Ga naar inhoud

Fool proof werkpaard.


Frekkel

Aanbevolen berichten

Plottwist part 2. Boer b heeft vandaag getekend voor een glc. Blijkbaar was 2.5 ton trekkracht nu genoeg. Ik vermoed een gevalletje manmaths omdat hij viel voor de looks van de benz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/3/2019 om 14:24, RRD zei:

Mercedes ML of GL van rond 2008/2009. Buiten een verdeelbak komt daar niet gek veel aan. 

Opmerkelijke uitspraak.

Niet dat die bakken 100/100 betrouwbaar zijn, maar heb het net eens nagekeken, wij hebben 5 van die verdeelbakken al verkocht...

Als je dat vergelijkt met de 133 EKAS-stelmotoren, zou ik niet durven stellen dat de verdeelbak een zwak punt is...

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Steken jullie altijd een complete bak of doen jullie hem open voor de ketting e.d. te vervangen? Lijkt me toch een redelijk prijsverschil te zijn. Afhankelijk van bij wie er welke schade is bij al dan niet springen van de ketting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Frekkel zei:

Steken jullie altijd een complete bak of doen jullie hem open voor de ketting e.d. te vervangen? Lijkt me toch een redelijk prijsverschil te zijn. Afhankelijk van bij wie er welke schade is bij al dan niet springen van de ketting.

Altijd compleet.

Officieel kan en mag je die niet opendoen van Mercedes.

Maar bij ons komt dat nooit voor. 5 verdeelbakken verkocht, zowel magazijn als werkplaats op al die jaren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de 5j dat ik bij Benz zat, heb ik eigenlijk maar weinig verdeelbakken weten sneuvelen.

EKAS, Turbo's, Oliekoelers (in de V) & uitlaatcollectoren daarentegen.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-3-2019 om 12:07, abtler zei:

Blijft wel VET maar inderdaad niet het meest geschikte voor de vraag hier (al wil ik deze toch gewoon even posten alleen maar al vanwege de looks 👍)

https://www.2dehands.be/autos/land-rover/defender/land-rover-defender-2-4-turbo-495912064.html

 

Als je geloof in Ruski handelaars goed zit, zeker doen! 😉

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/8/2019 at 9:07 PM, Frekkel said:

Ik heb twee klanten die een beetje radeloos worden. Beide landbouwers. Beide een oude Jap die zijn tijd gediend heeft maar nu maar met haken en ogen aan elkaar hangt. En hoewel ik er niet slecht mee ben raad ik ze al een jaar aan om eens uit te kijken naar een vervanger.

Landbouwer a heeft een veebedrijf en doet in aardappelen. De huidige landcruiser uit 2000 heeft 360k km op de klok. Wordt vooral gebruikt in zeer stoffige omgeving en om in de weide te gaan om stieren te drijven. Ophanging, carrosserie worden dagelijks op de proef gesteld. Doet extreem veel korte ritten van soms maar een paar honderd meter hetgeen niet ideaal is voor een diesel, maar zo'n oude sleur komt er blijkbaar nog mee weg. Ik vrees voor veel miserie als je die mensen in iets euro 5/6 zet met dpf e.d. maar de benzen op den hof mogen binnenkort ook de stad niet meer in. Dus grote twijfel over wat te doen 

Landbouwer b is aan het uitbollen. Heeft nu nog een paar koeien waar hij mee naar de markt gaat. Rijdt nu Nissan terrano ll. Heeft vooral behoefte aan 4x4 en trekvermogen van min. 2800kg om koeien uit de weide te halen. Is het enige voertuig. 

Nieuw of tweedehands. Voor beiden is lichte vracht een pluspunt maar een pick up is te groot. Daarnaast stelt het probleem zich van taxatie. Aan landbouwer a zou ik eerder een tweedehands aanraden aangezien die regelmatig in aanraking komt met stierenhoorns. Dus een iets recentere landcruiser dan de hare die nog euro 4 is wordt wellicht zwaar belast. Geen van beiden heeft behoefte aan luxe. En bovenal, het moet betrouwbaar zijn. Ben zo al een paar keer in de weide tussen de stront mogen gaan kruipen omdat hun wrak het begeven had. Ikzelf ben niet thuis in die 4x4 ketels en hun gekende problemen. Dus shoot. 

Gij hebt me altijd zo een Nissan onding willen aanpraten. Wat is daar nu verkeerd mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/11/2019 at 2:39 PM, Frekkel said:

Daar is mijn ervaring toch anders mee, vandaar vind ik het zeer riskant om mensen die richting uit te duwen. Idem voor een Range oid uit die stal.

No kidding 😂  Hoe zoudt ge dat weten?

 

Stel hen gewoon een Pajero voor. Best betrouwbaar en stevig. Alleen de remmen niet (bij u) laten ontluchten. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/3/2019 om 11:50, Carlito zei:

Altijd compleet.

Officieel kan en mag je die niet opendoen van Mercedes.

Maar bij ons komt dat nooit voor. 5 verdeelbakken verkocht, zowel magazijn als werkplaats op al die jaren...

Uiteraard mag dat niet. Zo kun je het wellicht voor minder dan de helft herstellen. 

Op 16/3/2019 om 12:42, Jan zei:

EKAS, Turbo's, Oliekoelers (in de V) & uitlaatcollectoren daarentegen.. 

Vandaar dat ik die mensen daar niet naartoe wil sturen.

3 uren geleden, The Swede zei:

Gij hebt me altijd zo een Nissan onding willen aanpraten. Wat is daar nu verkeerd mee?

Infinity. Daar is niks mis mee als ge ganse dagen op de baan zijt of moet trekken, maar dat lijkt mij niet het aangewezen voertuig om ganse dagen door de weide mee te ploegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11/3/2019 om 15:23, Niko80 zei:

De enige keren dat die geen olie lekken is als er geen olie meer inzit.

dat lekt geen olie

 

 

dat bakent zijn terrein af

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/11/2019 at 3:23 PM, Niko80 said:

De enige keren dat die geen olie lekken is als er geen olie meer inzit.

*zoekt filmke van @Frekkel die olie ververst op een Pajero* 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ze is er ondertussen toch uitgeraakt dat het terug een landcruiser moet worden.  Voorlopig valt haar oog op een 2010 3.0d4d. Voor zover ik me dat herinner was dat een redelijk loom blok met hier en daar wat issues. Maar hij heeft weinig km en volledige onderhoudshistorie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid