,753
tuscani

de gewone is nog niet uit of ze presenteren de sportback al als proto.

spacer.png

spacer.png

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rabbit    1,768
Rabbit

er is wat meer beeldmateriaal opgedoken rond deze. deze zou MMI3 hebben, Sonos speakers, augmented reality, ...

A211113_full.jpg?1614235628

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • Monterey Jack
      By Monterey Jack
    • Tiep
      By Tiep
      Men maakte een EV-versie van de GLB (7-zitter) en de productpagina staat al live in DE.
      Enkele impressies (niets speciaals):





      Artikeltje: https://www.caranddriver.com/news/a36151518/2022-mercedes-benz-eqb-revealed/
    • Rabbit
      By Rabbit
      Hij is er eindelijk.
      Wel gecharmeerd dat er echt Audi kwaliteit is, surtout als je wat die dezelfde basis deelt met de ID4.
       
    • Phil
      By Phil
      Munich. At today’s BMW Group Annual Conference the upcoming BMW i4 was revealed. “With its sporty looks, best in class driving dynamics and zero local emissions, the BMW i4 is a true BMW. It makes the heart of the BMW brand now beat fully electric,” said Pieter Nota, member of the Board of Management of BMW AG responsible for Customer, Brands, Sales.
      The BMW i4 is a fully electric 4 door Gran Coupé and will enter the market during the course of 2021, including a BMW M Performance model. Its refined balance of BMW typical sportiness, comfort and sustainable performance are unique in its segment.
      The BMW i4 model line will be available in different versions covering ranges of up to 590km (WLTP) and up to 300 miles* (EPA). With a power output of up to 390kW / 530HP the BMW i4 can accelerate from zero to 100km/h in around 4 seconds.
       



    • D Squaloid
      By D Squaloid
      Porsche Taycan Cross Turismo in vol ornaat
      Jan Lemkes De Porsche Taycan Cross Turismo is al uitgebreid in een dunne camouflagejas getoond en we mochten er zelfs al mee rijden, maar nu is de hogere en ruimere versie van de Taycan officieel gepresenteerd.
      Highlights
      Altijd vierwielaandrijving, meer bodemvrijheid, stoer uiterlijk Grote achterklep, tot 1.212 liter bagageruimte Nieuw: Taycan 4 Nederlandse prijzen al bekend Dat Zuffenhausen met een extra stoere en ruime versie van zijn eerste EV zou komen weten we feitelijk al sinds de Porsche Mission E Cross Turismo in 2018 werd gepresenteerd. Zoals de reguliere Taycan kan worden beschouwd als de productieversie van de ‘normale’ Mission E, zo is deze nieuwkomer overduidelijk de nazaat van de Porsche Mission E Cross Turismo.
      Dat betekent dat de Cross Turismo op twee punten verschilt van de reguliere Taycan. In de eerste plaats is het een modieus ‘hoog-op-de-poten-model’. Het verschil in bodemvrijheid loopt met het optionele Off-road-pakket op tot maximaal 30 mm, maar kan ook worden geminimaliseerd. De  Cross Turismo heeft standaard luchtvering, in tegenstelling tot de reguliere Taycan. Met 1.409 mm is hij in beginsel iets hoger dan een gewone Taycan (1.395 mm).

      Porsche Taycan Cross Turismo
      Ruimer en praktischer
      Dat brengt ons bij het ‘Turismo’ in de naam. Net als de Panamera Sport Turismo is de Taycan Cross Turismo in feite een stationwagon. In het geval van de Taycan levert dat meer praktisch voordeel op dan bij de Panamera, die in alle gevallen een grote hatchback-klep heeft. Aangezien een reguliere Taycan het moet doen met een kleine sedan-achterklep, is de Cross Turismo aanzienlijk praktischer. We noteren een verder naar achteren doorlopende daklijn, een grotere achterste zijruit, een dakspoiler en een achterruitenwisser.
      Achter die klep biedt de Cross Turismo 446 liter bagageruimte. Ter vergelijking: een normale Taycan moet het met 366 liter doen. Bovendien kan de bank nog plat, waarna er een niet onverdienstelijke 1.212 liter in de stoerste Taycan verdwijnt. In de neus is natuurlijk ook nog steeds 82 liter beschikbaar. Achterpassagiers profiteren van 45 mm meer hoofdruimte, wat de Cross Turismo ook voor langere passagiers draaglijk maakt.
      Taycan 4
      Technisch is de Cross Turismo vrijwel identiek aan de reguliere Taycan. Toch is er één groot verschil: de basisversie. De Cross Turismo heeft altijd vierwielaandrijving en de basisversie heet daarom ‘Taycan 4’. Die kenden we nog niet, want tot nu toe was de Taycan 4S de minst krachtige vierwielaandrijver.
      De tweemotorige Taycan 4 levert 380 pk ‘continu’ en 476 pk in overboost. Dat is precies evenveel als de achterwielaangedreven basis-Taycan met de grote Performance-Accu Plus met  één motor kan leveren. Om het extra gewicht en de afgenomen luchtweerstand te compenseren, is die grotere accu standaard op de Cross Turismo.
      Met een 0-100-tijd van 5,1 tellen is deze eenvoudigste Taycan Cross Turismo nét even sneller dan de achterwielaangedreven Taycan. De topsnelheid ligt met 220 km/h wel iets lager. Porsche geeft een WLTP-bereik op van maximaal 456 km en een verbruik van tussen de 26,4 en 22,4 kWh/100 km.
      De rest van het aanbod is bekend, al wijken de actieradius- en acceleratiecijfers iets af vanwege de hogere koets en het hogere gewicht van de Cross Turismo. Uitgaande van de vermogenscijfers in overboost komt de Taycan 4S tot 571 pk, de Turbo tot 680 pk en de Turbo S tot 761 pk, waarbij laatstgenoemde in 2,9 tellen van 0 naar 100 knalt. Ter vergelijking: een reguliere Taycan Turbo S doet dat in 2,8 seconden.

      Porsche Taycan Cross Turismo
      Prijzen
      Porsche vertelt meteen wat de ruige, praktische Taycan in Nederland moet kosten. De Taycan Cross Turismo is er vanaf € 97.400 . Het betreft dan de Taycan 4. De 4S Cross Turismo kost € 116.000, de  Turbo Cross Turismo kost € 159.300 en de Turbo S Cross Turismo moet € 193.200 opbrengen. Zonder opties, uiteraard, dus reken maar dat de exemplaren die je in de praktijk gaat zien nog wat duurder zullen zijn. De splitter-achtige elementen op de gefotografeerde auto's zijn bijvoorbeeld onderdeel van een Off-road Designpakket en dakrails zijn evenmin standaard.
      Het prijsverschil tussen het reguliere model en de Cross Turismo varieert met deze prijzen van net geen € 10.000 tot €1.500. Het kleinste prijsverschil geldt daarbij voor de Turbo S en het grootste voor de instapper, maar dat is niet onlogisch. Ten opzichte van de eenvoudigste Taycan biedt de voordeligste Cross Turismo immers niet alleen een ruimere koets, maar ook luchtvering, vierwielaandrijving en een grotere accu. De Cross Turismo staat vanaf mei bij de Nederlandse Porsche Centra.
      De fietsendrager op de persfoto’s is overigens speciaal voor deze auto ontwikkeld. Hij kan maximaal drie (elektrische) fietsen aan en de achterklep kan nog steeds open als de drager in gebruik is.
      Interieurfoto's zijn er bij het ter perse gaan van dit bericht nog niet, maar worden zo snel mogelijk aangevuld als Porsche er op korte termijn mee op de proppen komt.
       
      autoweek.nl
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions