Ga naar inhoud

Fool proof werkpaard.


Frekkel

Aanbevolen berichten

Ik heb twee klanten die een beetje radeloos worden. Beide landbouwers. Beide een oude Jap die zijn tijd gediend heeft maar nu maar met haken en ogen aan elkaar hangt. En hoewel ik er niet slecht mee ben raad ik ze al een jaar aan om eens uit te kijken naar een vervanger.

Landbouwer a heeft een veebedrijf en doet in aardappelen. De huidige landcruiser uit 2000 heeft 360k km op de klok. Wordt vooral gebruikt in zeer stoffige omgeving en om in de weide te gaan om stieren te drijven. Ophanging, carrosserie worden dagelijks op de proef gesteld. Doet extreem veel korte ritten van soms maar een paar honderd meter hetgeen niet ideaal is voor een diesel, maar zo'n oude sleur komt er blijkbaar nog mee weg. Ik vrees voor veel miserie als je die mensen in iets euro 5/6 zet met dpf e.d. maar de benzen op den hof mogen binnenkort ook de stad niet meer in. Dus grote twijfel over wat te doen 

Landbouwer b is aan het uitbollen. Heeft nu nog een paar koeien waar hij mee naar de markt gaat. Rijdt nu Nissan terrano ll. Heeft vooral behoefte aan 4x4 en trekvermogen van min. 2800kg om koeien uit de weide te halen. Is het enige voertuig. 

Nieuw of tweedehands. Voor beiden is lichte vracht een pluspunt maar een pick up is te groot. Daarnaast stelt het probleem zich van taxatie. Aan landbouwer a zou ik eerder een tweedehands aanraden aangezien die regelmatig in aanraking komt met stierenhoorns. Dus een iets recentere landcruiser dan de hare die nog euro 4 is wordt wellicht zwaar belast. Geen van beiden heeft behoefte aan luxe. En bovenal, het moet betrouwbaar zijn. Ben zo al een paar keer in de weide tussen de stront mogen gaan kruipen omdat hun wrak het begeven had. Ikzelf ben niet thuis in die 4x4 ketels en hun gekende problemen. Dus shoot. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Range heb ik ze beide veelvuldig afgeraden. Vooral bij a valt dat enorm in de smaak. Maar als ik over prijzen van onderdelen begin is de goesting rap over. 

21 minuten geleden, erq zei:

Voor boer A ne Jimny? 

Jimny vs.  bronstige stier van minstens 1200 kilo? Ik weet het zo nog niet. Ik denk dat ik ze liever in iets stevigers praat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Frekkel zei:

Jimny vs.  bronstige stier van minstens 1200 kilo? Ik weet het zo nog niet. Ik denk dat ik ze liever in iets stevigers praat.

Hummer dan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets met rubber matten standaard. Als ze de boer hier vroeger zagen arriveren met zijn blauwe 190E bij de bakker spurtten ze naar buiten met zijn brood. :D

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, DDke zei:

landcruiser, patrol, pajero. 

Maar welke zijn de interessante bouwjaren? Welke de te mijden? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, ir_fuel said:

Maximaal volladen zonder in de problemen te komen.

Merci. En ik die al die jaren dacht...

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Frekkel zei:

 voor beiden is lichte vracht een pluspunt maar een pick up is te groot. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

[mention=1191]HIM-250[/mention] de Land Cruiser van uw broer?
Inderdaad. Thanks voor het taggen.

Toyota landcruiser 3.0d4d lichte vracht
€ 13.900,00
https://www.2dehands.be/link/503040086.html?

Deze is van mijn broer. Lijkt me ideaal.

Prima betrouwbare landcruiser.
Hij heeft hem zelf in 2007 of 2008 gekocht, en zou hem niet weg doen moest hij niet meer zitplaatsen nodig hebben (kindje).

Prijs is nog beetje bespreekbaar.

Moest je meer info nodig hebben, vraag maar

Mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden. Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D VXE utilitaire - Verkoopprijs: € 23.950,-
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/toyota-land-cruiser-3-0-d-4d-vxe-utilitaire-diesel-grijs-73376b03-65f3-4a0a-8217-4db697f9a943

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden. Toyota Land Cruiser 3.0D VXE parkeersensoren V+A, licht-, regensensor - Verkoopprijs: € 23.000,-
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/toyota-land-cruiser-3-0d-vxe-parkeersensoren-v-a-licht-regensensor-diesel-zilver-c36f9fa4-5b1a-4666-8d8b-4d0ed9940ec0

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden. Toyota Land Cruiser 3.0 D-4D VXE - Verkoopprijs: € 19.500,-
https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/toyota-land-cruiser-3-0-d-4d-vxe-diesel-grijs-211db582-ebff-c76e-e053-e250040ac97a

 

Enige echte opvolger in mijn ogen :)

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid